Podatki 2026 – aktualne problemy i kolejne zmiany w przepisach

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnej organizowanej przez naszą firmę konferencji. Naszym celem jest przedstawienie najnowszych zmian, aktualnych problemów, ostatnich interpretacji i stanowisk w zakresie prawa podatkowego, w szczególności podatku VAT i CIT.

Dlaczego warto wziąć udział?

Podczas konferencji omówimy następujące zagadnienia:

  • PLANOWANE ZMIANY W PODATKU DOCHODOWYM NA ROK 2026.

  • KSEF – NAJWAŻNIEJSZE NOWE OBOWIĄZKI.

  • WDROŻENIE KSEF – PROCESY I PROBLEMY.

  • ZASADY RAPORTOWANIA JPK CIT.

  • BIEŻĄCE ZAGADNIENIA I WYZWANIA ZWIĄZANE Z ROZLICZANIEM CIT.

  • ZMIANY W VAT 2025 / 2026.

  • NAJWAŻNIEJSZE AKTUALNE PROBLEMY ZWIĄZANE Z ROZLICZANIEM VAT.

  • AMORTYZACJA NA GRUNCIE PRZEPISÓW CIT – WYBRANE PROBLEMY.

Kto powinien wziąć udział?

Wydarzenie jest skierowane do wszystkich osób zainteresowanych najnowszymi zmianami, aktualnymi problemami, ostatnimi interpretacjami i stanowiskami w zakresie prawa podatkowego, w szczególności podatku VAT i CIT.

Program szkolenia

W programie.

PLANOWANE ZMIANY W PODATKU DOCHODOWYM NA ROK 2026. 
  1. Nowe limity rozliczania samochodów osobowych (leasing, amortyzacja).
  2. Omówienie zmian deregulacyjnych – m.in. uchylenie obowiązku w zakresie publikowania strategii podatkowej czy uproszczenia dla wspólników spółki jawnej.
  3. Rewolucyjne zmiany w raportowaniu schematów podatkowych (ceny transferowe, rozliczenia transgraniczne). 
  4. Zmiany dla spółek na SSE.
  5. Rozliczenia z kontrahentami zagranicznymi po publikacji objaśnień podatkowych Ministra Finansów z dnia 3 lipca 2025.
  6. Zmiany w kontrolach – identyfikacja i minimalizacja ryzyk podatkowych w spółce.

prowadzenie: Anna KARCZEWSKA
Doradca podatkowy, Członkini International Fiscal Association.

KSEF – NAJWAŻNIEJSZE NOWE OBOWIĄZKI.
  1. Kto będzie w KSeF a kogo tam nie będzie?
  2. Terminy wejścia w życie KSeF.
  • Od kiedy trzeba wystawiać faktury w KSeF?

  • Od kiedy trzeba odbierać faktury w KSeF?

  • Faktury uproszczone.


  • Noty korygujące.

  1. Obieg eFaktur w firmie.
  • Wystawianie faktur.

  • Odbieranie faktur.

  • Rola narzędzia do obiegu dokumentów.

  • Rola pracowników dokonujących zakupów.

  • Udostępnienie faktur poza KSeF.

  • Kody QR.

  • Data wystawienia i data otrzymania faktury.

  1. Kary pieniężne.
  2. Oznaczanie płatności.

prowadzenie: Hubert GRZYB
Doradca podatkowy oraz adwokat. Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym.

WDROŻENIE KSEF – PROCESY I PROBLEMY. 
  1. Nadawanie uprawnień i uwierzytelnianie się w KSeF.

  • Podpis kwalifikowany.

  • Pieczęć kwalifikowana.

  • Wygaszanie tokenów.

  • Certyfikat KSeF.

  • Jak to uporządkować i zorganizować?

  1. Czy KSeF nie wpłynie negatywnie na obecny sposób pracy?
  • Jakie procesy może zatrzymać KSeF?

  • Co trzeba uzgodnić z dostawcami i odbiorcami?

  • Załączniki do faktur.

  1. Awaria KSeF. Tryb offline24, niedostępność KSeF.
  • Jak postępować w trakcie awarii?

  • Data wystawienia i data otrzymania faktury w czasie awarii.

  • W jakim terminie dosłać fakturę?

  • Czy tworzyć procedurę dla pracowników?

prowadzenie: Hubert GRZYB
Doradca podatkowy oraz adwokat. Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym.

ZASADY RAPORTOWANIA JPK CIT.
  1. Podstawa prawna raportowania ksiąg rachunkowych, terminy i podmioty zobowiązane.
  2. Zakres danych podlegających raportowaniu, czyli zasady uzupełnienia ksiąg o dodatkowe dane.
  3. Znaczniki do planów kont pozostałych jednostek na potrzeby ustalenia danych do podatku dochodowego.
  4. Struktura logiczna JPK_KR_PD.
  5. Powiązanie znaczników podatkowych z węzłem RPD w strukturze pliku JPK oraz z notą podatkową w sprawozdaniu finansowym.
  6. Przypadki szczególne, tj. przedsiębiorstwa wielozakładowe i spółki stosujące estoński CIT.

prowadzenie: Katarzyna TOMALA
Prawnik oraz doradca podatkowy, Wspólnik spółki doradztwa podatkowego.

BIEŻĄCE ZAGADNIENIA I WYZWANIA ZWIĄZANE Z ROZLICZANIEM CIT.
  1. Przychody i koszty podatkowe w świetle najnowszych interpretacji i orzecznictwa (prawidłowa analiza wydatku jako kosztu podatkowego, rozszerzenie katalogu NKUP, amortyzacja na nowych zasadach).
  2. Rozliczenie wynagrodzeń i wydatków na rzecz pracowników po zmianach (m.in. konsekwencje błędnego ujęcia składek ZUS).
  3. Podatek u źródła – dochowanie należytej staranności i prawidłowa dokumentacja przy rozliczaniu dywidend, odsetek czy należności licencyjnych.
  4. Globalny podatek minimalny wyzwanie dla międzynarodowych i krajowych grup kapitałowych. 
  5. Podatek od straty/niskiej rentowności – na co zwrócić uwagę w bieżącej kalkulacji podatku dochodowego.
  6. Zmiany w zakresie sporządzania dokumentacji cen transferowych.
  7. Czy CIT estoński zawsze jest dobrym rozwiązaniem – zagadnienia praktyczne.

prowadzenie: Anna KARCZEWSKA
Doradca podatkowy, Członkini International Fiscal Association.

NAJWAŻNIEJSZE AKTUALNE PROBLEMY ZWIĄZANE Z ROZLICZANIEM VAT.
  1. Odliczenie VAT w przypadku zawyżenia stawki przez sprzedawcę – skutki orzecznictwa TSUE na praktykę krajową.
  2. Zwrot VAT od nadpłaconego VAT przy sprzedaży paragonowej – skutki orzecznictwa TSUE na praktykę krajową. 
  3. Odliczenie VAT przy wykupie auta z leasingu w celu dalszej odsprzedaży – korzystna zmiana stanowiska KIS.
  4. Odliczenie z duplikatów faktur a implikacje w zakresie ulgi na złe długi – korzystne stanowisko KIS.
  5. Odliczenie VAT z tytułu nabycia towarów i usług na rzecz pracowników (wydatki związane z wyżywieniem, benefity dla pracowników, imprezy integracyjne, prezenty, dojazd do pracy, zakwaterowanie itp).
  6. Przeklasyfikowanie WDT na eksport towaru – wyrok TSUE z 1.8.2025 r. w sprawie C-602/24 W. sp. z o.o. przeciwko Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej w W.
  7. Odpowiedzialność członków zarządu spółek kapitałowych za VAT – skutki wyroków TSUE w polskich sprawach i nie tylko. 

prowadzenie: dr Jacek MATAREWICZ
Adwokat, Doradca podatkowy, Doktor nauk prawnych. Partner Zarządzający w Kancelarii Zimny Matarewicz Doradcy Podatkowi.

ZMIANY W VAT 2025 / 2026.
  1. VAT a system kaucyjny.
  • Objaśnienia MF.

  • Zasady korygowania podstawy opodatkowania przez producentów napojów.

  • Zasady rozliczeń VAT przez płatników (operatorów).

  • Nowe usługi świadczone przez sieci handlowe (handling fee).

  1. Podwyższenie progu zwolnienia podmiotowego od 2026 r.
  • Kwestia przepisów przejściowych i odnoszenia się do obrotów roku poprzedniego. 

  • Transakcje dotyczące nieruchomości oraz te o charakterze pomocniczym – spór o to, co wliczać do limitu zwolnienia. 

  1. Zwolnienie podmiotowe dla podmiotów z innych krajów UE oraz warunki zwolnienia w innych krajach UE dla podmiotów krajowych.
  2. ViDA
  • fakturowanie elektroniczne.

  • wybrane usługi i dostawy realizowane za pomocą platform cyfrowych – zmiana miejsca opodatkowania. 

  • usunięcie przepisów o magazynach „call of stock”.

  • likwidacja informacji podsumowujących i zastąpienie ich nowym systemem sprawozdawczości cyfrowej.

prowadzenie: dr Jacek MATAREWICZ
Adwokat, Doradca podatkowy, Doktor nauk prawnych. Partner Zarządzający w Kancelarii Zimny Matarewicz Doradcy Podatkowi.

AMORTYZACJA NA GRUNCIE PRZEPISÓW CIT – WYBRANE PROBLEMY.
  1. Obniżanie i podwyższanie stawek amortyzacyjnych:
  • zasady stosowania obniżonych i podwyższonych stawek amortyzacyjnych oraz dlaczego czasem warto jej obniżyć – granice dopuszczalności a klauzula unikania opodatkowania,

  • ograniczenia w obniżaniu stawek czyli opcje optymalizacji kosztów amortyzacji w świetle orzecznictwa i praktyki organów podatkowych.

  1. Rezygnacja ze zwolnienia dla dotacji a koszty amortyzacji.
  2. Różne typy amortyzacji jednorazowej dla celów podatkowych i ich łączne stosowanie przez jednego podatnika.
  3. Amortyzacja nieruchomości w spółkach nieruchomościowych:
  • co to jest spółka nieruchomościowa – dlaczego warto ustalić, czy mamy do czynienia ze spółką nieruchomościową również jako jej wspólnik, szczególne obowiązki spółek nieruchomościowych i ich wspólników,

  • ograniczenia w amortyzacji podatkowej nieruchomości na tle orzecznictwa i praktyki organów podatkowych – zagrożenia i ryzyka podatkowe.

prowadzenie: Katarzyna TOMALA
Prawnik oraz doradca podatkowy, Wspólnik spółki doradztwa podatkowego.

Czas trwania

Zajęcia w godzinach 9.00 - 16.00.

Forma zajęć

Prelegenci

Anna KARCZEWSKA

Doradca podatkowy, Członkini International Fiscal Association.

Doświadczenia zawodowe zdobywała w pracy w aparacie skarbowym, Ministerstwie Finansów oraz sektorze prywatnym pracując jako tax manager w międzynarodowym holdingu czy dyrektor departamentu podatków bezpośrednich i międzynarodowych w kancelarii podatkowej.

Od wielu lat prowadzi szkolenia z zakresu prawa i podatków (m.in. dla Krajowej Administracji Skarbowej z międzynarodowego prawa podatkowego oraz MDR). Wieloletnia wykładowczyni na podyplomowych studiach z zakresu prawa podatkowego w SGH. Uznany ekspert w zakresie polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego, prelegentka na konferencjach poświęconych zagadnieniom podatkowym.
Autorka i współautorka wielu publikacji z zakresu przepisów prawa i podatków.

Doradca podatkowy, Prawnik, Wspólnik spółki doradztwa podatkowego.

Specjalizuje się w zakresie podatków dochodowych podmiotów gospodarczych, w tym organizacji non profit. Posiada wieloletnie doświadczenie jako wykładowca dla praktyków podatkowych oraz księgowych; autorka publikacji z dziedziny prawa podatkowego. Prezes zarządu i wykładowca Stowarzyszenia Księgowych w Polsce Oddział Okręgowy w Warszawie. Praktykę zawodową wykonuje jako wspólnik i członek zarządu spółek doradztwa podatkowego.

Doradca podatkowy, Adwokat, Doktor nauk prawnych. Partner Zarządzający w Kancelarii Zimny Matarewicz Doradcy Podatkowi.

Wykładowca akademicki. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i wykładów komercyjnych oraz naukowych, zarówno dla przedstawicieli biznesu, jak i świata nauki. Autor lub współautor wielu publikacji, w tym komentarzy do ustawy o VAT oraz ustawy o podatku akcyzowym. Wyróżniany w rankingach jako jeden z najlepszych doradców podatkowych w Polsce w kategoriach VAT, akcyza oraz spory podatkowe (Dziennik Gazeta Prawna, Rzeczpospolita, Legal500, Gentelman). Wieloletni praktyk specjalizujący się w podatkach pośrednich oraz reprezentowaniu podatników w sporach podatkowych.

Doradca podatkowy, Adwokat.

Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych podatników. Wspiera firmy i jednostki sektora finansów publicznych przy wdrażaniu KSeF i e-Faktur. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego. Prowadzi szkolenia m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Warsaw Presidential

Warszawa

woj. mazowieckie

Pracujemy na platformie ClickMeeting.

Rejestracja

Udział stacjonarny
1 662
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 750 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Warunki uczestnictwa

  1. Organizatorem szkolenia jest Dom Wiedzy Staniurski i Wspólnicy Sp.j. ul. Jasna 11 A, 05-506 Wilcza Góra, KRS: 0000539200, NIP: 5213687495, REGON: 360692051.
  2. Warunkiem przyjęcia zgłoszenia jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia (mailowo skan) lub rejestracja przez Internet na stronie https://dom-wiedzy.pl/ .
  3. Po otrzymaniu potwierdzenia realizacji szkolenia, kursu, konferencji zgłaszający powinien dokonać wpłaty w terminie zgodnym z potwierdzeniem, nie późniejszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem.
  4. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
  5. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w szkoleniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami.
  6. Jeden dostęp online oznacza udział online jednej osoby.
  7. W przypadku pisemnego powiadomienia o rezygnacji ze szkolenia, kursu lub konferencji, jednak nie później niż 7 dni roboczych przed dniem rozpoczęcia uczestnik nie zostanie obciążony kosztami. W przypadku późniejszej rezygnacji uczestnik zostanie obciążony opłatą manipulacyjną w wysokości 100% wartości szkolenia, kursu lub konferencji.
  8. W przypadku odwołania szkolenia, kursu, konferencji z winy organizatora koszty zostaną zwrócone w 100%. W przypadku odwołania szkolenia, kursu, konferencji nie z winy organizatora uczestnikowi zostanie zaproponowany kolejny termin szkolenia, kursu, konferencji.
  9. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Dom Wiedzy Staniurski i Wspólnicy Sp.j. z siedzibą w Wilczej Górze, ul. Jasna 11A w celach marketingowych oraz wysyłanie do mnie ofert drogą elektroniczną. Dane nie będą udostępniane innym podmiotom. Moje dane osobowe udostępniam dobrowolnie, a także przyjmuję do wiadomości, że przysługuje mi prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania.
  10. Administratorem danych osobowych jest Dom Wiedzy Staniurski i Wspólnicy Sp.j. KRS: 0000539200, NIP: 5213687495, REGON: 360692051. Dane przetwarzane są w celu i według zasad określonych w Polityce prywatności.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Dom Wiedzy Staniurski i Wspólnicy SP.J.
  • Ulica i nr: ul. Jasna 11A
  • Kod pocztowy: 05-506
  • Miejscowość: Wilcza Góra
  • Numer NIP: 5213687495

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Dom Wiedzy Staniurski i Wspólnicy SP.J.
05-506 Wilcza Góra, Polska ul. Jasna 11A

Organizator

Dom Wiedzy Staniurski i Wspólnicy SP.J.
05-506 Wilcza Góra, Polska
ul. Jasna 11A
woj. mazowieckie
Szanowni Państwo, jesteśmy firmą szkoleniową specjalizującą się w organizacji najwyższej jakości konferencji, kursów i szkoleń dla szeroko rozumianych działów HR, obejmując zakresem obszary: prawa pracy, płac, ochrony danych osobowych i ZZL. Se...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!