Pracownicze Plany Kapitałowe 2021 dla Sektora Finansów Publicznych

O szkoleniu

Z dniem 1 stycznia 2021 r. pracodawców oraz pracowników z sektora finansów publicznych zaczną obowiązywać szczególne przepisy ustawy z dnia 4 października 2018 roku o pracowniczych planach kapitałowych. Regulacje dotyczące Pracowniczych Planów Kapitałowych wprowadzają szereg nieznanych do tej pory systemowi rozwiązań dodatkowego emerytalnego oszczędzania. Czym są, jaką rolę mają spełniać i co nowego niosą ze sobą uregulowania w nich zawarte? Czy Pracownicze Plany Kapitałowe to „OFE” pod zmienioną nazwą? Czy to nowy program oszczędnościowy czy uaktualniony program emerytalny?

Szkolenie ma na celu zaprezentowanie w zrozumiały i atrakcyjny sposób zasady tworzenia i oszczędzania w ramach Pracowniczych Planów Kapitałowych przez pracodawców i pracowników z sektora finansów publicznych. Szkolenie jest skierowane zarówno do kierownictwa, osób pracujących z działach kadr i płac, pracowników działów księgowości jak również pozostałych pracowników z sektora finansów publicznych zainteresowanych udziałem w Pracowniczych Planach Kapitałowych od 1 stycznia 2021 r. Wychodząc naprzeciw obowiązkowym zmianom, za pośrednictwem szkolenia, chcemy ułatwić sprawne przygotowanie się do nowych ustawowych wymogów i wyzwań w zakresie Pracowniczych Planów Kapitałowych.
Kto powinien wziąć udział?

wszystkich osób zaiteresowanych tematem Pracowniczych Planów Kapitałowych.

Program szkolenia

  1.  Najważniejsze założenia oraz przyczyny wprowadzenia Pracowniczych Planów Kapitałowych

    2. Stanowisko ustawodawcy

    3. Program Budowy Kapitału

    4. Powszechny System Oszczędzania

    5. Program bezpiecznej emerytury

  2. 1 stycznia 2019 r. – data wejścia w życie ustawy
  3. 1 stycznia 2021 r. – data objęcia sektora finansów publicznych programem PPK
  4. 6. Cel i rola Pracowniczych Planów Kapitałowych

  5. Cele wprowadzenia Pracowniczych Planów Kapitałowych
  6. Czy PPK to drugie OFE?
  7. Cechy PPK (powszechność, dobrowolność, zachęty, instytucje finansowe)
  8. Rola Skarbu Państwa w funkcjonowaniu Pracowniczych Planach Kapitałowych
  9. Zasady tworzenie oraz mechanizm funkcjonowania Pracowniczych Planów Kapitałowych
  10. Podstawy prawne tworzenia PPK w jednostkach sektora finansów publicznych
  11. Osoby zatrudnione
  12. Prawa i obowiązki sektora finansów publicznych w stosunku do pracowników
  13. Rola reprezentacji pracowników w tworzeniu PPK
    • Zawieranie umów PPK
      • Umowa o zarządzenie PPK
      • Umowa o prowadzenie PPK
    • Obowiązki administracyjne i informacyjne sektora finansów publicznych w stosunku do pracowników
  14. Czy Pracownicze Plany Kapitałowe są obowiązkowe dla pracowników?
    • Przystąpienie, wystąpienie i wznowienie uczestnictwa w PPK – terminy i zasady
    • Co się dzieje z PPK w przypadku zmiany pracodawcy?
  15. Kto i ile wpłaca do Pracowniczych Planów Kapitałowych?
    • Wpłaty dokonywane do PPK - zasilenia obligatoryjne
      i dobrowolne składek do PPK
    • Podstawa i metody naliczania PPK
      Wpłaty finansowane przez pracownika
    • Wpłaty finansowane przez pracodawcę
    • Wpłaty finansowane przez Skarb Państwa (wpłata powitalna
      i dopłaty roczne)
    • Podatki, ulgi, potrącenia w wpłatach na PPK
  16. Dokumentacja PPK
    • Deklaracja o rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK
    • Wniosek o dokonywanie wpłat do PPK
    • Inne deklaracje i wnioski stosowane w PPK
    • Miejsce i czas przechowywania dokumentacji PPK
  17. Zasady i skutki dysponowania środkami z PPK
    • Dysponowanie środkami przed ukończeniem 60 rokiem życia
      • Wypłata transferowa
      • Wypłata inwestycyjna i związana z chorobą
      • Zwrot środków na wniosek pracownika
    • Dysponowanie środkami po ukończeniu 60 roku życia
      • Wypłata środków zgromadzonych na PPK
      • Wypłata w formie świadczenia małżeńskiego
    • Czy można zgłosić członków rodziny do PPK?
    • Zasada nabywania prawa do wypłat z PPK (zdarzenia osobiste):
      • Podział środków w wyniku rozwodu
      • Dziedziczenie środków
  18. 7. Sposób zarządzania środkami w ramach Pracowniczych Planów Kapitałowych

  19. zasady i instytucje inwestowania PPK
  20. zadania wyznaczonej instytucji finansowej
  21. koszty zarządzania PPK
  22. nadzór nad funkcjonowaniem PPK
  23. ewidencja PPK
  24. portal PPK
  25. 8. Przepisy karne oraz sankcje za zaniechanie wykonania obowiązków bądź nienależyte ich wykonanie

  26. Odpowiedzialność pracodawcy za naruszenie obowiązku zawarcia umów i nieprowadzenie dokumentacji związanej z obliczaniem wpłat do PPK
  27. Odpowiedzialność pracodawcy za niedokonywanie wpłat do PPK w przewidzianym przepisami terminie
  28. Skutki nakłaniania pracodawcy do rezygnacji z PPK
  29. Nowe kompetencje kontrolne PIP w zakresie PPK

Czas trwania

1 dzień

Prelegenci

Marcin Ziomkowski

Jest prawnikiem z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym z zakresu prawa handlowego, prawa pracy oraz prawa cywilnego ze szczególnym uwzględnieniem prawa korporacyjnego. Jest stałym współpracownikiem kancelarii C&C Chakowski & Ciszek. Zajmuje się projektami doradczymi i szkoleniowymi związanymi z zatrudnieniem i świadczeniem usług w sprawach obejmujących indywidualne prawo pracy i prawo cywilne. Uczestniczy w procesach due diligence odpowiadając za aspekty pracownicze i korporacyjne. Posiada również doświadczenie w procesach łączeń, podziałów i likwidacji spółek prawa handlowego.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Golden Floor

02-326 Warszawa

Al. Jerozolimskie

woj. mazowieckie

brak danych

Poznań

woj. wielkopolskie

brak danych

Kraków

woj. małopolskie

Rejestracja

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę
540
Cena zawiera:
  • materiały szkoleniowe, notatnik i długopis, przerwy kawowe, lunch, certyfikat
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Russell Bedford Poland Akademia Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: al. Jerozolimskie 123A
  • Kod pocztowy: 02-017
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 1132836115

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Russell Bedford Poland Akademia Sp. z o.o.
02-017 Warszawa, Polska
al. Jerozolimskie 123A
woj. mazowieckie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!