O szkoleniu
Szkolenie "Postępowanie restrukturyzacyjne w praktyce – Najnowsze zmiany 2024 r." jest posiadaczem dostarczenia świadczenia aktualnej wiedzy na temat postępowania restrukturyzacyjnego, z uwzględnieniem najnowszych zmian legislacyjnych, które wejdą w życiu w 2024 roku. Znajdują się w nim nowe przepisy, ich praktyczne zastosowanie oraz wpływ na procesy dermatacyjne, co pozwala na ich przestrzeganie restrukturyzacjami i zwykłymi przepisami
- Specjaliści ds. restrukturyzacji
- Kadra zarządzająca
- Prawnicy i doradcy prawni
- Finansiści i audytorzy
Program szkolenia
1. Pojęcie niewypłacalności na gruncie prawa restrukturyzacyjnego.
2. Podmioty legitymowanego do wszczęcia postępowania restrukturyzacyjnego.
3. Prawo restrukturyzacyjne zagadnienia ogólne i tryby postępowań restrukturyzacyjnych
w kontekście dochodzenia zwrotu należności
a) tryby postępowań restrukturyzacyjnych : postępowanie o zatwierdzenie układu,
przyspieszone postępowanie układowe, postępowanie układowe, postępowanie
sanacyjne;
b) charakterystyka poszczególnych trybów postępowań restrukturyzacyjnych;
4. Pozycja wierzyciela w postępowaniu restrukturyzacyjnym i sposoby dochodzenia
wierzytelności:
a) spis wierzytelności w postępowaniu restrukturyzacyjnym
b) wierzytelności objęte układem z mocy prawa
c) wierzytelności objęte układem za zgoda wierzyciela
d) wierzytelności wyłączone z układu
e) kategoryzacja wierzytelności na podstawie przepisów prawa restrukturyzacyjnego ,
możliwość wyodrębnienia wierzytelności objętych układem i wyłączonych z układu
f) możliwość prowadzenia egzekucji w zakresie wierzytelności nie objętych układem;
5. Zakończenie postępowania restrukturyzacyjnego w kontekście dochodzenia zwrotu
należności:
a) wpływ zatwierdzenia układu na dochodzenie zwrotu należności
b) uproszczony wniosek o ogłoszenie upadłości po nieudanym postępowaniu
restrukturyzacyjnym.
Czas trwania
9.00-15.00
Prelegenci
Sędzia Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy, Sąd Okręgowy w Warszawie, Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Doświadczenia zawodowe
Doradztwo prawne i zastępstwo procesowe; obsługa prawna podmiotów państwowych; nadzór właścicielski nad spółkami kapitałowymi z udziałem Skarbu Państwa w Departamencie Zastępstwa Procesowego, Departamencie Spółek Strategicznych i Instytucji Finansowych, Departamencie Nadzoru Właścicielskiego Ministerstwa Skarbu Państwa (1999-2003)
Sędzia Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy Wydział Gospodarczy dla spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych, Sędzia komisarz i Sędzia Referent w kilkuset postępowaniach upadłościowych (2003 – nadal), Sędzia VIII Wydziału Gospodarczego Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy
Sędzia delegowana do orzekania w Sądzie Okręgowym w Warszawie XXIII Wydział Odwoławczy (2011 -2012)
Sędzia delegowana do orzekania w Sądzie Okręgowym w Warszawie Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (2012-2014)
Wykładowca na szkoleniach dla aplikantów aplikacji ogólnej, aplikantów adwokackich, radcowskich, notarialnych w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy (2008-2022)
Członkiem składów orzekających kierujących pytania prawne do Trybunału Konstytucyjnego i Sądu Najwyższego
Wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu prawa upadłościowego, egzekucyjnego i prawa budowlanego (Uczelnia Łazarskiego w Warszawie 2012-2019)
Główny Specjalista w Departamencie Prawa Cywilnego Ministerstwa Sprawiedliwości - delegowana do pełnienia czynności administracyjnych w Ministerstwie Sprawiedliwości jako członek zespołu ministerialnego powołanego do stworzenia Centralnego Rejestru Restrukturyzacji i Upadłości (2014 - 2015)
• Koordynator zespołu ekspertów i ekspertem powołanego przez Ministra Sprawiedliwości w Departamencie Informatyzacji i Rejestrów Sądowych w 2016 r. Zespołu do prac analitycznych związanych z modelowaniem procesów biznesowych, koniecznych do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na budowę, wdrożenie i rozwój systemu teleinformatycznego Centralnego Rejestru Restrukturyzacji i Upadłości (2016-2017)
• Kandydat na wykładowcę z zakresu Prawa upadłościowego i Prawa restrukturyzacyjnego Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury pozytywnie zaopiniowany uchwałą z dnia 13 grudnia 2018 r. przez Radę Programową Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury
• Członek rad nadzorczych w spółkach handlowych z udziałem Skarbu Państwa
(2000 – 2003) Przewodnicząca Rady Nadzorczej Przedsiębiorstwa Robót Komunikacyjnych S.A. w Krakowie
(2000-2001) członek Rady Nadzorczej AGPOL S.A. w Warszawie.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
1. Wypełnienie powyższego formularza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu prowadzonych przez SEDNO Training szkoleń. Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w szkoleniu i jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
2. Płatność powinna być przekazana na konto SEDNO Training: PKO S.A. 63 1020 1013 0000 0902 03 98 7740, po uprzednim otrzymaniu potwierdzenia szkolenia które zostanie wysłane na 3 dni robocze przed terminem szkolenia.
Uwaga! Na wyraźną prośbę klienta – administracji publicznej przysługuje płatność na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia.
3. Brak płatności na konto SEDNO Training przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
4. Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana wyłącznie w formie pisemnej najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty za szkolenie.
5. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia oraz do zmiany terminu szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku płatności zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
6. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
7. Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: SEDNO Training Dorota Bieńkowska
- Ulica i nr: Lipowa 42 D lok 40
- Kod pocztowy: 05-803
- Miejscowość: Pruszków
- Numer NIP: 5661631042
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
