Prawa i obowiązki pacjenta w praktyce

O szkoleniu

Pacjenci coraz częściej zgłaszają zastrzeżenia i skargi do Narodowego Funduszu Zdrowia, co często skutkuje wszczynaniem postępowań wyjaśniających, kontrolami i nałożeniem sankcji finansowych na świadczeniodawców. Poznaj najczęściej popełniane błędy, sprawdź ich potencjalne skutki oraz sposoby ich szybkiej naprawy ale przede wszystkim zadbaj o to, by zawsze być w zgodzie z katalogiem i specyfiką praw pacjenta.

Naucz się, jak  powinieneś stosować prawa pacjenta w praktyce.

  • Unikaj sytuacji konfliktowych z pacjentami oraz skarg do NFZ i RPP.
  • Przygotuj swój personel do kontaktów z różnymi typami pacjentów.
  • Dbaj o pacjentów i zdobywaj dobrą opinię swojej placówki medycznej.
Dlaczego warto wziąć udział?

Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniu o prawach i obowiązkach pacjenta?

  • Dowiesz się, jak wygląda odpowiedzialność personelu medycznego i placówek służby zdrowia w zakresie przestrzegania uprawnień pacjentów przysługujących im w trakcie leczenia.
  • Podczas szkolenia w kompleksowy i syntetyczny sposób omówimy podstawy prawne i wyzwania związane z problematyką praw i obowiązków pacjenta.
  • Na licznych, autentycznych przykładach omówimy najczęściej popełniane błędy i pokażemy potencjalne skutki nieprzestrzegania praw pacjenta.
  • Wskażemy, jak uniknąć błędów, a jeśli błędy w przestrzeganiu praw pacjentów już zostaną popełnione, damy przepis na ich szybkie naprawienie.
  • Szkolenie pozwoli zapoznać się z katalogiem i specyfiką praw pacjenta, da propozycje rozwiązań zabezpieczających przed naruszaniem praw pacjenta i narzędzi wewnętrznej kontroli.
Kto powinien wziąć udział?

Kogo zapraszamy na zajęcia? Udział w kursie rekomendujemy dyrektorom i menadżerom placówek ochrony zdrowia, lekarzom i pielęgniarkom, osobom mającym bezpośredni kontakt z pacjentami oraz urzędnikom funkcjonującym w obszarze kontroli służby zdrowia.

Program szkolenia

Prawa i obowiązki pacjenta

  1. Prawa i obowiązki pacjenta. Wprowadzenie w środowisko prawne i omówienie przepisów regulujących prawa pacjenta do świadczeń opieki zdrowotnej oraz obowiązki nakładane na osoby leczące się.
  2. Jak zadbać o przestrzeganie praw pacjenta?
  3. Naruszenia i łamanie praw pacjenta. Kwestie odpowiedzialności prawnej.
  4. Case study - Błędy świadczeniodawców I przepisy na zadowolenie pacjentów.
  5. Unikanie sytuacji konfliktowych i sposoby interakcji z różnymi typami pacjentów.

Przestrzeganie praw pacjenta jest ustawowym obowiązkiem wszystkich podmiotów uczestniczących w udzielaniu świadczeń zdrowotnych. Muszą mieć to na względzie organy władzy publicznej, osoby wykonujące zawody medyczne oraz pozostali, którzy z racji wykonywanego zawodu mają kontakt z pacjentem.

Czas trwania

ZAJĘCIA TRWAJĄ 3 GODZINY Z PRZERWAMI.

* Szkolenie odbywa się w godz. 10:00 - 13:00

* Uczestniczysz w szkoleniu online prowadzonym na żywo.

* Przed szkoleniem otrzymasz link do platformy szkoleniowej.

Wymagane sprzętowe i techniczne: możesz korzystać z komputera, laptopa, tabletu lub smartfona, potrzebujesz głośniki lub słuchawki, stabilne łącze i przeglądarkę internetowa.

NIE MUSISZ INSTALOWAĆ ŻADNEGO OPROGRAMOWANIA.

Prelegenci

Paweł Postawski
Ekspert w Branży Healthcare

Wykładowca specjalizujący się w nowoczesnym zarządzaniu podmiotami leczniczymi.

Doktor nauk humanistycznych z pięcioletnim doświadczeniem prowadzącego konwersatoria na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Ma dziesięcioletnie doświadczenie pracy w pełnoprofilowym, dynamicznie rozwijającym się Centrum Onkologii. Brał udziału w implementacji i wdrażaniu Szybkiej Ścieżki Onkologicznej i związanej z nim DiLO, a ostatnio w zadaniach związanych z zagadnieniami Kompleksowej Opieki Onkologicznej (KON-Pierś, KON-Jelito).Od kilku lat pełni funkcję konsultanta do spraw medycznych w kancelarii adwokackiej.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Uczestniczysz w spotkaniu online prowadzonym na żywo:

* korzystasz z doświadczenia i eksperckiej wiedzy wykładowcy - Pawła Postawskiego,
* masz bezpośredni kontakt z trenerem i możliwość zadawania na bieżąco pytań na czacie,
* poruszamy praktyczne aspekty przestrzegania praw pacjentów,
* dokonujemy szczegółowego przeglądu uprawnień i obowiązków pacjentów,
* prezentujemy katalog praw pacjenta wraz z ich specyfiką.

Rejestracja

Cena za jedną osobę
Możesz zapłacić po szkoleniu. Nie pobieramy przedpłat ani zaliczek.
483
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 498 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 5 dni przed terminem
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Aby uczestniczyć w szkoleniu wystarczy tylko dokonać zgłoszenia.

Nie pobieramy przedpłat ani zaliczek przed szkoleniem.

Oferujemy odroczone terminy płatności za faktury.

Terminy płatności za faktury

  • Termin płatności – 14 dni. Przedsiębiorcy i firmy dokonują wpłaty na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia.
  • Termin płatności – 21 dni. Jednostki budżetowe i samorządowe dokonują wpłaty na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia.
  • Wpłata przed szkoleniem. Osoby prywatne (osoby fizyczne) dokonują wpłat najpóźniej na dzień przed rozpoczęciem szkolenia lub kursu.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Polbi Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Aleje Jerozolimskie 65/79
  • Kod pocztowy: 00-697
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5260033660

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Polbi Sp. z o.o.
00-697 Warszawa, Polska Aleje Jerozolimskie 65/79

Organizator

Polbi Sp. z o.o.
00-697 Warszawa, Polska
Aleje Jerozolimskie 65/79
woj. mazowieckie
Jesteśmy firmą szkoleniową. Działamy od 1994 r. Prowadzimy kursy i szkolenia. Zespół Polbi tworzą ludzie z pasją, nasze motto brzmi „Uczymy tego, na czym się znamy”, a naszą misją jest dzielenie się wiedzą. Nasze specjalizacje to między i...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!