O szkoleniu
Podczas szkolenia zostaną omówione zagadnienia z zakresu podatku VAT w zakresie transportu, spedycji i logistyki.
Prowadzący przedstawi wiele przykładów, które pozwolą Uczestnikom w pełni zrozumieć nawet bardzo złożone zagadnienia. Możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenie pozwoli je dostosować do Państwa indywidualnych potrzeb.
Szkolenie dedykowane jest dla dyrektorów finansowych, głównych księgowych, księgowych i pracowników działu handlu przedsiębiorstw z sektora TSL.
Program szkolenia
1. Czynności w branży TSL a opodatkowanie VAT:
- transport, spedycja, magazynowanie, przechowywanie, usługi logistyczne,
- kiedy rozróżnienie rodzaju usług ma znaczenie?
- czynności opodatkowanie i nieopodatkowane VAT.
2. Zasady ustalania miejsca świadczenia usług:
- zasady ogóle; ich zastosowanie w branży TSL,
- reguły szczególne dotyczące transportu towarów,
- zasady szczególne dotyczące transportu osób,
- usługi pomocnicze do usług transportowych,
- import i eksport usług,
- stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej: rozszerzenie działalności poza państwo siedziby,
- miejsce świadczenia usług refakturowanych.
3. Obowiązek podatkowy:
- zastosowanie regulacji VAT do usług TSL,
- obowiązek podatkowy w imporcie usług oraz w eksporcie usług,
- czy usługi transportowe mogą stanowić usługę ciągłą?
4. Podstawa opodatkowania:
- sposób określania podstawy opodatkowania,
- refakturowanie kosztów a koszt dodatkowy usługi,
- zasady przeliczenia kwot wyrażonych w walucie obcej.
5. Odliczenie podatku naliczonego:
- warunki skorzystania z prawa do odliczenia podatku naliczonego,
- kiedy faktura warunkuje skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego?
- odliczenie podatku VAT w przypadku kart paliwowych, skutki wyroku TSUE w sprawie C-235/18,
- zwrot zagranicznego VAT.
6. Stawka podatku:
- pojęcie międzynarodowego transportu osób i towarów,
- przesłanki zastosowania stawki VAT 0% dla transportu międzynarodowego,
- usługi związane z eksportem,
- usługi związane z importem,
- transport międzynarodowy ze stawką VAT 0% – omówienie szeregu praktycznych przypadków,
- dokumentacja wymagana do zastosowania stawki VAT 0% - dla transportu związanego z eksportem i importem,
- stawka VAT 0% do części usługi transportowej w kontekście wyroku NSA z 7.05.2021 r., sygn. I FSK 466/18,
- stawka VAT 0% a podwykonawstwo usług transportowych/ spedycyjnych w kontekście wyroku TSUE z 29.06.2017 r. w sprawie C-288/16,
- stawka podatku w przypadku refakturowania usług.
7. Faktura w branży TSL:
- treść i elementy faktury,
- termin na wystawienie faktury,
- prawidłowe reguły ustalania kursu waluty na fakturze,
- faktury korygujące i noty korygujące – zasady wystawienia,
- duplikaty faktur,
- faktury ustrukturyzowane – wprowadzenie,
- mechanizm podzielonej płatności a usługi TSL,
- samofakturowanie: ułatwienie czy dodatkowa komplikacja?
8. Slim VAT 3 a branża TSL:
- regulacje dotyczące właściwego kursu waluty dla faktur korygujących,
- zmiany w zakresie WDT i WNT.
9. Krajowy System e-Faktur (KSeF) – założenia:
- koncepcja faktury ustrukturyzowanej (e-faktury),
- model clearance,
- schemat i forma e-faktury,
- nowa forma a formy dotychczasowe; różnica pomiędzy e-fakturą a fakturą elektroniczną,
- zakres zastosowania e-faktur,
- faktury wyłączone z obowiązków wysyłki do KSeF,
- nowy termin wejścia w życie obowiązkowego KSeF: 1.02.2026 r.,
- przechowywanie faktur.
10. Kto będzie zobowiązany do stosowania e-faktur ustrukturyzowanych?
- podatnicy zobowiązani - konsekwencje przesunięcia terminu wejścia w życie obowiązkowego KSeF,
- nowe rozwiązania w zakresie obowiązkowego KSeF,
- podmioty zagraniczne rozliczające VAT w Polsce,
- wysyłanie e-faktur do kontrahentów zagranicznych,
- omówienie kolejnych planowanych zmian w zakresie KSeF.
11. Krajowy System E-faktur (KSEF) jako rozwiązanie dobrowolne:
- okres testowy,
- e-faktura po stronie wystawcy i odbiorcy,
- czy można wystawić bez zgody nabywcy?
- wysyłka w razie braku zgody odbiorcy,
- czy można wysłać do KSeF jedynie wybrane faktury?
- dodatkowe zachęty; szybszy zwrot VAT.
12. Panel dyskusyjny – pytania, odpowiedzi, dyskusja, konsultacje.
Czas trwania
Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym na platformie online Zoom Meetings.
- 09:50 – 10:00 Logowanie do platformy
- 10:00 – 11:30 zajęcia część I
- 11:30 – 11:45 przerwa
- 11:45 – 13:15 zajęcia część II
- 13.15 – 13.40 przerwa
- 13.40 – 15.00 zajęcia część III
Forma zajęć
Prelegenci
Doradca podatkowy, prawnik, Dyrektor Departamentu Podatków Pośrednich, Partner w Subteno Tax Komorniczak i Wspólnicy sp. k. specjalizuje się w zakresie podatku akcyzowego i podatku VAT, posiada bogate doświadczenie w zakresie doradztwa podatkowego dla przedsiębiorstw z różnorodnych branż, autor publikacji dotyczących między innymi podatku VAT jak również podatku akcyzowego, odniósł wiele sukcesów reprezentując przedsiębiorców w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi, doświadczony wykładowca tematyki podatkowej ze szczególnym uwzględnieniem podatku akcyzowego oraz podatku VAT, rekomendowany doradca w zakresie podatku akcyzowego – w oparciu o rankingi Rzeczpospolitej z 2020 r. i z 2022 r.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest komputer lub urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu. Minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci Internet. Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 Mb/s, zalecana: 25 Mb/s.
Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest komputer lub urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu. Minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci Internet. Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 Mb/s, zalecana: 25 Mb/s.
Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest komputer lub urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu. Minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci Internet. Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 Mb/s, zalecana: 25 Mb/s.
Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest komputer lub urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu. Minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci Internet. Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 Mb/s, zalecana: 25 Mb/s.
Rejestracja
- zniżkę 15% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 930 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Dokonanie wpłaty zaliczki w wysokości 100% ceny szkolenia do 7 dni przed szkoleniem, przesłanie potwierdzenia dokonania wpłaty. Zwrotu zaliczki dokonujemy na podstawie pisemnej rezygnacji złożonej nie później niż 7 dni przed szkoleniem. Po upływie tego terminu zgłaszający zobowiązuje się do zapłaty 100% podanej kwoty.
- Inne warunki płatności mogą zostać uzgodnione bezpośrednio.
- W przypadku nie uczestniczenia w szkoleniu i braku pisemnej rezygnacji obciążamy Państwa 100% kosztami szkolenia.
- Możliwe jest uczestnictwo innej osoby niż zgłoszonej.
- ATL zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia otwartego ze względu na zgromadzenie niedostatecznej liczby uczestników, o czym Zamawiający/Zleceniodawca i Uczestnik zostaną poinformowani ze stosownym wyprzedzeniem.
SZKOLENIE ON-LINE: ATL nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości korzystania z części lub całości szkolenia, jeśli niemożność ta spowodowana jest brakami technicznymi, w szczególności z powodu niewłaściwej konfiguracji przeglądarki internetowej/oprogramowania, niedostatecznej wydajności sprzętu oraz przerw i awarii technicznych dostawcy Internetu, leżących po stronie Uczestnika/ Zleceniodawcy/ Zamawiającego. Szkolenie realizowane jest zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030
- Nazwa firmy: ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Augustyna Locciego 26
- Kod pocztowy: 02-928
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5213358018