Prawo autorskie i prawa pokrewne - Kompendium obowiązujących przepisów w praktyce. 2-dniowe warsztaty szkoleniowe i konsultacje.

O szkoleniu

Cel szkolenia

-przekazanie uczestnikom wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie posługiwania się instytucjami prawa autorskiego;
-nabycie przez uczestników umiejętności tworzenia i weryfikacji prawnie skutecznych umów a także także konstruowania zabezpieczeń umów, których przedmiotem są autorskie prawa majątkowe lub upoważnienie do korzystania z utworu w rozumieniu prawa autorskiego;
-pozyskanie przez uczestników szkolenia, wiedzy dotyczącej istniejących w polskim prawie instrumentów ochrony prawa autorskiego i praw pokrewnych oraz zasad odpowiedzialności za naruszenie tych praw;
-zapoznanie uczestników z aktualnie obowiązującym stanem prawnym.

Dlaczego warto wziąć udział?


Korzyści dla uczestników -możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji z radcą prawnym.
-uzyskanie kompleksowej wiedzy w zakresie istniejących, w polskim prawie regulacji dotyczących prawa autorskiego i praw pokrewnych
-nauka praktycznych umiejętności w zakresie tworzenia i weryfikacji umów, których przedmiotem są autorskie prawa majątkowe lub upoważnienie do korzystania z utworu w rozumieniu prawa autorskiego.

Kto powinien wziąć udział?


Grupa docelowa

Szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o wszystkich osobach, których znajomość prawa autorskiego i praw pokrewnych jest niezbędna do prawidłowego pełnienia obowiązków służbowych zarówno w sektorze publicznym i prywatnym.
Do udziału w szkoleniu serdecznie zapraszamy:

  • pracowników jednostek publicznych oraz instytucji kultury
  • pracowników jednostek naukowo-badawczych
  • pracowników pracowni architektoniczno-urbanistycznych oraz przedsiębiorstw budowlanych
  • pracowników wydawnictw, agencji reklamowych, prasy, telewizji
  • pracowników agencji fotograficznych, muzycznych i firm audiowizualnych
  • pracowników IT
  • wszystkie osoby zainteresowane omawiane podczas szkolenia tematyką.

Program szkolenia

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
 

1. Prawo autorskie w strukturze praw własności intelektualnej. Źródła prawa autorskiego (prawo krajowe, a prawo międzynarodowe)
2. Zakres regulacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
3. Przedmiot ochrony prawa autorskiego:
a) pojęcie i rodzaje utworów w rozumieniu prawa autorskiego w ujęciu praktycznym;
b) moment powstania utworu – różnice pomiędzy utworem a innymi wytworami intelektu ;
c) szczególne rodzaje utworów (programy komputerowe, utwory audiowizualne, utwory pracownicze i inne);
d) utwór samoistny, a eksploatacja cudzego utworu w utworze własnym – utwór inspirowany, zależny.
4. Podstawowe zasady ochrony praw autorskich
5. Podmioty korzystające z ochrony prawa autorskiego:
a) twórca (współtwórca);
b) pracodawca twórcy (twórczość pracownicza);
c) licencjobiorcy i inne podmioty praw autorskich.
6. Treść prawa autorskiego:
a) prawa autorskie osobiste (prawo do integralności utworu, prawo do rzetelnego wykorzystania utworu, prawo do autorstwa, i inne);
b) autorskie prawa majątkowe (treść prawa, pola eksploatacji, prawo do rozporządzania utworem i pobierania wynagrodzenia z
tytułu jego udostępniania i inne).
Sesja warsztatowa
7. Ograniczenie treści autorskich praw majątkowych
a) dozwolony użytek chronionych utworów;
b) prawo cytatu – rodzaje cytatu;
c) prawo panoramy;
d) czas trwania autorskich praw majątkowych;
f) inne ograniczenia.
8. Korzystanie z prawa a przeniesienie majątkowych praw autorskich w aspekcie praktycznym – umowy związane z działaniami na prawach autorskich:
a) umowa licencji (sublicencji);
b) umowy przenoszące majątkowe prawa autorskie;
c) inne umowy związane z wykorzystaniem utworów;
d) elementy istotne umowy obejmującej kwestie prawa autorskiego;
9. Tworzenie umów, których przedmiotem są autorskie prawa majątkowe lub upoważnienie do korzystania z utworu
- ujęcie praktyczne.
Sesja warsztatowa
10. Prawo do wizerunku i innych dóbr osobistych.
11. Prawa pokrewne
a) prawo do artystycznych wykonań;
b) prawa do fonogramów i wideogramów;
c) prawo do nadań programów;
d) prawo do wydań naukowych i krytycznych;
e) inne prawa pokrewne.
12. Ochrona prawa autorskiego, ochrona wizerunku:
a) instrumenty ochrony autorskich praw osobistych;
b) instrumenty ochrony autorskich praw majątkowych;
c) ochrona wizerunku i innych dóbr osobistych;
d) sposoby ochrony praw autorskich w działalności gospodarczej;
e) ochrona w ramach utworów współautorskich;
13. Odpowiedzialność za naruszenie praw autorskich na gruncie prawa cywilnego i karnego.
14. Organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi lub prawami pokrewnymi.
15. Podsumowanie warsztatów.

 

W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Czas trwania

Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00- 

Dzień II
Godz.09:00-15.00- 

Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00- 

Dzień II
Godz.09:00-17.00- 


Forma zajęć

Prelegenci

Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

-
Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

-
Kraków

Kraków

woj. małopolskie

Rejestracja

Szkolenie online
-
1 251
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Regulamin

1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia faksem pod numer (61) 6 247 936 lub mailem na adres: info@szkolenia-semper.pl

2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie

osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem

webinarium.

4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości:

pełna kwota.

5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów

webinarium.

6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili.

KARTA ZGŁOSZENIA UDZIAŁU W WEBINARIUM

UZUPEŁNIONE ZGŁOSZENIE NALEŻY

PRZESŁAĆ FAKSEM (61 6 247 936) LUB

MAILEM (INFO@SZKOLENIA-SEMPER.PL)

Szczegóły dotyczące webinarium:

7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.

8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne www.szkolenia-semper.pl, akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez

e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.

9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.

10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na

webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.

Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.

Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to

niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane.


Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
  • Ulica i nr: Libelta 1a/2
  • Kod pocztowy: 61-706
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7772616176

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska Libelta 1a/2

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. SEMPER Szkolenia to instytucja głównie specjalizująca się w real...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!