Praktyczne wykorzystanie aplikacji MS EXCEL - do tworzenia analiz i prezentacji danych - 2-dniowe warsztaty komputerowe pozwalające na wprowadzenie usprawnień w

O szkoleniu

-

Dlaczego warto wziąć udział?

Cel szkolenia

-Celem warsztatu szkoleniowego jest zapoznanie jego uczestników z kluczowymi funkcjami oprogramowania MS Excel używanymi przez większość organizacji w odniesieniu do danych i sposobów prezentacji kluczowych zagadnień, pozwalających podejmować właściwe decyzje. W szkoleniu duży nacisk kładziemy na dostosowanie programu MS Excel do indywidualnych potrzeb wynikających chociażby z uwarunkowań danej organizacji oraz różnych sposobów prezentowania analiz.
-Ważnym elementem warsztatów jest przekazanie wiedzy w zakresie tych funkcji, które automatyzują procesy analizy szczególnie w obszarze raportowania oraz tworzenia wizualnych, graficznych rozwiązań pozwalających uwypuklić najważniejsze zagadnienia w Twojej organizacji.
-Wartością dodaną tego szkolenia jest nabycie praktycznych i użytecznych umiejętności w zakresie wykorzystania arkuszy kalkulacyjnych do organizowania swojej pracy i znacznej redukcji czasu na automatyzowanie procesów raportowania i wnioskowania. Daj nam dwa dni a zobaczysz w jaki sposób możesz wprowadzić usprawnienia w analizie danych swojej organizacji.
-Powiązanie aspektów teoretycznych z konkretnymi przykładami pozwala osiągnąć dodatkową wartość, polegającą na optymalnym wykorzystaniu funkcji MS Excel w Twojej codziennej pracy.

 

Korzyści dla uczestników

-Zdobycie praktycznej wiedzy z zakresu wykorzystania użytecznych formuł wspomagających automatyzację własnej pracy szczególnie w zakresie analizy danych. 
-Poznanie zasad analizy danych biznesowych za pomocą wybranych funkcji, tabel przestawnych, sum pośrednich oraz wykresów.
-Zdobycie umiejętności z zakresu wykorzystania dodatków analitycznych pozwalających ze zbioru danych wyłuskać najważniejsze informacje wspomagające decyzje biznesowe.
-Zdobycie praktycznych umiejętności nawigacji w programie poprzez własne dopasowanie widoków wstążki menu, poznanie skrótów klawiszowych, uproszczenie wielu ręcznie dotychczas wykonywanych operacji.

Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowa

Szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o osobach, które chcą poznać praktyczne wykorzystanie kluczowychi funkcji oprogramowania MS Excel pod kątem:
-prezentowania analiz danych,
-raportowania,
-automatyzacji procesów,
-wykorzystania arkuszy kalkulacyjnych w pracy zawodowej.

Program szkolenia

I. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW.
• Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
• Omówienie głównych elementów warsztatów.
II. ROZPOCZYNANANIE PRACY Z MS EXCEL.
• Dopasowywanie widoków w MS Excel.
• Przegląd funkcji w MS Excelw odniesieniu do kluczowych zadań wykonywanych przez uczestników warsztatów.
• Przegląd głównych pojęć i funkcji MS Excel.
• Sposoby nawigowania między skoroszytami.
• Znaczenie kolumn i wierszy w arkuszach kalkulacyjnych.
• Przeznaczenie komórek i sposoby automatyzacji pracy użytkownika.
• Omówienie przydatnych skrótów klawiszowych dla analityka.
• Importowanie i eksportowanie danych z i do innych aplikacji.
III. WPROWADZANIE I EDYCJA DANYCH TEKSTOWYCH I LICZBOWYCH.
• Wprowadzanie i formatowanie danych w komórkach.
• Obramowanie komórek oraz ich wpływ na percepcję odbiorców naszych analiz.
• Kopiowanie i przemieszczanie danych – czyli na co należy zwrócić uwagę, aby zachować spójność i integralność danych.
• Funkcje wstawiania wierszy oraz kolumn.
• Zmiana i ukrywanie danych.
• Operacje na danych tekstowych – o czym należy pamiętać, aby możliwie jak najwcześniej wyeliminować podstawowe błędy.
• Zabezpieczenia arkuszy oraz wybranych danych przed modyfikacją hasłami.
IV. OBLICZENIA DANYCH – WYKORZYSTANIE FORMUŁ W ARKUSZU.
• Wprowadzanie formuł do arkusza oraz ich składnia.
• Zasady stosowania odwoływania do innych komórek w arkuszach.
• Wyszukiwanie właściwych formuł analitycznych oraz właściwe ich zastosowanie.
• Przykłady zastosowania wybranych formuł wspomagających analizę danych.
• Przykłady zastosowania formuł dla danych typu data i czas.
• Zamiana formuł na wartości liczbowe.
• Operacje na komórkach i unikanie wyświetlania błędów w formułach.
• Wykonywanie obliczeń dla scenariusza ćwiczeń przy wykorzystaniu funkcji: logicznych, matematycznych, tekstowych, wyszukiwania, informacyjnych, tablicowych oraz odwołań krzyżowych.
V. FORMATOWANIE DANYCH W ARKUSZU.
• Przegląd narzędzi formatowania komórek.
• Obramowanie komórek oraz ich wpływ na percepcję odbiorców naszych analiz.
• Tworzenie niestandardowych formatów dla danych liczbowych i dat.
• Sposoby edycji tekstu w komórkach.
• Zasady wprowadzania znaków specjalnych w arkuszu.
• Wprowadzanie obramowań i podkreśleń.
• Znaczenie funkcji scalania komórek.
• Przeglądu funkcji formatowania warunkowego.
• Tworzenie słownika (listy) nazw i jego praktyczne wykorzystanie.
• Zasady stosowania funkcji autofiltru.
• Operacje na oknach arkusza – blokowanie komórek.
VI. TWORZENIE WYKRESÓW I ZASADY PROJEKCJI WYBRANYCH DANYCH.
• Główne typy wykresów i zasady ich zastosowania.
• Operacje na danych źródłowych i zasady zaznaczania elementów wykresu.
• Wyznaczanie trendu liniowego oraz automatyzacja procesu prognozowania kolejnych okresów.
• Przegląd możliwości konfiguracji wykresu.
• Wybranie typu wykresu w zależności od danych źródłowych.
• Sposoby radzenia sobie z brakującymi danymi.
VII. WYKORZYSTANIE TABEL PRZESTAWNYCH W PRAKTYCE – JAK ZAOSZCZĘDZIĆ CZAS NA ANLIZĘ DANYCH.
• Znaczenie tabel przestawnych do optymalizacji swojego warsztatu analitycznego.
• Sposoby tworzenia tabel przestawnych, czyli jak krok po kroku dokonać właściwej selekcji kluczowych danych.
• Modyfikowanie tabel przestawnych i ich wpływ na uzyskiwane wyniki.
• Zmiana danych źródłowych i ich wpływ na zagregowane wyniki zawarte w tabeli przestawnej.
• Sposoby sortowania danych i właściwe ich użycie z punktu widzenia spójności danych.
• Tworzenie raportów tabeli przestawnej ze szczególnym uwzględnieniem tworzenia zestawień Top Ten.
VIII. ODWOŁANIA W ARKUSZU KALKULACYJNYM – ZASADY STOSOWANIA.
• Zastosowanie poszczególnych typów odwołań w arkuszu.
• Wykorzystanie łączenia danych między arkuszami.
• Łączenie danych między plikami zewnętrznymi.
IX. DRUKOWANIE – PRZEGLĄD DOBRYCH PRAKTYK.
• Wybieranie elementów do wydrukowania.
• Podgląd podziału stron – zasady ergonomii prezentacji danych.
• Operacje typu: dodawanie, usuwanie znaków podziałów stron.
• Zasady drukowania arkuszy i obszarów nieciągłych.
• Eksportowanie danych do pliku PDF.
X. PODSUMOWANIE WARSZTATU I WNIOSKI KOŃCOWE.
• Przegląd grup dyskusyjnych w zakresie wykorzystania arkusza kalkulacyjnego.
• Pobieranie szablonów i wykorzystanie ich w swojej pracy.
• Poszukiwanie pomocy w zakresie rozwiązania określonych problemów analitycznych.

Microsoft, Microsoft Excel są zarejestrowanymi znakami handlowymi Microsoft Corportion.
 

W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Uwagi

Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt:

Czas trwania

2 dni

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

-
-
-

Rejestracja

szkolenie online
1 251
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
  • Ulica i nr: Libelta 1a/2
  • Kod pocztowy: 61-706
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7772616176

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska Libelta 1a/2

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. SEMPER Szkolenia to instytucja głównie specjalizująca się w real...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!