O szkoleniu
Specyfika prawna rynku sztuki poprzez brak szeregu regulacji dotyczących obrotu dziełami sztuki czy certyfikowania obiektów wprowadza liczne wątpliwości jak w poprawny i bezpieczny sposób zorganizować sprzedaż i kupno dzieła sztuki. Problemy związane z rynkiem dzieł sztuki są o tyle ważne że dobie pandemii nastąpił znaczący wzrost sprzedaży zarówno sztuki dawnej jak i dopiero wchodzących na rynek artystów. Pojawiają się również coraz liczniejsze nowe zagadnienia związane chociażby z wirtualizacją dzieł sztuki jak również obrotem sztuką NFT.
Szkolenie ma charakter warsztatowy – zostało przygotowane w celu przekazania wiedzy, która będzie mogła zostać zastosowana w toku realizacji projektów związanych zarówno z aktywną sprzedażą dzieł sztuki jak i określeniem ryzyk prawnych związanych z nabyciem dzieła sztuki.
Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla:
- Osób zajmujących się sprzedażą dzieł sztuki w galeriach, domach aukcyjnych,
- Prawników zainteresowanych tematyką rynku sztuki,
- Osób zainteresowanych nabyciem dzieła sztuki.
Program szkolenia
- Rynek sztuki w Polsce – próba definicji.
- Nabycie i sprzedaż dzieł sztuki w galeriach oraz domach aukcyjnych:
- Regulamin aukcji (rodzaje aukcji, określenie czasu nabycia dzieła sztuki, cena rezerwowa, cena minimalna, prawo pierwokupu),
- Umowa sprzedaży,
- Umowa komisu,
- Wyłączenia odpowiedzialności a klauzule niedozwolone w obrocie z konsumentami.
- Nabycie dzieł sztuki od artysty o czym należy pamiętać (umowa sprzedaży, certyfikat, klauzula dot. praw autorskich i osobistych).
- Prawa autorskie a rynek sztuki:
- Zasady nabywania praw autorskich do dzieł sztuki w zakresie niezbędnym do obrotu, popularyzacji, celów kolekcjonerskich,
- Wystawianie dzieł sztuki,
- Sprzedaż prywatna dzieł sztuki zakupionych od artystów (aspekty podatkowe, upowszechnianie dzieł w Internecie).
- Certyfikacja dzieł sztuki.
- Problemy atrybucji na rynku dzieł sztuki:
- Falsyfikaty, kopie, reprodukcje, kopie autorskie,
- Status rzeczoznawcy - eksperta,
- Odpowiedzialność z tytułu sprzedaży dzieła sztuki niezgodnego z atrybucją,
- Wyłączenia umowne ograniczające odpowiedzialność sprzedającego – perspektywa kupującego/sprzedającego.
- Rynek sztuki a rozwój nowych technologii:
- Internet jako miejsce sprzedaży dzieł sztuki (social media, portale sprzedażowe) – szanse i ryzyka.
- Prezentowanie dzieł sztuki w ramach kolekcji wirtualnych,
- NFT a rynek sztuki.
- Sesja pytań.
Czas trwania
09:00-15:00
Prelegenci
Karol Kozieł
Radca prawny. Przewodniczący Rady Programowej Fundacji ZW zajmującej się ochroną i popularyzacją dorobku Natalii LL. W zakresie swojej praktyki specjalizuje się w: prawie własności intelektualnej i nowych technologii, ochronie praw konsumentów na rynku e-commerce, ochronie danych osobowych, obsłudze korporacyjnej przedsiębiorstw.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, wiedzę pogłębiał podczas studiów podyplomowych Prawo Nowoczesnych Technologii (PAN) (2013) oraz Nowoczesne Usługi Biznesowe (UTH w Radomiu) (2014). Ukończył programy zagraniczne Summer Law School on Intellectual Property Law (2013) oraz Summer Law School on Business Law (2014) organizowane przez University of Minho w Bradze (Portugalia).
Hobbistycznie zajmuje się malarstwem. Uzyskał absolutorium z historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie przygotowuje pracę magisterską z zakresu prawnych ograniczeń twórczości artystycznej.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 690 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
- Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
- Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
- Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
- Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
- Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ficowskiego 15
- Kod pocztowy: 01-747
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5260209840
Masz pytania? Napisz do nas
![](https://eventis.pl/assets/images/underline_pencil.png)
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
![SEB](https://eventis.pl/uploads/eventCompany/item_72/centrum-promocji-informatyki-szkolenia_thmb.png)