Prawo ochrony środowiska oraz ustawy powiązane - Kompendium obowiązujących przepisów - 2-dniowe warsztaty praktyczne.

O szkoleniu

-

Dlaczego warto wziąć udział?

Cel szkolenia

  • Celem szkolenie jest przekazanie Uczestnikom wiedzy i kwalifikacji w zakresie prawa ochrony środowiska oraz ustaw powiązanych.
  • Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom na zdobycie cennych praktycznych umiejętności dzięki aktywnym warsztatom realizowanych w kameralnych grupach.
  • Celem szkolenia jest omówienie problematyki i obowiązujących przepisów w zakresie ochrony środowiska, z którymi spotykają się pracownicy nowoczesnych zakładów produkcyjnych, przedsiębiorstw usługowych oraz pracownicy sektora publicznego.

Korzyści dla uczestników

  • Uczestnicy warsztatów szkoleniowych zostaną wyposażeni w kompleksową wiedzę oraz praktyczne umiejętności w zakresie wymagań i obowiązków wynikających z prawa ochrony środowiska i ustaw powiązanych.
  • Utrwalenie przekazanej wiedzy poprzez ćwiczenia, analizę konkretnych przypadków oraz rozwiązywanie trudności z jakimi spotykają się Uczestnicy w codziennej pracy.
  • Dyskusja moderowana dla zobrazowania najistotniejszych kwestii.
Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowa

  • pracownicy wydziałów ochrony środowiska i gospodarki komunalnej w jednostkach sektora publicznego;
  • pracownicy zakładów produkcyjnych, przedsiębiorstw usługowych;
  • pracownicy laboratoriów badawczych i kontrolnych;
  • pracownicy instytucji odpowiedzialnych za ochronę środowiska;
  • oraz wszystkie osoby pragnące zdobyć kompleksową wiedzę na temat funkcjonowania systemu prawnego w zakresie ochrony środowiska.

Program szkolenia

DZIEŃ PIERWSZY
Systematyzacja norm dotyczących ochrony środowiska w ustawie Prawo Ochrony Środowiska, ustawach powiązanych oraz ustawodawstwie międzynarodowym i unijnym
- zakres regulacji poszczególnych ustaw i systematyzacja ich rozporządzeń
- wzajemne odniesienia w ustawach
Definicje kluczowych pojęć w ramach Prawa Ochrony Środowiska - aktualne interpretacje pojęć i najważniejszych instytucji
Najważniejsze zmiany w ostatnich latach w Prawie Ochrony Środowiska i ustawach powiązanych
Uchwalone i projektowane zmiany omówienie najważniejszych zmian
Organy oraz instytucje do spraw ochrony środowiska zakres kompetencji
Normy prawne dotyczące ochrony zasobów środowiska:
1) ochrona powietrza;
2) ochrona wód;
3) ochrona powierzchni ziemi i rekultywacja terenów zdegradowanych;
4) ochrona przed hałasem;
5) ochrona przed polami elektromagnetycznymi;
6) ochrona kopalin;
7) ochrona zwierząt oraz roślin.
Pozwolenia na wprowadzanie do środowiska substancji lub energii
1) pozwolenia zintegrowane;
2) pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza;
3) pozwolenia wodnoprawne na wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi;
4) pozwolenia na wytwarzanie odpadów.
Obowiązki ewidencyjne, monitoringowe i sprawozdawcze podmiotów korzystających ze środowiska
- źródła obowiązków
- sposób i zakres przekazywanych informacji
- prowadzenie pomiarów
- sankcje
Opłaty za korzystanie ze środowiska
Odpowiedzialność za szkody zaistniałe w środowisku (odpowiedzialność administracyjna, cywilna i karna)

DZIEŃ DRUGI
Rozstrzygnięcia administracyjne i normy postępowania obowiązujące w postępowaniach administracyjnych związanych z ochroną środowiska
Proces inwestycji budowlanych a ochrona środowiska
- postępowanie w sprawie oceny oddziaływania na środowisko planowanych przedsięwzięć
- kwalifikacja inwestycji
- udział społeczeństwa oraz organizacji w postępowaniu w sprawie oceny oddziaływania na środowisko
- Natura 2000 a inwestycja
- opinie i uzgodnienia w procesie określania środowiskowych uwarunkowań realizacji przedsięwzięcia
Zasady gospodarowania odpadami
- odpad a produkt uboczny
- obowiązki nałożone na przedsiębiorców
- opłaty związane z gospodarką odpadami
obowiązki i uprawnienia organów
Zasady odpowiedzialności w zakresie zapobiegania szkodom w środowisku
- zakres zastosowania
- obowiązki sprawcy szkody oraz organów
- kalkulacja wysokości potencjalnych kosztów
System zarządzania jakością w ochronie środowiska (norma ISO 14001) minimalizacja ryzyka biznesowego.
 

W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Czas trwania

Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00- 
Dzień II
Godz.09:00-15.00- 

Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00- 
Dzień II
Godz.09:00-17.00- 

Prelegenci

Ekspert SEMPER

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Kraków

Kraków

woj. małopolskie

Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek

Rejestracja

Szkolenie stacjonarne
-
1 348
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 390 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Regulamin

1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia 

2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie

osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.

4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.

5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.

6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:

7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.

8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.                    

9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.

10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.

Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.

Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
  • Ulica i nr: Libelta 1a/2
  • Kod pocztowy: 61-706
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7772616176

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska Libelta 1a/2

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. SEMPER Szkolenia to instytucja głównie specjalizująca się w real...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!