O szkoleniu
Podatek od towarów i usług, znany jako VAT (ang. Value Added Tax), jest jednym z najważniejszych podatków pośrednich w Polsce i w wielu innych krajach na świecie.
Dla początkującego księgowego zrozumienie zasad VAT jest kluczowe, aby móc poprawnie rozliczać transakcje, prowadzić ewidencję oraz wypełniać deklaracje podatkowe.
- Główni księgowi
- Pracownicy działów księgowości
- Dyrektorzy finansowi
- Prezesi i Właściciele firm
Program szkolenia
1) Co to jest podatek od towarów i usług:
podstawowe definicje,
zasady funkcjonowania VAT,
podatek należny a podatek naliczony;
2) Rejestracja na VAT:
podatnik VAT czynny,
podatnika VAT zwolniony,
mały podatnik,
podatnik „miesięczny”,
podatnik „kwartalny”,
„odwrotne obciążenie”, czyli podatnik – nabywca,
konsekwencje braku rejestracji na VAT;
3) Czynności podlegające opodatkowaniu VAT:
dostawa towarów,
świadczenie usług,
wewnątrzwspólnotowa dostawa i nabycie towarów,
eksport i import towarów,
4) Miejsce opodatkowania w VAT:
miejsce dostawy towarów;
miejsce świadczenia usług;
miejsce opodatkowania WNT;
5) Obowiązek podatkowy:
terminy powstania obowiązku podatkowego,
rozliczenie na zasadzie kasowej,
szczególne momenty powstania obowiązku podatkowego.
6) Podstawa opodatkowania:
zasady ogólne,
co wchodzi do podstawy opodatkowania,
schematy VAT marża,
7) Wystawianie faktur:
zasady wystawiania faktur i faktur korygujących,
co to jest nota korygująca;
kiedy należy wystawić fakturę zaliczkową?
faktury uproszczone,
faktura od tzw. rolnika ryczałtowego (VAT RR),
duplikaty faktur,
faktura w języku obcym i w walucie,
refakturowanie usług,
anulowanie faktury – kiedy i jak?
8) Odliczanie VAT – zasady i wyłączenia z odliczania.
9) Obliczanie proporcji VAT i roczna korekta VAT przy tzw. sprzedaży mieszanej.
10) Ewidencja na kasie rejestrującej
11) JPK_VAT, czyli rejestr sprzedaży i zakupów VAT.
12) JPK_VAT – deklaracja VAT i zapłata VAT. Korekta deklaracji VAT.
13) Informacja podsumowująca
14) Różnica między nadpłatą podatku a nadwyżką podatku. Jak je wykorzystać?
15) Ulga VAT na złe długi – prawa i obowiązki.
16) Zmiany na 2025 rok:
procedura SME
zmiany w obliczaniu limitu dla zwolnienia ze względu na obrót do 200 tys. zł (tzw. zwolnienia podmiotowego),
modyfikacja zasad określania kraju opodatkowania w przypadku usług wstępu na imprezy (np. edukacyjne) – jeżeli obecność na nich jest wirtualna (usługi B2B),
zmiana zasad określania kraju opodatkowania dla wykonywanych wirtualnie usług związanych z działalnością kulturalną, artystyczną, sportową, naukową, edukacyjną, rozrywkową lub podobną – jeżeli klient nie jest podatnikiem (usługi B2C),
zmiany w procedurze marży dotyczącej dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków,
zwolnienia z kas fiskalnych.
Pytania i odpowiedzi.
Czas trwania
9.30-14.30
Forma zajęć
Prelegenci

Doradca podatkowy, praktyk i doświadczony wykładowca, mający na swoim koncie kilkaset przeprowadzonych szkoleń, wybitny specjalista w zakresie podatku VAT, występował jako ekspert komisji sejmowej w dziedzinie podatku VAT. W swojej praktyce zawodowej zajmował się zarówno bieżącym doradztwem podatkowym obejmującym m.in. opracowywanie opinii i analiz, w tym optymalizacji podatkowych, przeprowadzanie audytów podatkowych, jak również pomocą klientom w przygotowywaniu pism procesowych oraz reprezentacją klientów w postępowaniach podatkowych i przed sądem administracyjnym. Jest także współautorem m.in. 2 uznanych komentarzy podatkowych: „Ustawa o VAT”, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001 oraz „Ustawa o VAT Komentarz”
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
