O szkoleniu
Obecnie cały łańcuch dostaw, w tym przede wszystkich dział zakupów – jako pierwsza linia – mierzą się z sytuacjami i problemami, które wcześniej nie występowały. Ciągła potrzeba doskonalenia procesów i poszukiwania coraz lepszych rozwiązań dla klientów wymaga wyższej konkurencyjności. Jednym z obszarów poddanych wymaganiom w tym zakresie jest dział zakupów – ma być taniej, szybciej i lepiej.
Na dwudniowym szkoleniu stworzymy przestrzeń do poznania i wypracowania możliwie najlepszych rozwiązań zarówno w procesach, jak i technikach zakupowych. Szkolenie wesprze również wiedzę i umiejętności w obszarze strategii zarządzania relacjami z dostawcami, ryzyka oraz analiz i ewaluacji.
Cele szkolenia:
Szkolenie ma charakter kompendium, podczas którego w sposób praktyczny i warsztatowy:
- zdefiniujemy poziom dojrzałości zakupowej organizacji
- określimy obecną i przyszłą (wstępną) strategię w oparciu o wartość dostarczaną klientowi
- przeanalizujemy i poszukamy optymalnych rozwiązań w obszarze wyboru oraz ewaluacji dostawców, pracy z kategoriami i koszykami zakupowymi, podstawowych procesów w dziale (z uwzględnieniem ryzyka i aktualnej sytuacji rynkowej)
- przećwiczymy główne narzędzie pracy, czyli negocjacje
- zastanowimy się nad wpływem i znaczeniem relacji we współpracy
Dzięki szkoleniu uczestnicy:
- zaktualizują wiedzę i umiejętności z obszaru zarządzania zakupami
- zidentyfikują obszary możliwe do usprawnienia/optymalizacji w procesach zakupowych
- rozwiną umiejętności negocjacyjne, poznają najnowsze techniki oparte na psychologii społecznej
- ulepszą swoje kompetencje z obszaru identyfikacji i zarządzania ryzykiem
- przetestują i rozwiną swoje umiejętności relacyjnej współpracy
- zyskają umiejętność zakończenia negocjacji zgodnie z ich intencją
Adresaci szkolenia:
- Pracownicy działów zamówień/zakupów, zarówno dedykowanych pod obszary produkcyjne, jak i sprzedaży
- Specjaliści ds. zakupów, Kupcy
- Menedżerowie i liderzy obszaru zakupów
- Specjaliści ds. łańcucha dostaw
- Specjaliści kategorii zakupowych
Program szkolenia
MODUŁ I
Procesy zakupowe i organizacja Działu Zamówień/Działu Zakupów
- Ocena dojrzałości organizacji zakupowej
- Przyszła strategia i działania operacyjne – analiza stanu obecnego oraz plan na przyszłość
- Architektura procesowa i kluczowe mierniki sukcesu
- Struktura działu i zakres kompetencyjny
- Ciekawość, czyli dlaczego znajomość rynku, konkurencji, sytuacji gospodarczej, politycznej i … cała reszta są ważne?
- Wartość i jej przepływ, czyli decyzje zakupowe klientów i ich znaczenie dla Działu Zamówień
MODUŁ II
Logistyka zaopatrzenia
- Wybór dostawców (budowanie portfela dostawców w oparciu o możliwości i ograniczenia rynkowe)
- „Wystarczająco dobry dostawca”
- Kryteria wyboru – stworzenie profilu wewnętrznego i zewnętrznego
- Metody wyboru – opracowanie strategii i analiza kosztów
- Ligowanie dostawców – stworzenie I, II i III ligi
- Wstępna weryfikacja – zasady i odstępstwa
- Aktualizacja listy dostawców kwalifikowanych – nietypowe sytuacje, czerwone flagi i nowe szanse
- Okresowa oraz doraźna ocena dostawców – kryteria, działania naprawcze, trudne decyzje
- Wyłączny dostawca, monopolista, oficjalny dystrybutor i inne warianty
- Sytuacje znane, lubiane i … te przeklęte – doświadczenia z innych organizacji
MODUŁ III
Kategorie i koszyki zakupowe
- Analiza i tworzenie macierzy kategorii produktowych
- UVP – unikalna wartość produktu
- Kategoria, marka, grupa
- Nowości produktowe w kategorii
- Produkty opiniotwórcze
- Produkty o niskim współczynniku rotacji
- Produkty o niskiej szansie sprzedażowej
- Strategie dla poszczególnych grup
MODUŁ IV
Mapa drogowa, czyli krok po kroku w procesie
- Proces zamówień i możliwości rynkowe
- Standardy i techniki tworzenia zamówień
- Błędy poznawcze i leniwy mózg, czyli pigułka psychologii
- Dobre praktyki z organizacji
- Podstawy zarządzania ryzykiem
- Macierz ryzyka
- Co wiemy, co myślimy i … co nam się wydaje
- Towary „szczególne” ze względu na trendy
- Towary „szczególne” ze względu na sytuacje polityczną, społeczną
- Techniki i metody pracy z ryzykiem oraz zarządzania w sytuacji ich wystąpienia
- Proza codzienności
- Terminy realizacji
- Kompletność zamówień
- Awizacja
- Braki i błędy w dostawie
- Niezgodność oferty/ceny
- Jakość
- I inne
MODUŁ V
Negocjacje, czyli o realizacji celów zakupowych
- Kontekst jest wszystkim – środowisko do negocjacji
- Zanim zaczniesz… przygotowanie, czyli stanowisko
- BATA, WATNA, ZOPA i inne skróty
- Negocjacje cen i standardów współpracy
- Wskaźniki – kluczowe wartości dla organizacji
- Techniki negocjacyjne – od „optyka z Brooklynu” do „va banque”
- Wybór strategii negocjacyjnej
- Etapy negocjacji – czy mniej zawsze znaczy lepiej
- Krótko- i długoterminowe współprace – kiedy się opłaca, a kiedy warto
- Mediacje – interwencje w momentach kryzysu między trzema stronami
- Ogólne zasady współpracy – dobre praktyki z organizacji
- Psychologia społeczna i perswazja w pracy „Zakupowca”
- Dynamika, czyli od zera do milionera
- Dlaczego czasami przegrana jest zwycięstwem? Nieoczywiste rozwiązania w negocjacjach
- Taktyki kupców (znana i lubiane)
- Zatowarowanie
- Dostępność
- Serwis
- Klient
- Plany i cele
- Rentowność
- Opinia
- „Przyjaźń i lojalność”
- Traktat pokojowy – symulacja szkoleniowa
MODUŁ VI
Relacje – temat znany, ale czy już nieaktualny?
- Zmiany w logistyce po „czasach COVID”
- Kontekst wojenny i inflacja
- Partnerstwo i zarządzanie relacjami – psychologia w służbie biznesu
- Zasady i fazy budowania relacji biznesowych
- Typy relacji
- Z upływem czasu…ufaj, ale sprawdzaj (jakość współpracy, wiarygodność, inwencje, trwałość i komunikacja)
- Przyczyny niepowodzeń
- Zmienne kontrolne
MODUŁ VII
Dalej, mocniej, więcej, czyli o marzeniach
- Planuj na dzisiaj, buduj na jutro
- Od porażki do porażki bez utraty entuzjazmu
- Action plan – czyli od czego zaczniemy
Czas trwania
godz. 10.00-16.00 i 9.00-15.00
Prelegenci
Ekspert z zakresu negocjacji, zarządzania projektami, metodyki procesowej, zbierania i analizy danych, ciągłego doskonalenia, rozwoju kompetencji, coachingu, psychologii pracy i organizacji. Jest certyfikowanym audytorem Lean (certyfikacja PCC). Audytuje, diagnozuje, a następnie opracowuje autorskie programy naprawcze lub rozwojowe dla organizacji.
Posiada wieloletnie doświadczenie w branżach: handlowej, logistycznej, a także produkcyjnej. Jest dyplomowanym team coachem, trenerem, konsultantem zarządzania, a także mediatorem sądowym oraz psychologiem i psychoterapeutą w trakcie certyfikacji PTP.
Posiada Certyfikaty Jakości ISO 9001:2015 w obszarze szkoleń i doradztwa. Zrealizowała ponad 7000 godzin szkoleniowych, spędziła ponad 800 dni doradczych w projektach wdrożeniowych, a także 500 dni audytów zewnętrznych.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 5 dni przed terminem
- Rozwiń
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: J.G.Training
- Ulica i nr: Olesińska 21
- Kod pocztowy: 02-548
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 8981505607