Podatkowe zamknięcie 2024 roku i sprawozdawczość za 2024

O szkoleniu

Cel szkolenia:

  • Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z ze zmianami w rozliczaniach podatku CIT za 2024 r. oraz nowymi obowiązkami sprawozdawczymi związanymi z zamknięciem roku podatkowego a wynikającymi z uregulowań prawa.
  • Szkolenie ma formę warsztatów, na których zostaną przedstawione praktyczne problemy związane z rozliczaniem podatku dochodowego, składaniem zeznań i deklaracji podatkowych.
  • Na szkoleniu zostanie przedstawiony także zarys zmian od 2025 r. – w tym obowiązek wysyłania ksiąg do US w formie JPK.
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla uczestników:

  • Podstawową korzyścią dla Uczestników szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy związanej ze sporządzaniem rozliczeń podatkowych za 2024 r. i zatwierdzaniem sprawozdań finansowych według zasad obowiązujących w 2024 r.
  • Szkolenie charakteryzuje praktyczne podejście do problemów pojawiających się w związku z zamknięciem roku oraz wysyłaniem dokumentów do KRS i jest w dużej mierze oparte na zasadzie: problem – rozwiązanie problemu.
Kto powinien wziąć udział?
  • Główni Księgowi i księgowi;
  • pracownicy księgowości dokonujący sporządzania i wysyłania formularzy i sprawozdań;
  • Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni odpowiedzialni za prawidłowe dokonywanie rozliczeń w firmie i ich wysyłanie do KRS.

Program szkolenia

Wyliczanie podatku minimalnego – NOWY podatek za 2024 r.:

  • Podmioty zobowiązane;
  • Wyłączenia podmiotowe z obowiązku;
  • Wskaźnik uzależniony od stosunku dochodu do przychodu;
  • Zasady wyliczania dochodu na potrzeby podatku minimalnego, w tym doliczanie wynagrodzeń, amortyzacja itp. do dochodu;
  • Obliczanie wskaźnika za 3 ostatnie lata w celu zweryfikowania obowiązku wyliczenia podatku minimalnego;
  • Wysokość podatku minimalnego i zasady jego wyliczeń;
  • Przykłady praktyczne stosowania obliczeń podatku minimalnego;
  • NOWY druk CIT-M – wyliczenie i wykazanie podatku minimalnego.

Inne wyliczenia podatkowe związane z zamknięciem roku 2024:

  • Przychody z zysków kapitałowych i przychody z pozostałej działalności – zasady stosowania;
  • Rozliczanie przychodów (straty) z otrzymanej dywidendy, zbycia udziałów, pożyczki partycypacyjnej;
  • Stawka podatku CIT 9% i 19% – zasady stosowania i wyłączenia z możliwości stosowania obniżonych stawek;
  • Podatek minimalny liczony od wartości nieruchomości – podmioty zobowiązane i zasady wyliczeń;
  • Podatek od przerzuconych dochodów wg nowych zasad i limit kosztów płaconych na rzecz zagranicznych podmiotów powiązanych;
  • Obowiązek udowodnienia przez podatnika braku konieczności zapłat podatku od przerzuconych dochodów;
  • Pojęcie i obowiązki rozliczeniowe spółki nieruchomościowej;
  • Podatek: TAX exit;
  • Podatek 5% od przychodów ze zbycia kwalifikowanych praw własności intelektualnej – zasady stosowania w odniesieniu do najnowszego stanowiska MF;
  • Koszty finansowania dłużnego w zmienionym brzmieniu.

Obowiązkowe oświadczenia i druki składane przez podmioty trzecie w celu dokonania prawidłowych rozliczeń podatkowych:

  • Oświadczenia składane przez nierezydentów na potrzeby ustalenia obowiązków na gruncie podatku od przerzuconych dochodów;
  • Oświadczenie o rzeczywistym beneficjencie należności;
  • Oświadczenie nierezydenta o braku stosowania zwolnienia z podatku dochodowego – składane na potrzeby rozliczania podatku u źródła;
  • Certyfikat rezydencji – forma i treść;
  • Oświadczenie o posiadanej dokumentacji podatkowej cen transferowych.

Rozliczenie kosztów uzyskania przychodów i NKUP za 2024 r. – najczęściej spotykane problemy:

  • Koszt podatkowy od zatrzymanego zysku – statystyczny koszt podatkowy, nie bilansowy wyliczany do max wysokości 250 tys zł.;
  • Koszty rozliczane w czasie, w tym: wynagrodzenia z umów o pracę, umów zlecenia, składki ZUS, rozliczanie RN i Zarządu;
  • Podział na koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie;
  • RMK i rezerwy;
  • Ulga na złe długi, nieściągalne wierzytelności oraz wierzytelności, których nieściągalność została uprawdopodobniona – różnice praktyczne w zasadach rozliczeń;
  • Wyłączenia z KUP: PFRON, kary umowne, reprezentacja itp.

Dodatkowe ulgi i rozliczenia w CIT wprowadzone Polskim Ładem i ich rozliczanie w rozliczeniu rocznym:

  • Pojęcie i stosowanie ulgi badawczo-rozwojowej na zasadach dotychczasowych i po zmianach – nowa wysokość kosztów kwalifikowanych rozliczanych w ramach ulgi B+R;
  • Ulga IBox po zmianach od 2023 r.;
  • Możliwość stosowania jednocześnie ulgi badawczo – rozwojowej i Ibox – skutki praktyczne;
  • Ulga na innowacyjnych pracowników;
  • Ulga na prototyp;
  • Ulga na robotyzację;
  • Rozliczenie kosztów na działalność sportową, kulturalną, wspierającą szkolnictwo wyższe;
  • Ulga na działania promocyjne.

Omówienie druków i formularzy:

  • CIT-8 i załączniki do druku, w tym CIT-8/0, CIT-D, CIT-BR;
  • CIT 8ST a praca zdalna – zasady wypełniania;
  • Druki rozliczające podatek u źródła: IFT-1R, IFT-2R, IFT-3R, PIT-8AR, CIT-10Z;
  • Druki rozliczające podmioty powiązane: TPR-C, TPR-P;
  • Druki rozliczające ulgi: CIT-CSR, CIT-IP, CIT-RB;
  • Rozliczanie dodatkowych wyliczeń podatkowych: CIT-MIT, CIT- IP, CIT-PD, CIT-N;
  • Rozliczanie schematów podatkowych – zasady wypełniania druków MDR-1, MDR-2, MDR-3, MDR-4;
  • Sprawozdanie dotyczące wiekowania – podstawowe zasady wypełniania;
  • Korygowanie zeznania – sposoby.

Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników.

Czas trwania

9:00 - 14:00

Prelegenci

Joanna Patyk - Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 19-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno – podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi – Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: “Dokumentacja VAT”, „Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych” – wydanie:2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Komputer z dostępem do Internetu

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
390
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Total Expert
  • Ulica i nr: Wysoka 5
  • Kod pocztowy: 41-209
  • Miejscowość: Sosnowiec
  • Numer NIP: 6341470520

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Total Expert
41-209 Sosnowiec, Polska
Wysoka 5
woj. śląskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!