Ochrona Danych Osobowych w HR

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu, którego celem jest kompleksowe omówienie aktualnej problematyki ochrony
i przetwarzania danych osobowych w dziale HR. 

Zajęcia prowadzone jest w sposób warsztatowy, w oparciu o liczne przykłady z praktyki.

Dlaczego warto wziąć udział?

Podczas zajęć uczestnicy dowiedzą się m.in.:

  • W jaki sposób żądać danych osobowych od kandydata do pracy oraz jak weryfikować, czy są zgodne z rzeczywistością?

  • Jak rozumieć słowo „niezbędne” z punktu widzenia żądania informacji o wykształceniu i przebiegu zatrudnienia od kandydatów do pracy?

  • Czy można przeprowadzać rekrutacje ukryte w zgodzie z prawem?

  • Kiedy potrzebna jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych kandydata do pracy, a kiedy takiej zgody nie potrzeba?

  • Jakie dane osobowe można pobierać na etapie zatrudnienia? W jakiej formie je pobierać? W jaki sposób żądać ich potwierdzenia i jak weryfikować, czy są zgodne z rzeczywistością?

  • Co zrobić, jeżeli potrzebujemy większej liczby kategorii danych osobowych, niż pozwalają nam na to przepisy prawa pracy?

  • Kiedy potrzebna jest zgoda pracownika na przetwarzanie jego danych osobowych, a kiedy jej nie potrzebujemy?

  • Gdzie powinny być przechowywane klauzule informacyjne wydawane pracownikom?

  • Jak przetwarzać dane wrażliwe (np. orzeczenia lekarskie, dokumentację medyczną)?

  • Czy i w jaki sposób można udostępniać dane osobowe pracowników na żądanie ze strony podmiotów prywatnych lub publicznych?

  • Jakie dokumenty z perspektywy ochrony danych osobowych należy stworzyć i wdrożyć, aby organizować pracę zdalną w zgodzie z RODO?

Kto powinien wziąć udział?

Wydarzenie jest skierowane do wszystkich zainteresowanych aktualną problematyką ochrony 
i przetwarzania danych osobowych w dziale HR. 

Program szkolenia

W programie:

  1. ZAGADNIENIA FORMALNE.
    • Kiedy upoważnienie do przetwarzania danych osobowych musi mieć formę pisemną?

    • Jak w praktyce zastosować zasady minimalizacji i ograniczenia przetwarzania danych osobowych i ograniczać przetwarzanie danych osobowych w działach personalnych?

    • Komu można powierzyć do przetwarzania dane osobowe pracowników?

    • Kiedy pracodawca powinien zawrzeć umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych?

    • Jak bezpiecznie przekazywać dane osobowe drogą papierową, a jak elektroniczną?

    • Jakie są najczęstsze incydenty naruszenia danych osobowych, identyfikowane w działach personalnych?

    • W jaki sposób wykonywać pracę, aby unikać incydentów naruszenia danych osobowych?

    • W jaki sposób należy reagować w sytuacji udostępnienia nam danych osobowych, do których nie powinniśmy mieć dostępu?

    • Na czym polega naruszenie danych w związku z niewycofaniem dostępu do ZUS PUE dla byłego pracownika?


  1. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH NA POTRZEBY REKRUTACJI.
    • Jakie dane osobowe można pobierać od kandydata do pracy?

    • W jaki sposób żądać ich potwierdzenia i jak weryfikować, czy są zgodne z rzeczywistością?

    • Jak rozumieć słowo „niezbędne” z punktu widzenia żądania informacji o wykształceniu i przebiegu zatrudnienia od kandydatów do pracy?

    • Czy można weryfikować kompetencje kandydata do pracy u jego poprzednich pracodawców?

    • W jaki sposób zorganizować współpracę z podmiotami pośredniczącymi w zatrudnieniu lub agencjami pośrednictwa pracy?

    • Jak poprawnie spełnić obowiązek informacyjny wobec kandydatów do pracy?

    • Kiedy potrzebna jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych kandydata do pracy, a kiedy takiej zgody nie potrzeba?

    • Kiedy można wykorzystywać dane osobowe do kolejnych rekrutacji?


  1. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH NA POTRZEBY ZATRUDNIENIA.
    • Jakie dane osobowe można pobierać na etapie zatrudnienia? W jakiej formie je pobierać? W jaki sposób żądać ich potwierdzenia i jak weryfikować, czy są zgodne z rzeczywistością?

    • Jakich danych osobowych bezwzględnie nie można przetwarzać na etapie zatrudnienia, a jakie można przetwarzać warunkowo?

    • Jakie dane można wpisać w list intencyjny, a jakie w umowę przedwstępną o pracę?

    • Czy umowa na zastępstwo może zawierać dane osoby zastępowanej na danym stanowisku?

    • Co zrobić, jeżeli potrzebujemy większej liczby kategorii danych osobowych, niż pozwalają nam na to przepisy prawa pracy?

    • Kiedy potrzebna jest zgoda pracownika na przetwarzanie jego danych osobowych, a kiedy jej nie potrzebujemy?

    • Jakie obowiązki nakładają przepisy RODO przy kierowaniu na badania medycyny pracy i szkolenia bhp?

    • Czy zgłoszenie pracownika do ZUS uzasadnia pobranie większej liczby danych osobowych niż wynikające z KP?

    • Czy możemy żądać od pracownika dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość?

    • Czy możemy kserować/skanować dowody osobiste lub inne dokumenty potwierdzające tożsamość?

    • Czy możemy kserować/skanować dokumenty potwierdzające posiadanie określonych umiejętności przez pracownika?

    • Czy w aktach osobowych można przechowywać kopię prawa jazdy pracownika?

    • Czy możemy wykorzystywać fotografie oraz wizerunek pracowników?

    • Czy pracodawca może przetwarzać dane, takie jak prywatny numer telefonu i adres e-mail pracownika?

    • Czy dane podane przez pracownika na potrzeby uczestnictwa w PPK pracodawca może wykorzystać w innych celach?

    • Czy można pytać pracownika o stosunek do służby wojskowej?

    • Jak poprawnie spełnić obowiązek informacyjny wobec pracowników w zakresie przetwarzania ich danych osobowych?

    • Gdzie powinny być przechowywane klauzule informacyjne wydawane pracownikom – w aktach osobowych czy w osobnych teczkach?

    • Jak w praktyce pozyskiwać od pracowników dane na potrzeby ZFŚS? Przez jaki czas mogą one być przetwarzane?

    • Jak przetwarzać dane wrażliwe (np. orzeczenia lekarskie, dokumentację medyczną)? W jakim zakresie je wykorzystywać?

    • Co wpisywać na listach obecności w przypadku absencji pracownika? Czy wskazywanie przyczyny absencji w pracy na liście obecności jest dozwolone?

    • Czy można informować osoby trzecie o zwolnieniu lekarskim pracownika?

    • Jak RODO ma się do danych osobowych zatrudnianych cudzoziemców?

    • Jakie dane osobowe powinno zawierać świadectwo pracy?

    • Czy można przekazywać dane osobowe drogą telefoniczną, np. do banku?

    • Czy i w jaki sposób można udostępniać dane osobowe pracowników na żądanie ze strony podmiotów prywatnych lub publicznych?

    • Jak zgodnie z prawem przetwarzać dane osobowe w związku z benefitami pracowniczymi?

    • Czy zatrudnione osoby muszą wyrażać zgodę na przekazywanie ich danych do biura rachunkowego?

    • Jak odpowiedzieć na wniosek o usunięcie danych osobowych złożony przez byłego pracownika?

    • W jaki sposób należy umożliwić pracownikom realizację ich praw wskazanych w RODO?

    • Czy należy szkolić pracowników z RODO? Czy jest to dobra praktyka czy obowiązek?

    • W jaki sposób poprawnie prowadzić monitoring wizyjny pracowników? Jakie powinny być zapisy w aktach wewnętrznych dotyczące monitoringu?

    • Jak poprawnie prowadzić monitoring skrzynek elektronicznych pracowników.

    • Jakie powinny być zapisy w aktach wewnętrznych dotyczące monitoringu skrzynek elektronicznych?

    • W jaki sposób korzystać z innych form monitoringu, m.in. z kontroli dostępu
      do pomieszczeń pracodawcy, GPS, systemów rejestracji czasu pracy, tachografów połączonych z systemami flotowymi?

    • Jak zorganizować i w jaki sposób ustalić zasady ochrony danych osobowych w przypadku wykonywania przez pracownika pracy zdalnej?

    • Jakie dokumenty z perspektywy ochrony danych osobowych należy stworzyć i wdrożyć, aby wprowadzić pracę zdalną w zgodzie z RODO?

    • W jaki sposób powinna być prowadzona wymiana informacji, a także obieg dokumentów (w formie papierowej i elektronicznej) w związku z pracą zdalną?

    • Czy praca zdalna może być wykonywana z wykorzystaniem sprzętu należącego do pracownika?

    • Kiedy i w jakich warunkach może zostać wprowadzona kontrola trzeźwości lub kontrola na obecność środków działających podobnie do alkoholu?

    • W jaki sposób wdrożyć formalnie zasady związane z kontrolą trzeźwości pracowników? Jaka dokumentacja jest wymagana z perspektywy ochrony danych osobowych?

    • Jakie obowiązki informacyjne należy spełnić w przypadku prowadzenia kontroli trzeźwości pracowników?

    • W jaki sposób pracodawca może przetwarzać informacje związane z kontrolą trzeźwości pracowników?

    • Jaki jest sposób postępowania w przypadku niedopuszczenia pracownika do pracy po przeprowadzeniu kontroli trzeźwości?

    • Czy możliwa jest kontrola pracowników na obecność w ich organizmach środków działających podobnie do alkoholu?

    • Czy konieczne jest podawanie przez pracownika szczegółowych danych osobowych lub szczegółowych informacji o stanie zdrowia osoby, której pracownik zapewnia osobistą opiekę lub wsparcie w związku ze zwolnieniem z tytułu siły wyższej lub urlopu opiekuńczego

Czas trwania

Zajęcia w godzinach 9.00 - 15.00.

Prelegenci

Jakub SZAJDZIŃSKI

Członek Zarządu w ENSIS Group Sp. z o.o.

Prawnik, Inspektor Ochrony Danych, założyciel Grupy ENSIS, firm odpowiedzialnych za kompleksową pomoc w zakresie prawa, podatków, ochrony danych osobowych i księgowości.

Absolwent Wydziału Prawa Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.

Specjalizuje się w prawie nowych technologii, prawie gospodarczym oraz ochronie danych osobowych.
Pełni funkcję Inspektora Ochrony Danych w ponad 60 podmiotach z terenu całego kraju.

Był odpowiedzialny za doradztwo na rzecz Ministerstwa Rozwoju w zakresie implementacji RODO do polskiego porządku prawnego, miał wpływ na ostateczny kształt ustawy o ochronie danych osobowych,
w związku z konsultacjami dla Ministerstwa Cyfryzacji.

Współtwórca Grupy ENSIS zapewniającą kompleksową pomoc przedsiębiorcom, w tym kancelarię radców prawnych, spółkę odpowiedzialną za ochronę danych osobowych, spółkę oferującą pomoc księgową oraz kadrowo – płacową, a także spółkę oferującą doradztwo biznesowe i strategiczne.

Jest autorem licznych publikacji w tym, współautorem 7 książek  z zakresu prawa oraz ochrony danych osobowych.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Pracujemy na platformie ClickMeeting.

Rejestracja

udział online
560
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Warunki uczestnictwa

  1. Organizatorem szkolenia jest Dom Wiedzy Staniurski i Wspólnicy Sp.j. ul. Jasna 11 A, 05-506 Wilcza Góra, KRS: 0000539200, NIP: 5213687495, REGON: 360692051.
  2. Warunkiem przyjęcia zgłoszenia jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia (mailowo skan) lub rejestracja przez Internet na stronie https://dom-wiedzy.pl/ .
  3. Po otrzymaniu potwierdzenia realizacji szkolenia, kursu, konferencji zgłaszający powinien dokonać wpłaty w terminie zgodnym z potwierdzeniem, nie późniejszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem.
  4. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
  5. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w szkoleniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami.
  6. Jeden dostęp online oznacza udział online jednej osoby.
  7. W przypadku pisemnego powiadomienia o rezygnacji ze szkolenia, kursu lub konferencji, jednak nie później niż 7 dni roboczych przed dniem rozpoczęcia uczestnik nie zostanie obciążony kosztami. W przypadku późniejszej rezygnacji uczestnik zostanie obciążony opłatą manipulacyjną w wysokości 100% wartości szkolenia, kursu lub konferencji.
  8. W przypadku odwołania szkolenia, kursu, konferencji z winy organizatora koszty zostaną zwrócone w 100%. W przypadku odwołania szkolenia, kursu, konferencji nie z winy organizatora uczestnikowi zostanie zaproponowany kolejny termin szkolenia, kursu, konferencji.
  9. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Dom Wiedzy Staniurski i Wspólnicy Sp.j. z siedzibą w Wilczej Górze, ul. Jasna 11A w celach marketingowych oraz wysyłanie do mnie ofert drogą elektroniczną. Dane nie będą udostępniane innym podmiotom. Moje dane osobowe udostępniam dobrowolnie, a także przyjmuję do wiadomości, że przysługuje mi prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania.
  10. Administratorem danych osobowych jest Dom Wiedzy Staniurski i Wspólnicy Sp.j. KRS: 0000539200, NIP: 5213687495, REGON: 360692051. Dane przetwarzane są w celu i według zasad określonych w Polityce prywatności.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Dom Wiedzy Staniurski i Wspólnicy SP.J.
  • Ulica i nr: ul. Jasna 11A
  • Kod pocztowy: 05-506
  • Miejscowość: Wilcza Góra
  • Numer NIP: 5213687495

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Dom Wiedzy Staniurski i Wspólnicy SP.J.
05-506 Wilcza Góra, Polska ul. Jasna 11A

Organizator

Dom Wiedzy Staniurski i Wspólnicy SP.J.
05-506 Wilcza Góra, Polska
ul. Jasna 11A
woj. mazowieckie
Szanowni Państwo, jesteśmy firmą szkoleniową specjalizującą się w organizacji najwyższej jakości konferencji, kursów i szkoleń dla szeroko rozumianych działów HR, obejmując zakresem obszary: prawa pracy, płac, ochrony danych osobowych i ZZL. Se...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!