O szkoleniu
Cel szkolenia:
- Wprowadzenie do przepisów ogólnego Rozporządzenia Unijnego (RODO).
- Poznanie praktycznego aspektu związanego z przetwarzaniem danych osobowych na aktualnych i nowych zasadach.
Adresaci:
- Osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo informacji w jednostkach samorządu terytorialnego.
- Inspektorzy Ochrony Danych (IOD).
- Administratorzy Danych Osobowych (ADO).
- Specjaliści ds. ochrony danych osobowych w JST.
Program szkolenia
- Podstawowe zasady przetwarzania danych osobowych:
- Źródła prawa krajowego i międzynarodowego.
- Zakres stosowania przepisów o ochronie danych osobowych.
- Zakres uprawnień organu do spraw ochrony danych osobowych.
- Sądowa ochrona prawa do ochrony danych osobowych.
- RODO - podstawowe informacje oraz definicje - wybrane zagadnienia.
- RODO sektorowe.
- Dane osobowe.
- Przetwarzanie danych osobowych.
- Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych.
- Obowiązki administratora.
- Prawa osób, których dane są przetwarzane.
- Administracyjne kary pieniężne.
- Ustawa o ochronie danych osobowych z 10 maja 2018 r. - zakres regulacji.
- Wyznaczanie Inspektora Ochrony Danych.
- Postępowanie w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych.
- Kontrola przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych.
- Odpowiedzialność cywilna, karna i administracyjna.
- Przesłanki dopuszczalności przetwarzania danych osobowych (zwykłych i szczególnie chronionych).
- Wymogi prawne zastosowania instytucji powierzenia przetwarzania danych osobowych innym podmiotom.
- Ocena skutków dla ochrony danych.
- Ochrona danych w fazie projektowania, domyślna ochrona danych.
- Podstawy prawne przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego.
- Ochrona danych osobowych w stosunkach pracy.
- Wyznaczanie Inspektora Ochrony Danych:
- Obowiązkowe wyznaczenie Inspektora Ochrony Danych.
- Fakultatywne wyznaczenie Inspektora.
- Kto może być Inspektorem Ochrony Danych:
- Kwalifikacje do pełnienia funkcji Inspektora.
- Forma zatrudnienia Inspektora.
- Zarządzanie bezpieczeństwem informacji:
- Omówienie systemu zarządzania bezpieczeństwem w organizacji na podstawie m.in. polskich norm.
- Identyfikacja ryzyk związanych z prywatnością i ich konsekwencje prawne.
- Zasady szacowania ryzyka i ocena wpływu zastosowania określonych rozwiązań w zakresie skuteczności zarządzania bezpieczeństwem.
- Jak rozumieć i stosować podejście oparte na ryzyku – praktyczne wypełnienie szablonu Analizy Ryzyka.
- Zarządzanie cyklem życia danych osobowych.
- System ochrony danych osobowych zgodny z RODO:
- Jak zaprojektować system ochrony danych osobowych, aby był zgodny z wymogami Rozporządzenia?
- Procedura nadawania upoważnień do przetwarzania danych osobowych.
- Często występujące błędy w dokumentacji i wskazówki, jak ich unikać.
- Zabezpieczenia danych osobowych:
- fizyczne.
- informatyczne.
- socjotechniczne.
- pseudonimizacja i profilowanie.
- adekwatność zabezpieczeń danych osobowych.
- Praktyczne informacje na temat kontroli Urzędu Ochrony Danych Osobowych:
- Wymagania Urzędu wobec kontrolowanych podmiotów.
- Jak przygotować się do kontroli.
- Case study.
Czas trwania
9.00-15.00
Prelegenci
Adam Parysz
Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Administrator Bezpieczeństwa Informacji w PNBU „BT” Teresa Buzińska oraz Inspektor Ochrony Danych w Gminie Lądek. Były Specjalista ds. Archiwizacji oraz Kierownik Projektów w ArchiDoc SA. Doświadczenie zawodowe w charakterze archiwisty oraz w kierowaniu projektami archiwizacji dokumentacji. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń (3 645h dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 4046 przeszkolonych uczestników) z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych. Udokumentowane przeprowadzenie ponad 230 szkoleń dla wielu instytucji państwowych, prywatnych i samorządowych m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelaria Senatu RP, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komenda Główna Policji,, Poczta Polska S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Polska Akademia Nauk, Akademia Górniczo-Hutnicza, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzka Stacja Sanitarno –Epidemiologiczna w Poznaniu, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach oraz Sąd Apelacyjny we Wrocławiu. W zakresie ochrony danych osobowych szkolił m. in. ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki. Współpracuje m. in. z Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze, Ośrodek Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki FRDL, ADEPTS.C., Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE, SUKCES C.R. Edyta Szczerkowska, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Łodzi.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 850 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 950 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
- Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
- Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
- Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
- Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
- Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
- Ulica i nr: Bonifraterska 17
- Kod pocztowy: 00-203
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5260209840
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
