O szkoleniu
Z ogromną przyjemnością zapraszamy Państwa na VII edycję PR&Media Days 2024.
Hasłem przewodnim tegorocznej edycji wydarzenia są trendy i wyzwania na 2024 rok.
W szybko zmieniającym się krajobrazie sukces PR zależy od zrozumienia i integracji pojawiających się trendów i technologii. Trendy wywierają znaczący wpływ na przedsiębiorstwa na wiele sposobów. Pozwalają wykorzystać nowe możliwości rynkowe i zyskać przewagę konkurencyjną, dostosowując się do nowości i nadchodzących wydarzeń. W świecie public relations pojawiające się trendy kształtują zmiany w szerszym krajobrazie społecznym, technologicznym i gospodarczym. Branża ta podlega ciągłym zmianom, podobnie jak otaczający nas świat. Aby utrzymać przewagę konkurencyjną, specjaliści PR muszą przygotować się na nadchodzący dynamiczny rok.
VII edycję PR&Media Days 2024 rozpoczniemy panelem dyskusyjnym pod patronatem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, podsumujemy najważniejsze wydarzenia/kryzysy/trendy roku minionego oraz wskażemy, jak przełożą się one na rok 2024 i na co warto zwrócić uwagę przy” współpracy” z najnowszymi technologiami, których sercem jest obecnie SI.
Przyjrzyjmy się najważniejszym trendom PR, które zdefiniują rok 2024. A o tym powiedzą najlepsi PRowcy i specjaliści ds. komunikacji.
- Damian Ziąber o emocjach w Polsce i na świecie a emocjach w polskim PR Anno Domini 2024
- Katarzyna Przewęzikowska przeprowadzi nas przez warsztat PR-owca przyszłości
- Katarzyna Kopeć-Ziemczyk o tym, dlaczego mediom potrzebny jest dobry PR?
- Anna Papka o tym, jak nie wpaść w pułapkę „zieloności”?
- Katarzyna Bąkowicz o tym, czy dezinformacja jest wszędzie czyli jak żyć w epoce fake newsów?
- Klara Ufnalewska o tym, czy potrzeby kreują trendy, czy trendy kreują potrzeby?
- Tomasz Kułakowski o tym, czy dobrze opowiedziana historia wynosi na szczyt?
- Bogusław Chrabota i Jacek Nizinkiewicz o tym, jak platformy społecznościowe weszły w świat informacji?
- Przemysław Wardęga o tym, czy rozwój technologii to jeszcze trend, czy już zagrożenie?
- Magdalena Brzezińska o tym, jak ochronić reputację w erze polaryzacji i dezinformacji?
- Emilia Zakrzewska i Dagmara Tarka o transparentnym influencer marketingu - wytycznych UOKiK.
- Kuba Antoszewski o radykalnych innowacjach, cancel culture i życiu poza wyszukiwarką.
- Luiza Jurgiel- Żyła o tym, jak zaplanować efektywne działania PR polskiej firmy za granicą?
- Sebastian Bykowski o analizie wizerunku oraz efektywności działań media relations w świetle wyzwań stojących przed PR w dobie VUCA i sztucznej inteligencji.
- Maciej Krzysztoszek o budowaniu i utrzymaniu zaufania jako elementu PR w czasach kryzysu wartości.
Jak co roku, na pełne inspiracji wydarzenie zapraszamy:
- Specjalistów PR
- Rzeczników Prasowych
- Pracowników biur prasowych
- Specjalistów działów komunikacji
- Osoby odpowiedzialne za kontakt z mediami
Program szkolenia
DZIEŃ I
09:00
Rejestracja uczestników
09:25
Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów.
Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"
09:30
Panel dyskusyjny pod patronatem PSPR
Renata Poreda, członkini zarządu PSPR, ekspertka w zakresie wizerunku i Public Relations z ponad 20 letnim doświadczeniem.
Panel poprowadzi Renata Poreda, członkini zarządu PSPR, pertka w zakresie wizerunku i Public Relations
Paneliści:
- Barbara Krysztofczyk, CEO & Image Coach w Krystal Point
- Marta Soja, Bochenek, członkini PSPR, ekspertka influencer marketingu
- Elżbieta Czaczyńska, członkini PSPR, Traple Konarski Podrecki & Partners
- Sebastian Grochala, Manager ds. Marketingu i Komunikacji / Rzecznik Prasowy w Klinikach Neuroradiochirurgii Sp. z o.o.
ZEW PR 2024
Zaufanie. Empatia. Wiarygodność.
To trzy wartości, które będą osią panelu dyskusyjnego inaugurującego VII edycję PR&Media Days 2024.
Będzie to, w myśl definicji SJP prof. Witolda Doroszewskiego, swego rodzaju wezwanie, by w dobie rewolucyjnego rozwoju technologii pamiętać o tym, co jest ważne dla ludzi, organizacji oraz marek i ich postrzegania przez odbiorców. Pomocne w tym zakresie są wspomniane wartości - fundament autentycznych relacji, transparentnej komunikacji, odpowiedzialnej obecności.
Przez pryzmat zaufania, empatii i wiarygodności spojrzymy na rok 2023, który w opinii wielu PR-owców, ludzi od komunikacji korporacyjnej i ekspertów ds. kryzysów był rokiem wymagającym.
Wspólnie z zaproszonymi Ekspertami – członkami i członkiniami PSPR podsumujemy zatem najważniejsze wydarzenia/kryzysy/trendy roku minionego oraz wskażemy, jak przełożą się one na rok 2024 i na co warto zwrócić uwagę przy” współpracy” z najnowszymi technologiami, których sercem jest obecnie m.in. Sztuczna Inteligencja. A to wszystko w kontekście stawianych przed PRowcami celów biznesowych firm i instytucji.
- Komu zaufać i jak bardzo wierzyć technologiom?
- Czy dzięki empatii możliwe jest określenie jak technologie mogą być używane w sposób etyczny i zorientowany na dobro społeczne?
- Jak dotrzeć do wiarygodnych informacji, by były solidną podstawą dla reputacji?
10:30
Przerwa kawowa
10:45
Emocje w Polsce i na świecie a emocje w polskim PR Anno Domini 2024
Damian Ziąber, Polskie Stowarzyszenie Public Relations
- Czym będziemy żyli w komunikacji w tym roku?
- Wnioski dla organizacji i marek.
11:30
Warsztat PR-owca przyszłości
Katarzyna Przewęzikowska, Menedżerka Zespołu Relacji Zewnętrznych i CSR, Żabka
- Jak zatrudniać kompetentne osoby do PR-u i rozwijać ich kompetencje?
- Gdzie szukać trendów i szans?
- Jak mierzyć wyniki pracy i stawiać sobie realne, ale też ambitne cele?
- Porażki czy learningi? Co nas uczy najwięcej?
12:15
Przerwa kawowa
12:30
Dlaczego mediom potrzebny jest dobry PR? O wyzwaniach jakie stoją przed współczesnymi redakcjami
Katarzyna Kopeć-Ziemczyk, ekspertka ds. komunikacji, menadżerka PR i sportu, rzecznik prasowy. Polska Agencja Antydopingowa
- Rosnąca polaryzacja – a może będzie zmiana? Czy możliwe jest aby rosnące podziały medialne przestały mieć znaczenie?
- Wizerunek mediów i dziennikarzy we współczesnym świecie social mediów i dlaczego coraz głośniej jest o redakcyjnych aferach?
- Tak silne są media komercyjne, jak silne są media publiczne – prawda czy fałsz?
13:15
Temat w opracowaniu
Katarzyna Życińska, CEO 38 Content Communiaction , Sebastian Stępak, Prezes agencji MSL w Polsce i regionie CEE
14:00
Greenwashing w komunikacji: jak nie wpaść w pułapkę „zieloności”
Anna Papka, dyrektorka ds. korporacyjnych, Shell
- Przeciwdziałanie greenwashingowi – trendy i ramy prawne
- Ogólne zasady komunikacji aby uniknąć greenwashingu
- Dobre i złe praktyki case study
14:45
Przerwa kawowa
15:00
Czy dezinformacja jest wszędzie czyli jak żyć w epoce fake newsów?
dr Katarzyna Bąkowicz, komunikolożka i medioznawczyni
- Czym jest dezinformacja i jakie ma narzędzia;
- Rodzaje fake newsów;
- Zjawisko bańki informacyjnej;
- Dezinformacja w biznesie, nauce i zdrowiu; polityka i media.
15:45
Potrzeby kreują trendy, czy trendy kreują potrzeby – jak to jest w branży retail elektroniki konsumenckiej
Klara Ufnalewska, Rzeczniczka Prasowa, Head of PR, MediaMarkt
- Usługi komplementarne i ESG jako determinanty działań firmy i komunikacji;
- Klienci potrzebują zaopiekowania na wielu płaszczyznach;
- Wkrótce będą oczekiwać zaopiekowania w kolejnych sektorach;
- Wyzwanie to skuteczna komunikacja wspierająca kreowanie trendu.
16:30
Przejdź do historii. Opowieść o storytellingu.
Tomasz Kułakowski, PR manager i dziennikarz z prawie 20-letnim doświadczeniem w komunikacji społecznej
- Czy storytelling jest przereklamowany?
- Jeżeli nie storytelling to co w wystąpieniach publicznych?
- Czy dobrze opowiedziana historia wynosi na szczyt?
- Co mówi nam neurobiologia.
17:00
Zakończenie I dnia PR&Media Days 2024
DZIEŃ II
09:00
Rejestracja uczestników
09:25
Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów.
Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"
09:30
Jak platformy społecznościowe weszły w świat informacji?
Bogusław Chrabota, Redaktor Naczelny, „Rzeczpospolita” , Jacek Nizinkiewicz, dziennikarz i publicysta „Rzeczpospolitej”
10:15
Rozum czy serce. Czyli rozwój technologii kontra człowiek. Czy to jeszcze trend, czy już zagrożenie?
Przemysław Wardęga, dyrektor ds. PR i Marketingu w LCP Properties
Ten z filmem ze studniówki
- Wprowadzenie:
- "Rozum czy serce: rozwój technologii kontra człowiek".
- Wskazanie na znaczenie roli człowieka w dzisiejszym świecie technologicznym.
Ten z migawką z przeszłości
- Ewolucja technologii w marketingu:
- Krótka historia rozwoju narzędzi marketingowych.
- Podkreślenie rosnącej roli technologii w obszarze komunikacji i promocji.
Ten, w którym wszystkim stuka trzydziestka
- Człowiek w świecie marketingu:
- Analiza tradycyjnej roli człowieka w procesie marketingowym.
- Wyjaśnienie, dlaczego ludzkie umiejętności, takie jak kreatywność i empatia, są nadal istotne.
Ten z niemieckim proszkiem do prania
- Nowoczesne narzędzia marketingowe:
- Przedstawienie zaawansowanych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, analiza danych, automatyzacja.
- Omówienie korzyści wynikających z wprowadzenia tych narzędzi do strategii marketingowej.
Ten, w którym Estelle umiera
- Analiza zagrożeń związanych z technologią:
- Identyfikacja potencjalnych ryzyk związanych z nadmiernym poleganiem na technologii.
- Przykłady sytuacji, w których technologia może zastąpić lub zakwestionować rolę człowieka.
Ten z tańcem w sali balowej
- Emocje jako kluczowy element marketingu:
- Wskazanie na niezastąpioną rolę emocji w budowaniu relacji z klientem.
- Pytanie: Czy sztuczna inteligencja może zrozumieć i reagować na ludzkie emocje?
Ten ze zdjęciem zaręczynowym
- Przykłady udanych kampanii marketingowych:
- Prezentacja konkretnych przykładów, gdzie człowiek i technologia współpracują efektywnie.
- Dowody na to, że równowaga między "rozumem" a "sercem" może być osiągnięta.
Ten z metaforycznym tunelem
- Przyszłość marketingu:
- Refleksja nad tym, jak ewolucja technologii wpłynie na przyszłość marketingu.
- Propozycje strategii, które łączą technologię i ludzki wkład w sposób harmonijny.
Ten z partnerską drzemką
- Podsumowanie:
- Powtórzenie kluczowych punktów prezentacji.
- Sformułowanie własnych wniosków na temat tego, czy rozwój technologii w marketingu to trend czy zagrożenie.
11:00
Przerwa kawowa
11:15
Ochrona reputacji w erze polaryzacji i dezinformacji
Magdalena Brzezińska, Corporate Affairs Director, Grupa Żywiec
Fałszywe informacje rozprzestrzeniają się 70% częśniej niż prawdziwe. Narzędzia AI pomagają fabrykować obraz i dźwięk.
- Jak w takim świecie dbać o wizerunek firm i organizacji?
- Jaka jest rola Działów Komunikacji, pracowników, partnerów?
- Czy są narzędzia które pomagają w tej nierównej walce?
12:00
Transparentny influencer marketing. Wytyczne UOKiK.
Dagmara Tarka, psycholożka, ekspertka w dziedzinie public relations i influencer marketingu , Emilia Zakrzewska, doktor nauk społecznych na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, ekspertka ds. PR i marketingu
Najlepsze praktyki i sposoby oznaczania materiałów reklamowych przez influencerów podyktowane rekomendacjami UOKiK, a różne rodzaje współprac komercyjnych. Złota zasada Prezesa UOKiK.
- Promowanie produktów własnych, czyli legalna autopromocja i ich oznaczanie.
- Dozwolone i zakazane przykłady oznaczeń materiałów reklamowych w różnych mediach społecznościowych.
- ,,Szczególne” kategorie reklamowanych produktów i usług. W tym: wyroby medyczne na social mediach - nowe przepisy.
- Perspektywa sankcji finansowych. Influencerzy i reklamodawcy ukarani przez Prezesa UOKiK.
- Obecny stan prac. Spotkania Okrągłego Stołu.
12:45
Przerwa kawowa
13:00
Globalna ekspansja komunikacyjna
Luiza Jurgiel-Żyła, doradczyni ds. PR; członkini honorowa PSPR
- Jak zaplanować efektywne działania PR polskiej firmy za granicą?
- Zosia-Samosia, lokalsi, a może sieciowa agencja? - kto może nam pomóc przy implementacji strategii w poszczególnych krajach?
- Czy narzędzia PR i marketingu są uniwersalne?
- Pułapki przekonań o swojej świetności i nieomylności, czyli jak przeprowadzić ewaluację działań międzynarodowych?
13:30
Radykalne innowacje, cancel culture i życie poza wyszukiwarką. Najważniejsze trendy w marketingu i komunikacji w 2024
Kuba Antoszewski, PR Manager, Kantar Polska
W Kantarze posiadamy dostęp do wielu danych, pochodzących z własnych badań, od naszych Klientów, a także z rynku. Dzięki tym źródłom budujemy analizy i prognozy. Rok 2024 będzie obfitował w zjawiska kulturowe, technologiczne, konsumenckie, które będą miały wpływ na komunikację marketingową
14:15
Analiza wizerunku oraz efektywności działań media relations w świetle wyzwań stojących przed PR w dobie VUCA i sztucznej inteligencji
Sebastian Bykowski, prezes PSMM Monitoring&More
- Mapowanie wizerunku medialnego w kontekście założonej strategii komunikacji.
- Monitoring mediów jako zasób zweryfikowanych danych do budowy systemów opartych na AI, asystujących w pracy piarowca.
- Narzędzie Crisis Detector i nowe podejście do wychwytywania anomalii wizerunkowych.
15:15
Budowanie i utrzymanie zaufania jako element PR w czasach kryzysu wartości
Maciej Krzysztoszek, rzecznik prasowy UNIQA Polska
- Czym jest zaufanie w działaniach PR?
- Dlaczego wartość zaufania będzie rosła w 2024 roku i kolejnych latach?
- Jak budować zaufanie do marki, osoby, instytucji?
- Jak monetyzować zaufanie w sytuacji kryzysowej?
15:15
Przerwa kawowa
15:30
Rzeczywistość a plany komunika.cyjne… Działanie PR w otoczeniu dynamicznym
Maciej Tomaszewski, Rzecznik Prasowy, Head of PR & Communication STRABAG
16:15
Zakończenie
Czas trwania
2 dni
Prelegenci
Kuba Antoszewski
PR Manager, Kantar Polska
Urodził się na warszawskich Bielanach w 1966. Studiował socjologię na Uniwersytecie Warszawskim, odbył szkolenie w jakościowych technikach badań społecznych i marketingowych u profesora Nadava Kennana, współzałożyciel instytutu SMG/KRC w 1990 roku (obecnie Kantar Polska). W instytucie zajmował się moderowaniem wywiadów zogniskowanych, koordynacją i realizacją badań jakościowych. Przez wiele lat był szefem zespołu badawczego i specjalizował się w badaniach służących tworzeniu strategii marketingowych i komunikacji marketingowej. Obecnie na stanowisku PR Managera w Kantar Polska odpowiedzialny za współtworzenie wizerunku instytutu, komunikację, marketing oraz kontakty z mediami. Współautor książki „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat PR w Polsce”.
dr Katarzyna Bąkowicz
komunikolożka i medioznawczyni
Adiunktka i wykładowczyni na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna Uniwersytetu SWPS. Współtwórczyni Central European Digital Media Observatory, gdzie zajmuje się badaniami naukowymi z zakresu dezinformacji oraz realizuje projekty komunikacyjne. Asesorka European Fact-Checking Standards Network, członikini zarządu Rady Reklamy. Ekspertka Organzacji Narodów Zjednoczonych i kierowniczka Grupy Roboczej ds. Etycznej i Odpowiedzialnej Komunikacji. Strateżka i doradczyni komunikacji biznesowej i medialnej: projektuje i wdraża rozwiązania z komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Wspiera działania wizerunkowe organizacji w obszarze PR i CSR. Realizowała projekty dla takich firm jak: Allegro, Henkel, Microsoft, czy Enea SA. Autorka i producentka programów radiowych i telewizyjnych z obszaru biznesu i komunikacji.
Magdalena Brzezińska
Corporate Affairs Director, Grupa Żywiec
Z branżą public relations związana od blisko 20 lat. Obecnie w Zespole Zarządzającym Grupy Żywiec odpowiada za budowanie reputacji firmy, relacje z interesariuszami, komunikację korporacyjną, public affairs i zrównoważony rozwój. Pełni również funkcję Wiceprzewodniczącej Komitetu Wykonawczego Związku Browary Polskie.
Przed dołączeniem do Grupy Żywiec przez kilka lat kierowała zespołem specjalizującym się w komunikacji korporacyjnej, CSR i employer branding w jednej z największych agencji PR - Havas PR Warsaw. Autorka wielu strategii z zakresu komunikacji korporacyjnej dla firm z sektora FMCG, finansowego, transportowego, motoryzacyjnego i energetycznego. Stworzone przez nią programy były kilkukrotnie nagradzane w konkursie Złote Spinacze, Power of Content Marketing, Global Corporate Affairs Awards Grupy HEINEKEN. Prowadziła również szkolenia z zakresu komunikacji korporacyjnej m.in. we współpracy z Institute for International Research oraz Francuską Izbą Przemysłowo-Handlową a także z relacji publicznych w ramach International Public Affairs Academy. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Sebastian Bykowski
prezes PSMM Monitoring&More
Zarządza największą w Polsce firmą zajmującą się kompleksowym monitoringiem mediów, analizami medialnymi i doradztwem, nagrodzoną tytułem Gazeli Biznesu 2011 i 2015 oraz Diamentu Forbesa 2022. Współtwórca i przewodniczący rady nadzorczej CafeNews S.A. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Prawo Gospodarcze.
Budował pierwszą w Polsce firmę analityczną Media Navigator, zajmującą się nowoczesnym podejściem do raportowania w media relations. Stale uczestniczy w tworzeniu i rozwijaniu analiz oraz metod pomiaru efektów działań media relations. Prowadzi prezentacje na kongresach, konferencjach i warsztatach związanych z tematyką PR, zarządzania, mediów, sportu, marketingu.
Uhonorowany przez organizatorów Kongresu PR w Rzeszowie wyróżnieniem za zasługi na rzecz rozwoju nauki i praktyki public relations oraz nagrodą SAPR im. Andrzeja Stolarczyka w uznaniu wyjątkowych zasług dla polskiej branży PR. Otrzymał nagrodę główną w konkursie „Innowacyjny Lider 2023”.
Z pasją i zaangażowaniem wykłada tematy związane z monitoringiem mediów, zarządzaniem informacją oraz zmianami na rynku mediów na wielu uniwersytetach i uczelniach niepublicznych w całej Polsce. Współautor opracowań i publikacji naukowych z dziedziny marketingu sportowego, public relations, zarządzania, w tym m.in. „Leksykonu Public Relations”, „Badania i pomiar efektów w public relations”, „Organizacje i idee - komunikowanie się w przestrzeni tradycyjnych i nowych mediów” oraz „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce”.
Ma dwie córki, jest miłośnikiem muzyki, fotografii i podróży.
Informujemy, że zdjęcia ekspertów oraz informacje zawarte w biogramach mogą być wykorzystywane wyłącznie do celów profesjonalnych. Ich użycie nie może naruszać godności i dóbr osobistych przedstawionych osób i jest możliwe po uzyskaniu zgody kierownika działu marketingu i PR lub danej osoby
Bogusław Chrabota
Redaktor Naczelny, „Rzeczpospolita”
Absolwent i doktorant Wydziału Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 1993 roku współtworzył telewizję Polsat. Długoletni komentator Tok FM i Radia PiN. Bloger. Autor książek, scenariuszy, publicysta prasowy i felietonista. Wykładowca akademicki. Członek Polskiego Towarzystwa Bluesowego.
Eżbieta Czaczyńska
Dyrektor marketingu i BD, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Od 10 lat jest związana z branżą prawną. Jej głównym obszarem zaangażowania jest rozwój rozpoznawalności biznesowych marek kancelarii prawnych oraz marek personalnych poszczególnych ekspertów. Współtworzy treści newsletterów i contentu na strony internetowe oraz social media. Dba o relacje z mediami branżowymi w poszczególnych specjalizacjach prawnych oraz z ogólnopolskimi tytułami prasowymi i portalami. Uczestniczy w projektach z zakresu Employer Brandingu oraz wspiera komunikację wewnętrzną.
Mariusz Gawrychowski
Communication | Public relations | Insurance | Fintech | SoMe | Digital, InnerValue
Sebastian Grochala
Manager ds. Marketingu i Komunikacji / Rzecznik Prasowy w Klinikach Neuroradiochirurgii Sp. z o.o.
Z branżą komunikacji, PR oraz marketingu związany od ponad dekady. Obecnie Manager ds. Marketingu i Komunikacji oraz Rzecznik Prasowy w Klinikach Neuroradiochirurgii. Odpowiada za całość działań Public Relations, komunikację wewnętrzną, zewnętrzną, wszelkie działania marketingowe Spółki oraz Placówek zarządzanych przez Kliniki Neuroradiochirurgii - Radomskiego Centrum Onkologii, Centrum Gamma Knife w Warszawie, Szpitala Specjalistycznego w Brzezinach oraz Radomskiego Centrum Rodziny.
Praktyk szeroko rozumianych komunikacji, PR oraz marketingu w dużych firmach, organizacjach pozarządowych i instytucjach samorządowych. Chętnie i regularnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniami ze studentami oraz pracownikami Działów Marketingu i Komunikacji na różnego rodzaju konferencjach, warsztatach i spotkaniach.
W latach 2010 - 2018 pełnił funkcję rzecznika prasowego i kierownika zespołu ds. komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Łodzi. Od 2018 roku odpowiadał za marketing oraz komunikację wewnętrzną i zewnętrzną największego pracodawcy polskiej branży lotniczej - Spółek LS Airport Services S.A. oraz LS Technics Sp. z o.o. zajmujących się obsługą naziemną i techniczną statków powietrznych. W latach 2020 - 2023 r. pełnił funkcję Dyrektora ds. Marketingu i Komunikacji Polskiej Grupy Farmaceutycznej.
Laureat Konkursu Dyrektor Marketingu roku 2020/2021 w kategoriach: Best COVID Marketing Response oraz dla najlepszego zespołu marketingu.
Wykładowca na kierunkach "Dziennikarstwo i komunikacja" w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi oraz "Pomoc psychologiczna i interwencja kryzysowa" w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Absolwent Filologii Polskiej na Uniwersytecie Łódzkim oraz studiów "PR i Strategiczne Komunikowanie w Firmach" na SGH w Warszawie.
Luiza Jurgiel-Żyła
doradczyni ds. PR; członkini honorowa PSPR
Przez wiele lat specjalizowała się w komunikacji B2B w firmach doradczych branży nieruchomości komercyjnych. Doświadczenie zdobywała w agencji FIRST PR, gdzie obsługiwała takich klientów jak Cushman & Wakefield, Turner Broadcasting System (CNN International, Cartoon Network, Boomerang i TCM) i A+E Networks (marki: Lifetime, HISTORY, CI Polsat).
Aktywnie działa na rzecz branży PR, za co została doceniona nagrodą im. Andrzeja Stolarczyka i Lwem PR. Honorowa członkini PSPR, w latach 2019-2023 była prezeską Stowarzyszenia.
Katarzyna Kopeć-Ziemczyk
ekspertka ds. komunikacji, menadżerka PR i sportu, rzecznik prasowy. Polska Agencja Antydopingowa
Doświadczona mówczyni, trenerka wystąpień przed kamerą i publicznych, dziennikarka telewizyjna, doktor nauk społecznych UW.
Ma bogate doświadczenie szkoleniowe i wykładowe. Uczy ludzi komunikacji, radzenia sobie ze stresem. W firmach odpowiada za komunikację zewnętrzną, w tym media relations, budowę wizerunku i strategie komunikacyjne. Pomaga w realizacji celów biznesowych. Od 2021 roku współpracuje z Polską Agencją Antydopingową, dla której m.in. współtworzyła od podstaw projekt „Biegam z czystą przyjemnością”. Inicjatywa wielokrotnie nagradzana, m.in. w takich konkursach jak PR Wings czy Złote Spinacze. Pracę doktorską obroniła z tematyki polaryzacji mediów w Polsce. Dysertacja ta została dostrzeżona i wybrana w konkursie im. dr. Pawła Stępki najlepszą pracą doktorską w dziedzinie mediów elektronicznych. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz członek Rady Programowej Stowarzyszenia Sport Biznes Polska. Zaangażowana w działania pro bono.
Barbara Krysztofczyk
CEO & Image Coach w Krystal Point
Ekspertka ds. komunikacji oraz trenerka – od 2007 roku prowadzi szkolenia m.in. z wystąpień publicznych, budowania marki osobistej, medialne i kryzysowe.
W przeszłości kierowała działaniami PR Anny Lewandowskiej, była też szefową PR sztabu wyborczego Szymona Hołowni w kampanii prezydenckiej oraz jego osobistą trenerką medialną (przygotowywała go m.in. do debat prezydenckich). Pracowała też z innymi znanymi politykami m.in. z Donaldem Tuskiem i Bronisławem Komorowskim. Jako wieloletnia prezeska zarządu agencji Synertime koordynowała ponad 150 polskich i międzynarodowych projektów PR. Jest współautorką „Leksykonu public relations”; członkinią Polskiego Stowarzyszenia Public Relations; opiekunką merytoryczną certyfikowanego przez MEN kursu „PR na Nowe Czasy” w Instytucie Marki Online i Komunikacji.
W 2021 roku magazyn Forbes Woman umieścił ją na liście Top25 Mistrzyń LinkedIna, w roku 2022 zajęła pierwsze miejsce w konkursie LinkedIn Top Influencer, a w 2023 opracowała i zorganizowała LINfluencers – ranking osobowości polskiego LinkedIna pod patronatem Gazety Wyborczej.
Maciej Krzysztoszek
rzecznik prasowy UNIQA Polska
Wcześniej związany z Grupą Amica, gdzie pełnił funkcję menedżera ds. komunikacji korporacyjnej i ESG, W latach 2013-2021 prowadził działania PR na rynku finansowym, najpierw w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego, w którym realizował kampanie społeczne i odpowiadał za kontakty z mediami, a następnie w towarzystwie ubezpieczeniowym LINK4, gdzie pełnił funkcję rzecznika prasowego i menedżera komunikacji korporacyjnej.
Od 2018 roku członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Ma także ponad 8-letnie doświadczenie dziennikarskie, które przez lata zdobywał w redakcjach biznesowych, m.in. TVN CNBC, TV Biznes, Bloomberg Businessweek Polska i Rzeczpospolita.
Jest absolwentem Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Tomasz Kułakowski
PR manager i dziennikarz z prawie 20-letnim doświadczeniem w komunikacji społecznej
Od 2020 r. rzecznik prasowy w giełdowej spółce produkującej napoje. Wcześniej reporter programu „Czarno na Białym” w TVN24, wieloletni korespondent telewizji Polsat w Moskwie, reporter Informacyjnej Agencji Radiowej Polskiego Radia. Publikował w „Tygodniku Powszechnym”, „Rzeczpospolitej”, „Nowej Europie Wschodniej”. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.
Jacek Nizinkiewicz
dziennikarz i publicysta „Rzeczpospolitej”
Współpracuje stale z Radiem Nowy Świat i miesięcznikiem „Teraz Rock”. Komentuje wydarzenia m.in. w TVN24, Polsat News, Tok FM. Wcześniej pracował m.in. w Radiu ZET, „Przekroju”, współpracował z „Wprost”, „Press”, „Playboyem”, „Przeglądem”. Studiował prawo, dziennikarstwo i stosunki międzynarodowe. Absolwent Collegium Civitas.
Anna Papka
dyrektorka ds. korporacyjnych, Shell
Anna Papka odpowiada za obszar spraw korporacyjnych w spółkach Shell w Polsce, w tym regulacje i sektor publiczny, komunikacja oraz inwestycje społeczne. Specjalizuje się w tematyce zrównoważonego rozwoju, przede wszystkim w energetyce i transporcie. Wcześniej związana z dużymi międzynarodowymi organizacjami, takimi jak Amazon, British American Tobacco czy Jeronimo Martins Polska.
Renata Poreda
członkini zarządu PSPR, ekspertka w zakresie wizerunku i Public Relations z ponad 20 letnim doświadczeniem.
Od niemal 10 lat związana z komunikacją branży przemysłowej i nowoczesnych technologii. Obecnie łączy funkcję rzecznika prasowego Forum Automatyki i Robotyki Polskiej oraz PR Manager w ASTOR – firmie, która jest jednym z członków założycieli FAIRP. W ASTOR odpowiada za wizerunek marki, kontakty z mediami, działania PR. Wspiera działania CSR i współtworzy koncepty kreatywne kampanii komunikacyjnych. Redaktor naczelna pisma Biznes i Produkcja. Prowadzi także Biznes i Produkcja Podcast. Członkini Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Absolwentka podyplomowych studiów w zakresie Public Relations (UJ) oraz Marketingu w sieci (WSE im. ks. J. Tischnera). Ukończyła również prestiżowy program brytyjskiego instytutu „The Chartered Institute of Marketing, prowadzony w Polsce przez Questus – akredytowane centrum egzaminacyjne. Zwolenniczka nurtu komunikacji empatycznej i nastawionej na autentyczne historie. Prywatnie interesuje się psychologią, motoryzacją, biografiami i kuchennymi eksperymentami. Uwielbia góry i rower. Biega.
Katarzyna Przewęzikowska
Menedżerka Zespołu Relacji Zewnętrznych i CSR, Żabka
Od 20 lat współpracuje z mediami w zakresie public relations. Współpracowała przy wielu projektach CSR-owych, Employer Brandingowych, marketingowych oraz online. Od 15 lat związana z firmą Żabka Polska, w której odpowiada za obszar komunikacji zewnętrznej, Biuro Prasowe oraz CSR. Dwukrotnie Członkini Rady Programowej MIXX Awards&Conference oraz jurorka prestiżowego konkursu Złote Spinacze oraz PR Wings, laureatka nagrody „Kobieta Charyzmatyczna 2021”. W 2023 laureatka nagrody MP Power Awards. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Akademii Psychologii Przywództwa Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Wiceprezydentka Klubu Partnera Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Panelistka podczas Kongresu Kobiet 2023 w Poznaniu. Prywatnie mama Mikołaja (12 lat) i Mai (7 lat).
Dagmara Tarka
psycholożka, ekspertka w dziedzinie public relations i influencer marketingu
Specjalizuje się w budowaniu skutecznych strategii PR dla brandów z segmentu lifestyle, beauty i fashion. Zajmuje się personal brandingiem, tworząc efektywne plany rozwoju dla marki osobistej. Prowadzi doradztwo dla branży usług profesjonalnych, w tym dla adwokatów i szkolnictwa wyższego. Konsultuje projekty specjalne dla WDiB Uniwersytetu Warszawskiego.
Prowadzi warsztaty i praktyczne szkolenia. Wśród najważniejszych to te z personal brandingu dla przedsiębiorców, które zrealizowała na zlecenie Luksembursko-Polskiej Izby Handlowej (LPCC).
Wykładowczyni na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Tam też systematycznie angażuje się w konferencje naukowe. Gościnnie wykładała w j. angielskim na Uniwersytecie w Anadolu w Turcji. Realizuje badania w zakresie influencer marketingu dotyczące hejtu w social mediach.
Jest członkinią Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Prowadzi autorski program #punktPR dla platformy Anywhere.pl. Współtworzy podcast z dr Emilią Zakrzewską o nazwie Na bakcstage’u. Należy do zespołu UOKiK, który opracowuje Rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych.
Absolwentka Psychologii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz Dziennikarstwa i komunikacji społecznej Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła podyplomowe studia Menedżerskie oraz podyplomowe studia Zarządzania na rynku dóbr i usług marek luksusowych w Szkole Głównej Handlowej. Systematycznie podnosi kwalifikacje biorąc udział w licznych kursach.
Klara Ufnalewska
Rzeczniczka Prasowa, Head of PR, MediaMarkt
Od 13 lat zawodowo związana z PR-em i komunikacją, z czego przez 8 lat zajmowała się elektroniką użytkową. Doświadczenie zdobywała w korporacjach, start-up’ach i agencji PR. Pracowała m.in. w General Motors, a także w Panasonic Marketing Europe GmbH, gdzie była odpowiedzialna za Public Relations na 17 rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Prowadziła też własną działalność, współpracując z firmami z branży elektroniki użytkowej, elektromobilności, czy usług sieciowych.
Zajmowała się m. in. tworzeniem i wprowadzaniem strategii PR, komunikacją kryzysową, projektami CSR i kampanii. Ma również doświadczenie w zarządzaniu zespołem, współpracy z agencjami partnerskimi, koordynacją komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
Przemysław Wardęga
dyrektor ds. PR i Marketingu w LCP Properties
Przemysław Wardega ma ponad 17 lat doświadczenia w dziedzinie komunikacji i marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem sektora nieruchomości handlowych, biurowych i magazynowych. Obecnie, od czerwca 2023 pełni funkcję Dyrektora ds. PR i Marketingu w LCP Properties, firmie będącej liderem w sektorze parków handlowych pod marką M Park w Polsce oraz rozwijającej swoją działalność w obszarze magazynowym Small Business Unit (SBU), pod szyldem Multipark.
Wcześniej, jako Head of Marketing, odpowiadał za kompleksowe działania w obszarze komunikacji i marketingu dla CTP Polska. Najdłuższy dotąd etap jego dotychczasowej kariery przypada na lata 2015-2022, kiedy to nadzorował działania komunikacyjne i marketingowe dla IMMOFINANZ, rozwijając jednocześnie trzy marki firmy: VIVO! dla centrów handlowych, STOP SHOP dla parków handlowych oraz markę biurową myhive. Dodatkowo, kierował kampanią marketingową wprowadzenia elastycznych produktów biurowych myhive tj. mycowork i myoffice w Polsce i odpowiadał za marketing wieży biurowej Warsaw Spire. Przed IMMOFINANZ rozwijał swoje umiejętności pracując dla czołowych polskich agencji public relations.
Przemysław posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu kryzysowym, komunikacji zmian oraz publicznych wystąpieniach. Brał udział jako prelegent w ważnych konferencjach i dyskusjach panelowych, głównie związanych z sektorem biurowym w okresie pandemii ale również tematami związanymi z ESG.
Jest laureatem dwóch nagród zdobytych podczas gali Złote Spinacze 2022 (złoto i srebro) za projekt i kampanię „Znikający Mural” oraz zdobywcą nagrody dla Najlepszej Kampanii PR i Marketingu za projekt „myhive goes flexible” na prestiżowej gali nagród CIJ Awards.
Top 5 umiejętności według Gallupa: 1. Dyscyplina 2. Empatia 3. Harmonia 4. Konsekwencja 5. Zdobywca.
Emilia Zakrzewska
doktor nauk społecznych na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, ekspertka ds. PR i marketingu
Od ponad 15 lat doradza polskim i zagranicznym spółkom z branży usług profesjonalnych i finansowych. Doświadczenia zdobywała pracując dla największych polskich i zagranicznych kancelarii prawnych i instytucji finansowych. Autorka licznych publikacji i prelegentka na konferencjach branżowych i naukowych poświęconych zagadnieniom public relations i komunikowaniu. W latach 2017-2021 wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Członkini Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz grupy roboczej UOKIK ds. rekomendacji dotyczących oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych. Absolwentka studiów MBA London Business School, HEC Paris, NHH (Bergen) i Politechniki Warszawskiej. Autorka książki " Rola mediów w kreowaniu wizerunku wpływowych kobiet". Współprowadząca program live w anywhere.pl "Na backstageu" oraz podcastu "PR na backstageu".
Damian Ziąber
Polskie Stowarzyszenie Public Relations
Na co dzień jest rzecznikiem prasowym Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Od ponad dwudziestu lat zajmuje się szeroko pojętą komunikacją w biznesie. W trakcie swojej kariery pracował dla wielu organizacji, w tym dla branży bankowej, ubezpieczeniowej, FMCG, hotelarskiej, IT. Był jednym z pierwszych rzeczników klientów w Polsce, a w swojej roli profesjonalnego komunikatora przeszedł wszystkie szczeble kariery zawodowej. Studiował prawo oraz zarządzanie w Uniwersytecie Warszawskim, a także prawo EU w Europejskim Instytucie Uniwersyteckim we Florencji i komunikację w Quadriga University w Berlinie. Jest aktywnym członkiem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i działającego przy nim Klubu rzeczników prasowych, a także panelistą i prelegentem wielu wydarzeń poświęconych komunikacji. W przeszłości był jurorem branżowych konkursów (Effie, PR Wings). Prowadzi zajęcia ze studentami specjalizacji PR na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Prywatnie miłośnik (historii) rodzinnego Dolnego Śląska oraz (historii) Bliskiego Wschodu.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
Seweryna Krzyżanowskiego 7
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Zgłoszenie udziału w usłudze edukacyjnej wymaga przesłania wypełnionego formularza rejestracyjnego. Zgłoszenie jest skuteczne pod warunkiem otrzymania od Organizatora potwierdzenia poprzez otrzymanie wiadomości e-mail z potwierdzeniem uczestnictwa w usłudze edukacyjnej. Osoba, która otrzymała potwierdzenia zgłoszenia nabywa status uczestnika (dalej „Uczestnik”).
- Potwierdzenie Zgłoszenia skutkuje zawarciem umowy o świadczenie usługi edukacyjnej i stanowi warunek dopuszczenia do usługi edukacyjnej oraz stanowi podstawę do obciążenia Uczestnika opłatą za usługę edukacyjną (dalej „Opłata”).
Wpłaty należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymania wezwania do dokonania płatności, nie później jednak niż w dniu rozpoczęcia świadczenia usługi edukacyjnej na rachunek Organizatora
- Nazwa firmy: Rzeczpospolita Konferencje (Gremi Media SA)
- Ulica i nr: Prosta 51
- Kod pocztowy: 00-838
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5220103673