PIT, CIT, VAT – zmiany od 1 stycznia 2026 r., zmiany od 1 lutego 2026 r. w zakresie obowiązku wystawiania e-faktur i stosowania KSeF.

O szkoleniu

Szkolenie on-line – PIT, CIT, VAT – zmiany od 1 stycznia 2026 r., zmiany od 1 lutego 2026 r. w zakresie obowiązku wystawiania e-faktur i stosowania KSeF, bieżące problemy i zagadnienia.

Kto powinien wziąć udział?
  • Pracowników działów księgowych oraz finansowych

  • Doradców podatkowych

  • Właścicieli i pracowników biur rachunkowych

  • Osoby chcące pogłębić swoją wiedzę z zakresu podatku VAT, PIT i CIT

Program szkolenia

I. Zmiany od 1 stycznia 2026 r. w PIT i CIT

1. Zmiany w zakresie zaliczania do kup odpisów amortyzacyjnych od samochodów osobowych oraz opłat wynikających z umowy leasingu, najmu bądź dzierżawy samochodów osobowych, nowe limity kwotowe, przepisy przejściowe, zasady rozliczeń w przypadku samochodów osobowych nabytych lub umów leasingu, najmu itp. zawartych przed 1 stycznia 2026 r.

2. Wprowadzenie obowiązku składania JPK_CIT i JPK_PIT (np. JPK_KR_PD, JPK_PKPIR, JPK_EWP, JPK_ST itp.) bez wezwania ze strony urzędu skarbowego, dla niektórych podatników podatku dochodowego od osób prawnych i fizycznych zobowiązanych do składania JPK_VAT.

3. Nowe rozporządzenie w sprawie prowadzenia Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów – zmiany w zakresie prowadzenia Księgi od 1 stycznia 2026 r.

4. Nowe rozporządzenie w sprawie prowadzenia Ewidencji Przychodów – zmiany w zakresie prowadzenia Ewidencji od 1 stycznia 2026 r.

5. Dodatkowe dane, o które należy uzupełnić Księgi Rachunkowe w związku z obowiązkiem składania JPK_CIT i JPK_PIT.

6. Dodatkowe dane, o które należy uzupełnić Ewidencję (Wykaz) środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych w związku z obowiązkiem składania JPK_CIT i JPK_PIT.

7. Zmiany w zakresie stosowania indywidualnych stawek amortyzacyjnych dla wytworzonych we własnym zakresie budynków (lokali) niemieszkalnych i budowli zlokalizowanych w gminach o wysokiej stopie bezrobocia oraz niskim wskaźniku dochodów podatkowych.

8. Projektowane zmiany w zakresie podwyższenia stawki podatku dochodowego od osób fizycznych od przychodów z tytułu wygranych w konkursach i grach oraz od nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług.

II. Obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych (e-faktur) przy użyciu Krajowego Systemu e – Faktur (KSeF) – zmiany od 1 lutego 2026 r.

1. Terminy wejścia w życie obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, przepisy przejściowe odraczające ten obowiązek dla niektórych kategorii podatników bądź transakcji, przypadki w których nadal będą wystawiane faktury papierowe lub elektroniczne (rodzaje faktur, które można będzie wystawiać i otrzymywać poza KSeF).

2. Transakcje nieobjęte obowiązkiem fakturowania przy użyciu KSeF.

3. Zasady uwierzytelniania się w systemie oraz nadawania i odbierania uprawnień do korzystania z KSeF, rodzaje uprawnień, metody uwierzytelnienia np. kwalifikowana pieczęć elektroniczna, kwalifikowany podpis elektroniczny, „odcisk palca podpisu”, podpis zaufany, token, certyfikat itp.

4. Przypadki, gdy powstanie konieczność złożenia zawiadomienia ZAW – FA.

5. Zasady wystawiania i przechowywania e-faktur, wystawianie e-faktur w przypadku transakcji międzynarodowych (np. WDT, eksport towarów, eksport usług itp.), e-faktury dla konsumentów, przypadki gdy powstaje obowiązek oznaczania e-faktur kodem QR, e-faktury z załącznikiem, duplikaty faktur, anulowanie faktur, potwierdzenia transakcji, sposoby przesyłania e-faktur do nabywcy itp.

6. Otrzymywanie e-faktur przez nabywcę, dostęp do faktury w KSeF, dostęp dwuetapowy i dostęp anonimowy do faktur w KSeF – zasady stosowania.

7. Termin, w którym uznaje się e-fakturę za wystawioną bądź otrzymaną w ramach KSeF, różnica między datą wystawienia a sporządzenia faktury, wpływ na moment powstania obowiązku podatkowego i dochowanie terminu wystawienia faktury przez sprzedawcę oraz termin potrącenia podatku naliczonego przez nabywcę.

8. Zasady wystawiania i oznaczania faktur w przypadku awarii lub niedostępności KSeF, czasowy braku dostępu do internetu, tryb „Offline24”, obowiązek oznaczania faktur kodami QR, certyfikaty, sposoby przesyłania faktur do nabywcy, korekta techniczna.

9. Nowe zasady i terminy wystawiania oraz rozliczania faktur korygujących przez sprzedawcę i nabywcę w obrocie krajowym i międzynarodowym, przypadki, w których wymagane będzie posiadanie potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę, likwidacja not korygujących itp.

10. Skrócenie podstawowego terminu zwrotu bezpośredniego nadwyżki podatku naliczonego nad należnym na rachunek bankowy podatnika.

11. Sankcje za niewystawienie e-faktury przy użyciu KSeF.

III. Zmiany, od 1 stycznia 2026 r., w zakresie podwyższenia kwoty limitu zwolnienia podmiotowego z VAT.

IV. Bieżące problemy i zagadnienia.

1. Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentację, reklamę oraz świadczenia na rzecz pracowników, wydatki nie stanowiące kosztów podatkowych, zasady opodatkowania przychodów u pracowników.

2. Koszty egzekucji i postępowania sądowego, kary umowne, odszkodowania, naprawy gwarancyjne, rękojmia za wady - warunki zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów.

3. Zasady potrącania podatku naliczonego, odliczanie podatku VAT z faktur zawierających tzw. błędy mniejszej wagi (np. błąd w nazwie lub adresie nabywcy bądź sprzedawcy, błąd w NIP-ie, błąd w dacie sprzedaży itp.) bez obowiązku wystawiania noty korygującej lub faktury korygującej oraz z faktur wystawionych przez podmioty nie zarejestrowane jako podatnik VAT.

4. Najczęściej występujące problemy praktyczne związane z potrącaniem podatku naliczonego – odliczanie podatku VAT z faktur zawierających błędy dotyczące kwoty podatku, stawki, ceny, wartości lub ilości towarów, niedobory, straty, zakup usług gastronomicznych i noclegowych, zakup usług cateringowych, zakup alkoholu

V. Pytania Uczestników szkolenia

Czas trwania

10:00 - 15:00

Prelegenci

0
Tomasz Wojewoda

Ekspert podatkowy, były wieloletni pracownik Ministerstwa Finansów oraz Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie. W swojej dotychczasowej karierze zawodowej przeprowadził ponad 2.000 wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych, przeszkolił ponad 60.000 osób z zakresu prawa podatkowego. Od 1996 r. współpracował z wydawnictwami: „INFOR”, „C.H. Beck”, „Hubertus”, „Darschlung und Vaschover”, „Wiedza i Praktyka”, „UNIA - PRESS’ - opublikował ponad 300 artykułów z zakresu prawa podatkowego i cztery publikacje książkowe „Leasing w aspekcie podatków dochodowych oraz podatku od towarów i usług”, „Koszty w podatkach dochodowych”, „Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatkowym”, „VAT naliczony i należny – wybrane zagadnienia”.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Aby skorzystać ze szkolenia on-line niezbędne są: komputer/laptop, tablet lub smartfon; stabilne łącze internetowe, głośniki lub słuchawki aby słyszeć wykładowcę, przeglądarka internetowa Google Chrome lub Mozilla Firefox.

Rejestracja

Cena 1
427
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 450 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: EduDirect Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Al. Jerozolimskie 81 lok 7.10
  • Kod pocztowy: 02-001
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7011099359

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

EduDirect Sp. z o.o.
02-001 Warszawa, Polska Al. Jerozolimskie 81 lok 7.10

Organizator

EduDirect Sp. z o.o.
02-001 Warszawa, Polska
Al. Jerozolimskie 81 lok 7.10
woj. mazowieckie
EduDirect Sp. z o.o. to centrum szkoleniowe z siedzibą w Warszawie, które oferuje szkolenia i kursy dla osób pracujących w różnych branżach, w tym medycynie, biznesie, IT i finansach. Firma powstała w 2022 roku, ale jej zespół ma wieloletnie doświadc...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!