O szkoleniu
W czasie dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych wyzwaniem dla działów HR jest przyciągnięcie i zatrzymanie właściwego pracownika tj. dysponującego potencjałem odpowiednim dla realizacji zadań wynikających z treści stanowiska pracy i jego roli zespołowej w organizacji. Większość przeprowadzonych badań empirycznych wskazuje, że właściwie zaprojektowany i przeprowadzony proces adaptacji pracownika daje organizacji wymierne korzyści i pozwala skutecznie zarządzać pracownikami, zmniejsza koszty czasu przystosowania do pełni zadań oraz utrzymania wysokiej jakości kapitału ludzkiego.
Uczestnicy otzrymają w ramach szkolenia:
- Wzorcowy arkusz „MATRYCA MODELU WDROŻENIA PROJEKTU ONBOARDINGU”
- pakiet materiałów wdrożeniowych do projektu onboardingowego ( w tym: procedury adaptacyjne, załączniki projektowe, formatki, checklist, grafy, ankiety i kwestionariusze ewaluacji, dokumenty obiegowe i koordynacyjne procesu)
- Harmonogram wdrożenia pracownika z rekomendacjami do wdrożenia w organizacji
- Materiały wspierające koordynację procesu (wytyczne do współpracy z menadżerami i bezpośrednim kierownictwem nowo przyjętych pracowników)
- Konspekt prezentacji inwestorskiej wdrożenia procesu onboardingu
- Pakiet materiałów – dobrych praktyk rynkowych z omówieniem i rekomendacjami dla wdrożenia organizacyjnego (podział sektorowy i branżowy)oraz wykaz literatury/artykułów branżowych
Uczestnicy szkolenia mają możliwość skorzystać z BEZPŁATNEJ ZDALNEJ KONSULTACJI POSZKOLENIOWEJ z Trenerem, w wymiarze 1 h, z obszaru zagadnień podejmowanych na szkoleniu.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą umieli:
- Samodzielnie zaprojektować proces adaptacji pracowników w organizacji
- Opracować program adaptacji wraz z dokumentacją adekwatną do potrzeb organizacji
- Dokonać wyboru modelu adaptacji w kontekście potrzeb organizacyjnych
- Przeprowadzić rozmowę powitalną oraz rozmowę podsumowującą (w różnych wariantach)
- Wybrać właściwą ścieżkę wdrożenia w oparciu o diagnozę potencjału Pracownika
- Koordynować przebieg procesu adaptacji i niezwłocznie reagować na odchylenia
- Zdefiniować korzyści z procesu onboardingu i zaprezentować je w argumentacji podsumowującej proces
- Określić wskaźniki pomiaru efektywności procesu adaptacji
- Doskonalić oraz optymalizować proces adaptacji w zależności od wymagań środowiska wdrożenia
- Zbudować profesjonalny wizerunek eksperta procesu adaptacji w oparciu o doświadczenia i obserwacje własne oraz wiedzę i umiejętności nabyte podczas warsztatu
Metody pracy:
Szkolenia HR mają charakter warsztatowy, nakierowane są na transfer wiedzy i praktycznych umiejętności uczestników. Wykorzystane formy pracy z grupą:
- Mini wykłady
- Prezentacje i instruktaże narzędziowe
- Ćwiczenia indywidualne / grupowe
- Analiza studiów przypadków
- Rozwiązywanie zagadnień problemowych
- Praca warsztatowa
- Analiza dobrych praktyk
Prowadząca dostarczy użytecznych wzorów dokumentów i procedur postępowania do zastosowania przez uczestników w późniejszej praktyce zawodowe.
Szkolenie adresowane jest do osób które obecnie lub w przyszłości będą odpowiedzialne za projektowanie, optymalizację i/lub koordynację procesu adaptacji pracowników w organizacjach. Szczególnie polecane osobą pełniącym funkcję personalną lub zarządczą w organizacjach.
Program szkolenia
1. Fundamenty efektywnego onboardingu
- Onboarding co to jest i jaką rolę pełni w kontekście cyklu życia pracownika
- Elementy składowe efektywnego onboardingu
- Korzyści płynące z dobrze przeprowadzonego onboardingu – znaczenie onboardingu w zwiększaniu retencji, zaangażowania i produktywności pracowników
- Onboarding jako narzędzie budowania marki pracodawcy – jak wykorzystać onboarding by przyciągać talenty do organizacji?
- Powiązanie procesu onboardingu z wartościami i kulturą organizacyjną
2. Projektowanie nowoczesnego procesu onboardingu
- Matryca procesu onboardingowego – jak stworzyć spójny i efektywny model onboardingowy?
- Identyfikacja kluczowych ścieżek, formy, zakresu treści oraz odpowiedzialności za realizację wdrożenia pracownika
- Optymalizacja procesu, dopasowanie do aktualnych potrzeb organizacji, wymagań rynku oraz specyfiki stanowiska pracy
- Wykorzystanie narzędzi technologicznych (np. platform e-learningowych, aplikacji onboardingowych)
- Budżetowanie – jak zaplanować budżet onboardingowy i jak nim zarządzać?
3. Harmonogram wdrożenia onboardingowego
- Etapy procesu – omówienie działań dla poszczególnych okresów
- pre-boarding – od momentu zaakceptowania oferty pracy do pierwszego dnia w firmie,
- pierwszy dzień,
- pierwszy tydzień,
- pierwszy miesiąc,
- pierwsza umowa/kontrakt
- Możliwe warianty onboardingu – jak wybrać optymalne rozwiązanie w zależności od charakteru pracy, celów organizacji i dostępnych zasobów:
- Onboarding wielostanowiskowy
- Onboarding po-rotacyjny
- Onboarding sezonowy
4. Wdrożenie programu onboardingowego
- Komunikacja i działania Employer Branding – jak skutecznie komunikować program onboardingowy wszystkim zainteresowanym stronom?
- Materiały onboardingowe – jak powinny być przygotowane, by pracownicy mogli szybko i komfortowo zapoznać się z zasadami działania firmy, zakresem zadań i obowiązków oraz kulturą organizacyjną
- mapy drogowe procesu, grafy, broszury, dokumenty obiegowe
- prezentacja @witaj, listy zadaniowe dla trenerów wdrożeniowych
- procedury , instrukcje i harmonogramy ścieżek wdrożenia
- przewodnik onboardingowy dla nowych pracowników/przełożonych
- pakiety powitalne
- Zapewnienie wsparcia nowemu pracownikowi ze strony mentora, przełożonego, buddy i zespołu HR
5. Budowanie pozytywnego doświadczenia nowego pracownika (Employee Experience)
- Tworzenie poczucia przynależności; jak sprawić, że nowy pracownik poczuje się częścią zespołu?
- Wartości organizacyjne – jak przekazać wartości firmy nowym pracownikom?
- Jak zaangażować menedżerów w proces onboarding? Kluczowe zadania i obowiązki bezpośrednio przełożonych w procesie wejścia do zespołu
6. Analiza i ocena efektywności onboardingu
- Kluczowe wskaźniki skuteczności onboardingu (KPI) (m.in. czas do pełnej efektywności, wskaźnik retencji, opinie uczestników).
- Metody zbierania danych – ankiety, wywiady, obserwacja, analiza wskaźników HR
- Monitorowanie postępów – ewaluacja użytkowa oraz działania interwencyjne realizowane w procesie onboardingu
- Analiza wyników – jak interpretować wyniki ewaluacji i wprowadzać ulepszenia do kolejnych edycji?
7. Dostosowanie procesu do specyficznych potrzeb organizacji
- Onboarding zdalny – wyzwania i możliwości
- Onboarding pracowników sezonowych – jak skrócić proces adaptacji dla pracowników zatrudnionych na krótki okres?
- Dostosowanie harmonogramu do specyfiki stanowiska (administracja/biznes/produkcja)
- Różnorodność i inkluzywność w onboardingu, czyli jak stworzyć program, który będzie odpowiadał potrzebom wszystkich pracowników; jak uwzględnić potrzeby pokoleniowe (X,Y,Z)
- Onboarding w czasie zmian organizacyjnych
8. Trendy onboardingowe
- Wyzwania i możliwości – jakie wyzwania stoją przed specjalistami HR w obszarze onboarding?
- Rola technologii w onboarding: AI, chat-boty, wirtualna rzeczywistość, grywalizacja, aplikacje
- Dobre praktyki: analiza wdrożeń organizacyjnych w zakresie modeli, ścieżek, narzędzi i materiałów
Czas trwania
Stacjonarnie: 17 h zegarowych; 1 dzień: 10:00-17:00, 2 dzień: 08:00-16:00
On-line: 14 h zegarowych; 1 dzień: 09:00-16:00, 2 dzień: 09:00-16:00
Prelegenci
Ekspert obszaru – szkolenia HR. Praktyk. Mediator. Certyfikowany Trener biznesu. Menadżer z kilkunastoletnim oświadczeniem w biznesie w obszarze HR (ścieżka menadżerska, ekspercka i wdrożeniowa). Realizator projektów implementacji /optymalizacji procesów HR w organizacjach w randze Kierownika projektu, Eksperta oraz Konsultanta wiodącego. Współtwórca, wykładowca i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Trenerstwo i Coaching w WSZP w Warszawie. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu działem personalnym w organizacji, o profilu produkcyjnym, funkcjonującej w dynamicznym otoczeniu biznesowym (restrukturyzacja, standaryzacje procesów HR/operacje, wdrożenie zmiany modelu zarządzania, systemy ewaluacji pracowniczej – bieżącej i okresowej, systemy motywacyjne/rozliczeniowe). Projektant narzędzi diagnostycznych i programów rozwojowe dla pracowników przedsiębiorstw i organizacji. Obszar wiedzy fachowej: Zarządzanie kapitałem pracowniczym, Inicjowanie i koordynacja procesów HR, (w tym restrukturyzacje) Interwencyjny HR (mediacje, negocjacje pracownicze, rezyliencja) Onboarding, projektowanie programów adaptacyjnych, standaryzacja procesu i narzędzi, wdrożenia Projektowanie i realizacja projektów rozwojowych dla pracowników Ewaluacje skuteczności działań rozwojowych w organizacjach Zmiany organizacyjne i zarządzanie zmianą (w tym restrukturyzacje) Standaryzacja procesów i działań organizacyjnych HR, projektowanie, testy, wdrożenia dedykowanych narzędzi diagnostycznych Certyfikaty: Trenera rozwoju umiejętności coachingowych, metod i technik pracy rozwojowej Szkoła Trenerów i Doradców Biznesu Management Trainers School MATRIK Szkoła Tutorów Akademickich Collegium Wratislaviense Mediatora w postępowaniu z prawa pracy i mediacji w organizacji Mediatora w postępowaniu cywilnym i gospodarczym
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.)
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
- Opłata za szkolenie jest przelewem w ciągu 7 dni od daty szkolenia na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania nas o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
- Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
- Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Kompetea Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ludwika Rydygiera 8
- Kod pocztowy: 01-793
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5223008314
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
