Praktyczny przegląd zmian VAT z pakietów SLIM VAT 1-3 wraz z obszarami, które wpływać będą na wdrożenie KSeF

O szkoleniu

Ostatnie kilkanaście miesięcy to okres licznych zmian wprowadzonych do regulacji o VAT. Zmiany te dotyczą różnych obszarów rozliczania tego podatku. Wszystkie jednak są niezwykle istotne
w codziennym funkcjonowaniu podatników.
Kto powinien wziąć udział?

Nasze szkolenia kierujemy więc zarówno do prawników, którzy na co dzień mają styczność z kwestiami podatkowymi, jak i dla członków zarządów, pracowników działów finansowych i wszystkich tych, którzy w związku z wykonywaną pracą mają do czynienia z problemami podatkowymi i pragną je lepiej zrozumieć.

Program szkolenia

Podczas szkolenia:

podsumujemy kluczowe zmiany wprowadzone Pakietami SLIM VAT I i SLIM VAT 2, oraz planowane w SLIM VAT 3, w szczególności w odniesieniu do:

  • momentu ujmowania faktur korygujących „in minus” w transakcjach krajowych i zagranicznych
  • momentu ujmowania faktur korygujących „in plus” w transakcjach krajowych i zagranicznych
  • regulacje dotyczące korekt „in plus”
  • zasad przeliczania na PLN faktur (w tym zbiorczych) w walutach obcych
  • podejścia do raportowania WNT, WDT i eksportu
  • określania stawki 0% w transakcji łańcuchowej w UE
  • MPP i Białej listy
  • pozostałych obszarów choćby dot. nieodpłatnych przekazań, zasad dokonania odliczenia, ulgi na złe długi, sankcji VAT

wskażemy te ze zmian / obszarów związanych z fakturowaniem sprzedaży, które wymagają szczególnej uwagi przed wdrożeniem KSeF:

  • faktury w KSeF – w tym sprzedaż konsumencka i zagraniczna
  • duplikaty, pro-formy, noty
  • zakres danych wymaganych na fakturach
  • istotne dla KSeF informacje (np. Incoterms)
  • istotne dla fakturowania informacje (np. numer zamówienia)
  • sposób korygowania
  • stornowanie / anulowanie faktur
  • załączniki / specyfikacje do faktur
  • aktualnie dyskutowane obszary niepewności w KSeF – data wystawienia faktury, wysyłka faktury i jej odbiór przez kontrahenta, odpowiedzialność za błędy

Czas trwania

10:00-13:00

Prelegenci

Aleksandra Plichta

starszy menedżer w CRIDO

Aleksandra Plichta jest doradcą podatkowym, Managerem w Dziale Doradztwa Podatkowego w CRIDO, do którego ponownie dołączyła w 2018 r., opuszczając jedną z firm z tzw. „Big 4”. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w zakresie doradztwa podatkowego – specjalizuje się w bieżącym doradztwie w obszarze VAT na rzecz polskich i zagranicznych podatników. Projektuje strategie i działania zapewniające bezpieczeństwo podatkowe przede wszystkim dla podmiotów produkcyjnych i dystrybucyjnych, jak i z sektora real estate, w tym poprzez tworzenie nowych modeli biznesowych i wsparcie transakcyjne dla klientów działających na rynku międzynarodowym. Współpracuje z Klientami podczas wdrażania systemów finansowo-księgowych czy dedykowanych narzędzi podatkowych, np. do generowania JPK, analizuje poprawność funkcjonowania systemów rozliczania VAT i fakturowania. Wspiera Klientów aplikujących do fazy pilotażowej Programu Współdziałania (cooperative compliance) – pod kątem przeglądu poprawności i szczelności rozliczeń i procesów podatkowych, jak i strukturyzacji ram wewnętrznego nadzoru podatkowego, w tym strategii podatkowej, zindywidualizowanych pod specyfikę Klienta. Jest autorką kilkudziesięciu artykułów i opracowań o tematyce podatkowej w prasie branżowej i ogólnopolskiej oraz współautorką 3 monografii (Jednolity Plik Kontrolny – Wolters Kluwer, 2 wydania, oraz Świadczenia pozapłacowe – Oficyna Prawa Polskiego). Jako prelegent, prowadzi szkolenia w zakresie VAT. Aleksandra jest absolwentką Uniwersytetu Łódzkiego (Finanse i Rachunkowość – Strategie podatkowe).

Gdzie i kiedy

Online 13 kwiecień 2022

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
550
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Crido Szkolenia Sp. z o.o.
00-839 Warszawa
Towarowa 28
woj. mazowieckie
Crido to wiodąca firma doradcza w Polsce działająca w obszarze podatków, prawa, biznesu i innowacji. Prowadzimy działalność od 14 lat i zatrudniamy blisko 250 pracowników skoncentrowanych na wsparciu naszych klientów w rozwoju ich biznesu w kraju i z...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Warunki uczestnictwa:

Warunkiem uczestnictwa przez Uczestnika w Szkoleniu jest: dokonanie przez Klienta zgłoszenia za pośrednictwem Formularza Zgłoszeniowego;  zapoznanie się i zaakceptowanie Regulaminu Szkoleń Online CRIDO; dokonanie opłaty za Szkolenie.

Zawarcie umowy wiążącej Organizatora i Klienta, na warunkach określonych w Ofercie oraz w Regulaminie Szkoleń Online CRIDO, następuje w momencie dokonania zgłoszenia za pośrednictwem Formularza Zgłoszeniowego, z zastrzeżeniem wyczerpania miejsc na dane Szkolenie oraz potwierdzenie o przyjęciu zgłoszenia następuje drogą mailową, na adres poczty elektronicznej podany w Formularzu Zgłoszeniowym, najpóźniej na 5 dni roboczych przed planowaną datą Szkolenia. W przypadku zgłoszenia się Klienta w terminie krótszym niż 5 dni roboczych przed planowaną datą Szkolenia, potwierdzenie o przyjęciu zgłoszenia przesłane zostanie niezwłocznie, nie później jednak niż na dzień przed planowaną datą Szkolenia. Dokonanie zgłoszenia później niż na 1 dzień przed datą Szkolenia nie jest możliwe.

Potwierdzenie zawiera imię i nazwisko Klienta i/lub firmę, adres poczty elektronicznej wskazanej przez Klienta, dane identyfikacyjne Klienta, w tym firma oraz adres, szczegółowe informacje dotyczące Szkolenia takie jak nazwę, datę, godzinę, link do szkolenia online oraz numer rachunku bankowego, na który należy dokonać opłaty, a także inne dodatkowe informacje dotyczące Szkolenia.

 

Opłaty i warunki płatności:

Wszystkie kwoty wymienione w Ofercie są kwotami netto, do których doliczany jest podatek VAT, wg obowiązującej stawki. Uczestnik zobowiązany jest do dokonania opłaty za Szkolenie w terminie maksymalnie 3 dni roboczych przed planowaną datą Szkolenia, a w przypadku dokonania zgłoszenia po upływie tego terminu – nie później niż na 1 dzień przed datą Szkolenia. Za moment płatności uznaje się dzień uznania rachunku bankowego Organizatora.

Brak uiszczenia opłaty za Szkolenia i niewzięcie udziału w Szkoleniu nie jest jednoznaczne z rezygnacją ze Szkolenia.

Klient, akceptując Regulamin Szkoleń Online CRIDO, przyjmuje do wiadomości, że faktury pro forma, faktury VAT, korygujące faktury VAT oraz duplikaty faktur i duplikaty faktur korygujących przesłane zostaną na adres poczty elektronicznej wskazany w Formularzu Zgłoszeniowym. Faktura pro forma zostanie wystawiona w momencie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia dotyczącego Szkolenia oraz przesłana na adres poczty elektronicznej wskazany w Formularzu Zgłoszeniowym. Faktura VAT zostanie wystawiona po przeprowadzeniu Szkolenia oraz przesłana na adres poczty elektronicznej wskazany w Formularzu Zgłoszeniowym. 

Opłaty należy dokonać na konto Organizatora wskazane w otrzymanym potwierdzeniu udziału w Szkoleniu. 

Organizator zastrzega sobie prawo wysłania wezwania do zapłaty na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta w Formularzu Zgłoszeniowym.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Crido Szkolenia Sp. z o.o.
00-839 Warszawa Towarowa 28
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!