Onboarding 4.0 – projektowanie i optymalizacja procesów adaptacji pracowników

O szkoleniu

W czasie dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych wyzwaniem dla działów HR jest przyciągnięcie i zatrzymanie właściwego pracownika  tj. dysponującego potencjałem odpowiednim dla realizacji zadań wynikających z treści stanowiska pracy i jego roli zespołowej w organizacji. Większość przeprowadzonych badań empirycznych wskazuje, że właściwie zaprojektowany i przeprowadzony proces adaptacji pracownika daje organizacji wymierne korzyści i pozwala skutecznie zarządzać pracownikami, zmniejsza koszty czasu przystosowania do pełni zadań oraz utrzymania wysokiej jakości kapitału ludzkiego.

Dlaczego warto wziąć udział?

Uczestnicy otzrymają w ramach szkolenia:

  • Wzorcowy arkusz „MATRYCA MODELU WDROŻENIA PROJEKTU ONBOARDINGU”
  • pakiet materiałów wdrożeniowych do projektu onboardingowego ( w tym: procedury adaptacyjne, załączniki projektowe, formatki, checklist, grafy, ankiety i kwestionariusze ewaluacji, dokumenty obiegowe i koordynacyjne procesu)
  • Harmonogram wdrożenia pracownika z rekomendacjami do wdrożenia w organizacji
  • Materiały wspierające koordynację procesu (wytyczne do współpracy z menadżerami i bezpośrednim kierownictwem nowo przyjętych pracowników)
  • Konspekt prezentacji inwestorskiej wdrożenia procesu onboardingu
  • Pakiet materiałów – dobrych praktyk rynkowych z omówieniem i rekomendacjami dla wdrożenia organizacyjnego (podział sektorowy i branżowy)oraz wykaz literatury/artykułów branżowych

Uczestnicy szkolenia mają możliwość skorzystać z BEZPŁATNEJ ZDALNEJ KONSULTACJI POSZKOLENIOWEJ z Trenerem, w wymiarze 1 h, z obszaru zagadnień podejmowanych na szkoleniu.


Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą umieli:

  • Samodzielnie zaprojektować proces adaptacji pracowników w organizacji
  • Opracować program adaptacji wraz z dokumentacją adekwatną do potrzeb organizacji
  • Dokonać wyboru modelu adaptacji w kontekście potrzeb organizacyjnych
  • Przeprowadzić rozmowę powitalną oraz rozmowę podsumowującą (w różnych wariantach)
  • Wybrać właściwą ścieżkę wdrożenia w oparciu o diagnozę potencjału Pracownika
  • Koordynować przebieg procesu adaptacji i niezwłocznie reagować na odchylenia
  • Zdefiniować korzyści z procesu onboardingu i zaprezentować je w argumentacji podsumowującej proces
  • Określić wskaźniki pomiaru efektywności procesu adaptacji
  • Doskonalić oraz optymalizować proces adaptacji w zależności od wymagań środowiska wdrożenia
  • Zbudować profesjonalny wizerunek eksperta procesu adaptacji w oparciu o doświadczenia i obserwacje własne oraz wiedzę i umiejętności nabyte podczas warsztatu

Metody pracy:

Szkolenia HR mają charakter warsztatowy, nakierowane są na transfer wiedzy i praktycznych umiejętności uczestników. Wykorzystane formy pracy z grupą:

  • Mini wykłady
  • Prezentacje i instruktaże narzędziowe
  • Ćwiczenia indywidualne / grupowe
  • Analiza studiów przypadków
  • Rozwiązywanie zagadnień problemowych
  • Praca warsztatowa
  • Analiza dobrych praktyk

Prowadząca dostarczy użytecznych wzorów dokumentów i procedur postępowania do zastosowania przez uczestników w późniejszej praktyce zawodowe.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie adresowane jest do osób które obecnie lub w przyszłości będą odpowiedzialne za projektowanie, optymalizację i/lub koordynację procesu adaptacji pracowników w organizacjach. Szczególnie polecane osobą pełniącym funkcję personalną lub zarządczą w organizacjach.

Program szkolenia

1. Fundamenty efektywnego onboardingu

  • Onboarding co to jest i jaką rolę pełni w kontekście cyklu życia pracownika
  • Elementy składowe efektywnego onboardingu
  • Korzyści płynące z dobrze przeprowadzonego onboardingu – znaczenie onboardingu w zwiększaniu retencji, zaangażowania i produktywności pracowników
  • Onboarding jako narzędzie budowania marki pracodawcy – jak wykorzystać onboarding by przyciągać talenty do organizacji?
  • Powiązanie procesu onboardingu z wartościami i kulturą organizacyjną

2. Projektowanie nowoczesnego procesu onboardingu

  • Matryca procesu onboardingowego – jak stworzyć spójny i efektywny model onboardingowy?
  • Identyfikacja kluczowych ścieżek, formy, zakresu treści oraz odpowiedzialności za realizację wdrożenia pracownika
  • Optymalizacja procesu, dopasowanie do aktualnych potrzeb organizacji, wymagań rynku oraz specyfiki stanowiska pracy
  • Wykorzystanie narzędzi technologicznych (np. platform e-learningowych, aplikacji onboardingowych)
  • Budżetowanie – jak zaplanować budżet onboardingowy i jak nim zarządzać?

3. Harmonogram wdrożenia onboardingowego

  • Etapy procesu – omówienie działań dla poszczególnych okresów
    • pre-boarding – od momentu zaakceptowania oferty pracy do pierwszego dnia w firmie,
    • pierwszy dzień,
    • pierwszy tydzień,
    • pierwszy miesiąc,
    • pierwsza umowa/kontrakt
  • Możliwe warianty onboardingu – jak wybrać optymalne rozwiązanie w zależności od charakteru pracy, celów organizacji i dostępnych zasobów:
    • Onboarding wielostanowiskowy
    • Onboarding po-rotacyjny
    • Onboarding sezonowy

4. Wdrożenie programu onboardingowego

  • Komunikacja i działania Employer Branding – jak skutecznie komunikować program onboardingowy wszystkim zainteresowanym stronom?
  • Materiały onboardingowe – jak powinny być przygotowane, by pracownicy mogli szybko i komfortowo zapoznać się z zasadami działania firmy, zakresem zadań i obowiązków oraz kulturą organizacyjną
    • mapy drogowe procesu, grafy, broszury, dokumenty obiegowe
    • prezentacja @witaj, listy zadaniowe dla trenerów wdrożeniowych
    • procedury , instrukcje i harmonogramy ścieżek wdrożenia
    • przewodnik onboardingowy dla nowych pracowników/przełożonych
    • pakiety powitalne
  • Zapewnienie wsparcia nowemu pracownikowi ze strony mentora, przełożonego, buddy i zespołu HR

5. Budowanie pozytywnego doświadczenia nowego pracownika (Employee Experience)

  • Tworzenie poczucia przynależności; jak sprawić, że nowy pracownik poczuje się częścią zespołu?
  • Wartości organizacyjne – jak przekazać wartości firmy nowym pracownikom?
  • Jak zaangażować menedżerów w proces onboarding? Kluczowe zadania i obowiązki bezpośrednio przełożonych w procesie wejścia do zespołu

6. Analiza i ocena efektywności onboardingu

  • Kluczowe wskaźniki skuteczności onboardingu (KPI) (m.in. czas do pełnej efektywności, wskaźnik retencji, opinie uczestników).
  • Metody zbierania danych – ankiety, wywiady, obserwacja, analiza wskaźników HR
  • Monitorowanie postępów – ewaluacja użytkowa oraz działania interwencyjne realizowane w procesie onboardingu
  • Analiza wyników – jak interpretować wyniki ewaluacji i wprowadzać ulepszenia do kolejnych edycji?

7. Dostosowanie procesu do specyficznych potrzeb organizacji

  • Onboarding zdalny – wyzwania i możliwości
  • Onboarding pracowników sezonowych – jak skrócić proces adaptacji dla pracowników zatrudnionych na krótki okres?
  • Dostosowanie harmonogramu do specyfiki stanowiska (administracja/biznes/produkcja)
  • Różnorodność i inkluzywność w onboardingu, czyli jak stworzyć program, który będzie odpowiadał potrzebom wszystkich pracowników; jak uwzględnić potrzeby pokoleniowe (X,Y,Z)
  • Onboarding w czasie zmian organizacyjnych

8. Trendy onboardingowe

  • Wyzwania i możliwości – jakie wyzwania stoją przed specjalistami HR w obszarze onboarding?
  • Rola technologii w onboarding: AI, chat-boty, wirtualna rzeczywistość, grywalizacja, aplikacje
  • Dobre praktyki: analiza wdrożeń organizacyjnych w zakresie modeli, ścieżek, narzędzi i materiałów

Czas trwania

Stacjonarnie: 17 h zegarowych; 1 dzień: 10:00-17:00, 2 dzień: 08:00-16:00

On-line: 14 h zegarowych; 1 dzień: 09:00-16:00, 2 dzień: 09:00-16:00

Prelegenci

Elżbieta Sucharska
Kompetea

Ekspert obszaru – szkolenia HR. Praktyk. Mediator. Certyfikowany Trener biznesu. Menadżer z kilkunastoletnim oświadczeniem w biznesie w obszarze HR (ścieżka menadżerska, ekspercka i wdrożeniowa). Realizator projektów implementacji /optymalizacji procesów HR w organizacjach w randze Kierownika projektu, Eksperta oraz Konsultanta wiodącego. Współtwórca, wykładowca i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Trenerstwo i Coaching w WSZP w Warszawie. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu działem personalnym w organizacji, o profilu produkcyjnym, funkcjonującej w dynamicznym otoczeniu biznesowym (restrukturyzacja, standaryzacje procesów HR/operacje, wdrożenie zmiany modelu zarządzania, systemy ewaluacji pracowniczej – bieżącej i okresowej, systemy motywacyjne/rozliczeniowe). Projektant narzędzi diagnostycznych i programów rozwojowe dla pracowników przedsiębiorstw i organizacji. Obszar wiedzy fachowej: Zarządzanie kapitałem pracowniczym, Inicjowanie i koordynacja procesów HR, (w tym restrukturyzacje) Interwencyjny HR (mediacje, negocjacje pracownicze, rezyliencja) Onboarding, projektowanie programów adaptacyjnych, standaryzacja procesu i narzędzi, wdrożenia Projektowanie i realizacja projektów rozwojowych dla pracowników Ewaluacje skuteczności działań rozwojowych w organizacjach Zmiany organizacyjne i zarządzanie zmianą (w tym restrukturyzacje) Standaryzacja procesów i działań organizacyjnych HR, projektowanie, testy, wdrożenia dedykowanych narzędzi diagnostycznych Certyfikaty: Trenera rozwoju umiejętności coachingowych, metod i technik pracy rozwojowej Szkoła Trenerów i Doradców Biznesu Management Trainers School MATRIK Szkoła Tutorów Akademickich Collegium Wratislaviense Mediatora w postępowaniu z prawa pracy i mediacji w organizacji Mediatora w postępowaniu cywilnym i gospodarczym

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie realizowane na Platformie MS Teams
Centrum Konferencyjne w centrum Warszawy – szczegóły u Organizatora

Warszawa

woj. mazowieckie

Microsoft Teams

Rejestracja

Cena 1
1 590
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
  2. Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) 
  3. Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
  4. Opłata za szkolenie jest przelewem w ciągu 7 dni od daty szkolenia na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
  5. Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania nas o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
  6. Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
  7. Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
  8. Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.

KFS, EFS

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Kompetea Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Ludwika Rydygiera 8
  • Kod pocztowy: 01-793
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5223008314

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Kompetea Sp. z o.o.
01-793 Warszawa, Polska Ludwika Rydygiera 8

Organizator

Kompetea Sp. z o.o.
01-793 Warszawa, Polska
Ludwika Rydygiera 8
woj. mazowieckie
MISJĄ naszej firmy jest wpieranie rozwoju przedsiębiorstw poprzez dostarczanie wiedzy i umiejętności w procesie szkoleniowym. Zależy nam na tym, by umiejętności nabywane podczas warsztatów przez pracowników przekładały się na wymierne efekty biznesow...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!