Obsługa klienta – najwyższe standardy w trudnych sytuacjach

O szkoleniu

jak skutecznie odpierać ataki słowne, reagować na krytykę, obiekcje, skargi, pretensje, nieuzasadnione roszczenia Klientów? Reklamacyjny GPS. Skuteczne techniki obrony przed manipulacją klientów. Zen i mindfulness w obsłudze trudnego klienta.

Zadbaj o najwyższe standardy obsługi klienta! Bierzemy na warsztat poprawę satysfakcji Twoich klientów.
Podczas szkolenia z obsługi Klienta dowiesz się, jak skutecznie odpierać ataki słowne, reagować na krytykę, obiekcje, skargi, pretensje oraz nieuzasadnione roszczenia klientów.
Poznasz reklamacyjny GPS, czyli dowiesz się jak skutecznie nawigować rozmową z klientem składającym reklamację.
Poczujesz moc 7 kroków do uratowania każdej trudnej sytuacji w obsłudze klienta.
Dowiesz się jak wybrnąć z sytuacji konfliktowej? – metoda Gordona wyjścia z impasu.
Poznasz model SARA i procedurę EPR.
Nauczysz się panować nad własnymi emocjami – Zen w obsłudze trudnego klienta i mindfulness w obsłudze klienta

Skuteczne szkolenie z obsługi trudnego Klienta

Szkolenie z obsługi trudnego klienta dedykujemy Pracownikom działów obsługi, sprzedaży oraz serwisu i reklamacji.  

Uczestnicy szkolenia z obsługi trudnego Klienta poznają i udoskonalą swoje kompetencje w zakresie tworzenia najwyższych standardów obsługi w sytuacjach nasyconych negatywnymi emocjami oraz roszczeniami ze strony Klienta.

Obsługa Klienta – cele szkolenia

Kluczowym celem szkolenia „Obsługa Klienta – najwyższe standardy w trudnych sytuacjach” jest wyposażenie pracowników BOK w umiejętności właściwego reagowania na  zachowania trudnego klienta, w szczególności na:

  • krytyczne wypowiedzi,

  • napastliwe i wrogie słowa

  • nieuzasadnione roszczenia

  • krzyk i groźby

w taki sposób, aby nie urazić Klienta, obronić siebie przed negatywnymi skutkami ataku, a przede wszystkim – skutecznie rozwiązać problem bez utraty relacji oraz ochronić dobry wizerunek firmy!

Szkolenie Obsługa Klienta – praktyczne narzędzia diagnostyki

W trakcie naszego szkolenia dostarczamy praktyczne narzędzia diagnostyki różnych typów Klientów. Wykorzystanie ich w procesach obsługi pozwoli Uczestnikom natychmiast wykorzystać konkretne rozwiązania i nowe strategie rozwiązywania sporów dopasowane do konkretnej sytuacji oraz zdiagnozowanego typu trudnego Klienta.

Szkolenie z obsługi trudnego Klienta – pytania i odpowiedziPodczas szkolenia z obsługi trudnego Klienta odpowiemy na najtrudniejsze pytania:
  • Jak skutecznie odpierać ataki słowne, reagować na krytykę, obiekcje, skargi, pretensje, nieuzasadnione roszczenia trudnych Klientów?

  • Jak poradzić sobie z wrogością, niechęcią, wybuchami gniewu, szantażem emocjonalnym ze strony trudnych Klientów?

  • Jak nie dać się sprowokować Klientowi, opanować własne emocje i zadbać o profesjonalny wizerunek firmy?

  • Jak radzić sobie z presją emocjonalną i manipulacjami stosowanymi przez trudnych Klientów zgłaszających reklamację?

  • Jak zwiększyć swoją skuteczność w obsłudze Klienta przekonując rozmówcę do swoich racji?

  • Jak pomimo problemów w obsłudze oraz trudnych sytuacji nie stracić klienta?

  • W jaki sposób wykorzystać reklamacje do zwiększenia sprzedaży? 

Dlaczego warto wziąć udział?
Szkolenie Obsługa Klienta – cele i korzyści:
  • Doskonalenie standardów bezpośredniej i telefonicznej obsługi klienta.

  • Doskonalenie umiejętności definiowania potrzeb i oczekiwań klientów.

  • Rozwój umiejętności komunikacji z Klientami niezadowolonymi z jakości produktów i usług

  • Rozwój umiejętności w komunikacji z trudnymi, agresywnymi i roszczeniowymi Klientami

  • Doskonalenie umiejętności związanych z efektywnym reagowaniem na zastrzeżenia Klienta,

  • Tworzenie strategii argumentacyjnych w obsłudze klienta

  • Definiowanie oraz dopasowanie modeli komunikacji do różnych typów Klientów

  • Poznanie zachowań trudnych Klientów oraz technik skutecznego postępowania

  • Uświadomienie własnych zachowań w procesie obsługi klienta, które mogą przyczynić się do wywołania reakcji emocjonalnych Klienta

  • Doskonalenie umiejętności negocjacji  i budowania konsensusu w procesie rozpatrywania reklamacji

  • Rozwijanie umiejętności asertywnego zachowania

  • Trening nowych, przydatnych umiejętności w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami

  • Poznanie efektywnych sposobów minimalizacji  stresu w obsłudze klienta 

Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie „ Obsługa Klienta” – adresowane jest do:
  • Pracowników Działu Reklamacji/Serwisu

  • Osób odpowiedzialnych za bezpośredni i/lub telefoniczny kontakt z Klientem

  • Specjalistów Biura Obsługi Klienta

  • Specjalistów Działów Sprzedaży, do których Klienci w pierwszej kolejności kierują skargi na jakość produktu/usługi

Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia Obsługa  

Program szkolenia

Szkolenie „Obsługa Klienta” – programMistrzostwo w bezpośredniej obsłudze klienta
  • Wysokie standardy kontaktu z klientem – jak stworzyć profesjonalną, spokojną atmosferę w rozmowie?

  • Zasady Zen w kierowaniu rozmową – jak skutecznie prowadzić rozmowę, zachowując harmonię i koncentrację? Jak nie dać się wyprowadzić z równowagi klientowi?

  • Etykieta w kontakcie bezpośrednim – subtelna równowaga między profesjonalizmem a autentycznością.

  • Siła pierwszego wrażenia – szybkie budowanie zaufania dzięki postawie, mowie ciała i pierwszym słowom.

  • Reklamacyjny GPS  – radzenie sobie z wymagającym klientem.

  • Techniki „na nawigację” po trudnych sytuacjach, pozwalające na zachowanie profesjonalizmu i spokoju.

Mistrzostwo w telefonicznej obsłudze klienta
  • Fundamenty telefonicznej etykiety – jak stworzyć odpowiedni „ton” profesjonalizmu przez telefon.

  • Przez telefon czas płynie szybciej – techniki Zen w zarządzaniu rozmowami telefonicznymi.

  • Aktywne słuchanie – wydobywanie głębi potrzeb i emocji klienta przy ograniczeniach kontaktu telefonicznego.

  • Profesjonalny wizerunek „na odległość” – jak przez telefon budować i wzmacniać obraz eksperta.

  • Unikanie pułapek i „wpadek” telefonicznych – typowe błędy i skuteczne sposoby ich omijania.

Nasze nastawienie psychiczne do klienta: ”nie stwórz sobie trudnego klienta”
  • Osobiste zaangażowanie jako motor sukcesu – kreowanie w sobie nastawienia na rozwiązanie problemu klienta.

  • Wypracowanie postawy „oddziel ludzi od problemu” – radzenie sobie z trudnymi sytuacjami bez personalizacji i z zachowaniem obiektywizmu.

  • Rozpoznanie i neutralizacja negatywnych nastawień i stereotypów.

  • Samoocena: „Mój styl rozmowy z klientem” – osobiste predyspozycje i preferencje w komunikacji.

  • Zachowania pracownika a postawa „trudnego klienta” – typowe błędy komunikacyjne i ich wpływ na eskalację konfliktu, zakazane zwroty i sformułowania.

  • Akcja i reakcja – skąd biorą się trudni klienci? Psychologia zachowań klientów w trudnych rozmowach, model SARA.

  • Błąd atrybucji – jak błędne przypisanie intencji wpływa na komunikację.

Reklamacyjny GPS, czyli jak skutecznie nawigować rozmową: rozpoznanie wyjściowej strategii / typu osobowości klienta.
  • Przychodzi klient z reklamacją: od czego zacząć? – umiejętne zbieranie informacji nt sytuacji, problemu i osoby klienta,  identyfikacja oczekiwań klienta.

  • Rozpoznawanie logiki i tożsamości klienta – podejście dopasowane do rodzaju osobowości klienta, technika pytań pogłębiających, skuteczne wydobywanie kluczowych informacji.

  • Profile osobowości klientów a strategie rozmowy reklamacyjnej – typy osobowości klientów w obsłudze trudnych sytuacji, dostosowywanie komunikacji do typu osobowości klienta.

  • „Podręczna ściągawka” – profile klientów i najlepsze podejścia.

Reklamacja to szansa, czyli 7 kroków do uratowania każdej trudnej sytuacji w obsłudze klienta
  • Słuchanie klienta bez przerywania 

  • Skupienie na treści, a nie na formie 

  • Docenianie informacji zwrotnej 

  • Przepraszanie bez szukania winy 

  • Okazywanie empatii

  • Rozwiązywanie problemu lub zapewnienie o jego rozwiązaniu 

  • Proponowanie rekompensaty 

 Asertywnie, bez wrogości i agresji w trudnych sytuacjach – spirala trudnych zachowań klienta – kiedy powiedzieć STOP?
  • Siła pewności siebie 

  • Pewność siebie jako narzędzie w negocjacjach i rozwiązywaniu konfliktów 

  • Szacunek jako fundament komunikacji 

  • Asertywność bez agresji 

  • Sposoby dowartościowania Klienta trudnego i roszczeniowego

  • Technika EPR – Trzypunktowy scenariusz rozmowy „uśmierzającej emocje”

  • Asertywne odmawianie bez poczucia winy 

  • Techniki odmawiania w trudnych sytuacjach 

  • Konstruktywna krytyka .

  • Feedback jako narzędzie rozwoju 

  • Sztuka proszenia o pomoc 

  • Tworzenie przestrzeni do współpracy 

Psychologia przeciwstawiania się manipulacjom Klienta – skuteczne techniki obrony przed manipulacją
  • Manipulowanie jako sposób na osiągnięcie celu

  • Emocje jako narzędzie manipulacji

  • Rozpoznawanie typowych manipulacyjnych „wzorców” 

  • Techniki radzenia sobie z manipulacjami 

  • Zasada „rozmowy z empatią, ale nie na warunkach manipulanta” 

Zen w obsłudze trudnego klienta: zarządzanie własnymi emocjami
  • Rozpoznawanie własnych emocji i reakcji na trudne sytuacje 

  • Techniki oddechowe i relaksacyjne – jak utrzymać spokój w stresie .

  • Dystans emocjonalny – jak oddzielić emocje klienta od swoich własnych 

  • Utrzymanie pozytywnego tonu głosu i spokojnej mowy ciała

  • Mindfulness w obsłudze klienta – szybkie techniki uważności 

  • Zamiana trudnych sytuacji w okazje do nauki 

Czas trwania

Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00.

Szkolenie obejmuje 12 godzin dydaktycznych  

Prelegenci

oświadczony trener obsługi klienta z bogatą praktyką rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne rekomendacja trenera I i II stopnia PTP (licencja trenera nr 170). Doradca biznesowy, coach, inspirator rozwoju osobistego menedżerów polskich i zagranicznych przedsiębiorstw. Pełni funkcję menedżera ds. szkoleń w Katowickiej Strefie Ekonomicznej S.A. Swoją karierę trenerską zaczynała na początku lat 90-tych prowadząc treningi i seminaria z asertywności pod okiem doświadczonych superwizorów PTP.

Miała okazję wdrażać szereg innowacyjnych rozwiązań polepszających jakość obsługi klienta, kreować nowe standardy w obszarze obsługi reklamacji.

Należała do grona osób zaangażowanych w poszukiwanie zastosowania metodologii treningu asertywności w biznesie w ramach prac Stowarzyszenia Trenerów Asertywności.

Wykładowca w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach (studia podyplomowe: „Psychologia menedżerska”, „Trener i menedżer szkoleń”), Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki (studia podyplomowe: „Zarządzanie projektem”).

Specjalizuje się w obszarze zarządzania i rozwoju potencjału kadry menedżerskiej ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw produkcyjnych.

Ukończyła prestiżową szkołę coachów prowadzoną przez Erickson College International „The Art and Science of Coaching”, aktualnie w trakcie certyfikacji ICF.

Swoją przygodę z coachingiem rozpoczęła się w 2004 roku w trakcie współpracy trenerskiej z  Pionem Bankowości Detalicznej BRE Banku S.A.  Przez kilka lat prowadziła  executive coaching dla dyrektorów placówek (7 projektów rocznych) zgodnie z modelem GROW sir Johna Whitemoore’a.

Realizuje usługi doradcze oraz przygotowuje innowacyjne projekty szkoleniowe z zakresu:

  • rozwoju umiejętności menedżerskich – komunikacji interpersonalnej, efektywności indywidualnej, zarządzania czasem, budowania zespołu, zarządzania zespołem projektowym, asertywności, coaching’u.

Posiada praktykę w projektowaniu szkoleń pomocnych w rozwiązaniu konkretnych problemów organizacyjnych i rozwojowych oraz coachingu.

Przygotowała i realizowała projekty dla znanych firm doradczych Ernst & Young, ISO Swedish-Managment Group Poland, SLG International Training Centre.

Uczestniczyła w 2-letnim projekcie szkoleniowym dla konsultantów „Firma 2000” organizowanym przez ActiVoca oraz PriceWaterhouseCoopers.

Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jej udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

lub

Trener Biznesu, Coach, Interim Menedżer z 20-letnim doświadczeniem menedżerskim i sprzedażowym, praktyk NLP. Specjalizuje w szkoleniach z zakresu procesów reklamacyjnych, tworzenia wzorów odpowiedzi na reklamacje, merchandisingu i psychologii zachowań konsumenckich.

Od 15 lat wdraża w firmach standardy obsługi klienta z uwzględnieniem trudnych sytuacji reklamacyjnych, prowadzi audyt procedur reklamacyjnych. Trener zarządzania emocjami w obsłudze klienta, komunikacji z klientem, z doświadczeniem praktycznym zdobytym w pracy w międzynarodowych korporacjach.

Jest autorem kilku publikacji prasowych na temat sprzedaży relacyjnej i obsługi klienta w procesie reklamacji w pismach branżowych: Business&Coaching Magazin, Handel, Fresh&Cool.

Autor poradnika dla handlowców: „Merchandising w praktyce”.

Autor publikacji na temat wykorzystania metody OJT – dla magazynu Business & Coaching oraz rozwoju kompetencji menedżerskich (Zarządzanie Zespołem Sprzedażowym w oparciu o program Zarządzanie przez Cele MBO).

Praktyk NLP i specjalista w prowadzeniu coachingu handlowców metodą Coaching On The Job.

Twórca standardów pracy dla Przedstawicieli Handlowych i Regionalnych Kierowników Sprzedaży.

Posiada 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami sprzedażowymi (do 120 osób) od Kierownika Regionalnego po Dyrektora Sprzedaży (obroty roczne – ponad 200 mln zł.) w takich firmach, jak: Coca–Cola, Nestle Polska, Unilever SA, Kompania Piwowarska SA (zdobył tytuł Menedżera Roku 2001, spośród 150 kandydatów).

W karierze menedżerskiej przeprowadził ponad 400 dni coachingu rynkowego z przedstawicielami handlowymi  i ponad 150 dni coachingu menedżerskiego.

Absolwent studium podyplomowego Trenerów Grupowych w Laboratorium Psychoedukacji Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej i Wyższej Szkoły Bankowej.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Olympic****Wellness&SPA

Ustroń

ul. Grażyńskiego 10

woj. śląskie

Rejestracja

Cena 1
1 599
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
  • parking
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

1. Organizatorem szkolenia jest Ośrodek Szkoleń i Informacji Effect Joanna Jarosz-Opolka z siedzibą w Gliwicach, al. Korfantego 19/1; 44-100 Gliwice, NIP 631-139-99-87, Regon 277586519.
2. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia pocztą elektroniczną.
3. Przesłanie karty uczestnictwa jest równoznaczne z zawarciem umowy, akceptacją warunków uczestnictwa, zobowiązaniem do dokonania opłaty zgodnie z cenami zawartymi w ofercie i ma charakter wiążący. Faktura zostanie wystawiona po szkoleniu, wyjątek stanowią osoby prywatne, które zobowiązane są do dokonania przedpłaty na rachunek OSil Effect.
4. Na 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia stacjonarnego, na podane adresy e-mail zostaną przesłane informacje organizacyjne dotyczące szkolenia. W przypadku braku potwierdzenia szkolenia w deklarowanym przez OSil Effect terminie, prosimy o kontakt.
5. Szkolenia online potwierdzamy na dzień przed terminem szkolenia. Uczestnik otrzymuje informacje organizacyjne na podany w zgłoszeniu adres e-mail. W przypadku braku potwierdzenia szkolenia w deklarowanym przez OSil Effect terminie, prosimy o kontakt.
6. Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być zgłoszona w formie pisemnej bądź mailem najpóźniej na 10 dni przed rozpoczęciem szkolenia stacjonarnego oraz na 3 dni robocze przed rozpoczęciem szkolenia online. W przypadku dokonania rezygnacji po tym terminie lub nieobecności uczestnika na szkoleniu, bez uprzedniego powiadomienia, Zamawiający zostanie obciążony opłatą w wysokości 100% wartości szkolenia. Przeniesienie uczestnictwa na kolejny termin traktowane jest jako rezygnacja. Istnieje możliwość zmiany uczestnika szkolenia na inną osobę.
7. Rabaty muszą być zaznaczone na formularzu zgłoszeniowym lub w wiadomości email. Rabat musi być zatwierdzony przez pracownika OSiI Effect.
8. OSil EFFECT zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu z przyczyn niezależnych od Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Trenera z przyczyn niezależnych od Organizatora.
9. Materiały szkoleniowe (w formie papierowej, elektronicznej, audio) przekazywane Uczestnikom podczas szkolenia są chronione prawem autorskim. Kopiowanie i upowszechnianie ich (w celach komercyjnych) jest zabronione.
10. Uczestnik szkolenia ma prawo złożyć reklamację dotyczącą jakości oferowanych usług szkoleniowych (treści merytorycznej, formy organizacyjnej, itp.). Reklamację należy złożyć w formie pisemnej (dopuszcza się drogę korespondencji elektronicznej), w terminie 7 dni od daty realizacji usługi szkoleniowej. Wszystkie wytyczne dotyczące złożenia reklamacji zawarte są w regulaminie na stronie 

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
  • Ulica i nr: ul. Kozielska 137d
  • Kod pocztowy: 44-100
  • Miejscowość: Gliwice
  • Numer NIP: 6311399987

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice, Polska ul. Kozielska 137d

Organizator

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice, Polska
ul. Kozielska 137d
woj. śląskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!