O szkoleniu
Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom na przeanalizowanie (w szczególności w znaczeniu praktycznym) zasad przetwarzania danych osobowych wynikających z bieżącego stanu prawnego w koniecznym już obecnie odniesieniu do Rozporządzenia UE (RODO), w tym nowych wymagań dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz kierunków i zakresu działań dostosowawczych z perspektywy zarządzania systemami informatycznymi w których (poprzez które) zachodzi lub może zachodzić przetwarzanie danych osobowych.
Szczególnej analizie zostaną poddane zasady zabezpieczenia przetwarzania danych osobowych:
• Zmiana dokumentacji dotyczącej przetwarzania danych osobowych (rejestr czynności przetwarzania, procedury itp.).
• Obowiązki związane ze zgłaszaniem naruszeń organowi nadzorczemu oraz zawiadamianie podmiotu danych.
• Ocena skutków przetwarzania danych osobowych.
• Uwzględnienie ochrony danych w fazie projektowania oraz domyślna ochrona danych.
Uczestnicy szkolenia zdobędą niezbędną wiedzę w zakresie:
-Rozwiązywania konfliktów i trudnych sytuacji z interesantami w związku z ochroną danych osobowych,
-Zapewniania bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych,
-Udzielania informacji GIODO w przypadku kontroli,
-Realizacji zadań ciążących na Administratorze Bezpieczeństwa Informacji,
-Przygotowania kompletnej dokumentacji wymaganej przez ustawę o ochronie danych osobowych,
-Oraz będą mieli możliwość analizy dotychczasowych problemów i sytuacji związanych z ochroną danych osobowych, z którymi spotkali się podczas codziennej pracy.
Uczestnik szkolenia uzyska w pełni komunikatywne odpowiedzi w szczególności na następujące pytania:
• Czy we właściwy sposób w danym podmiocie są przetwarzane dane osobowe? Jak we właściwy sposób gromadzić i przetwarzać dane osobowe? Co to znaczy „właściwy” z perspektywy celów uczestnika szkolenia?
• Czy wdrożono w danym podmiocie odpowiednie procedury postępowania z danymi osobowymi? Jak wdrożyć odpowiednie procedury? Co to znaczy „odpowiednie” z perspektywy celów uczestnika szkolenia?
• Dlaczego i w jakim zakresie dbanie o ochronę danych osobowych dotyczy poszczególnych pracowników danego podmiotu, a w szczególności uczestnika szkolenia?
• Jak osiągnąć, jakie posiadać i w jakim kontekście dokumenty, które będą dowodami legalnego przetwarzania danych osobowych w danym podmiocie i jednostkach organizacyjnych z perspektywy celów uczestnika szkolenia?
• Co się już zmieniło w prawie ochrony danych osobowych i jakie ma to znaczenie (jakie zmiany nastąpią w najbliższym czasie z perspektywy celów uczestnika szkolenia)?
• Na czym już polega nowa rola i istota funkcjonowania administratora bezpieczeństwa informacji? Czy ABI („nowy ABI”) jest potrzebny? Jakie są nowe wymagania wobec funkcjonowania ABI? Zamiast ABI będzie IODO (IOD, DPO) – co to oznacza dla danego podmiotu i jednostek organizacyjnych z perspektywy celów uczestnika szkolenia?
Organizowane szkolenie jest przeznaczone dla specjalistów, kadry kierowniczej i pracowników urzędów administracji publicznej i przedsiębiorstw prywatnych jak również dla administratorów danych osobowych, administratorów bezpieczeństwa informacji, osób odpowiedzialnych za przetwarzanie danych osobowych w organizacji. Serdecznie zachęcamy również wszystkie osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką.
Program szkolenia
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
1. Charakter i szczegółowe zaprezentowanie reformy przepisów o ochronie danych osobowych.
2. Wyjaśnienie i wytłumaczenie nowego podejścia do ochrony danych osobowych.
3. Zakres przetwarzanych informacji – wypracowanie umiejętności rozpoznawania, że ma się do czynienia (że następuje fakt przetwarzania) z danymi osobowymi.
4. Nowe obowiązki informacyjne – ich definicja i sposoby ich realizacji.
5. Uprawnienia osób, których dane dotyczą.
6. Zgoda na przetwarzanie danych – pełne (także w znaczeniu praktycznym) przetrenowanie zgód.
7. Zabezpieczenia i dokumentacja przetwarzania danych.
8. Privacy by design i Privacy by default.
9. Ocena skutków dla ochrony danych.
10. Dane osobowe dzieci.
11. Automatyczne przetwarzanie danych oparte na profilowaniu.
12. Naruszenia ochrony danych.
13. Inspektor ochrony danych.
14. Transgraniczne przetwarzanie danych.
15. Powierzenie danych.
16. Podnoszenie wiedzy na temat ogólnego rozporządzenia.
Istotnym elementem szkolenia będą także liczne i adekwatne odniesienia do dostępnego orzecznictwa.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Inwestycja
Szkolenie stacjonarne2490.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje również:
- 3 noclegi w Gdańsku w pokoju 2-osobowym (za dopłatą 550 zł możliwość rezerwacji pokoju 1-osobowego)
- pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu
- dostęp do bezprzewodowego internetu na terenie całego Hotelu.
Dodatkowe informacje dotyczące warunków finansowych:
2090 zł netto - udział w szkoleniu bez zakwaterowania (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad w każdym dniu szkolenia);
2490 zł netto - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 2-osobowym (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu);
3040 zł netto - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 1-osobowym (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu).Szkolenie on-line2040.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu on-line
-materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
-renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej)
-konsultacje poszkoleniowe
-10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte i on-line organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER.
Czas trwania
3 dni
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Gdańsk
woj. pomorskie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 090 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 040 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176