O szkoleniu
TPM EXCELLENCE
W obecnych czasach system wskaźników KPI traktowany jest w dwójnasób: z jednej strony jako narzędzie na całe zło w przedsiębiorstwie, z drugiej strony jako dodatkowy element, bez którego możemy się obejść. Firmy, które w odpowiedni sposób wdrożyły system wskaźników KPI i w odpowiedni sposób z niego korzystają odnoszą duże sukcesy wzmacniając swoją pozycję na rynku poprzez redukcję kosztów operacyjnych. Niestety w dalszym ciągu są firmy, które pomimo rozbudowanego systemu mierników w przedsiębiorstwie nie odnoszą aż tak spektakularnych korzyści. Przyczyn takiego stanu jest bardzo wiele. Niektóre z nich są banalne i proste, a niektóre wynikają z braku kompetencji analitycznych. Podczas szkolenia pokazujemy krok po kroku jak należy z sukcesem wdrożyć system pomiaru efektywności maszyn i urządzeń za pomocą OEE jednocześnie omijając wszelkie przeszkody, które powodują, że wdrożenie staje się wielką porażką.
Cele:
– poznanie systemu mierników produkcji,
– definicja podstawowych wielkości: Efektywność, Wydajność, Produktywność,
– opracowanie wskaźników efektywności procesów i ludzi,
– przedstawienie skutecznego systemu analizy KPI,
– budowa procesu zarządzania procesami w oparciu o PSC,
– pomiar efektywności maszyn i ludzi,
– opracowanie metodyki liczenia wskaźnika OEE/TEPE ,
– praktyka wykorzystania wskaźnika OEE/TEPE w przedsiębiorstwie,
– zastosowanie OEE w ujęciu efektywności operatorów jak i techników UR OLE/OCE,
– opracowanie drzewa strat procesów i pracy ludzkiej,
– wdrożenie 16 strat procesów
– metodyka doskonalenia wskaźnika OEE za pomocą CPDCA/SDCA.
W obecnych czasach system wskaźników KPI traktowany jest w dwójnasób: z jednej strony jako narzędzie na całe zło w przedsiębiorstwie, z drugiej strony jako dodatkowy element, bez którego możemy się obejść. Firmy, które w odpowiedni sposób wdrożyły system wskaźników KPI i w odpowiedni sposób z niego korzystają odnoszą duże sukcesy wzmacniając swoją pozycję na rynku poprzez redukcję kosztów operacyjnych. Niestety w dalszym ciągu są firmy, które pomimo rozbudowanego systemu mierników w przedsiębiorstwie nie odnoszą aż tak spektakularnych korzyści. Przyczyn takiego stanu jest bardzo wiele. Niektóre z nich są banalne i proste, a niektóre wynikają z braku kompetencji analitycznych. Podczas szkolenia pokazujemy krok po kroku jak należy z sukcesem wdrożyć system pomiaru efektywności maszyn i urządzeń za pomocą OEE jednocześnie omijając wszelkie przeszkody, które powodują, że wdrożenie staje się wielką porażką.
Cele:
– poznanie systemu mierników produkcji,
– definicja podstawowych wielkości: Efektywność, Wydajność, Produktywność,
– opracowanie wskaźników efektywności procesów i ludzi,
– przedstawienie skutecznego systemu analizy KPI,
– budowa procesu zarządzania procesami w oparciu o PSC,
– pomiar efektywności maszyn i ludzi,
– opracowanie metodyki liczenia wskaźnika OEE/TEPE ,
– praktyka wykorzystania wskaźnika OEE/TEPE w przedsiębiorstwie,
– zastosowanie OEE w ujęciu efektywności operatorów jak i techników UR OLE/OCE,
– opracowanie drzewa strat procesów i pracy ludzkiej,
– wdrożenie 16 strat procesów
– metodyka doskonalenia wskaźnika OEE za pomocą CPDCA/SDCA.
Kto powinien wziąć udział?
W szkoleniu powinny uczestniczyć osoby zajmujące się zarządzaniem obsługą techniczną i wdrażaniem obsługi profilaktycznej (Koordynator UR, Inżynier UR/Produkcji, Planista UR, Dyrektor/Kierownik Produkcji, Dyrektor/Kierownik UR, Inżynier Jakości) oraz osoby zainteresowane tematyką ciągłego doskonalenia obsługi technicznej z działów: Technologicznego, Produkcji, Utrzymania Ruchu oraz Jakości.
Uczestnicy powinni być liderami zespołów pracowniczych, które zaangażowane są w bieżące działania mające na celu poprawę produktywności oraz eliminowanie problemów pojawiających się na produkcji jak i w działach utrzymania ruchu.
Uczestnicy powinni być liderami zespołów pracowniczych, które zaangażowane są w bieżące działania mające na celu poprawę produktywności oraz eliminowanie problemów pojawiających się na produkcji jak i w działach utrzymania ruchu.
Program szkolenia
1. Wprowadzenie do zarządzania procesami
Definicja zarządzania
Definicja procesów produkcyjnych i wspomagających
Aksjomaty zarządzania
Matryca odpowiedzialności w poszczególnych procesach
2. Główne rodzaje marnotrawstwa
Definicja marnotrawstwa
Definicja Muda Mura Muri (3M)
Znaczenie 3 M w praktyce
Przedstawienie głównych rodzajów marnotrawstwa
3. Straty operacyjne
Co to jest strata?
Sposób prezentacji strat na dwóch poziomach.
Zaangażowanie operatorów do zbierania rzeczywistych danych
Aksjomaty zarządzania
Wizualizacja strat
Pomiar efektywności procesu/ludzi/materiału
4. Wprowadzenie do FI
Definicja FI
Działania podejmowane w ramach FI
Zaangażowanie operatorów w proces FI
Wprowadzenie do procesu doskonalącego
Drobne udoskonalenia w ramach filaru FI
Korzyści wynikające ze stosowania FI w codziennej praktyce operacyjnej
Warsztat 1: Definicja strat w przedsiębiorstwie
Zdefiniowanie strat występujących na poszczególnych procesach produkcyjnych
Ustalenie formuł liczenia poszczególnych strat
Stworzenie katalogu strat w firmie
Warsztat 2: Gemba Walk
Obserwacja poszczególnych procesów produkcyjnych
Łowienie poszczególnych strat w procesach
Zbieranie Liczb Danych Faktów
Warsztat 3: Zarządzanie stratami
Wizualizacja wyników obserwacji z Gemba Walk
Przedstawienie poszczególnych strat w ujęciu finansowym oraz ekwiwalentowym
Prezentacja zebranych danych do pracowników
Opracowanie systemu monitoringu strat w procesach
5. Mierniki efektywności pomiaru maszyn
Znaczenie OEE oraz TEPE
Metodyka liczenia OEE/TEPE
Błędy popełniane w liczeniu OEE
Praktyczne wdrożenie OEE w przedsiębiorstwie
Studia przypadków
6. Mierniki pomiaru efektywności ludzi
Czym jest efektywność ludzi?
Jak zmierzyć efektywność ludzi?
Wykorzystanie grupy strat do pomiaru efektywności
Mapowanie pracy człowieka
11 kategorii czynności wykonywanych przez operatora
Studia przypadków
7. OEE jako miernik efektywności maszyn
Znaczenie OEE
Budowa wskaźnika OEE
Różnica pomiędzy OEE a TEPE
Benchmarking OEE
8. Praktyczne podejście do liczenia OEE
Definicja Availability
Straty obniżające Dostępność
Benchmarking i wizualizacja Availability
Definicja Performance
Straty obniżające Wykorzystania
Benchmarking i wizualizacja Performance
Definicja Quality
Straty obniżające Jakość
Benchmarking i wizualizacja Quality
9. Arkusz Excel OEE
Wprowadzenie do arkusza kalkulacyjnego OEE
Przedstawienie metodyki liczenia za pomocą arkusza kalkulacyjnego
Wymogi, które muszą być spełnione aby wykorzystywać arkusz kalkulacyjny OEE
Trik liczenia OEE bez konieczności używania arkusza Excel
10. Doskonalenie OEE za pomocą CPDCA/SDCA
Wykorzystanie narzędzi analitycznego myślenia w procesie szukania przyczyn źródłowych
Proces rozwiązywania problemów
Narzędzia jakości: diagram Ishikawy; Why Why Analysis; 5 Why
Wizualizacja w procesie realizacji projektów CPDCA/SDCA
Warsztat 1: Liczenie OEE
System zbierania danych
Obliczenie OEE dla linii automatycznej i dla pojedynczego stanowiska
Wizualizacja wyników
Warsztat 2: Przejście przez proces doskonalenia
Wypracowanie wspólnego formularza prowadzenia projektów doskonalących
Przeprowadzenie poszczególnych faz PDCA
Opracowanie systemu realizacji działań doskonalących zgodnie z pętlą PDCA
Definicja zarządzania
Definicja procesów produkcyjnych i wspomagających
Aksjomaty zarządzania
Matryca odpowiedzialności w poszczególnych procesach
2. Główne rodzaje marnotrawstwa
Definicja marnotrawstwa
Definicja Muda Mura Muri (3M)
Znaczenie 3 M w praktyce
Przedstawienie głównych rodzajów marnotrawstwa
3. Straty operacyjne
Co to jest strata?
Sposób prezentacji strat na dwóch poziomach.
Zaangażowanie operatorów do zbierania rzeczywistych danych
Aksjomaty zarządzania
Wizualizacja strat
Pomiar efektywności procesu/ludzi/materiału
4. Wprowadzenie do FI
Definicja FI
Działania podejmowane w ramach FI
Zaangażowanie operatorów w proces FI
Wprowadzenie do procesu doskonalącego
Drobne udoskonalenia w ramach filaru FI
Korzyści wynikające ze stosowania FI w codziennej praktyce operacyjnej
Warsztat 1: Definicja strat w przedsiębiorstwie
Zdefiniowanie strat występujących na poszczególnych procesach produkcyjnych
Ustalenie formuł liczenia poszczególnych strat
Stworzenie katalogu strat w firmie
Warsztat 2: Gemba Walk
Obserwacja poszczególnych procesów produkcyjnych
Łowienie poszczególnych strat w procesach
Zbieranie Liczb Danych Faktów
Warsztat 3: Zarządzanie stratami
Wizualizacja wyników obserwacji z Gemba Walk
Przedstawienie poszczególnych strat w ujęciu finansowym oraz ekwiwalentowym
Prezentacja zebranych danych do pracowników
Opracowanie systemu monitoringu strat w procesach
5. Mierniki efektywności pomiaru maszyn
Znaczenie OEE oraz TEPE
Metodyka liczenia OEE/TEPE
Błędy popełniane w liczeniu OEE
Praktyczne wdrożenie OEE w przedsiębiorstwie
Studia przypadków
6. Mierniki pomiaru efektywności ludzi
Czym jest efektywność ludzi?
Jak zmierzyć efektywność ludzi?
Wykorzystanie grupy strat do pomiaru efektywności
Mapowanie pracy człowieka
11 kategorii czynności wykonywanych przez operatora
Studia przypadków
7. OEE jako miernik efektywności maszyn
Znaczenie OEE
Budowa wskaźnika OEE
Różnica pomiędzy OEE a TEPE
Benchmarking OEE
8. Praktyczne podejście do liczenia OEE
Definicja Availability
Straty obniżające Dostępność
Benchmarking i wizualizacja Availability
Definicja Performance
Straty obniżające Wykorzystania
Benchmarking i wizualizacja Performance
Definicja Quality
Straty obniżające Jakość
Benchmarking i wizualizacja Quality
9. Arkusz Excel OEE
Wprowadzenie do arkusza kalkulacyjnego OEE
Przedstawienie metodyki liczenia za pomocą arkusza kalkulacyjnego
Wymogi, które muszą być spełnione aby wykorzystywać arkusz kalkulacyjny OEE
Trik liczenia OEE bez konieczności używania arkusza Excel
10. Doskonalenie OEE za pomocą CPDCA/SDCA
Wykorzystanie narzędzi analitycznego myślenia w procesie szukania przyczyn źródłowych
Proces rozwiązywania problemów
Narzędzia jakości: diagram Ishikawy; Why Why Analysis; 5 Why
Wizualizacja w procesie realizacji projektów CPDCA/SDCA
Warsztat 1: Liczenie OEE
System zbierania danych
Obliczenie OEE dla linii automatycznej i dla pojedynczego stanowiska
Wizualizacja wyników
Warsztat 2: Przejście przez proces doskonalenia
Wypracowanie wspólnego formularza prowadzenia projektów doskonalących
Przeprowadzenie poszczególnych faz PDCA
Opracowanie systemu realizacji działań doskonalących zgodnie z pętlą PDCA
Czas trwania
2 dni
Prelegenci
Wojciech Mączyński – jeden z najbardziej charyzmatycznych doradców z zakresu inżynierii utrzymania ruchu, niezawodności oraz logistyki UR. Pasja z jaką prowadzi szkolenia sprawia, że wiedza sama wchodzi do głowy oraz zawsze odnosi się pewien niedosyt.
Posiada bogate doświadczenie zawodowe w dużych korporacjach międzynarodowych, gdzie zajmując stanowiska managerskie testował i wdrażał innowacyjne rozwiązania w obszarze produkcji i utrzymania ruchu. Nieustająca chęć poszukiwania coraz to lepszych rozwiązań w zakresie zarządzania procesami produkcyjnymi i utrzymania ruchu doprowadziła do osiągania spektakularnych wyników, zarówno operacyjnych, jak i zarządzania kompetencjami pracowniczymi.
Obecnie jako trener i konsultant w dalszym ciągu realizuje swoją misję zarażając klientów pasją do poszukiwania coraz to nowszych rozwiązań w obszarze zarządzania służbami utrzymania ruchu i produkcją. W codziennej pracy w sposób nieszablonowy, pełen dynamizmu, pragmatyki oraz niezliczonej ilości przykładów uczy i przedstawia narzędzia wchodzące w skład systemu zarządzania utrzymaniem ruchu.
Jego wieloletnia praktyka, zarówno jako etatowego pracownika na stanowiskach managerskich, jak również trenera/konsultanta, pomogła w stworzeniu autorskiego programu zarządzania obsługą techniczną w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Program ten nosi nazwę Total Professional Maintenance Management System – jest to połączenie klasycznego TPM w pewnej modyfikacji oraz inżynierii niezawodnościowej. W systemie znajdują się autorskie rozwiązania poszczególnych narzędzi takich jak: RCMLight®, Quick Planing and Scheduling, Technical Statisical Proces of Spare Parts.
Jest autorem nowoczesnych form szkoleniowych, które z powodzeniem łączą teorię z praktyką:
- Certyfikowany Praktyk TPM Learning by Doing,
- Podnoszenie kompetencji technicznych ActionLearnigBlitz,
- Logistyka UR Try and Choose
Posiada bogate doświadczenie zawodowe w dużych korporacjach międzynarodowych, gdzie zajmując stanowiska managerskie testował i wdrażał innowacyjne rozwiązania w obszarze produkcji i utrzymania ruchu. Nieustająca chęć poszukiwania coraz to lepszych rozwiązań w zakresie zarządzania procesami produkcyjnymi i utrzymania ruchu doprowadziła do osiągania spektakularnych wyników, zarówno operacyjnych, jak i zarządzania kompetencjami pracowniczymi.
Obecnie jako trener i konsultant w dalszym ciągu realizuje swoją misję zarażając klientów pasją do poszukiwania coraz to nowszych rozwiązań w obszarze zarządzania służbami utrzymania ruchu i produkcją. W codziennej pracy w sposób nieszablonowy, pełen dynamizmu, pragmatyki oraz niezliczonej ilości przykładów uczy i przedstawia narzędzia wchodzące w skład systemu zarządzania utrzymaniem ruchu.
Jego wieloletnia praktyka, zarówno jako etatowego pracownika na stanowiskach managerskich, jak również trenera/konsultanta, pomogła w stworzeniu autorskiego programu zarządzania obsługą techniczną w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Program ten nosi nazwę Total Professional Maintenance Management System – jest to połączenie klasycznego TPM w pewnej modyfikacji oraz inżynierii niezawodnościowej. W systemie znajdują się autorskie rozwiązania poszczególnych narzędzi takich jak: RCMLight®, Quick Planing and Scheduling, Technical Statisical Proces of Spare Parts.
Jest autorem nowoczesnych form szkoleniowych, które z powodzeniem łączą teorię z praktyką:
- Certyfikowany Praktyk TPM Learning by Doing,
- Podnoszenie kompetencji technicznych ActionLearnigBlitz,
- Logistyka UR Try and Choose
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Sala szkoleniowa Europrofes
Wrocław
ul. Ofiar Oświęcimskich 17
woj. dolnośląskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
netto
2 100
zł
Cena zawiera:
- Udział w szkoleniu, przerwy kawowe, lunche, materiały, certyfikat.
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Płatność po zakończonym szkoleniu.
Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję
"Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."
Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby.
W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności.
Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
- Nazwa firmy: WoMa Solution
- Ulica i nr: Arkadia 8
- Kod pocztowy: 67-100
- Miejscowość: Nowa Sól
- Numer NIP: 8251031396
Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest
wypełnienie formularza kontaktowego.
Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
WoMa Solution
67-100 Nowa Sól, Polska
Arkadia 8
Organizator
WoMa Solution
67-100 Nowa Sól, Polska
Arkadia 8
woj. lubuskie
Jesteśmy specjalistami z zakresu optymalizacji procesów produkcyjnych i utrzymania ruchu. Wierzymy, że zarządzanie inżynierią utrzymania ruchu i niezawodnością środków trwałych jest podstawą do osiągnięcia celów każdej organizacji, dlatego od 2005 ro...
Powiadomienia o nowych terminach