Potencjał Inwestycyjny Fundacji Rodzinnej

O szkoleniu

Webinar skupia się na kluczowych aspektach podatkowych i prawnych dotyczących fundacji rodzinnej. Uczestnicy poznają zasady opodatkowania, strukturę organizacyjną oraz działalność fundacji. Omówione zostaną również kwestie dotyczące majątku, powstawania i likwidacji fundacji, a także ich relacji z prawem spadkowym.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest dla wszystkich zainetersowanych tematem Fundacji Rodzinnej

Program szkolenia

W ramach części podatkowej zostaną omówione najistotniejsze zagadnienia związane z podatkami fundacji rodzinnej:

• Dozwolony zakres działalności
• Opodatkowanie majątku wnoszonego do fundacji
• Opodatkowanie świadczeń na rzecz beneficjentów / fundatorów (CIT) i (PIT)
• Zasady opodatkowania działalności prowadzonej przez fundację
• Ukryte zyski – wprowadzenie nowej kategorii opodatkowania
• Opodatkowanie likwidacji fundacji rodzinnej (przekazanie i mienie w związku z rozwiązaniem)
• Fundacja rodzinna i podatek od spadków i darowizn
• Fundacja jako podatnik VAT
• Klauzula przeciwko unikaniu opodatkowaniu (GAAR)
• Odpowiedzialność solidarna za zaległości podatkowe fundatora

Część prawna będzie skupiona na takich obszarach jak:

• Fundacja rodzinna – istota i podstawowe założenia
• Organy fundacji rodzinnej
• Działalność fundacji rodzinnej
• Majątek fundacji rodzinnej
• Powstanie i likwidacja fundacji rodzinnej
• Fundacja rodzinna a prawo spadkowe i inne formy dziedziczenia

Czas trwania

10:00-11:00

Prelegenci

Weronika Nazarkiewicz

Licencjonowany doradca podatkowy.

Absolwentka kierunku prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Na tej samej uczelni w ramach Centrum Studiów Samorządu Terytorialnego i Rozwoju Lokalnego skończyła także drugi kierunek, tj. samorząd terytorialny i polityka regionalna.

Doświadczenie zawodowe zdobywa od 2018 r. pracując w renomowanych warszawskich kancelariach prawno-podatkowych, w tym także w dziale postępowań podatkowych w firmie tzw. „wielkiej czwórki”.

Posiada kompetencje związane z różnymi obszarami prawa (prawo podatkowe, prawo spółek handlowych, prawo cywilne). Na co dzień w kancelarii zajmuje się bieżącą obsługą prawno-podatkową klientów.

Autorka publikacji dla Dziennika Gazety Prawnej, Rzeczpospolitej czy Infor. W pracy posługuje się językiem angielskim.

Obecnie uczy się języka portugalskiego. W wolnych chwilach gotuje i jeździ na rowerze. Posiadaczka rudego kota o imieniu Zuzia.


Melania Skalik

Absolwentka trzech kierunków studiów: prawa, administracji i ekonomii na Uniwersytecie Wrocławskim.

Wszechstronne wykształcenie pozwala jej na co dzień wykorzystywać wiedzę z różnych obszarów prawa. Doświadczenie zdobywała w sądzie rejonowym oraz dużych wrocławskich kancelariach - podatkowych i prawnych. Autorka publikacji dotyczących międzynarodowych standardów ochrony praw człowieka i ochrony praw zwierząt.

Na co dzień zajmuje się obsługą przedsiębiorców, w szczególności w zakresie prawa pracy, kodeksu spółek handlowych i prawa administracyjnego i podatkowego. Kilkukrotna stypendystka Rektora. W weekendy prowadzi zajęcia z administracyjnego prawa gospodarczego na Uniwersytecie Wrocławskim.

Zapalona miłośniczka sportu i gór, była piłkarka ręczna. Sportowa etyka przełożyła się na jej podejście do prawa, w którym zawsze szuka sprawiedliwości, równości dla wszystkich i … walki do końca.

Tematy najbliżej człowieka, dają jej największą satysfakcję z pracy. Odpoczywa rzadko, ale kiedy znajdzie czas najbardziej lubi górskie trekkingi, polskie morze, jazdę na snowboardzie, wyprawy windsurfingowe na Hel i odkrywanie przepisów kuchni azjatyckiej.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Spotkanie odbędzie się poprzez platformę szkoleniową ClickMeeting

Rejestracja

Standard
0
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Akademia Podatków i Prawa
  • Ulica i nr: Hubska 52/14
  • Kod pocztowy: 50-502
  • Miejscowość: Wrocław
  • Numer NIP: 8992913267

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Podatków i Prawa
50-502 Wrocław, Polska Hubska 52/14

Organizator

Akademia Podatków i Prawa
50-502 Wrocław, Polska
Hubska 52/14
woj. dolnośląskie
Akademia Podatków i Prawa powstała z inicjatywy kancelarii Staniek&Partners w celu szerzenia wiedzy prawno-podatkowej. W biznesie rozpoznanie i identyfikowanie potencjalnych problemów oraz wyzwań natury prawnej jest ważną umiejętnością. Dysponując...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!