Polityka cenowa i strategie cenowe. Trendy i wyzwania w pricingu

O szkoleniu

  •  Odkryjesz, że cena jest wynikiem wielu istotnych elementów i celów, a to Ty podejmiesz decyzje, które z nich są kluczowe dla Twojego biznesu

  •  Dowiesz się, że na postrzeganie ceny przez otoczenie wpływa szereg czynników, nauczymy Cię ich identyfikować i zaprezentujemy narzędzia, dzięki którym nawet wyższe ceny mogą być akceptowalne

  •  Zapoznasz się z różnymi strategiami cenowymi i sposobami ustalania cen - dowiesz się, kiedy stosować poszczególne podejścia oraz jakie mogą być konsekwencje podejmowanych decyzji

  •  Rozwiążesz wiele realnych studiów przypadków, co przygotuje Cię do podejmowania trafnych decyzji w obszarze cen zarówno na poziomie zarządzania produktem, jak i kategorią produktową

  •  Na konkretnych przykładach nauczysz się, jak unikać popełniania błędów w przyszłości oraz jakie rozwiązania przynoszą realne efekty.

Kto powinien wziąć udział?

DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE?

  •  Szkolenie skierowane jest do specjalistów z obszaru sprzedaży, marketingu, trade marketingu (marketingu handlowego) oraz rozwoju biznesu. 

  •  To szkolenie przeznaczone jest dla osób, którzy aktywnie uczestniczą w procesie kształtowania cen i tworzenia polityki cenowej lub pełnią rolę kluczowego ogniwa w komunikacji cenowej z otoczeniem.

Zapewniamy: obiad w hotelowej restauracji, przerwy kawowe, certyfikaty i materiały szkoleniowe.

Program szkolenia

1. Cena – element marketingu mix, najważniejsze narzędzie marketera
  • Znaczenie ceny w pracy marketera - m.in. generowanie budżetów

  • Trendy i wyzwania w zarządzaniu cenami

  • Odpowiedzialność za ceny w organizacji – sprzedaż czy marketing – jak to połączyć?

  • Przekonania ludzkie jako siła napędowa lub bloker działań cenowych

2. Czynniki kształtowania cen z perspektywy przedsiębiorcy i klienta
  • Czym kieruje się klient kupując produkty/usługi a czym przedsiębiorca

  • Zasada 3C w ustalaniu cen

  • Marża i narzut – jak je policzyć i jakie są różnice

3. Warsztat – ustalanie ceny dla wybranego produktu
  • 12 kroków do udanej strategii cenowej

  • Zespołowa analiza założeń i propozycji cenowych

  • Prezentacja ceny przed zespołem handlowym, managerem, zarządem

Warsztat podczas, którego uczestnicy będą kształtować cenę, będą zbierać argumenty do uzasadnienia przyjętej ceny. Uczestnicy będą również prezentować swoje propozycje przed grupą, która wcieli się również w role zarządu czy działu sprzedaży. Role podczas warsztatu będą się zmieniać.

4. Strategie cenowe w tradycyjnych kanałach sprzedaży i e-commerce
  • Co zawiera strategia cenowa i jakie jest jej znaczenie

  • Strategia oparta na wartości – sposoby tworzenia wartości

  • Strategie w oparciu o klienta

  • Strategie w oparciu o konkurencję

  • Cechy wygrywających strategii cenowych

  • Case studies z rynku polskiego i rynków zagranicznych

  • Uczestnicy będą określać strategie cenowe dla wybranych produktów i usług.

5. AI – sztuczna inteligencja i jej pomoc w kształtowaniu strategii cenowych
  • Jak napisać prompt – co uwzględnić, aby otrzymać to czego potrzebujemy

  • Jak ocenić propozycję AI

6. Strategie w zarządzaniu cenami
  • Strategie w dobie kryzysu i inflacji

  • Przejęcie marki przez nowego właściciela i reaktywowanie marki

  • Polityka rabatowa i sposoby na ograniczanie rabatów

  • Strategiczne obniżki cen a regularne rabatowanie

  • Nieszablonowe sposoby na zarządzanie ceną w fazie schyłkowej produktu

  • Warsztat i praca z realnymi case studies

7. Krajobraz cen – narzędzie do wizualizacji położenia cenowego i podejmowania strategicznych decyzji
  • Decyzje o rozszerzaniu asortymentu w kontekście cen

  • Szanse i zagrożenia wynikające z posiadania marek z różnych półek cenowych

8. Psychologia w zarządzaniu cenami
  • Znaczenie mechanizmów psychologicznych

  • Praktyczne sposoby, które wzmacniają cenę i przekonują klienta do zakupu(kotwice cenowe, wysokość rabatów, magia środka, itp.)

9. Komunikacja w obszarze cen
  • Komunikacyjna rola ceny

  • Dlaczego nasze produkty mają takie ceny – komunikacja marketingu z zespołami handlowymi

  • Komunikacja z sieciami retail i/lub dystrybutorami podczas wprowadzania produktu i wdrażania polityki cenowej

  • Komunikacja zmian cenowych – podwyżki, obniżki

9. Polityka cenowa w firmie
  • Polityka cenowa, strategia – czym się różnią

  • Jakie firmy mają politykę cenową a jakie nie

  • Przykłady tzw. inteligentnych polityk cenowych

  • Idealny opiekun cen

  • Sposoby na zmianę polityki cenowej w organizacji

  • Mój plan na zmianę

10. Sesja pytań i odpowiedzi - wręczenie certyfikatów

Czas trwania

9-16

Prelegenci

Izabela Bohdan-Talmont

Doświadczony Trener i Menedżer Marketingu, z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product management), strategii marketingowych, trade marketingu. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Zarządzanie i Marketing) oraz Uniwersytetu Warszawskiego (Wydział Dziennikarstwa).
Ma za sobą ponad 20 lat pracy zawodowej w działach sprzedaży i marketingu w strukturach polskich oraz międzynarodowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała w firmach FMCG: Kamis-Przyprawy (dzisiaj McCormick), Eveline Cosmetics, 3M Consumer Health Care, Canpol, Spectrum Brands oraz Medela. Obecnie jest członkiem zarządu firmy Emipak i współpracuje z drukarniami fleksograficznymi jako dostawca rozwiązań dla branży poligraficznej.
Od 2011 jest związana z branżą szkoleniową. Prowadzi szkolenia biznesowe z zakresu marketingu z dużym naciskiem na aspekt sprzedażowy. Trade marketing i polityka cenowa oraz tematy związane z zarządzaniem marką to jej główne obszary szkoleniowe.
Autorka publikacji w prasie marketingowej i poligraficznej. Artykuły publikowane były m.in. w magazynach Marketer+, E-commerce w Polsce, E-commerce w Praktyce, OOH Magazine, w Przeglądzie Piekarskim i Cukierniczym, Świecie Poligrafii oraz Świecie Druku. Izabela Talmont występowała również podczas wielu konferencji branżowych oraz w panelu eksperckim Banku BNP Paribas poświęconym markom własnym (private labels). „Prawdziwy akt odkrycia nie polega na odnajdywaniu nowych lądów, lecz na patrzeniu na stare w nowy sposób” – to słowa Marcela Prousta, którymi kieruje się Izabela Talmont w swojej pracy zawodowej

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Akademia Marketingu KFK

Warszawa

Ogrodowa 58

woj. mazowieckie

Rejestracja

Standard
2 182
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 250 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
  • Rozwiń
Zniżki grupowe:
  • 4.44% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 8.89% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Możliwe dwie opcje płatności: na podstawie faktury pro forma przed szkoleniem, a po szkoleniu otrzymasz fakturę vat, ale jeśli w Twojej firmy / instytucji procesowanie faktur trwa dłużej i potrzebujesz fakturę po szkoleniu z 2-tygodniowym terminem płatności, jest to też możliwe. Daj nam po prostu znać.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Akademia KFK
  • Ulica i nr: Ogrodowa 58
  • Kod pocztowy: 00-876
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5263684984

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia KFK
00-876 Warszawa, Polska Ogrodowa 58

Organizator

Akademia KFK
00-876 Warszawa, Polska
Ogrodowa 58
woj. mazowieckie
Akademia Marketingu KFK oferuje profesjonalne szkolenia z Marketingu, Social Mediów, Sprzedaży (w tym Trade Marketingu i Category Management), AI w biznesie i CX. 13 lat działalności (wcześniej pod nazwą Akademia Marketingu Atrium) Trenerzy eksperci ...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!