O szkoleniu
Zapraszamy do udziału w jednodniowym szkoleniu poświęconemu odnawialnym źródłom energii. W trakcie szkolenia omówimy regulacje dotyczące funkcjonowania rynku OZE w Polsce.
Cel szkolenia
Głównym celem szkolenia jest przedstawienie uczestnikom aktualnych regulacji prawnych w zakresie funkcjonowania rynku odnawialnych źródeł energii w Polsce, w szczególności omówienie fazy inwestycyjnej i operacyjnej instalacji OZE. Celem szkolenia jest także wskazanie planowanych zmian prawnych w zakresie omawianej tematyki. Szkolenie kładzie nacisk na praktyczne aspekty regulacji prawnych.
Korzyści dla uczestników
Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę w zakresie aktualnych i planowanych regulacji w zakresie odnawialnych źródeł energii, w ich praktycznym wymiarze.
Grupa docelowa
• inwestorzy i deweloperzy źródeł OZE
• odbiorcy energii zainteresowani własną instalacją OZE lub zakupem energii z OZE
• pracownicy organów administracji publicznej uczestniczących w procesie inwestycyjnym instalacji OZE
• przedstawiciele jednostek samorządowych i administracji publicznej odpowiedzialni za odnawialne źródła energii
• spółki obrotu energią
• prawicy świadczący usługi prawne dla sektora OZE
• pracownicy banków finansujących inwestycje w odnawialne źródła energii
• wszystkie osoby zainteresowane omawianą tematyką.
Program szkolenia
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
1. Regulacje prawne w zakresie OZE w Polsce – uwagi ogólne
2. Rodzaje i charakterystyka podstawowych źródeł OZE
3. Proces inwestycyjny
• Tytuł prawny do nieruchomości
• Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
• MPZP/ decyzja o warunkach zabudowy
• Pozwolenie na budowę
• Przyłączenie do sieci
• Koncesja na wytwarzanie energii elektrycznej lub wpis do rejestru
4. Szczególne zasady realizacji elektrowni wiatrowych
5. Systemy wsparcia dla OZE w Polsce
• System świadectw pochodzenia – zielone i niebieskie certyfikaty
• System aukcyjny – prekwalifikacja, udział w aukcji, obowiązki po wygraniu aukcji, rozliczanie ujemnego salda
• Systemy FIP/FIT – system ceny gwarantowanej – kwalifikacja, rozliczenia
• Odkup gwarantowany przez sprzedawcę zobowiązanego
6. Sprzedaż energii z OZE poza systemami wsparcia
• Sprzedaż do spółki obrotu – Power Purchase Agreements (PPA)
• Sprzedaży do odbiorcy końcowego - Corporate Power Purchase Agreements (cPPA)
• Rodzaje cPPA możliwe do zastosowania w polskim porządku prawnym
• „Bankowalność” projektu
7. Energetyka prosumencka i rozproszona
• System prosumencki
• Spółdzielnie energetyczne
• Klastry energii
• Wirtualny/ zbiorowy prosument
8. Morskie elektrownie wiatrowe
9. Gaz ze źródeł odnawialnych (biometan, zielony wodór)
10. Perspektywa na przyszłość i planowane zmiany.
Zajęcia będą prowadzone w formie wykładów i warsztatów. Szkolenie kładzie nacisk na omawianie zagadnień problematycznych z punktu widzenia praktyki, występujących w toku procesu inwestycyjnego instalacji OZE, fazy operacyjnej, rozliczeń etc.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Uwagi
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt:
Czas trwania
Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00-
Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00-
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 840 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
PoRegulamin
1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia
2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie
osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.
4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.
5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.
6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:
7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.
10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.
Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane. otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
