Postępowanie egzekucyjne w administracji z uwzględnieniem zmian wchodzących w życie w styczniu i marcu 2024 roku

O szkoleniu

Szkolenie „Postępowanie egzekucyjne w administracji z uwzględnieniem zmian włączających w życie w rządzie 2024 roku” ma na celu określone omówienie zasad, procedury oraz najnowsze zmiany w postępowaniu egzekucyjnym w administracji. Uczestnicy szkoleń uzyskanych zaznajomieni z obecnymi regulacjami regulacyjnymi, które wchodzą w życie na początku 2024 roku, oraz z praktycznymi aspektami ich stosowania

Cele szkolenia:

  • Zrozumienie podstawowego postępowania prawnego egzekucyjnego w administracji
  • Analiza najnowszych zmian
  • Praktyczne przepisy dotyczące stosowania
  • Rozwiązywanie problemów
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści z uczestnictwa:

  • Aktualizacja wiedzy
  • Wzmocnienie skuteczności działań
  • Podniesienie zawodowe
  • Praktyczne wskazówki
Kto powinien wziąć udział?
  • Pracownicy administracji publicznej
  • Komornicy sądowi i administracyjni
  • Radcy prawni i prawnicy
  • Audytorzy i kontrolerzy
  • Pracownicy działów finansowych i wietrznych

Program szkolenia

1. Informacje ogólne dotyczące postępowania egzekucyjnego w administracji:
a) rodzaje postępowań egzekucyjnych w polskim systemie prawa,
b) postępowanie egzekucyjne w administracji – cechy charakterystyczne (źródła prawa, organy, strony, uczestnicy postępowania itp.),
c) egzekucja administracyjna a postępowanie egzekucyjne w administracji – różnice,
d) źródła prawa w postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
e) zasady ogólne postępowania egzekucyjnego w administracji,
f) odpowiednie stosowanie regulacji KPA w postepowaniu egzekucyjnym w administracji – zmiany.

2. Zakres przedmiotowy postępowania egzekucyjnego w administracji:
a) obowiązek administracyjny i jego rodzaje, zobowiązanie, instytucja przedawnienia,
b) wymagalność obowiązku administracyjnego, w tym wykonalność decyzji administracyjnej,
c) wyłączenia spod egzekucji administracyjnej.

3. Zakres podmiotowy postępowania egzekucyjnego w administracji:
a) wierzyciel, zobowiązany, organ egzekucyjny i ich właściwość, inni uczestnicy postępowania.

4. Przebieg postępowania egzekucyjnego w administracji:
a) postępowanie wierzycielskie- obowiązki wierzyciela, wierzyciel i organ egzekucyjny jako jeden organ, skarga na bezczynność wierzyciela,
b) zasada obligatoryjnego wszczęcia postępowania egzekucyjnego – zmiany,
c) postępowanie upominawcze – możliwość prowadzenia działań informacyjnych, zasady
wystawiania upomnień, upomnienia na małżonków treść upomnień, wysokość kosztów postępowania upominawczego, doręczenia upomnień i ich skutki, zmiany w zakresie przedawnienia dochodzenia kosztów postepowania upominawczego,
d) zasada doręczeń upomnienia i wystawiania TW-1 na ostatni wskazany adres zamieszkania zobowiązanego jako gwarancja wszczęcia i kontynuacji postępowania wierzycielskiego i egzekucyjnego,
e) tytuły wykonawcze, dalszy tytuł wykonawczy, kolejny tytuł wykonawczy, tytuł wykonawczy wystawiony ponownie, tytuł wykonawczy zmieniony, jednolity tytuł wykonawczy itd– zmiany,
f) zasady poszukiwania majątku lub źródeł dochodu przez wierzycieli, protokół o stanie majątkowym, wezwanie do złożenia oświadczenia o posiadanym majątku i źródłach dochodu ( art. 6 § 1d- zmiany), ograniczenia egzekucji – zmiany, zmiany w zakresie obowiązku informowania OE przez Wierzyciela o majątku (art. 26 §1e upea)
i art. 32 aa upea,
g) badanie dopuszczalności egzekucji, przyczyny nieprzystąpienia do egzekucji,
h) wszczęcie postępowania egzekucyjnego – zmiany przepisów ustawy,
i) wszczęcie egzekucji administracyjnej – art. 26 § 5 upea – zmiany,
j) prawa małżonka zobowiązanego – zmiany,
k) art. 27k. 68 – podstawa do prowadzenia egzekucji z rzeczy lub prawa majątkowego podmiotu, który uzyskał korzyść majątkową – zmiany,
l) sprzeciw w postępowaniu egzekucyjnym w administracji i rola wierzyciela
w postępowaniu sprawie sprzeciwu,
m) zmiany w regulacji art. 28d. upea – kontynuowanie egzekucji administracyjnej
w przypadku prowadzenia przedsiębiorstwa w spadku przez zarządcę,
n) zarzuty w postępowaniu egzekucyjnym w administracji i rola wierzyciela
w postępowaniu,
o) zmiany w art. 36 – obowiązek udzielania informacji i wyjaśnień przez OE,
p) stosowanie środków w egzekucji administracyjnej.

5. Skarga na czynności egzekucyjne, na przewlekłość, zawieszenie i umorzenie postępowania
egzekucyjnego wg. nowych regulacji prawnych.

6. Zbiegi egzekucji administracyjnej i sądowej oraz egzekucji administracyjnych i wpływ ich
rozwiązania na sytuację wierzyciela.

7. Zawieszenie postępowania egzekucyjnego- zmiany i nowe przepisy dodane w nowelizacji 25.03.2024 r.

8. Umorzenie postępowania egzekucyjnego – zmiany.

9. Zasady naliczania i poboru kosztów postępowania egzekucyjnego w administracji z uwzględnieniem zmian wprowadzonych nowelizacją 25 marca 2024 r.

Czas trwania

9.00-15.00

Prelegenci

Prawnik, wieloletni pracownik i współpracownik organów administracji rządowej i samorządowej, specjalista w zakresie procedur administracyjnych, ochrony danych osobowych, kontroli zarządczej, dostępu do informacji publicznej, zarządzania jednostką organizacyjną administracji publicznej, audytor wewnętrzny., wieloletni wykładowca uczelni publicznych i niepublicznych (WSB Wrocław, WSB Gorzów Wielkopolski, SAS Kraków, Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław) i wielu firm szkoleniowych (Infor, BDO, MDDP, GoldenTraining itd.).

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

To wydarzenie dostępne jest na zamówienie. Termin i miejsce przeprowadzenia zajęć uzgodnisz z organizatorem po złożeniu zamówienia. Organizator przeprowadza zajęcia: stacjonarnie i/lub online

Rejestracja

Cena 1
4 850
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

1. Wypełnienie powyższego formularza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu prowadzonych przez SEDNO Training szkoleń. Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w szkoleniu i jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.

2. Płatność powinna być przekazana na konto SEDNO Training: PKO S.A. 63 1020 1013 0000 0902 03 98 7740, po uprzednim otrzymaniu potwierdzenia szkolenia które zostanie wysłane na 3 dni robocze przed terminem szkolenia.

Uwaga! Na wyraźną prośbę klienta – administracji publicznej przysługuje płatność na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia.

3. Brak płatności na konto SEDNO Training przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.

4. Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana wyłącznie w formie pisemnej najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty za szkolenie.

5. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia oraz do zmiany terminu szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku płatności zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.

6. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.

7. Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: SEDNO Training Dorota Bieńkowska
  • Ulica i nr: Lipowa 42 D lok 40
  • Kod pocztowy: 05-803
  • Miejscowość: Pruszków
  • Numer NIP: 5661631042

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

SEDNO Training Dorota Bieńkowska
05-803 Pruszków, Polska Lipowa 42 D lok 40

Organizator

SEDNO Training Dorota Bieńkowska
05-803 Pruszków, Polska
Lipowa 42 D lok 40
woj. mazowieckie
SEDNO Training to firma szkoleniowo-doradcza, która specjalizuje się w dostarczaniu nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych ściśle dopasowanych do potrzeb klientów. Oferujemy szeroki zakres szkoleń z zakresu prawa i kompetencji interpersonalnych, kierowa...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!