O szkoleniu
Cel szkolenia
Celem Szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu wykonywania przepisów prawa przy zawieraniu umów sprzedaży oraz świadczenia usług około-sprzedażowych. Program szkolenia obejmuje zasady odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta na podstawie przepisów kodeksu cywilnego (rękojmia, gwarancja) wobec konsumentów i przedsiębiorców, oraz inne zasady odszkodowawcze związane z jakością produktów i usług. Prezentowane są także regulacje Ustawy o prawach konsumenta dotyczące zawierania umów na odległość (handel internetowy). Uczestnicy poznają także dobre praktyki prowadzenia korespondencji w procesie reklamacji. Podczas szkolenia prowadzący odpowiada na pytania dotyczące bieżących problemów związanych z obsługą reklamacji i sposobu postępowania z nietypowymi żądaniami klientów.
Korzyści dla uczestników
- Poznanie zakresu odpowiedzialności sprzedawcy i producenta za oferowany produkt,
- Poznanie procedur reklamacyjnych na podstawie przepisów o rękojmi i gwarancji i praktyki ich stosowania,
- Poznanie zakresu możliwych roszczeń odszkodowawczych klientów w związku ze sprzedażą wadliwych produktów,
- Poznanie zasad dotyczących sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość (sprzedaż internetowa)
- Poznanie obowiązku sprzedawcy przy oferowaniu do sprzedaży produktów oraz najważniejszych pojęć prawnych z tym związanych (oferta, reklamacja, terminy, itp.).
- Poznanie zasad korespondencji z klientami i instytucjami ws. reklamacji.
- Poznanie zasad planowania procedur reklamacyjnych w przedsiębiorstwie na podstawie przepisów prawa.
- Ciekawe materiały szkoleniowe.
- Możliwość indywidualnych konsultacji z ekspertem z zakresu prawnych aspektów rozpatrywania reklamacji.
- Poznanie przykładowych wdrożeń wraz z omówieniem indywidualnych rozwiązań.
Grupa docelowa
• Pracownicy działów sprzedaży w segmencie B2C,
• Pracownicy punktów serwisowy i gwarancyjnych,
• Pracownicy odpowiedzialni za rozpatrywanie reklamacji konsumenckich w przedsiębiorstwach,
• Menedżerowie zarządzający procesami reklamacji.
• Wszystkie osoby zainteresowane tematyką omawianą podczas szkolenia.
Program szkolenia
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
Dzień I
1. Podstawowe pojęcia prawne związane z reklamacjami
a. Definicja prawa cywilnego
b. Podstawowe zasady zawierania i wykonywania umów cywilnoprawnych
c. Najważniejsze pojęcia prawne niezbędne w pracy handlowca
d. Konsumenckie i niekonsumenckie umowy sprzedaży
2. Podstawowe obowiązki sprzedawcy i producenta
a. Zasady oferowania produktów
b. Zasady ekspozycji produktów i zakres informacji przekazywanych klientowi w ramach oferty
c. Podział obowiązków pomiędzy producentem, gwarantem a sprzedawcą
d. Odpowiedzialność producenta i sprzedawcy za jakość sprzedawanych produktów
3. Podstawy prawne reklamacji
a. Zakres odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta za oferowany towar
b. Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne
Dzień II
4. Podstawy prawne reklamacji (c.d.)
a. Odpowiedzialność gwaranta z tytułu gwarancji jakości
b. Reklamacje usług
c. Inne podstawy prawne odpowiedzialności producenta, gwaranta i sprzedawców względem klientów końcowych
5. Korespondencja z klientami i instytucjami ws. reklamacji
a. Instytucje zajmujące się prawami konsumenta i ich uprawnienia w procesie reklamacji
b. Najważniejsze zasady korespondencji z klientami i instytucjami nadzoru rynku
6. Sesja warsztatowa
a. Konstruowanie systemu obsługi reklamacji w przedsiębiorstwie – najważniejsze zasady
b. Analiza przypadków reklamacji z praktyki
7. Zakończenie szkolenia
a. Sesja pytań i odpowiedzi
b. Test podsumowujący szkolenie
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Czas trwania
2 dni
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 480 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 380 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
- Ulica i nr: Grottgera 16/1
- Kod pocztowy: 60-758
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7773150627