Praktycznie o zamówieniach publicznych w branży medycznej - ogłoszenie i prowadzenie postępowania z uwzględnieniem specyfiki branży na podstawie ćwiczeń i case study

O szkoleniu

Jesteś zamawiającym pracującym w branży medycznej? Świetnie się składa! Mamy szkolenie dedykowane Twoim potrzebom!

Szkolenie omawia krok po kroku wszystkie etapy procesu zamówień publicznych, począwszy od ustalania wartości zamówienia, poprzez opis przedmiotu zamówienia, aż po badanie ofert i zawieranie umów. Uczestnik dowie się, jak skutecznie zarządzać całym procesem zamówień, a także zdobędzie wiedzę na temat przygotowania i używania przedmiotowych środków dowodowych.

Dodatkowo uczestnicy kursu poznają prawo opcji, wznowień zamówienia oraz poszerzenia zakresu zamówienia zmianą umowy.

Nie czekaj, zapisz się już dziś!

Kto powinien wziąć udział?

Do osób zainteresowanych.

Program szkolenia

1. Ustalenie wartości zamówienia.

  • Sposoby ustalenia wartości zamówienia na leki i sprzęt medyczny;
  • Zasady agregacji zamówień – kiedy mamy do czynienia z zamówieniem, a kiedy zamówieniami;
  • Różnica pomiędzy dopuszczalnym, a niedopuszczalnym podziałem zamówienia na części;
  • Zasady postępowania przy udzielaniu zamówień nieplanowanych;
  • Części zamówienia o wartości poniżej 80 000 EUR dostawy/usługi lub 1 mln EUR robót budowlanych, stanowiące jednocześnie mniej niż 20% wartości całego zamówienia – stosowanie art. 30 ust 4 w praktyce;
  • Uzasadnienie braku podziału zamówienia na pakiety.

2. Opis Przedmiotu Zamówienia:
a) Co oznacza „uczciwa konkurencja” i kiedy opis przedmiotu jej nie spełnia?
b) Specyfika opisu przedmiotu zamówienia na wyroby medyczne, sprzęt medyczny czy leki.
c) Użycie znaków towarowych, patentów i pochodzenia konkretnego produktu – czy można użyć nazwy własnej przy opisie przedmiotu zamówienia na leki?
d) Równoważność przy opisie przedmiotu zamówienia.

  • Czy opisując kryteria równoważności zamawiający musi być w stanie wskazać chociażby jednego wykonawcę, oprócz producenta urządzeń z rozwiązania podstawowego, który spełniłby wskazane w SWZ kryteria równoważności?
  • Udowodnienie równoważności przez wykonawcę:
  • Dlaczego musi nastąpić na etapie składania ofert?
  • Czy może nastąpić poprzez wskazanie linku do strony internetowej zawierającej dane oferowanego produktu?
  • Czy konieczne jest wskazanie w dokumentach zamówienia równoważnych przedmiotowych środków dowodowych, którymi może posłużyć się wykonawca?

e) Ustawa o wyrobach medycznych, a opis przedmiotu zamówienia w zamówieniach publicznych.
3. Przedmiotowe środki dowodowe:

  • Czy karta katalogowa lub zaświadczenie o wpisie do Rejestru wyrobów medycznych składana w okolicznościach art. 107 ust 2 (na wezwanie zamawiającego) może być wystawiona po terminie składania ofert?
  • Wezwanie do ponownego złożenia lub uzupełnienia podmiotowego środka dowodowego – czy zamawiający może wyznaczać Wykonawcy dowolny termin na zrealizowanie wezwania, różne terminy wyznaczane różnym Wykonawcom i dopuszczalność zmiany pierwotnie wyznaczonego terminu na wniosek Wykonawcy?
  • Przedmiotowy środek dowodowy żądany od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona lub przed zawarciem umowy;
  • Różnice pomiędzy podmiotowymi, a przedmiotowymi środkami dowodowymi.

4. Tryb podstawowy przy zamówieniach medycznych
a) Na czym polega każdy z trzech wariantów trybu podstawowego?
b) Jaką postać winny przybrać negocjacje z wykonawcami w wariancie II i III:

  • Forma negocjacji – czy można przeprowadzić negocjacje telefonicznie?
  • Czy można pominąć etap negocjacji w wariancie II przesyłając od razu wykonawcy zaproszenie do złożenia oferty dodatkowej?
  • Jak i czy dokumentować przebieg negocjacji?

c) Oferta dodatkowa w wariancie II:

  • Co musi zawierać?
  • Kiedy jest nie mniej korzystna niż podstawowa – dlaczego niższa cena ofertowa nie zawsze bywa korzystniejsza?
  • Unieważnienie postępowania ze względu na brak wystarczających środków przed rozpoczęciem negocjacji w wariancie II – co na to KIO?

d) Ile czasu potrzeba na przeprowadzenie postępowania w trybie podstawowym w zależności od wybranego wariantu?
e) Specyfikacja Warunków Zamówienia czy Opis Potrzeb i Wymagań:

  • Różnice w zakresie zawartości tych dokumentów;
  • Wyjaśnienia SWZ – kiedy są konieczne, jak liczyć terminy obowiązujące przy tej czynności, dlaczego wniosek wykonawcy o dokonanie zmiany SWZ czy też wyjaśnienie motywów wymagań zamawiającego może pozostać bez rozpatrzenia;
  • Zmiany SWZ – kiedy są dopuszczalne, na co zwrócić uwagę i o czym trzeba pamiętać.

5. Narzędzia umożliwiające zwiększenie zakresu realizowanego zamówienia bez skomplikowanego postępowania.
a) Prawo opcji przy zamówieniach medycznych:

  • Czy w postępowaniu o zamówienie z prawem opcji, w przypadku badania rażąco niskiej ceny należy wyjaśniać cenę za zamówienie podstawowe, czy też cenę za opcję?
  • Czy realizacja zamówienia opcjonalnego może przekraczać 4 lata?
  • W jakim terminie po zawarciu umowy winno być złożone oświadczenie Zamawiającego w sprawie skorzystania z prawa opcji?
  • Czy wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy ustala się od ceny zamówienia podstawowego, czy ceny łącznej za zamówienie podstawowe i opcjonalne?
  • Czy warunki udziału w postępowaniu winny być proporcjonalne do przedmiotu zamówienia podstawowego, czy także do przedmiotu zamówienia opcjonalnego?
  • Czy opcja może być większa od zamówienia podstawowego?

b) Wznowienia zamówienia:

  • Co to są wznowienia i jaka jest różnica pomiędzy wznowieniami, a prawem opcji?
  • Przy jakich zamówieniach warto je przewidzieć?
  • Procedura stosowania wznowień.

c) Zamówienia podobne udzielane w trybie z wolnej ręki.
d) Poszerzenie zakresu zamówienia zmianą umowy:

  • Co to jest zmiana niskowartościowa?
  • Czy zamawiający musi ją przewidzieć w dokumentach zamówienia, a jej wartość doliczyć ustalając wartość szacunkową?    
  • Dlaczego w ramach określonych w przepisie wartości granicznych zmian umowy, tj. 10% i 15% wartości wynagrodzenia, należy uwzględniać zarówno zmiany umowy zwiększające, jak i zmniejszające zakres świadczenia?
  • Czy zmiana umowy na podstawie 455 ust. 2 polegająca tylko na podwyższeniu wynagrodzenia wykonawcy bez zmiany zakresu zamówienia lub zobowiązania wykonawcy jest zgodna z ustawą?

6. Wybrane czynności w procedurach zamówieniowych w służbie zdrowia
a) Stosowanie kryterium najniższej ceny przy zamówieniach w szpitalach;
b) Ogłoszenie o wykonaniu umowy,
c) Raport z realizacji umowy w tym:

  • Jego rola i zawartość;
  • Przypadki wymagające sporządzenia tego dokumentu przez Zamawiającego;
  • Zasady udostępniania zainteresowanym podmiotom.

d) Poprawienie w ofercie omyłek:

  • oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe – definicja, przykłady ich korekty oraz najczęściej popełniane błędy;
  • inne omyłki powodujące niezgodność oferty z warunkami zamówienia – granica istotności omyłki, sposób poprawienia, akceptacja wykonawcy.

Czas trwania

09:30-15:30

Prelegenci

Łukasz Czaban

Trener zamówień publicznych od 2004 roku, na koncie: tysiące szkoleń i godzin wykładowych z zamówień publicznych.

Uczestnik prac sejmowej Komisji Gospodarki nad nowelizacją ustawy PZP. Reprezentant stron przed Krajową Izbą Odwoławczą, autor wielu opinii dotyczących stosowania przepisów ustawy PZP oraz stanowisk w postępowaniach kontrolnych.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 099
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
  • Ulica i nr: ul. Atlasowa 41
  • Kod pocztowy: 02-437
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7010371279

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
02-437 Warszawa, Polska ul. Atlasowa 41

Organizator

ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
02-437 Warszawa, Polska
ul. Atlasowa 41
woj. mazowieckie
Firma ApexNet powstała w 2001 roku. ApexNet to doświadczony organizator szkoleń biznesowych, specjalizujący się głównie w nowoczesnych szkoleniach biznesowych. Oferta firmy jest szeroka i skierowana głównie do firm, oferując różnorodne formy szkoleń,...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!