Postępowanie o zwrot środków unijnych z uwzględnieniem najnowszego orzecznictwa sądów administracyjnych.

O szkoleniu

-


Dlaczego warto wziąć udział?

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest przedstawienie obowiązujących obecnie zasad postępowania o zwrot środków unijnych. Omówione zostaną kwestie identyfikacji nieprawidłowo wydatkowych środków unijnych, powstania obowiązku zwrotu środków unijnych oraz procedury administracyjnej o zwrot środków publicznych. Omówienie powyższej problematyki uwzględniać będzie najnowsze orzecznictwo sądów administracyjnych.

Korzyści dla uczestników

W wyniku szkolenia uczestnicy nabędą aktualną wiedzę dotyczącą zasad postępowania o zwrot środków finansowych w projektach unijnych. Uczestnicy nabędą umiejętności postępowania w sytuacji identyfikacji nieprawidłowo wydatkowych środków unijnych oraz podstawy do zwrotu środków publicznych, prowadzenia postępowania administracyjnego o zwrot środków publicznych i powiadamiania właściwych organów o podmiotach wykluczonych.



Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie adresowane do kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla, pracowników administracji publicznej oraz pracowników innych jednostek realizujących wezwanie do zwrotu środków unijnych lub prowadzących postępowanie o zwrot środków unijnych oraz innych zainteresowanych obsługą projektów współfinansowanych ze środków UE, a także do beneficjentów wsparcia, realizujących i rozliczających projekty unijne.



Program szkolenia

1. Wprowadzenie
- Ryzyko zwrotu środków w projekcie UE
(ćwiczenia na przykładach).
- Stosowanie ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027.
- Identyfikacja i kontrola nieprawidłowości.
- Procedura stwierdzenia nieprawidłowości przed i po złożeniu wniosku o płatność
(ćwiczenia na przykładach).

2. Podstawa żądania zwrotu środków
- Obowiązek zwrotu środków unijnych - podstawa prawna żądania zwrotu środków.
- Płatności zaliczkowe a zwrot środków.
- Odpowiedzialność osób trzecich za zwrot środków.
- Dyscyplina finansów publicznych a środki UE.

3. Wezwanie do zwrotu środków
- Podstawa prawna wezwania do zapłaty
(studium przypadku, ćwiczenia na przykładach).
- Określenie kwoty do zwrotu.
- Odsetki - terminy i wysokość.

4. POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE
- Bezskuteczny upływ terminu do dobrowolnego zwrotu środków - wszczęcie postępowania.
- Dowody w postępowaniu o zwrot środków.
- Udostępnienie/przeglądanie akt sprawy przez beneficjenta / stanowisko beneficjenta.
- Wydanie decyzji administracyjnej
(studium przypadku, ćwiczenia na przykładach).

5. DECYZJA O ZWROT ŚRODKÓW
- Charakter prawny decyzji o zwrocie środków przez beneficjenta.
- Odpowiednie stosowanie przepisów podatkowych.
- Terminy i doręczenie decyzji.
- Przedawnienie zobowiązania do zwrotu środków.
- Odwołanie / wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy / skarga beneficjenta
(ćwiczenia na przykładach).
- Decyzja ostateczna.
- Konsekwencje i sankcje po wydaniu decyzji.
- Ulgi w spłacie zobowiązania.



Czas trwania

Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00- 
Dzień II
Godz.09:00-15.00- 

Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00- 
Dzień II
Godz.09:00-17.00- 


Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Kraków

Kraków

woj. małopolskie

-

Rejestracja

szkolenie stacjonarne
1 348
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 390 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

PoRegulamin

1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia 

2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie

osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.

4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.

5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.

6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:

7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.

8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.                    

9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.

10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.

Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.

Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane. otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
  • Ulica i nr: Libelta 1a/2
  • Kod pocztowy: 61-706
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7772616176

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska Libelta 1a/2

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. SEMPER Szkolenia to instytucja głównie specjalizująca się w real...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!