O szkoleniu
Jednym z głównych powodów zatrzymań importowanych towarów w trakcie kontroli celnej jest podejrzenie, iż zgłoszony do odprawy towar nie spełnia wymogów w zakresie bezpieczeństwa produktów.
Firmy ponoszą duże straty w związku z brakiem możliwości dysponowania towarem, muszą ponosić duże koszty związane z dostosowaniem wyrobów do wymogów wspólnego rynku UE, a niejednokrotnie także muszą ponieść koszty zniszczenia towaru lub wywozu towarów poza terytorium UE.
Na szkoleniu powiemy:
- Jak optymalnie przygotować się do importu towarów wymagających oznakowania znakiem CE, a także innych towarów, które muszą spełniać ogólne wymogi z zakresu bezpieczeństwa?
- Co zrobić, kiedy towar został zatrzymany ze względu na podejrzenie niespełniania wymogów bezpieczeństwa produktu.
- Jak, krok po kroku, przeprowadzić procedurę naprawczą w optymalny i skuteczny sposób?
Cel szkolenia:
- Przedstawienie w praktyczny sposób zagadnień z zakresu przygotowania się do importu różnych towarów, m.in. kosmetyków, zabawek, sprzętu medycznego, sprzętu agd, rtv, urządzeń biurowych, sprzętu sportowego, pływającego, maszyn wykorzystywanych w przemyśle i w domu, środków ochrony osobistej, urządzeń wyposażonych w modemy do łączności bezprzewodowej, wyrobów budowlanych, sprzętu oświetleniowego itp.
- Przekazanie praktycznych informacji jak przygotować się do importu tego typu towarów, jak skutecznie krok po kroku przeprowadzić procedurę naprawczą w przypadku zatrzymania towaru.
Uczestnicy dowiedzą się:
- jakie są obowiązki importerów w zakresie bezpieczeństwa produktu (także sankcje nakładane na importerów),
- jakie są powody zatrzymań towarów przez organy celne i przyczyny negatywnych opinii wyspecjalizowanych organów w tym zakresie,
- jak rozpoznać towary objęte bezpieczeństwem produktu oraz jak właściwie oznaczać wyroby, a także prawidłowa dokumentacja w tym zakresie,
- co dalej z zatrzymanym towarem (jeżeli już do tego dojdzie), czyli procedura naprawcza.
Szkolenie jest przeznaczone dla agencji celnych oraz przedsiębiorców kupujących różne wyroby gotowe oraz części zamienne i akcesoria z krajów nie należących do Unii Europejskiej.
Jeżeli importujesz:
- artykuły używane w gospodarstwie domowym zasilane prądem elektrycznym (także dot. baterii, akumulatorków)
- sprzęt biurowy zasilany energią elektryczną lub (i) posiadający modemy do łączności bezprzewodowej
- środki łączności (w tym telefony komórkowe)
- artykuły i sprzęt medyczny, środki ochrony indywidualnej
- elektronikę użytkową
- kosmetyki
- maszyny i urządzenia używane w działalności gospodarczej i w domu (np. elektronarzędzia)
- łodzie motorowe
- rowery elektryczne i inne pojazdy nie wymagające rejestracji (tablice rejestracyjne) wyposażone w silnik spalinowy lub elektryczny
- zabawki
- urządzenia dźwigowe, ciśnieniowe
- wyroby budowlane
- inny sprzęt i akcesoria wykorzystujący do działania energię inną niż ludzka lub zwierzęca
to szkolenie jest przeznaczone dla Ciebie!
Program szkolenia
- Wprowadzenie.
- Nowe i stare podejście.
- Odpowiedzialność za produkty wadliwe.
- Ogólne bezpieczeństwo produktu (GSP).
- Analiza wybranych dyrektyw UE.
- Wyroby budowlane – ćwiczenia.
- Wyroby medyczne aktywnego osadzenia (AIMD) i wyroby medyczne (MMD).
- Rekreacyjne jednostki pływające (RDC) – ćwiczenia.
- Maszyny - ćwiczenia.
- Sprzęt elektryczny przewidziany do stosowania w niektórych granicach napięcia (LDV) – ćwiczenia.
- Rola organów celno-skarbowych oraz organów wyspecjalizowanych w Polsce. Wprowadzenie, ćwiczenia.
- Inspektoraty Inspekcji Handlowej.
- Urzędy Nadzoru Budowlanego.
- Urzędy Komunikacji Elektronicznej.
- Inspekcja Pracy.
- Inspektoraty ochrony środowiska.
- Urzędy transportu kolejowego.
- Urzędy morskie.
- Inne instytucje.
- Analiza ryzyka z zakresu bezpieczeństwa produktów w imporcie. Ćwiczenia, studia przypadków.
- Towary ogólnego przeznaczenia dla indywidualnych użytkowników np. komputery, inny sprzęt biurowy, RTV, AGD itp.
- Tkaniny, odzież, obuwie.
- Maszyny i urządzenia, akcesoria i wyposażenie – wykorzystywane w prowadzonej działalności gospodarczej, inne pojazdy mechaniczne, maszyny samobieżne – do użytku innego niż działalność gospodarcza.
- Zabawki, gry artykuły sportowe itp.
- Materiały budowlane.
- Sprzęt łączności.
- Procedura naprawcza.
- Zatrzymany towar i co dalej.
- Wprowadzenie towaru na skład celny lub inne opcje.
- Krok po kroku badamy przyczynę zatrzymania i usuwamy wszystkie braki dot. towaru, opakowań.
- Uzupełniamy braki w dokumentacji.
- Dopuszczenie do obrotu po procedurze naprawczej.
- Pytania, konsultacje, wyjaśnianie wątpliwości, analiza przykładów.
Czas trwania
10.00-16.00
Prelegenci
Analityk – ekspert w zakresie zarządzania ryzykiem, certyfikowany trener II stopnia. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii UW na kierunku Administracja oraz studiów podyplomowych z zakresu zarządzania ryzykiem.
Były pracownik administracji celnej, w tym m.in. naczelnik wydziału zarządzania ryzykiem w izbie celnej. Uczestnik zespołów zadaniowych w ramach tworzenia systematyki obszarów i metod reakcji na ryzyka oraz współtwórca instrukcji analitycznej dla Służby Celnej – w ramach struktur Ministerstwa Finansów.
Specjalizacje trenerskie: zarządzanie ryzykiem w organizacjach, analiza ryzyka w służbie celno-skarbowej, zarządzanie ryzykiem personalnym w organizacjach z wykorzystaniem dobrostanu pracowników, stosowanie w praktyce metod heurystycznych.
Przeprowadził szkolenia dla ponad 2000 funkcjonariuszy celnych i pracowników administracji skarbowej, a także dla ponad 1500 pracowników przedsiębiorstw. Wykładowca z zakresu zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwach na uczelni wyższej (studia podyplomowe dla audytorów).
Jest autorem publikacji z zakresu zarządzania ryzykiem celnym, personalnym, stosowania w praktyce metod heurystycznych. Twórca polskiego narzędzia do badania wellbeingu w organizacjach.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 5 dni przed terminem
- Rozwiń
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: J.G.Training
- Ulica i nr: Olesińska 21
- Kod pocztowy: 02-548
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 8981505607