O szkoleniu
Zapoznanie uczestników z aktualnymi regulacjami prawnymi dotyczącymi energetyki i efektywności energetycznej w Polsce i Unii Europejskiej.
Przedstawienie strategii wdrażania polityk energetycznych zgodnych z celami klimatycznymi.
Omówienie mechanizmów wspierających rozwój odnawialnych źródeł energii (OZE) i efektywności energetycznej.
Praktyczne przygotowanie uczestników do analizy i wdrażania polityk zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Wymiana doświadczeń i najlepszych praktyk między uczestnikami reprezentującymi różne sektory gospodarki.
Uzyskanie kompleksowej wiedzy na temat prawa energetycznego i jego wpływu na rozwój sektora OZE.
Poznanie narzędzi i mechanizmów wsparcia dla inwestycji w efektywność energetyczną i odnawialne źródła energii.
Możliwość przeanalizowania studiów przypadków z krajowego i międzynarodowego rynku energetycznego.
Zdobycie umiejętności praktycznych poprzez warsztaty i interaktywne ćwiczenia.
Szkolenie skierowane jest do:
Przedstawicieli administracji publicznej odpowiedzialnych za politykę energetyczną i ochronę środowiska.
Firm prywatnych z sektora energetycznego, deweloperów projektów OZE i przedsiębiorstw przemysłowych.
Samorządów i jednostek odpowiedzialnych za zrównoważony rozwój i efektywność energetyczną.
Doradców i konsultantów ds. prawa energetycznego i transformacji energetycznej.
Organizacji pozarządowych i instytucji badawczych zajmujących się energetyką i zmianami klimatycznymi.
Program szkolenia
Dzień I
Podstawy prawne i strategiczne aspekty efektywności energetycznej i OZE
1. Wprowadzenie do prawa energetycznego i efektywności energetycznej
Rola prawa energetycznego w kształtowaniu polityki energetycznej.
Przegląd regulacji krajowych i unijnych w zakresie efektywności energetycznej.
Cele polityki klimatyczno-energetycznej UE i ich wpływ na sektor energetyczny.
2. Mechanizmy wsparcia OZE i efektywności energetycznej
Systemy wsparcia dla OZE w Polsce i UE (np. aukcje OZE, feed-in tariffs, zielone certyfikaty).
Finansowanie projektów z zakresu efektywności energetycznej (dotacje, fundusze unijne, instrumenty finansowe).
Praktyczne aspekty realizacji inwestycji w OZE - procesy administracyjne i prawne.
3. Studia przypadków i analiza praktyczna
Analiza wybranych inwestycji w OZE i projekty efektywności energetycznej.
Warsztaty: Ocena zgodności projektu z obowiązującymi przepisami prawa.
Dyskusja i wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami.
Dzień II
Praktyczne wdrażanie polityk zgodnych z celami klimatycznymi
1. Strategie transformacji energetycznej i zrównoważonego rozwoju
Rola samorządów i podmiotów prywatnych w realizacji celów klimatycznych.
Planowanie i realizacja strategii neutralności klimatycznej w sektorze energetycznym.
Inteligentne systemy zarządzania energią i innowacje technologiczne.
2. Praktyczne wdrażanie efektywności energetycznej i OZE
Audyty energetyczne - wymagania prawne i metodyka przeprowadzania.
Modelowanie ekonomiczne projektów OZE i analiza ryzyka inwestycyjnego.
Obowiązki raportowania efektywności energetycznej i zgodności z regulacjami.
3. Warsztaty interaktywne
Opracowanie strategii wdrażania polityki efektywności energetycznej w wybranym sektorze.
Case study: Przygotowanie kompleksowego planu inwestycyjnego dla projektu OZE.
Dyskusja: Bariery prawne i administracyjne oraz sposoby ich przezwyciężenia.
4. Podsumowanie i sesja networkingowa
Omówienie kluczowych wniosków i podsumowanie szkolenia.
Q&A - pytania i odpowiedzi, dyskusja z ekspertem.
Czas trwania
Stacjonarne:
Dzień I: 10:00 - 18:00
Dzień II: 09:00 - 17:00
Online:
Dzień I i II: 09:00 - 15:00
Forma zajęć
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 490 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
PoRegulamin
1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia
2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie
osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.
4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.
5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.
6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:
7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.
10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.
Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane. otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
