Nowy pakiet regulacji AML/CFT

O szkoleniu

COMPLIANCE, AML CFT

 Nowe regulacje AML/CFT zostały wprowadzone 19 czerwca 2024 roku, jednak ich pełne wdrożenie i obowiązywanie nastąpi stopniowo w kolejnych latach, z kluczowymi terminami przypadającymi na lipiec 2027 rok.

​Obszar AML podlega nieustającym zmianom. Organy nadzoru wprowadzają nowe regulacje, klienci zmieniają swoje zachowania, a instytucje muszą na bieżąco dostosowywać swoje strategie zarządzania ryzykiem, procesy oraz wewnętrzne regulacje.

Wychodząc naprzeciw potrzebom zapraszamy na szkolenie stworzone przez ekspertów i praktyków dotyczące nadchodących zmian regulacyjnych oraz identyfikowanych ryzyk i wyzwań w obszarze AML. Szkolenie pozwoli być na bieżąco z trendami i stanowić będzie doskonały pierwszy krok do przygotowania się do rewolucji wprowadzanej Pakietem AML.

Dodatkowo omówimy aktualne wyzwania stojące przed instytucjami, w tym zagrożenia identyfikowane przez organy nadzoru, zmiany w zachowaniu klientów, derisking oraz jego wpływ na reputację instytucji obowiązanej. Na warsztat weźmiemy zadania i obowiązki organów instytucji w zakresie AML/CFT oraz systemu raportowania w ramach wewnętrznego systemu AML. 

Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści:

W trakcie warsztatów omówimy najważniejsze zmiany wprowadzane Pakietem AML UE. Porozmawiamy o wyzwaniach dotyczących zmian w zakresie:

  • stosowania środków należytej staranności (w uwzględnieniem identyfikacji i weryfikacja klienta i beneficjenta rzeczywistego),
  • wewnętrznej oceny ryzyka,
  • outsourcingu,
  • nowych obowiązków podmiotów zobowiązanych, m.in.: obowiązku zgłaszania bliskich stosunków prywatnych i zawodowych i oceny rzetelności pracowników. 
Kto powinien wziąć udział?

Uczestnicy

Szkolenie skierowane jest w szczególności do:

  • Członków rad nadzorczych i zarządów banku
  • Kadry kierowniczej wyższego szczebla
  • AML / Compliance Oficerów
  • Szefów Departamentów Compliance
  • Pracowników zespołów ds. przeciwdziałania praniu pieniędzy / compliance
  • Osoby odpowiedzialne za zapewnienie zgodności ładu korporacyjnego
  • Osoby, które wiążą ścieżkę rozwoju zawodowego z compliance
  • Pracowników działów prawnych 

Program szkolenia

23 CZERWCA 2025

8.45   Rejestracja na szkolenie
9.00   Rozpoczęcie szkolenia

Nowe wyzwania i ryzyka w obszarze AML/CFT

  • Aktualne tendencje i zmiany zachowań klientów
  • Nowe zagrożenia identyfikowane przez organy nadzoru
  • Wpływ deriskingu AML na reputację instytucji
  • Omówienie kluczowych regulacji w obszarze AML/CFT
  • Analiza przypadków sankcji nakładanych na instytucje finansowe
  • Strategie minimalizacji ryzyka reputacyjnego

Zadania i obowiązki instytucji obowiązanej w zakresie AML/CFT

  • Organizacja i struktura stanowisk kierowniczych odpowiedzialnych za AML
  • Procedury raportowania w ramach systemu AML
  • Nowe wymogi dotyczące rzetelności pracowników (zgodnie z Rozporządzeniem AML 2024/1624)
  • Praktyczne wskazówki dotyczące wdrażania regulacji w instytucjach finansowych
  • Case study: najlepsze praktyki w obszarze zarządzania ryzykiem AML

Nowe Rozporządzenie AML – kto, co i kiedy będzie musiał wdrożyć?

  • Przegląd harmonogramu wdrożenia nowych regulacji (2024-2027)
  • Obowiązki instytucji finansowych, firm leasingowych, kantorów, kryptowalut i innych podmiotów zobowiązanych
  • Rola nowo powstałego urzędu AMLA w nadzorze regulacyjnym
  • Omówienie kary za nieprzestrzeganie przepisów

Środki należytej staranności w nowej odsłonie

  • Kluczowe zmiany w procesie identyfikacji i weryfikacji klienta
  • Nowe standardy dotyczące identyfikacji beneficjentów rzeczywistych
  • Wprowadzenie uproszczonych i wzmocnionych środków należytej staranności
  • Rola nowych technologii (AI, blockchain) w weryfikacji klientów

Ocena ryzyka AML/CFT – jak wyglądać będzie proces na nowych zasadach?

  • Nowe wymogi dotyczące prowadzenia oceny ryzyka
  • Jak poprawnie sporządzać wewnętrzne raporty AML
  • Narzędzia do monitorowania i analizy ryzyka
  • Studia przypadków: skuteczne strategie zarządzania ryzykiem

Bliskie stosunki prywatne i zawodowe a AML

  • Nowy obowiązek zgłaszania bliskich relacji prywatnych i zawodowych
  • Ryzyka związane z konfliktami interesów
  • Praktyczne rozwiązania dla instytucji w celu monitorowania relacji

Outsourcing w AML – jakie czekają nas zmiany i ułatwienia?

  • Nowe regulacje dotyczące outsourcingu funkcji AML
  • Jak skutecznie wdrażać outsourcing bez ryzyka naruszenia przepisów?
  • Wymogi umów outsourcingowych w kontekście AML
  • Studium przypadku: korzyści i zagrożenia związane z outsourcingiem AML

15:00 Zakończenie szkolenia


Czas trwania

9:00 - 15:00

Prelegenci

0
dr Magdalena Jaczewska-Żurek

Radca prawny, ekspert w zakresie regulacji finansowych i compliance

Jest doktorem nauk prawnych i radcą prawnym. W swojej praktyce koncentruje się na sprawach z zakresu regulacji finansowych, w szczególności obejmujących doradztwo na rzecz banków, firm leasingowych, firm pożyczkowych oraz zakładów ubezpieczeń.

Łączy swoje doświadczenie naukowe i zawodowe w obszarze krajowych i międzynarodowych regulacji dot. przeciwdziałania praniu pieniędzy. W tym zakresie świadczy doradztwo na rzecz finansowych i niefinansowych instytucji obowiązanych, przygotowując, audytując i aktualizując wewnętrzne procedury AML i oceny ryzyka, przeprowadzając analizy luki, wspierając AML Officerów w ich codziennej działalności oraz prowadząc projekty wdrożeniowe nowych regulacji i wymogów organów nadzoru.

Przeprowadziła kilkaset  szkoleń dla instytucji finansowych, regularnie uczestniczy w charakterze prelegentki w krajowych i międzynarodowych konferencjach naukowych, a także jest autorką licznych publikacji w uznawanych periodykach naukowych, czasopismach branżowych oraz monografiach (m.in. Cambridge Law Review, Studia Bezpieczeństwa Narodowego, SIP Lex).

Ukończyła prawo na Uniwersytecie Warszawskim oraz finanse i rachunkowość w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. W 2022 r. obroniła doktorat z zakresu modeli regulacyjnych w unijnych regulacjach AML/CFT, przygotowany w Katedrze Prawa Unii Europejskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Jest również absolwentką Centrum Prawa Brytyjskiego, organizowanego wspólnie przez Uniwersytet Warszawski i Uniwersytet Cambridge.

1
Tomasz Wojtaszczyk

Certyfikowany ekspert w dziedzinie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu i compliance.

Praktyk bankowy z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w obszarze przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu w instytucjach finansowych (m.in.: BZ WBK S.A, AIG Bank Polska S.A., Santander Consumer Bank S.A.). Obecnie kieruje departamentem compliance (Compliance Oficer i AMLRO) w specjalistycznym banku krajowym.

Absolwent Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu; ukończył Podyplomowe Studia Zapobiegania Przestępczości Gospodarczej, Skarbowej i Przeciwko Mieniu na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowe Studia z zakresu Compliance na SGH.

Ukończył liczne szkolenia organizowane przez: GIIF, KNF, GIODO, UOKiK oraz ACAMS, ZBP, Szkołę Policji w Szczytnie, Warszawski Instytut Bankowości. Ponadto aktywnie uczestniczy w pracach zespołów roboczych działających przy ZBP, m.in.: Forum ds. PPP, FATCA, bezpieczeństwo informacji oraz w grupie roboczej ds. przeciwdziałania praniu pieniędzy działającej przy Stowarzyszeniu Compliance Polska.

Specjalizacja: AML/CFT/SAN, compliance, przestępczość gospodarcza (oszustwa), FATCA/CRS, bezpieczeństwo informacji, ochrony danych osobowych.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie odbędzie się na platformie szkoleniowej clickmeeting.

Rejestracja

Cena 1
1 776
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 870 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Ogólne warunki uczestnictwa w projektach edukacyjnych realizowanych przez Langas Group

https://langas.pl/wp-content/uploads/2020/11/Ogo%CC%81lne_warunki_uczestnictwa_w_projektach_edukacyjnych_realizowanych_przez_Langas_Group.pdf

B.U.R

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
  • Kod pocztowy: 00-545
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7010991220

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa, Polska ul. Marszałkowska 58 lok. 15

Organizator

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa, Polska
ul. Marszałkowska 58 lok. 15
woj. mazowieckie
W czasach dynamicznych zmian, postaw na firmę, która wie, co to znaczy SKUTECZNOŚĆ! Co nas wyróżnia? 1. Eksperci - nasi eksperci przechodzą najtrudniejszy etap selekcji doboru kadry trenerskiej szkoleń. Wśród nich jesteśmy uważani za najbardzie...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!