O szkoleniu
Zapraszamy na szkolenie dotyczące aktualnego prawa reklamacyjnego.
Zmiany w reklamacjach od 2023 r. wprowadziły nowe zasady rękojmi dla konsumentów. Przepisy regulujące to zagadnienie zostaną przeniesione z kodeksu cywilnego do ustawy o prawach konsumenta. Zmiany od 2023 r. określają prawa konsumenta z tytułu braku zgodności towaru z umową, wprowadzają regulacje dotyczące umów o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej. Ustawa zmieniająca wprowadza także zmiany w kodeksie cywilnym polegające na usunięciu z przepisów prawa cywilnego o rękojmi przy sprzedaży rzeczy ruchomych odrębności dotyczących umów zawieranych z konsumentami. Wymusi to zmiany w zakresie regulaminu sprzedaży, regulaminu reklamacji, zmian w formularzach reklamacyjnych.
Na kilka dni przed szkoleniem każdy Uczestnik otrzyma ankietę dotyczącą procedury reklamacyjnej funkcjonującej w swojej firmie.
Zapraszamy na szkolenie dotyczące najnowszych zmian w zakresie prawa reklamacyjnego.
Zmiany w reklamacjach od 2023 r. wprowadzają nowe zasady rękojmi dla konsumentów. Przepisy regulujące to zagadnienie zostaną przeniesione z kodeksu cywilnego do ustawy o prawach konsumenta. Zmiany od 2023 r. określają prawa konsumenta z tytułu braku zgodności towaru z umową, wprowadzają regulacje dotyczące umów o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej. Ustawa zmieniająca wprowadza także zmiany w kodeksie cywilnym polegające na usunięciu z przepisów prawa cywilnego o rękojmi przy sprzedaży rzeczy ruchomych odrębności dotyczących umów zawieranych z konsumentami. Wymusi to zmiany w zakresie regulaminu sprzedaży, regulaminu reklamacji, zmian w formularzach reklamacyjnych.
Na kilka dni przed szkoleniem każdy Uczestnik otrzyma ankietę dotyczącą procedury reklamacyjnej funkcjonującej w swojej firmie.
WYBRANE OPINIE UCZESTNIKÓW PO SZKOLENIU:
„Przede wszystkim dziękuję za profesjonalizm Prowadzącego. Jasno przekazane i nakreślone zagadnienia z zakresu reklamacji B2B i B2C. Możliwość zadawania pytań stricte branżowych daje możliwość zgłębienia zagadnienia a Trener rzeczowo wyjaśnił wszelkie niuanse. Szczerze polecam szkolenia firmy Kompetea!”
Koordynator Działu Serwisu, Profbud
"Zdecydowanie rekomenduję szkolenie z zakresu "Reklamacje w ujęciu B2B i B2C" prowadzone przez firmę Kompetea. Prowadzący posiadał ogromne doświadczenie i obszerną wiedzę, którą w sposób profesjonalny i przystępny przekazał uczestnikom. Wiedza była zaprezentowana w sposób bardzo przejrzysty, poparta licznymi przykładami, przekazywana w sposób wyczerpujący i zrozumiały. Było to najlepsze szkolenie w trybie on-line, w jakim do tej pory brałem udział."
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży, Budmech
„Szkolenie rewelacja. Jedno z nielicznych, gdzie nabyta wiedza przełoży się bezpośrednio na działanie w rynku. Bardzo dobry kontakt z wykładowcą plus bardzo dużo przykładów z życia.”
specjalista ds. sprzedaży, Saint Gobain
„Dziękuję bardzo za przeprowadzone szkolenie. Z pewnością jedno z najciekawszych i lepiej przeprowadzonych, w których miałam okazję uczestniczyć. Pełen profesjonalizm i ogromna wiedza.”
specjalista ds. zakupów, Saint Gobain
Osoby odpowiedzialne za proces reklamacji, pracownicy DOK, sprzedaży; właściciele firm, w tym sklepów internetowych.
Program szkolenia
Zmiany 2023 r.
- Reklamacje przeniesione do ustawy o prawach konsumenta
- Stosowanie nowych i starych przepisów
- Obligatoryjność gwarancji jakości
- Ustawa o prawach konsumenta a kodeks cywilny
- Konieczne zmiany w wewnętrznych regulacjach:
- Regulamin sprzedaży
- Regulamin reklamacji
- Procedura gwarancyjna
- Formularz reklamacji
- Nowe terminy dot. reklamacji
- Dyrektywa towarowa,
- Dyrektywa cyfrowa
- Omnibus
Reklamacje z 2022 r. obowiązujące nawet do 2025 r.
- ochrona konsumencka dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą
- „Przedsiębiorca, który w określonych sytuacjach ma uprawnienia konsumenckie” – Przepisy regulujące procedurę reklamacyjną w ujęciu B2B
- analiza PKD pod kątem reklamacji
- zmiana regulaminów sprzedażowych (niedozwolone postanowienia umowne (klauzule abuzywne, rękojmia za wady, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość) – Dokumentacja reklamacyjna
- Przedsiębiorca-Przedsiębiorca, Przedsiębiorca-Konsument – wskazanie różnic w procedurach reklamacyjnych
- umowy niezwiązane z zawodową działalnością
- proces reklamacyjny „Krok po Kroku” według nowych przepisów (od 01.01.2021)– procedura reklamacyjna,
- nowy termin na ustosunkowanie się do reklamacji Konsumenta
- odpowiedzialność za cechy produktu – sprzedawca na równi z producentem
Podstawowe przepisy prawa regulujące problematykę reklamacji:
- definicja przedsiębiorcy i konsumenta,
- przepisy reklamacyjne w stosunku do konsumentów (osób fizycznych),
- przepisy reklamacyjne w stosunku do przedsiębiorców,
- źródła prawa oraz hierarchia aktów prawnych dot. reklamacji,
- zakres zastosowania ustawy o prawach konsumenta,
- zakres zastosowania kodeksu cywilnego,
- reguły kolizyjne
Charakterystyka umowy sprzedaży:
- treść i forma umowy,
- ogólne warunki umów,
- wzory umów i regulaminy,
- obowiązki sprzedawcy przy zawieraniu umów w lokalu przedsiębiorcy,
- tworzenie umów regulujących odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi i gwarancji;
- sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa i sprzedaż na odległość,
- pojęcie umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstw oraz sprzedaż na odległość;
Gwarancja a rękojmia:
- gwarancja – pojęcie, forma i treść gwarancji,
- czas trwania gwarancji,
- odpowiednie zapisy gwarancyjne,
- możliwość rezygnacji z gwarancji,
- rękojmia – przepisy kodeksu cywilnego, czas trwania; interpretacja przepisów,
- rękojmia a gwarancja –krzyżowanie się uprawnień;
Niedozwolone klauzule umowne przy sprzedaży konsumenckiej:
- klauzule abuzywne (niedozwolone),
- orzecznictwo SN, NSA oraz UOKIK;
Wady rzeczy, czyli niezgodność towaru z umową.
- wady fizyczne,
- wady prawne,
- niezgodność towaru z umową,
- znaczenie dokumentów gwarancyjnych, atestów certyfikatów itp. wydawanych kupującemu wraz z towarem,
- niekompletność rzeczy, kwestia odpowiedzialności sprzedawcy za braki ilościowe,
- nieprawidłowość w zamontowaniu i uruchomieniu rzeczy jako wada fizyczna;
Procedura reklamacyjna:
- sposób i forma zawiadomienia o wadzie,
- obniżenie ceny – uprawnienia kupującego z tytułu rękojmi,
- odstąpienie od umowy i jego skutki(możliwość obciążenia kupującego za częściowe zużycie rzeczy, która okazała się wadliwa),
- wymiana rzeczy wadliwej na wolną od wad, sposób i termin wymiany,
- naprawa rzeczy,
- sposób naprawy,
- żądanie demontażu rzeczy i ponownego jej zamontowania, skutki niewykonania przez sprzedawcę,
- zwłoka sprzedawcy z odebraniem wadliwej rzeczy od kupującego,
- koszty naprawy, wymiany, demontażu, ponownego montażu;
Terminy dot. reklamacji (rękojmi i gwarancji):
- terminy wygaśnięcia uprawnień kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową,
- terminy odpowiedzialności sprzedawcy za wady,
- dochodzenie odpowiedzialności sprzedawcy wobec dostawcy wadliwego towaru,
- terminy dot. rękojmi,
- terminy dot. gwarancji;
Regulacje dotyczące odstąpienia od umowy:
- termin do odstąpienia,
- kiedy konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy;
PANEL DYSKUSYJNY
- otwarty panel dyskusyjny – pytania do Trenera
- konsultacje w odniesieniu do wypełnionej przed szkoleniem ankiety procedury reklamacyjnej firmy
- indywidualne konsultacje dokumentacji reklamacyjnej
Czas trwania
Szkolenie on-line 09:00-15:00
Prelegenci
Prawnik i Ekspert w tematyce prawa gospodarczego, prawa administracyjnego oraz prawa pracy. Absolwent prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla sektora prywatnego jak i Administracji Państwowej. Przez kilka lat współpracował i publikował w Dzienniku Gazecie Prawnej. Współpracował z Polską Agencją Prasową oraz firmą Wolters Kluwer – łącznie wydał ponad 300 publikacji prawniczych.
Szkolił m. in. dla: BRITA Polska Sp. z o.o. / International Tobacco Machinery Poland Sp. z o.o. / Vaillant Saunier Duval Sp. z o.o. / Triumph International Polska / Norauto Polska sp. z o.o. . / ITM POLAND SP. Z O.O. / Sits Sp. z o.o. / Tata Global Beverages Polska Sp. z o.o. / DENCKERMANN SP. Z O.O. / Centrum Eletronicznych Usług Płatniczych eService Sp. z o.o. / Auto Land Polska S.A. / Krosno Glass S.A. / MISPOL S.A. / Promotorzy Trading Sp. z o.o. sp.k./ Meblolux Sp. z o.o. / Invena S.A. / Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego „PZL-KALISZ” S.A. / Budmech sp. z o.o. sp. k / BZS Sklejka-Multi S.A. / Polflam Sp. z o.o. / Trodat Polska Sp. z o.o. / Stolbud Włoszczowa S.A.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.)
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
- W przypadku osób zgłaszających się z ramienia firm i Instytuacji Administracji Publicznej opłata za szkolenie następuje przelewem w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia, na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
-
Płatność przed szkoleniem obowiązuje w przypadku:
Osób prywatnych, Firm, które we wcześniejszej współpracy zalegały z opłatą za faktury, Firm i osób widniejących w spisie Krajowego Rejestru Długów Zakładów będących w upadłości
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty za szkolenie.
- Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
- Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
- Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Kompetea Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ludwika Rydygiera 8
- Kod pocztowy: 01-793
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5223008314