O szkoleniu
Nieprawidłowe prowadzenie gospodarki odpadami medycznymi stanowi jeden z istotnych problemów dostrzeganych przez służby sanitarno-epidemiologiczne i ochrony środowiska.
Z punktu widzenia wytwórcy odpadów medycznych niezmiernie istotne jest właściwe sklasyfikowanie odpadów, zidentyfikowanie obowiązków wynikających z przepisów prawa, a także umiejętne ich realizowanie.
Od 1 stycznia 2020 r. obowiązuje prowadzenie ewidencji odpadów za pośrednictwem BDO, a wytwórcy odpadów medycznych powinni być już zarejestrowani w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami. Wprowadzono bardzo wysokie kary, od 5 tys. do 1 mln zł, za brak wpisów na wniosek w wymagane działy rejestru. Niestety wciąż problemem jest identyfikacja przed podmioty konieczności posiadania wpisu w rejestrze BDO.
Od stycznia 2021 r. obowiązują nowe zasady dotyczące magazynowania odpadów, także medycznych oraz weterynaryjnych odpadów zakaźnych. Czy obowiązują one również wytwórców odpadów medycznych? A może dedykowane są innym podmiotom gospodarujących odpadami medycznymi?
Cele szkolenia:
- podniesienie świadomości oraz kompetencji osób odpowiedzialnych za gospodarkę odpadami medycznymi,
- ułatwienie zarządzania tym procesem przy wykorzystaniu systemu BDO,
- zapoznanie się z wymaganiami prawnymi i wynikającymi z nich obowiązkami dla wytwórców odpadów medycznych.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- zdobycie praktycznych umiejętności zarządzania i gospodarowania odpadami medycznymi wg nowych przepisów,
- zdobycie wiedzy i umiejętności realizacji obowiązków wytwórcy odpadów medycznych,
- minimalizacja ryzyka otrzymania wysokiej kary spowodowanej niespełnieniem wymogów prawnych.
Adresaci szkolenia:
- pracownicy placówek medycznych państwowych i prywatnych,
- prowadzący szpitale, przychodnie, ośrodki zdrowia, apteki, hurtownie farmaceutyczne, laboratoria medyczne, gabinety medyczne, stomatologiczne, kosmetyczne, weterynaryjne,
- firmy oferujące usługi sprzątania placówek świadczących usługi medyczne,
- specjaliści ds. gospodarki odpadami,
- specjaliści ds. ochrony środowiska,
- specjaliści tworzący i wdrażający procedury i standardy polityki odpadowej,
- pracownicy sanepidów.
Program szkolenia
- Obowiązujące akty prawne mające istotne znaczenie dla prawidłowej gospodarki odpadami, powiązanie z dokumentami wykonawczymi dedykowanymi odpadam medycznym, z uwzględnieniem najnowszych zmian.
- Podstawowe pojęcia wynikające z ww. przepisów.
- Wytwórcy odpadów a zdefiniowanie, kto jest wytwórcą odpadów medycznych.
- Odpowiedzialność w gospodarce odpadami.
- Klasyfikacja odpadów.
- odpady komunalne,
- odpady medyczne,
- inne.
- Podział odpadów medycznych.
- Sposób postępowania z odpadami u wytwórców odpadów medycznych:
- rodzaj stosowanych pojemników/worków – kiedy jakie,
- oznaczenie pojemników oraz etykietowanie,
- sposób i czas przechowywania odpadów w miejscu ich wytworzenia,
- magazynowanie odpadów medycznych.
- Rozporządzenie w sprawie szczegółowego magazynowania odpadów a odpady medyczne – jak czytać nowe obowiązki.
- Obowiązki podmiotów wytwarzających odpady medyczne:
- wpis do rejestru BDO,
- kiedy i czy wymagane są decyzje w zakresie gospodarki odpadami,
- ewidencja odpadów (w tym odpadów medycznych),
- sprawozdawczość.
- Transport odpadów medycznych.
- Kary i konsekwencje nieprzestrzegania wymogów w zakresie gospodarki odpadami.
- Pytania i dyskusja, wyjaśnianie wątpliwości, analiza przypadków, praktyczne wskazówki.
Czas trwania
10.00-16.00
Prelegenci
Ekspert z zakresu gospodarowania odpadami, w tym odpadami medycznymi. Od 2005 roku związana zawodowo z ochroną środowiska, m.in. jako inspektor ds. środowiska w strukturach administracji publicznej. Była również członkiem zespołu ekspertów w obszarach środowiskowych i gospodarowania odpadami w ramach regionalnych programów operacyjnych dla 2 województw.
Od 2016 roku zajmuje się konsultingiem na rynku odpadowym. Udziela indywidualnego wsparcia klientom w realizacji obowiązków. Prowadzi doradztwo i szkolenia z zakresu praktycznego stosowania przepisów w ochronie środowiska, gospodarce odpadami w przedsiębiorstwach lub gminach.
Absolwentka ochrony środowiska na Politechnice Gdańskiej i Politechnice Bydgoskiej, ukończyła również studia podyplomowe na trzech kierunkach na Uniwersytecie Gdańskim oraz Politechnice Gdańskiej.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: J.G.Training
- Ulica i nr: Olesińska 21
- Kod pocztowy: 02-548
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 8981505607