O szkoleniu
Szkolenie on-line – PIT, CIT, VAT – zmiany od 1 stycznia 2026 r., zmiany od 1 lutego 2026 r. w zakresie obowiązku wystawiania e-faktur i stosowania KSeF, bieżące problemy i zagadnienia.
Pracowników działów księgowych oraz finansowych
Doradców podatkowych
Właścicieli i pracowników biur rachunkowych
Osoby chcące pogłębić swoją wiedzę z zakresu podatku VAT, PIT i CIT
Program szkolenia
I. Zmiany od 1 stycznia 2026 r. w PIT i CIT
1. Zmiany w zakresie zaliczania do kup odpisów amortyzacyjnych od samochodów osobowych oraz opłat wynikających z umowy leasingu, najmu bądź dzierżawy samochodów osobowych, nowe limity kwotowe, przepisy przejściowe, zasady rozliczeń w przypadku samochodów osobowych nabytych lub umów leasingu, najmu itp. zawartych przed 1 stycznia 2026 r.
2. Wprowadzenie obowiązku składania JPK_CIT i JPK_PIT (np. JPK_KR_PD, JPK_PKPIR, JPK_EWP, JPK_ST itp.) bez wezwania ze strony urzędu skarbowego, dla niektórych podatników podatku dochodowego od osób prawnych i fizycznych zobowiązanych do składania JPK_VAT.
3. Nowe rozporządzenie w sprawie prowadzenia Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów – zmiany w zakresie prowadzenia Księgi od 1 stycznia 2026 r.
4. Nowe rozporządzenie w sprawie prowadzenia Ewidencji Przychodów – zmiany w zakresie prowadzenia Ewidencji od 1 stycznia 2026 r.
5. Dodatkowe dane, o które należy uzupełnić Księgi Rachunkowe w związku z obowiązkiem składania JPK_CIT i JPK_PIT.
6. Dodatkowe dane, o które należy uzupełnić Ewidencję (Wykaz) środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych w związku z obowiązkiem składania JPK_CIT i JPK_PIT.
7. Zmiany w zakresie stosowania indywidualnych stawek amortyzacyjnych dla wytworzonych we własnym zakresie budynków (lokali) niemieszkalnych i budowli zlokalizowanych w gminach o wysokiej stopie bezrobocia oraz niskim wskaźniku dochodów podatkowych.
8. Projektowane zmiany w zakresie podwyższenia stawki podatku dochodowego od osób fizycznych od przychodów z tytułu wygranych w konkursach i grach oraz od nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług.
II. Obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych (e-faktur) przy użyciu Krajowego Systemu e – Faktur (KSeF) – zmiany od 1 lutego 2026 r.
1. Terminy wejścia w życie obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, przepisy przejściowe odraczające ten obowiązek dla niektórych kategorii podatników bądź transakcji, przypadki w których nadal będą wystawiane faktury papierowe lub elektroniczne (rodzaje faktur, które można będzie wystawiać i otrzymywać poza KSeF).
2. Transakcje nieobjęte obowiązkiem fakturowania przy użyciu KSeF.
3. Zasady uwierzytelniania się w systemie oraz nadawania i odbierania uprawnień do korzystania z KSeF, rodzaje uprawnień, metody uwierzytelnienia np. kwalifikowana pieczęć elektroniczna, kwalifikowany podpis elektroniczny, „odcisk palca podpisu”, podpis zaufany, token, certyfikat itp.
4. Przypadki, gdy powstanie konieczność złożenia zawiadomienia ZAW – FA.
5. Zasady wystawiania i przechowywania e-faktur, wystawianie e-faktur w przypadku transakcji międzynarodowych (np. WDT, eksport towarów, eksport usług itp.), e-faktury dla konsumentów, przypadki gdy powstaje obowiązek oznaczania e-faktur kodem QR, e-faktury z załącznikiem, duplikaty faktur, anulowanie faktur, potwierdzenia transakcji, sposoby przesyłania e-faktur do nabywcy itp.
6. Otrzymywanie e-faktur przez nabywcę, dostęp do faktury w KSeF, dostęp dwuetapowy i dostęp anonimowy do faktur w KSeF – zasady stosowania.
7. Termin, w którym uznaje się e-fakturę za wystawioną bądź otrzymaną w ramach KSeF, różnica między datą wystawienia a sporządzenia faktury, wpływ na moment powstania obowiązku podatkowego i dochowanie terminu wystawienia faktury przez sprzedawcę oraz termin potrącenia podatku naliczonego przez nabywcę.
8. Zasady wystawiania i oznaczania faktur w przypadku awarii lub niedostępności KSeF, czasowy braku dostępu do internetu, tryb „Offline24”, obowiązek oznaczania faktur kodami QR, certyfikaty, sposoby przesyłania faktur do nabywcy, korekta techniczna.
9. Nowe zasady i terminy wystawiania oraz rozliczania faktur korygujących przez sprzedawcę i nabywcę w obrocie krajowym i międzynarodowym, przypadki, w których wymagane będzie posiadanie potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę, likwidacja not korygujących itp.
10. Skrócenie podstawowego terminu zwrotu bezpośredniego nadwyżki podatku naliczonego nad należnym na rachunek bankowy podatnika.
11. Sankcje za niewystawienie e-faktury przy użyciu KSeF.
III. Zmiany, od 1 stycznia 2026 r., w zakresie podwyższenia kwoty limitu zwolnienia podmiotowego z VAT.
IV. Bieżące problemy i zagadnienia.
1. Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentację, reklamę oraz świadczenia na rzecz pracowników, wydatki nie stanowiące kosztów podatkowych, zasady opodatkowania przychodów u pracowników.
2. Koszty egzekucji i postępowania sądowego, kary umowne, odszkodowania, naprawy gwarancyjne, rękojmia za wady - warunki zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów.
3. Zasady potrącania podatku naliczonego, odliczanie podatku VAT z faktur zawierających tzw. błędy mniejszej wagi (np. błąd w nazwie lub adresie nabywcy bądź sprzedawcy, błąd w NIP-ie, błąd w dacie sprzedaży itp.) bez obowiązku wystawiania noty korygującej lub faktury korygującej oraz z faktur wystawionych przez podmioty nie zarejestrowane jako podatnik VAT.
4. Najczęściej występujące problemy praktyczne związane z potrącaniem podatku naliczonego – odliczanie podatku VAT z faktur zawierających błędy dotyczące kwoty podatku, stawki, ceny, wartości lub ilości towarów, niedobory, straty, zakup usług gastronomicznych i noclegowych, zakup usług cateringowych, zakup alkoholu
V. Pytania Uczestników szkolenia
Czas trwania
10:00 - 15:00
Prelegenci
Ekspert podatkowy, były wieloletni pracownik Ministerstwa Finansów oraz Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie. W swojej dotychczasowej karierze zawodowej przeprowadził ponad 2.000 wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych, przeszkolił ponad 60.000 osób z zakresu prawa podatkowego. Od 1996 r. współpracował z wydawnictwami: „INFOR”, „C.H. Beck”, „Hubertus”, „Darschlung und Vaschover”, „Wiedza i Praktyka”, „UNIA - PRESS’ - opublikował ponad 300 artykułów z zakresu prawa podatkowego i cztery publikacje książkowe „Leasing w aspekcie podatków dochodowych oraz podatku od towarów i usług”, „Koszty w podatkach dochodowych”, „Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatkowym”, „VAT naliczony i należny – wybrane zagadnienia”.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 450 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: EduDirect Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Al. Jerozolimskie 81 lok 7.10
- Kod pocztowy: 02-001
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7011099359
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator