PR & Media Days 2024 - trendy i wyzwania

O szkoleniu

Z ogromną przyjemnością zapraszamy Państwa na VII edycję PR&Media Days 2024.
Hasłem przewodnim tegorocznej edycji wydarzenia są trendy i wyzwania na 2024 rok.

W szybko zmieniającym się krajobrazie sukces PR zależy od zrozumienia i integracji pojawiających się trendów i technologii.  Trendy wywierają znaczący wpływ na przedsiębiorstwa na wiele sposobów. Pozwalają wykorzystać nowe możliwości rynkowe i zyskać przewagę konkurencyjną, dostosowując się do nowości i nadchodzących wydarzeń.  W świecie public relations pojawiające się trendy kształtują zmiany w szerszym krajobrazie społecznym, technologicznym i gospodarczym. Branża ta podlega ciągłym zmianom, podobnie jak otaczający nas świat. Aby utrzymać przewagę konkurencyjną, specjaliści PR muszą przygotować się na nadchodzący dynamiczny rok. 

VII edycję PR&Media Days 2024 rozpoczniemy panelem dyskusyjnym pod patronatem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, podsumujemy najważniejsze wydarzenia/kryzysy/trendy roku minionego oraz wskażemy, jak przełożą się one na rok 2024 i na co warto zwrócić uwagę przy” współpracy” z najnowszymi technologiami, których sercem jest obecnie SI.

Przyjrzyjmy się najważniejszym trendom PR, które zdefiniują rok 2024. A o tym powiedzą najlepsi PRowcy i specjaliści ds. komunikacji.

  • Damian Ziąber o emocjach w Polsce i na świecie a emocjach w polskim PR Anno Domini 2024
  • Katarzyna Przewęzikowska przeprowadzi nas przez warsztat PR-owca przyszłości
  • Katarzyna Kopeć-Ziemczyk o tym, dlaczego mediom potrzebny jest dobry PR?
  • Anna Papka o tym, jak nie wpaść w pułapkę „zieloności”?
  • Katarzyna Bąkowicz o tym, czy dezinformacja jest wszędzie czyli jak żyć w epoce fake newsów?
  • Klara Ufnalewska o tym, czy potrzeby kreują trendy, czy trendy kreują potrzeby?
  • Tomasz Kułakowski o tym, czy dobrze opowiedziana historia wynosi na szczyt?
  • Bogusław Chrabota i Jacek Nizinkiewicz o tym, jak platformy społecznościowe weszły w świat informacji?
  • Przemysław Wardęga o tym, czy rozwój technologii to jeszcze trend, czy już zagrożenie?
  • Magdalena Brzezińska o tym, jak ochronić reputację w erze polaryzacji i dezinformacji?
  • Emilia Zakrzewska i Dagmara Tarka o transparentnym influencer marketingu - wytycznych UOKiK.
  • Kuba Antoszewski o radykalnych innowacjach, cancel culture i życiu poza wyszukiwarką.
  • Luiza Jurgiel- Żyła o tym, jak zaplanować efektywne działania PR polskiej firmy za granicą?
  • Sebastian Bykowski o analizie wizerunku oraz efektywności działań media relations w świetle wyzwań stojących przed PR w dobie VUCA i sztucznej inteligencji.
  • Maciej Krzysztoszek o budowaniu i utrzymaniu zaufania jako elementu PR w czasach kryzysu wartości.
Kto powinien wziąć udział?

Jak co roku, na pełne inspiracji wydarzenie zapraszamy:

  • Specjalistów PR
  • Rzeczników Prasowych
  • Pracowników biur prasowych
  • Specjalistów działów komunikacji
  • Osoby odpowiedzialne za kontakt z mediami

Program szkolenia

DZIEŃ I

09:00

Rejestracja uczestników

09:25

Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:30

Panel dyskusyjny pod patronatem PSPR

Renata Poreda, członkini zarządu PSPR, ekspertka w zakresie wizerunku i Public Relations z ponad 20 letnim doświadczeniem.

Panel poprowadzi Renata Poreda, członkini zarządu PSPR, pertka w zakresie wizerunku i Public Relations
Paneliści:

  • Barbara Krysztofczyk, CEO & Image Coach w Krystal Point 
  • Marta Soja, Bochenek, członkini PSPR, ekspertka influencer marketingu
  • Elżbieta Czaczyńska, członkini PSPR, Traple Konarski Podrecki & Partners
  • Sebastian Grochala, Manager ds. Marketingu i Komunikacji / Rzecznik Prasowy w Klinikach Neuroradiochirurgii Sp. z o.o. 

ZEW PR 2024
Zaufanie. Empatia. Wiarygodność. 

To trzy wartości, które będą osią panelu dyskusyjnego inaugurującego VII edycję PR&Media Days 2024. 
Będzie to, w myśl definicji SJP prof. Witolda Doroszewskiego, swego rodzaju wezwanie, by w dobie rewolucyjnego rozwoju technologii pamiętać o tym, co jest ważne dla ludzi, organizacji oraz marek i ich postrzegania przez odbiorców. Pomocne w tym zakresie są wspomniane wartości - fundament autentycznych relacji, transparentnej komunikacji, odpowiedzialnej obecności. 

Przez pryzmat zaufania, empatii i wiarygodności spojrzymy na rok 2023, który w opinii wielu PR-owców, ludzi od komunikacji korporacyjnej i ekspertów ds. kryzysów był rokiem wymagającym. 
Wspólnie z zaproszonymi Ekspertami – członkami i członkiniami PSPR podsumujemy zatem najważniejsze wydarzenia/kryzysy/trendy roku minionego oraz wskażemy, jak przełożą się one na rok 2024 i na co warto zwrócić uwagę przy” współpracy” z najnowszymi technologiami, których sercem jest obecnie m.in. Sztuczna Inteligencja. A to wszystko w kontekście stawianych przed PRowcami celów biznesowych firm i instytucji.

  • Komu zaufać i jak bardzo wierzyć technologiom?
  • Czy dzięki empatii możliwe jest określenie jak technologie mogą być używane w sposób etyczny i zorientowany na dobro społeczne?
  • Jak dotrzeć do wiarygodnych informacji, by były solidną podstawą dla reputacji? 

10:30

Przerwa kawowa

10:45

Emocje w Polsce i na świecie a emocje w polskim PR Anno Domini 2024

Damian Ziąber, Polskie Stowarzyszenie Public Relations

  • Czym będziemy żyli w komunikacji w tym roku? 
  • Wnioski dla organizacji i marek.

11:30

Warsztat PR-owca przyszłości

Katarzyna Przewęzikowska, Menedżerka Zespołu Relacji Zewnętrznych i CSR, Żabka

  • Jak zatrudniać kompetentne osoby do PR-u i rozwijać ich kompetencje?
  • Gdzie szukać trendów i szans?
  • Jak mierzyć wyniki pracy i stawiać sobie realne, ale też ambitne cele?
  • Porażki czy learningi? Co nas uczy najwięcej?

12:15

Przerwa kawowa

12:30

Dlaczego mediom potrzebny jest dobry PR? O wyzwaniach jakie stoją przed współczesnymi redakcjami

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk, ekspertka ds. komunikacji, menadżerka PR i sportu, rzecznik prasowy. Polska Agencja Antydopingowa

  • Rosnąca polaryzacja – a może będzie zmiana? Czy możliwe jest aby rosnące podziały medialne przestały mieć znaczenie? 
  • Wizerunek mediów i dziennikarzy we współczesnym świecie social mediów i dlaczego coraz głośniej jest o redakcyjnych aferach?
  • Tak silne są media komercyjne, jak silne są media publiczne – prawda czy fałsz? 

13:15

Temat w opracowaniu

Katarzyna Życińska, CEO 38 Content Communiaction , Sebastian Stępak, Prezes agencji MSL w Polsce i regionie CEE

14:00

Greenwashing w komunikacji: jak nie wpaść w pułapkę „zieloności”

Anna Papka, dyrektorka ds. korporacyjnych, Shell

  • Przeciwdziałanie greenwashingowi – trendy i ramy prawne
  • Ogólne zasady komunikacji aby uniknąć greenwashingu
  • Dobre i złe praktyki case study

14:45

Przerwa kawowa

15:00

Czy dezinformacja jest wszędzie czyli jak żyć w epoce fake newsów?

dr Katarzyna Bąkowicz, komunikolożka i medioznawczyni

  • Czym jest dezinformacja i jakie ma narzędzia; 
  • Rodzaje fake newsów; 
  • Zjawisko bańki informacyjnej; 
  • Dezinformacja w biznesie, nauce i zdrowiu; polityka i media.

15:45

Potrzeby kreują trendy, czy trendy kreują potrzeby – jak to jest w branży retail elektroniki konsumenckiej

Klara Ufnalewska, Rzeczniczka Prasowa, Head of PR, MediaMarkt

  • Usługi komplementarne i ESG jako determinanty działań firmy i komunikacji;
  • Klienci potrzebują zaopiekowania na wielu płaszczyznach;
  • Wkrótce będą oczekiwać zaopiekowania w kolejnych sektorach;
  • Wyzwanie to skuteczna komunikacja wspierająca kreowanie trendu.

16:30

Przejdź do historii. Opowieść o storytellingu.

Tomasz Kułakowski, PR manager i dziennikarz z prawie 20-letnim doświadczeniem w komunikacji społecznej

  • Czy storytelling jest przereklamowany?
  • Jeżeli nie storytelling to co w wystąpieniach publicznych?
  • Czy dobrze opowiedziana historia wynosi na szczyt?
  • Co mówi nam neurobiologia.

17:00

Zakończenie I dnia PR&Media Days 2024

 

DZIEŃ II

09:00

Rejestracja uczestników

09:25

Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:30

Jak platformy społecznościowe weszły w świat informacji?

Bogusław Chrabota, Redaktor Naczelny, „Rzeczpospolita” , Jacek Nizinkiewicz, dziennikarz i publicysta „Rzeczpospolitej”

10:15

Rozum czy serce. Czyli rozwój technologii kontra człowiek. Czy to jeszcze trend, czy już zagrożenie?

Przemysław Wardęga, dyrektor ds. PR i Marketingu w LCP Properties

Ten z filmem ze studniówki

  • Wprowadzenie: 
  • "Rozum czy serce: rozwój technologii kontra człowiek".
  • Wskazanie na znaczenie roli człowieka w dzisiejszym świecie technologicznym.

Ten z migawką z przeszłości

  • Ewolucja technologii w marketingu:
  • Krótka historia rozwoju narzędzi marketingowych.
  • Podkreślenie rosnącej roli technologii w obszarze komunikacji i promocji.

Ten, w którym wszystkim stuka trzydziestka

  • Człowiek w świecie marketingu: 
  • Analiza tradycyjnej roli człowieka w procesie marketingowym. 
  • Wyjaśnienie, dlaczego ludzkie umiejętności, takie jak kreatywność i empatia, są nadal istotne.

Ten z niemieckim proszkiem do prania

  • Nowoczesne narzędzia marketingowe: 
  • Przedstawienie zaawansowanych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, analiza danych, automatyzacja.
  • Omówienie korzyści wynikających z wprowadzenia tych narzędzi do strategii marketingowej.

Ten, w którym Estelle umiera

  • Analiza zagrożeń związanych z technologią: 
  • Identyfikacja potencjalnych ryzyk związanych z nadmiernym poleganiem na technologii.
  • Przykłady sytuacji, w których technologia może zastąpić lub zakwestionować rolę człowieka.

Ten z tańcem w sali balowej

  • Emocje jako kluczowy element marketingu: 
  • Wskazanie na niezastąpioną rolę emocji w budowaniu relacji z klientem.
  • Pytanie: Czy sztuczna inteligencja może zrozumieć i reagować na ludzkie emocje?

Ten ze zdjęciem zaręczynowym

  • Przykłady udanych kampanii marketingowych: 
  • Prezentacja konkretnych przykładów, gdzie człowiek i technologia współpracują efektywnie.
  • Dowody na to, że równowaga między "rozumem" a "sercem" może być osiągnięta.

Ten z metaforycznym tunelem

  • Przyszłość marketingu: 
  • Refleksja nad tym, jak ewolucja technologii wpłynie na przyszłość marketingu.
  • Propozycje strategii, które łączą technologię i ludzki wkład w sposób harmonijny.

Ten z partnerską drzemką

  • Podsumowanie:
  • Powtórzenie kluczowych punktów prezentacji.
  • Sformułowanie własnych wniosków na temat tego, czy rozwój technologii w marketingu to trend czy zagrożenie.

11:00

Przerwa kawowa

11:15

Ochrona reputacji w erze polaryzacji i dezinformacji

Magdalena Brzezińska, Corporate Affairs Director, Grupa Żywiec

Fałszywe informacje rozprzestrzeniają się 70% częśniej niż prawdziwe. Narzędzia AI pomagają fabrykować obraz i dźwięk. 

  • Jak w takim świecie dbać o wizerunek firm i organizacji?
  • Jaka jest rola Działów Komunikacji, pracowników, partnerów? 
  • Czy są narzędzia które pomagają w tej nierównej walce?

12:00

Transparentny influencer marketing. Wytyczne UOKiK.

Dagmara Tarka, psycholożka, ekspertka w dziedzinie public relations i influencer marketingu , Emilia Zakrzewska, doktor nauk społecznych na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, ekspertka ds. PR i marketingu

Najlepsze praktyki i sposoby oznaczania materiałów reklamowych przez influencerów podyktowane rekomendacjami UOKiK, a różne rodzaje współprac komercyjnych. Złota zasada Prezesa UOKiK.

  • Promowanie produktów własnych, czyli legalna autopromocja i ich oznaczanie.
  • Dozwolone i zakazane przykłady oznaczeń materiałów reklamowych w różnych mediach społecznościowych.
  • ,,Szczególne” kategorie reklamowanych produktów i usług. W tym: wyroby medyczne na social mediach - nowe przepisy.
  • Perspektywa sankcji finansowych. Influencerzy i reklamodawcy ukarani przez Prezesa UOKiK.
  • Obecny stan prac. Spotkania Okrągłego Stołu. 

12:45

Przerwa kawowa

13:00

Globalna ekspansja komunikacyjna

Luiza Jurgiel-Żyła, doradczyni ds. PR; członkini honorowa PSPR

  • Jak zaplanować efektywne działania PR polskiej firmy za granicą?
  • Zosia-Samosia, lokalsi, a może sieciowa agencja? - kto może nam pomóc przy implementacji strategii w poszczególnych krajach?
  • Czy narzędzia PR i marketingu są uniwersalne?
  • Pułapki przekonań o swojej świetności i nieomylności, czyli jak przeprowadzić ewaluację działań międzynarodowych?

13:30

Radykalne innowacje, cancel culture i życie poza wyszukiwarką. Najważniejsze trendy w marketingu i komunikacji w 2024

Kuba Antoszewski, PR Manager, Kantar Polska

W Kantarze posiadamy dostęp do wielu danych, pochodzących z własnych badań, od naszych Klientów, a także z rynku. Dzięki tym źródłom budujemy analizy i prognozy. Rok 2024 będzie obfitował w zjawiska kulturowe, technologiczne, konsumenckie, które będą miały wpływ na komunikację marketingową

14:15

Analiza wizerunku oraz efektywności działań media relations w świetle wyzwań stojących przed PR w dobie VUCA i sztucznej inteligencji

Sebastian Bykowski, prezes PSMM Monitoring&More

  • Mapowanie wizerunku medialnego w kontekście założonej strategii komunikacji.
  • Monitoring mediów jako zasób zweryfikowanych danych do budowy systemów opartych na AI, asystujących w pracy piarowca.
  • Narzędzie Crisis Detector i nowe podejście do wychwytywania anomalii wizerunkowych.

15:15

Budowanie i utrzymanie zaufania jako element PR w czasach kryzysu wartości

Maciej Krzysztoszek, rzecznik prasowy UNIQA Polska

  • Czym jest zaufanie w działaniach PR?
  • Dlaczego wartość zaufania będzie rosła w 2024 roku i kolejnych latach?
  • Jak budować zaufanie do marki, osoby, instytucji?
  • Jak monetyzować zaufanie w sytuacji kryzysowej?

15:15

Przerwa kawowa

15:30

Rzeczywistość a plany komunika.cyjne… Działanie PR w otoczeniu dynamicznym

Maciej Tomaszewski, Rzecznik Prasowy, Head of PR & Communication STRABAG

16:15

Zakończenie

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Kuba Antoszewski

PR Manager, Kantar Polska

Urodził się na warszawskich Bielanach w 1966. Studiował socjologię na Uniwersytecie Warszawskim, odbył szkolenie w jakościowych technikach badań społecznych i marketingowych u profesora Nadava Kennana, współzałożyciel instytutu SMG/KRC w 1990 roku (obecnie Kantar Polska). W instytucie zajmował się moderowaniem wywiadów zogniskowanych, koordynacją i realizacją badań jakościowych. Przez wiele lat był szefem zespołu badawczego i specjalizował się w badaniach służących tworzeniu strategii marketingowych i komunikacji marketingowej. Obecnie na stanowisku PR Managera w Kantar Polska odpowiedzialny za współtworzenie wizerunku instytutu, komunikację, marketing oraz kontakty z mediami. Współautor książki „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat PR w Polsce”.

 

dr Katarzyna Bąkowicz

komunikolożka i medioznawczyni

Adiunktka i wykładowczyni na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna Uniwersytetu SWPS. Współtwórczyni Central European Digital Media Observatory, gdzie zajmuje się badaniami naukowymi z zakresu dezinformacji oraz realizuje projekty komunikacyjne. Asesorka European Fact-Checking Standards Network, członikini zarządu Rady Reklamy. Ekspertka Organzacji Narodów Zjednoczonych i kierowniczka Grupy Roboczej ds. Etycznej i Odpowiedzialnej Komunikacji. Strateżka i doradczyni komunikacji biznesowej i medialnej: projektuje i wdraża rozwiązania z komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Wspiera działania wizerunkowe organizacji w obszarze PR i CSR. Realizowała projekty dla takich firm jak: Allegro, Henkel, Microsoft, czy Enea SA. Autorka i producentka programów radiowych i telewizyjnych z obszaru biznesu i komunikacji.

 

Magdalena Brzezińska

Corporate Affairs Director, Grupa Żywiec

Z branżą public relations związana od blisko 20 lat. Obecnie w Zespole Zarządzającym Grupy Żywiec odpowiada za budowanie reputacji firmy, relacje z interesariuszami, komunikację korporacyjną, public affairs i zrównoważony rozwój. Pełni również funkcję Wiceprzewodniczącej Komitetu Wykonawczego Związku Browary Polskie.
Przed dołączeniem do Grupy Żywiec przez kilka lat kierowała zespołem specjalizującym się w komunikacji korporacyjnej, CSR i employer branding w jednej z największych agencji PR - Havas PR Warsaw. Autorka wielu strategii z zakresu komunikacji korporacyjnej dla firm z sektora FMCG, finansowego, transportowego, motoryzacyjnego i energetycznego. Stworzone przez nią programy były kilkukrotnie nagradzane w konkursie Złote Spinacze, Power of Content Marketing, Global Corporate Affairs Awards Grupy HEINEKEN. Prowadziła również szkolenia z zakresu komunikacji korporacyjnej m.in. we współpracy z Institute for International Research oraz Francuską Izbą Przemysłowo-Handlową a także z relacji publicznych w ramach International Public Affairs Academy. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

 

Sebastian Bykowski

prezes PSMM Monitoring&More

Zarządza największą w Polsce firmą zajmującą się kompleksowym monitoringiem mediów, analizami medialnymi i doradztwem, nagrodzoną tytułem Gazeli Biznesu 2011 i 2015 oraz Diamentu Forbesa 2022. Współtwórca i przewodniczący rady nadzorczej CafeNews S.A. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Prawo Gospodarcze.
Budował pierwszą w Polsce firmę analityczną Media Navigator, zajmującą się nowoczesnym podejściem do raportowania w media relations. Stale uczestniczy w tworzeniu i rozwijaniu analiz oraz metod pomiaru efektów działań media relations. Prowadzi prezentacje na kongresach, konferencjach i warsztatach związanych z tematyką PR, zarządzania, mediów, sportu, marketingu.
Uhonorowany przez organizatorów Kongresu PR w Rzeszowie wyróżnieniem za zasługi na rzecz rozwoju nauki i praktyki public relations oraz nagrodą SAPR im. Andrzeja Stolarczyka w uznaniu wyjątkowych zasług dla polskiej branży PR. Otrzymał nagrodę główną w konkursie „Innowacyjny Lider 2023”.

Z pasją i zaangażowaniem wykłada tematy związane z monitoringiem mediów, zarządzaniem informacją oraz zmianami na rynku mediów na wielu uniwersytetach i uczelniach niepublicznych w całej Polsce. Współautor opracowań i publikacji naukowych z dziedziny marketingu sportowego, public relations, zarządzania, w tym m.in. „Leksykonu Public Relations”, „Badania i pomiar efektów w public relations”, „Organizacje i idee - komunikowanie się w przestrzeni tradycyjnych i nowych mediów” oraz „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce”.
Ma dwie córki, jest miłośnikiem muzyki, fotografii i podróży.

Informujemy, że zdjęcia ekspertów oraz informacje zawarte w biogramach mogą być wykorzystywane wyłącznie do celów profesjonalnych. Ich użycie nie może naruszać godności i dóbr osobistych przedstawionych osób i jest możliwe po uzyskaniu zgody kierownika działu marketingu i PR lub danej osoby

 

Bogusław Chrabota

Redaktor Naczelny, „Rzeczpospolita”

Absolwent i doktorant Wydziału Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 1993 roku współtworzył telewizję Polsat. Długoletni komentator Tok FM i Radia PiN. Bloger. Autor książek, scenariuszy, publicysta prasowy i felietonista. Wykładowca akademicki. Członek Polskiego Towarzystwa Bluesowego.

 

Eżbieta Czaczyńska

Dyrektor marketingu i BD, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Od 10 lat jest związana z branżą prawną. Jej głównym obszarem zaangażowania jest rozwój rozpoznawalności biznesowych marek kancelarii prawnych oraz marek personalnych poszczególnych ekspertów. Współtworzy treści newsletterów i contentu na strony internetowe oraz social media. Dba o relacje z mediami branżowymi w poszczególnych specjalizacjach prawnych oraz z ogólnopolskimi tytułami prasowymi i portalami. Uczestniczy w projektach z zakresu Employer Brandingu oraz wspiera komunikację wewnętrzną.

 

Mariusz Gawrychowski

Communication | Public relations | Insurance | Fintech | SoMe | Digital, InnerValue

 

Sebastian Grochala

Manager ds. Marketingu i Komunikacji / Rzecznik Prasowy w Klinikach Neuroradiochirurgii Sp. z o.o.

Z branżą komunikacji, PR oraz marketingu związany od ponad dekady. Obecnie Manager ds. Marketingu i Komunikacji oraz Rzecznik Prasowy w Klinikach Neuroradiochirurgii. Odpowiada za całość działań Public Relations, komunikację wewnętrzną, zewnętrzną, wszelkie działania marketingowe Spółki oraz Placówek zarządzanych przez Kliniki Neuroradiochirurgii - Radomskiego Centrum Onkologii, Centrum Gamma Knife w Warszawie, Szpitala Specjalistycznego w Brzezinach oraz Radomskiego Centrum Rodziny.
Praktyk szeroko rozumianych komunikacji, PR oraz marketingu w dużych firmach, organizacjach pozarządowych i instytucjach samorządowych. Chętnie i regularnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniami ze studentami oraz pracownikami Działów Marketingu i Komunikacji na różnego rodzaju konferencjach, warsztatach i spotkaniach.
W latach 2010 - 2018 pełnił funkcję rzecznika prasowego i kierownika zespołu ds. komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Łodzi. Od 2018 roku odpowiadał za marketing oraz komunikację wewnętrzną i zewnętrzną największego pracodawcy polskiej branży lotniczej - Spółek LS Airport Services S.A. oraz LS Technics Sp. z o.o. zajmujących się obsługą naziemną i techniczną statków powietrznych. W latach 2020 - 2023 r. pełnił funkcję Dyrektora ds. Marketingu i Komunikacji Polskiej Grupy Farmaceutycznej.
Laureat Konkursu Dyrektor Marketingu roku 2020/2021 w kategoriach: Best COVID Marketing Response oraz dla najlepszego zespołu marketingu.
Wykładowca na kierunkach "Dziennikarstwo i komunikacja" w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi oraz "Pomoc psychologiczna i interwencja kryzysowa" w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Absolwent Filologii Polskiej na Uniwersytecie Łódzkim oraz studiów "PR i Strategiczne Komunikowanie w Firmach" na SGH w Warszawie.

 

Luiza Jurgiel-Żyła

doradczyni ds. PR; członkini honorowa PSPR

Przez wiele lat specjalizowała się w komunikacji B2B w firmach doradczych branży nieruchomości komercyjnych. Doświadczenie zdobywała w agencji FIRST PR, gdzie obsługiwała takich klientów jak Cushman & Wakefield, Turner Broadcasting System (CNN International, Cartoon Network, Boomerang i TCM) i A+E Networks (marki: Lifetime, HISTORY, CI Polsat).
Aktywnie działa na rzecz branży PR, za co została doceniona nagrodą im. Andrzeja Stolarczyka i Lwem PR. Honorowa członkini PSPR, w latach 2019-2023 była prezeską Stowarzyszenia.

 

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk

ekspertka ds. komunikacji, menadżerka PR i sportu, rzecznik prasowy. Polska Agencja Antydopingowa

Doświadczona mówczyni, trenerka wystąpień przed kamerą i publicznych, dziennikarka telewizyjna, doktor nauk społecznych UW.
Ma bogate doświadczenie szkoleniowe i wykładowe. Uczy ludzi komunikacji, radzenia sobie ze stresem. W firmach odpowiada za komunikację zewnętrzną, w tym media relations, budowę wizerunku i strategie komunikacyjne. Pomaga w realizacji celów biznesowych. Od 2021 roku współpracuje z Polską Agencją Antydopingową, dla której m.in. współtworzyła od podstaw projekt „Biegam z czystą przyjemnością”. Inicjatywa wielokrotnie nagradzana, m.in. w takich konkursach jak PR Wings czy Złote Spinacze. Pracę doktorską obroniła z tematyki polaryzacji mediów w Polsce. Dysertacja ta została dostrzeżona i wybrana w konkursie im. dr. Pawła Stępki najlepszą pracą doktorską w dziedzinie mediów elektronicznych. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz członek Rady Programowej Stowarzyszenia Sport Biznes Polska. Zaangażowana w działania pro bono.

 

Barbara Krysztofczyk

CEO & Image Coach w Krystal Point

Ekspertka ds. komunikacji oraz trenerka – od 2007 roku prowadzi szkolenia m.in. z wystąpień publicznych, budowania marki osobistej, medialne i kryzysowe.
W przeszłości kierowała działaniami PR Anny Lewandowskiej, była też szefową PR sztabu wyborczego Szymona Hołowni w kampanii prezydenckiej oraz jego osobistą trenerką medialną (przygotowywała go m.in. do debat prezydenckich). Pracowała też z innymi znanymi politykami m.in. z Donaldem Tuskiem i Bronisławem Komorowskim. Jako wieloletnia prezeska zarządu agencji Synertime koordynowała ponad 150 polskich i międzynarodowych projektów PR. Jest współautorką „Leksykonu public relations”; członkinią Polskiego Stowarzyszenia Public Relations; opiekunką merytoryczną certyfikowanego przez MEN kursu „PR na Nowe Czasy” w Instytucie Marki Online i Komunikacji.
W 2021 roku magazyn Forbes Woman umieścił ją na liście Top25 Mistrzyń LinkedIna, w roku 2022 zajęła pierwsze miejsce w konkursie LinkedIn Top Influencer, a w 2023 opracowała i zorganizowała LINfluencers – ranking osobowości polskiego LinkedIna pod patronatem Gazety Wyborczej.

 

Maciej Krzysztoszek

rzecznik prasowy UNIQA Polska

Wcześniej związany z Grupą Amica, gdzie pełnił funkcję menedżera ds. komunikacji korporacyjnej i ESG, W latach 2013-2021 prowadził działania PR na rynku finansowym, najpierw w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego, w którym realizował kampanie społeczne i odpowiadał za kontakty z mediami, a następnie w towarzystwie ubezpieczeniowym LINK4, gdzie pełnił funkcję rzecznika prasowego i menedżera komunikacji korporacyjnej.
Od 2018 roku członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Ma także ponad 8-letnie doświadczenie dziennikarskie, które przez lata zdobywał w redakcjach biznesowych, m.in. TVN CNBC, TV Biznes, Bloomberg Businessweek Polska i Rzeczpospolita.
Jest absolwentem Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

 

Tomasz Kułakowski

PR manager i dziennikarz z prawie 20-letnim doświadczeniem w komunikacji społecznej

Od 2020 r. rzecznik prasowy w giełdowej spółce produkującej napoje. Wcześniej reporter programu „Czarno na Białym” w TVN24, wieloletni korespondent telewizji Polsat w Moskwie, reporter Informacyjnej Agencji Radiowej Polskiego Radia. Publikował w „Tygodniku Powszechnym”, „Rzeczpospolitej”, „Nowej Europie Wschodniej”. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

 

Jacek Nizinkiewicz

dziennikarz i publicysta „Rzeczpospolitej”

Współpracuje stale z Radiem Nowy Świat i miesięcznikiem „Teraz Rock”. Komentuje wydarzenia m.in. w TVN24, Polsat News, Tok FM. Wcześniej pracował m.in. w Radiu ZET, „Przekroju”, współpracował z „Wprost”, „Press”, „Playboyem”, „Przeglądem”. Studiował prawo, dziennikarstwo i stosunki międzynarodowe. Absolwent Collegium Civitas.

 

Anna Papka

dyrektorka ds. korporacyjnych, Shell

Anna Papka odpowiada za obszar spraw korporacyjnych w spółkach Shell w Polsce, w tym regulacje i sektor publiczny, komunikacja oraz inwestycje społeczne. Specjalizuje się w tematyce zrównoważonego rozwoju, przede wszystkim w energetyce i transporcie. Wcześniej związana z dużymi międzynarodowymi organizacjami, takimi jak Amazon, British American Tobacco czy Jeronimo Martins Polska.

 

Renata Poreda

członkini zarządu PSPR, ekspertka w zakresie wizerunku i Public Relations z ponad 20 letnim doświadczeniem.

Od niemal 10 lat związana z komunikacją branży przemysłowej i nowoczesnych technologii. Obecnie łączy funkcję rzecznika prasowego Forum Automatyki i Robotyki Polskiej oraz PR Manager w ASTOR – firmie, która jest jednym z członków założycieli FAIRP. W ASTOR odpowiada za wizerunek marki, kontakty z mediami, działania PR. Wspiera działania CSR i współtworzy koncepty kreatywne kampanii komunikacyjnych. Redaktor naczelna pisma Biznes i Produkcja. Prowadzi także Biznes i Produkcja Podcast. Członkini Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Absolwentka podyplomowych studiów w zakresie Public Relations (UJ) oraz Marketingu w sieci (WSE im. ks. J. Tischnera). Ukończyła również prestiżowy program brytyjskiego instytutu „The Chartered Institute of Marketing, prowadzony w Polsce przez Questus – akredytowane centrum egzaminacyjne. Zwolenniczka nurtu komunikacji empatycznej i nastawionej na autentyczne historie. Prywatnie interesuje się psychologią, motoryzacją, biografiami i kuchennymi eksperymentami. Uwielbia góry i rower. Biega.

 

Katarzyna Przewęzikowska

Menedżerka Zespołu Relacji Zewnętrznych i CSR, Żabka

Od 20 lat współpracuje z mediami w zakresie public relations. Współpracowała przy wielu projektach CSR-owych, Employer Brandingowych, marketingowych oraz online. Od 15 lat związana z firmą Żabka Polska, w której odpowiada za obszar komunikacji zewnętrznej, Biuro Prasowe oraz CSR. Dwukrotnie Członkini Rady Programowej MIXX Awards&Conference oraz jurorka prestiżowego konkursu Złote Spinacze oraz PR Wings, laureatka nagrody „Kobieta Charyzmatyczna 2021”. W 2023 laureatka nagrody MP Power Awards. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Akademii Psychologii Przywództwa Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Wiceprezydentka Klubu Partnera Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Panelistka podczas Kongresu Kobiet 2023 w Poznaniu. Prywatnie mama Mikołaja (12 lat) i Mai (7 lat).

 

Dagmara Tarka

psycholożka, ekspertka w dziedzinie public relations i influencer marketingu

Specjalizuje się w budowaniu skutecznych strategii PR dla brandów z segmentu lifestyle, beauty i fashion. Zajmuje się personal brandingiem, tworząc efektywne plany rozwoju dla marki osobistej. Prowadzi doradztwo dla branży usług profesjonalnych, w tym dla adwokatów i szkolnictwa wyższego. Konsultuje projekty specjalne dla WDiB Uniwersytetu Warszawskiego.

Prowadzi warsztaty i praktyczne szkolenia. Wśród najważniejszych to te z personal brandingu dla przedsiębiorców, które zrealizowała na zlecenie Luksembursko-Polskiej Izby Handlowej (LPCC).

Wykładowczyni na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Tam też systematycznie angażuje się w konferencje naukowe. Gościnnie wykładała w j. angielskim na Uniwersytecie w Anadolu w Turcji. Realizuje badania w zakresie influencer marketingu dotyczące hejtu w social mediach.

Jest członkinią Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Prowadzi autorski program #punktPR dla platformy Anywhere.pl. Współtworzy podcast z dr Emilią Zakrzewską o nazwie Na bakcstage’u. Należy do zespołu UOKiK, który opracowuje Rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych.

Absolwentka Psychologii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz Dziennikarstwa i komunikacji społecznej Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła podyplomowe studia Menedżerskie oraz podyplomowe studia Zarządzania na rynku dóbr i usług marek luksusowych w Szkole Głównej Handlowej. Systematycznie podnosi kwalifikacje biorąc udział w licznych kursach.

 

Klara Ufnalewska

Rzeczniczka Prasowa, Head of PR, MediaMarkt

Od 13 lat zawodowo związana z PR-em i komunikacją, z czego przez 8 lat zajmowała się elektroniką użytkową. Doświadczenie zdobywała w korporacjach, start-up’ach i agencji PR. Pracowała m.in. w General Motors, a także w Panasonic Marketing Europe GmbH, gdzie była odpowiedzialna za Public Relations na 17 rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Prowadziła też własną działalność, współpracując z firmami z branży elektroniki użytkowej, elektromobilności, czy usług sieciowych.
Zajmowała się m. in. tworzeniem i wprowadzaniem strategii PR, komunikacją kryzysową, projektami CSR i kampanii. Ma również doświadczenie w zarządzaniu zespołem, współpracy z agencjami partnerskimi, koordynacją komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.

 

Przemysław Wardęga

dyrektor ds. PR i Marketingu w LCP Properties

Przemysław Wardega ma ponad 17 lat doświadczenia w dziedzinie komunikacji i marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem sektora nieruchomości handlowych, biurowych i magazynowych. Obecnie, od czerwca 2023 pełni funkcję Dyrektora ds. PR i Marketingu w LCP Properties, firmie będącej liderem w sektorze parków handlowych pod marką M Park w Polsce oraz rozwijającej swoją działalność w obszarze magazynowym Small Business Unit (SBU), pod szyldem Multipark.
Wcześniej, jako Head of Marketing, odpowiadał za kompleksowe działania w obszarze komunikacji i marketingu dla CTP Polska. Najdłuższy dotąd etap jego dotychczasowej kariery przypada na lata 2015-2022, kiedy to nadzorował działania komunikacyjne i marketingowe dla IMMOFINANZ, rozwijając jednocześnie trzy marki firmy: VIVO! dla centrów handlowych, STOP SHOP dla parków handlowych oraz markę biurową myhive. Dodatkowo, kierował kampanią marketingową wprowadzenia elastycznych produktów biurowych myhive tj. mycowork i myoffice w Polsce i odpowiadał za marketing wieży biurowej Warsaw Spire. Przed IMMOFINANZ rozwijał swoje umiejętności pracując dla czołowych polskich agencji public relations.
Przemysław posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu kryzysowym, komunikacji zmian oraz publicznych wystąpieniach. Brał udział jako prelegent w ważnych konferencjach i dyskusjach panelowych, głównie związanych z sektorem biurowym w okresie pandemii ale również tematami związanymi z ESG.
Jest laureatem dwóch nagród zdobytych podczas gali Złote Spinacze 2022 (złoto i srebro) za projekt i kampanię „Znikający Mural” oraz zdobywcą nagrody dla Najlepszej Kampanii PR i Marketingu za projekt „myhive goes flexible” na prestiżowej gali nagród CIJ Awards.
Top 5 umiejętności według Gallupa: 1. Dyscyplina 2. Empatia 3. Harmonia 4. Konsekwencja 5. Zdobywca.

 

Emilia Zakrzewska

doktor nauk społecznych na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, ekspertka ds. PR i marketingu

Od ponad 15 lat doradza polskim i zagranicznym spółkom z branży usług profesjonalnych i finansowych. Doświadczenia zdobywała pracując dla największych polskich i zagranicznych kancelarii prawnych i instytucji finansowych. Autorka licznych publikacji i prelegentka na konferencjach branżowych i naukowych poświęconych zagadnieniom public relations i komunikowaniu. W latach 2017-2021 wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Członkini Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz grupy roboczej UOKIK ds. rekomendacji dotyczących oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych. Absolwentka studiów MBA London Business School, HEC Paris, NHH (Bergen) i Politechniki Warszawskiej. Autorka książki " Rola mediów w kreowaniu wizerunku wpływowych kobiet". Współprowadząca program live w anywhere.pl "Na backstageu" oraz podcastu "PR na backstageu".

 

Damian Ziąber

Polskie Stowarzyszenie Public Relations

Na co dzień jest rzecznikiem prasowym Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Od ponad dwudziestu lat zajmuje się szeroko pojętą komunikacją w biznesie. W trakcie swojej kariery pracował dla wielu organizacji, w tym dla branży bankowej, ubezpieczeniowej, FMCG, hotelarskiej, IT. Był jednym z pierwszych rzeczników klientów w Polsce, a w swojej roli profesjonalnego komunikatora przeszedł wszystkie szczeble kariery zawodowej. Studiował prawo oraz zarządzanie w Uniwersytecie Warszawskim, a także prawo EU w Europejskim Instytucie Uniwersyteckim we Florencji i komunikację w Quadriga University w Berlinie. Jest aktywnym członkiem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i działającego przy nim Klubu rzeczników prasowych, a także panelistą i prelegentem wielu wydarzeń poświęconych komunikacji. W przeszłości był jurorem branżowych konkursów (Effie, PR Wings). Prowadzi zajęcia ze studentami specjalizacji PR na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Prywatnie miłośnik (historii) rodzinnego Dolnego Śląska oraz (historii) Bliskiego Wschodu.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Aby wziąć udział w szkoleniu, wystarczy komputer z głośnikiem oraz dostęp do Internetu.
Muzeum Gazowni Warszawskiej

Warszawa

Seweryna Krzyżanowskiego 7

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena promocyjna
przy zgłoszeniu do 1 marca
2 450
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Cena standardowa
za osobę po okresie promocji
2 600
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Zgłoszenie udziału w usłudze edukacyjnej wymaga przesłania wypełnionego formularza rejestracyjnego. Zgłoszenie jest skuteczne pod warunkiem otrzymania od Organizatora potwierdzenia poprzez otrzymanie wiadomości e-mail z potwierdzeniem uczestnictwa w usłudze edukacyjnej. Osoba, która otrzymała potwierdzenia zgłoszenia nabywa status uczestnika (dalej „Uczestnik”).
  2. Potwierdzenie Zgłoszenia skutkuje zawarciem umowy o świadczenie usługi edukacyjnej i stanowi warunek dopuszczenia do usługi edukacyjnej oraz stanowi podstawę do obciążenia Uczestnika opłatą za usługę edukacyjną (dalej „Opłata”).

Wpłaty należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymania wezwania do dokonania płatności, nie później jednak niż w dniu rozpoczęcia świadczenia usługi edukacyjnej na rachunek Organizatora

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Rzeczpospolita Konferencje (Gremi Media SA)
  • Ulica i nr: Prosta 51
  • Kod pocztowy: 00-838
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5220103673

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Rzeczpospolita Konferencje (Gremi Media SA)
00-838 Warszawa, Polska
Prosta 51
woj. mazowieckie
„Rzeczpospolita” organizuje rocznie kilkadziesiąt warsztatów i szkoleń poruszających najbardziej aktualne zagadnienia biznesowe i prawne. Naszym głównym założeniem jest użyteczność przekazywanej wiedzy: prezentujemy case studies, praktyc...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!