O szkoleniu
Pacjenci coraz częściej zgłaszają zastrzeżenia i skargi do Narodowego Funduszu Zdrowia, co często skutkuje wszczynaniem postępowań wyjaśniających, kontrolami i nałożeniem sankcji finansowych na świadczeniodawców. Poznaj najczęściej popełniane błędy, sprawdź ich potencjalne skutki oraz sposoby ich szybkiej naprawy ale przede wszystkim zadbaj o to, by zawsze być w zgodzie z katalogiem i specyfiką praw pacjenta.
Naucz się, jak powinieneś stosować prawa pacjenta w praktyce.
- Unikaj sytuacji konfliktowych z pacjentami oraz skarg do NFZ i RPP.
- Przygotuj swój personel do kontaktów z różnymi typami pacjentów.
- Dbaj o pacjentów i zdobywaj dobrą opinię swojej placówki medycznej.
Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniu o prawach i obowiązkach pacjenta?
- Dowiesz się, jak wygląda odpowiedzialność personelu medycznego i placówek służby zdrowia w zakresie przestrzegania uprawnień pacjentów przysługujących im w trakcie leczenia.
- Podczas szkolenia w kompleksowy i syntetyczny sposób omówimy podstawy prawne i wyzwania związane z problematyką praw i obowiązków pacjenta.
- Na licznych, autentycznych przykładach omówimy najczęściej popełniane błędy i pokażemy potencjalne skutki nieprzestrzegania praw pacjenta.
- Wskażemy, jak uniknąć błędów, a jeśli błędy w przestrzeganiu praw pacjentów już zostaną popełnione, damy przepis na ich szybkie naprawienie.
- Szkolenie pozwoli zapoznać się z katalogiem i specyfiką praw pacjenta, da propozycje rozwiązań zabezpieczających przed naruszaniem praw pacjenta i narzędzi wewnętrznej kontroli.
Kogo zapraszamy na zajęcia? Udział w kursie rekomendujemy dyrektorom i menadżerom placówek ochrony zdrowia, lekarzom i pielęgniarkom, osobom mającym bezpośredni kontakt z pacjentami oraz urzędnikom funkcjonującym w obszarze kontroli służby zdrowia.
Program szkolenia
Prawa i obowiązki pacjenta
- Prawa i obowiązki pacjenta. Wprowadzenie w środowisko prawne i omówienie przepisów regulujących prawa pacjenta do świadczeń opieki zdrowotnej oraz obowiązki nakładane na osoby leczące się.
- Jak zadbać o przestrzeganie praw pacjenta?
- Naruszenia i łamanie praw pacjenta. Kwestie odpowiedzialności prawnej.
- Case study - Błędy świadczeniodawców I przepisy na zadowolenie pacjentów.
- Unikanie sytuacji konfliktowych i sposoby interakcji z różnymi typami pacjentów.
Przestrzeganie praw pacjenta jest ustawowym obowiązkiem wszystkich podmiotów uczestniczących w udzielaniu świadczeń zdrowotnych. Muszą mieć to na względzie organy władzy publicznej, osoby wykonujące zawody medyczne oraz pozostali, którzy z racji wykonywanego zawodu mają kontakt z pacjentem.
Czas trwania
ZAJĘCIA TRWAJĄ 3 GODZINY Z PRZERWAMI.
* Szkolenie odbywa się w godz. 10:00 - 13:00
* Uczestniczysz w szkoleniu online prowadzonym na żywo.
* Przed szkoleniem otrzymasz link do platformy szkoleniowej.
Wymagane sprzętowe i techniczne: możesz korzystać z komputera, laptopa, tabletu lub smartfona, potrzebujesz głośniki lub słuchawki, stabilne łącze i przeglądarkę internetowa.
NIE MUSISZ INSTALOWAĆ ŻADNEGO OPROGRAMOWANIA.
Prelegenci
Wykładowca specjalizujący się w nowoczesnym zarządzaniu podmiotami leczniczymi.
Doktor nauk humanistycznych z pięcioletnim doświadczeniem prowadzącego konwersatoria na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Ma dziesięcioletnie doświadczenie pracy w pełnoprofilowym, dynamicznie rozwijającym się Centrum Onkologii. Brał udziału w implementacji i wdrażaniu Szybkiej Ścieżki Onkologicznej i związanej z nim DiLO, a ostatnio w zadaniach związanych z zagadnieniami Kompleksowej Opieki Onkologicznej (KON-Pierś, KON-Jelito).Od kilku lat pełni funkcję konsultanta do spraw medycznych w kancelarii adwokackiej.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
* korzystasz z doświadczenia i eksperckiej wiedzy wykładowcy - Pawła Postawskiego,
* masz bezpośredni kontakt z trenerem i możliwość zadawania na bieżąco pytań na czacie,
* poruszamy praktyczne aspekty przestrzegania praw pacjentów,
* dokonujemy szczegółowego przeglądu uprawnień i obowiązków pacjentów,
* prezentujemy katalog praw pacjenta wraz z ich specyfiką.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 498 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Aby uczestniczyć w szkoleniu wystarczy tylko dokonać zgłoszenia.
Nie pobieramy przedpłat ani zaliczek przed szkoleniem.
Oferujemy odroczone terminy płatności za faktury.
Terminy płatności za faktury:
➤ Termin płatności – 14 dni. Przedsiębiorcy i firmy dokonują wpłaty na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia.
➤ Termin płatności – 21 dni. Jednostki budżetowe i samorządowe dokonują wpłaty na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia.
➤ Wpłata przed szkoleniem. Osoby prywatne (osoby fizyczne) dokonują wpłat najpóźniej na dzień przed rozpoczęciem szkolenia lub kursu.
Wpłat można dokonywać na nasze konto: Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. 16 2130 0004 2001 0100 9756 0008
Faktury za szkolenia i kursy - E-faktury (PDF) wysyłamy uczestnikom w dniu szkolenia.
- Nazwa firmy: Polbi Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Aleje Jerozolimskie 65/79
- Kod pocztowy: 00-697
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5260033660