O szkoleniu
Dynamiczny rozwój branży ICT stawia przed organizacjami wyzwania o niespotykanej dotąd skali i charakterze. Wśród kwestii wymagających szczególnej uwagi są m.in. zmieniające się sposoby zawierania i realizacji kontraktów IT, kolejne restrykcje co do bezpieczeństwa systemów i obowiązywanie nowych regulacji prawnych.
Centrum Promocji Informatyki oraz kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy zapraszają przedstawicieli branży ICT na konferencję „Prawo IT w świecie nowych technologii – nowe wyzwania i trendy”. Podczas wydarzenia eksperci Prawa Nowych Technologii omówią aktualne i kluczowe zagadnienia dla sektora ICT, w tym:
- wynagrodzenia w umowach IT i reguły ich waloryzacji,
- „mylące interfejsy”,
- prawne regulacje systemów sztucznej inteligencji (AI) w obrocie gospodarczym,
- wpływ DORA na oczekiwania podmiotów finansowych wobec dostawców usług ICT,
- cyberzagrożenia i standardy należytego zabezpieczenia systemów IT,
- cyberatak jako siła wyższa.
W gronie prelegentów są również przedstawiciele biznesu, dzięki czemu słuchacze poznają techniczne aspekty zagadnień i możliwych rozwiązań. Podczas konferencji nie zabraknie praktycznych przykładów taktyki działania z konkretnymi problemami i branżowych case’ów.
Prowadzący od kilkunastu lat specjalizują się w prawnej obsłudze projektów nowotechnologicznych. Udzielają wsparcia w zakresie cyberbezpieczeństwa, umów IT, ochrony danych osobowych i zamówień publicznych zarówno administracji publicznej, jak i spółkom z branży IT, telekomom i twórcom innowacji finansowych.
Do udziału w konferencji szczególnie zapraszamy dostawców usług ICT, podmioty odpowiedzialne za cyberbezpieczeństwo, instytucje publiczne i prywatne wdrażające projekty IT.
Program szkolenia
9:00 - Rejestracja uczestników, poranna kawa
10:00 - Rozpoczęcie obrad, przedstawienie programu
mec. Agnieszka Wachowska
Część I - Nowe podejście i nowe problemy w umowach IT
10:15 - Systemy w modelu low-code / no-code – czym są i ja je regulować w Umowach:
- Czym jest oprogramowanie low-code / no-code od strony technicznej.
- Czym różnią się systemy w modelu low-code / no-code od „tradycyjnych” systemów:
- strona techniczna,
- odmienności na gruncie regulacji prawnej .
- Omówienie kwestii prawnych kluczowych przy tworzeniu i negocjowaniu umów na wdrożenie, utrzymanie i rozwój oprogramowania w modelu low-code / no-code.
Przedstawiciel dostawcy IT oferującego rozwiązania oparte na technologii low-code/no-code Webcon
Radca prawny Marcin Ręgorowicz, Managing Associate Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy11:00Modele wynagrodzeń w umowach IT oraz waloryzacja wynagrodzeń w umowach IT:
- Modele i specyfika wynagrodzenia w umowach wdrożeniowych i umowach utrzymaniowych:
- Wynagrodzenia w modelach ryczałtowych subskrypcyjnych,
- Wynagrodzenie w modelach „Time and Material”,
- Elastyczne modele wynagrodzeń (wynagrodzenia oparte o tokeny i creditsy),
- Premie za realizacje zadań przed czasem.
- Waloryzacja umów IT – jak zapewnić skuteczność waloryzacji?
- Praktyczne problemy z waloryzacją umów IT.
- Jakie wskaźniki waloryzacyjne mogą być adekwatne do umów IT.
- Umowy IT zawarte trybie zamówień publicznych a waloryzacja wynagrodzeń.
Piotr Nepelski
(Radca prawny, Managing Associate, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy)
11:45 - Sesja pytań i odpowiedzi
12:00 - Przerwa na lunch
Część II - Nowe technologie i nowe wyzwania prawne w świecie IT
12:30 - Systemy tzw. sztucznej inteligencji (AI) w obrocie gospodarczym – praktyczne zagadnienia prawne:
- Omówienie podstawowych pojęć z zakresu systemów tzw. sztucznej inteligencji oraz przykładów tego typu systemów stosowanych w praktyce obrotu.
- Przegląd aktualnego stanu regulacji prawnych dot. tzw. sztucznej inteligencji w wybranych państwach oraz Unii Europejskiej.
- Prezentacja kluczowych problemów prawnych związanych ze stosowaniem systemów opartych na AI w praktyce obrotu gospodarczego.
- Wskazanie praktycznych sposobów uregulowania kwestii stosowania systemów opartych na AI w obrocie gospodarczym.
Radczyni prawna Agnieszka Wachowska, Partner, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Radca prawny Marcin Ręgorowicz Managing Associate, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy13:15Ochrona użytkowników systemów IT przed mylącymi interfejsami („deceptive design patterns”) - aktualne i przyszłe wyzwania prawne:
- Charakterystyka „mylących interfejsów” i przykłady ich zastosowania w systemach IT.
- Wpływ prawa ochrony danych osobowych na stosowanie „mylących interfejsów”.
- Zakaz stosowania „mylących interfejsów” w Akcie o usługach cyfrowych.
- Środki zapobiegające powstawaniu „mylących interfejsów” przy tworzeniu oprogramowania.
Radczyni prawna Dominika Nowak-Byrtek Managing Associate, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
14:00 - Sesja pytań i odpowiedzi
14:15 - Przerwa na kawę
Część III - Cyberzagrożenia i umowy IT
14:45 - Rozporządzenie DORA – nowe wymogi dla dostawców usług ICT dla sektora finansowego:
- Zakres stosowania regulacji DORA i jej charakter prawny.
- Wymogi wobec umowy podmiotu finansowego z dostawcą usługi ICT.
- Wpływ DORA na oczekiwania podmiotów finansowych wobec dostawców usług ICT.
- Zasady nadzoru nad kluczowymi zewnętrznymi dostawcami usług ICT.
Radca prawny Karol Juraszczyk, Managing Associate, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy15:30Odpowiedzialność dostawców IT za przypadku naruszenia cyberbezpieczeństwa – w tym case study
- Czy i w jakim zakresie dostawca IT może być odpowiedzialny za naruszenie zasad bezpieczeństwa i cyberzagrożenia?
- Czy dostawca IT może odpowiadać za cyberataki?
- Cyberatak jako siła wyższa.
- Case study dotyczące cyberataków i roli w nich dostawców IT.
- Co wyznacza standardy należytego zabezpieczeczenia systemów IT.
- Znaczenie treści umowy oraz przyjętych polityk bezpieczeństwa dla odpowiedzialności dostawców IT za cyberataki.
Ekspert ds. cyberbezpieczeństwa
Radczyni prawna Agnieszka Wachowska
16:15 - Sesja pytań i odpowiedzi
16:30 - Podsumowanie i zakończenie konferencji.
Czas trwania
09.00-16.30
Prelegenci
Karol Juraszczyk
Specjalizuje się w prawie nowych technologii, w szczególności w prawie usług płatniczych, ochrony danych osobowych oraz zagadnieniach związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy (AML). Posiada praktykę w zakresie prawa umów, usług świadczonych drogą elektroniczną, ochrony konsumentów oraz prawa e-commerce. Reprezentuje instytucje płatnicze przed organami nadzorującymi ich działalność, w tym KNF i GIIF. W Kancelarii uczestniczy w pracach zespołu Technologie Media Telekomunikacja, doradzając podmiotom z sektora FinTech, w szczególności w zakresie prawa instytucji finansowych i prawa usług płatniczych.
Doświadczenie zdobywał w zapewniając obsługę prawną jednego z wiodących dostawców usług płatniczych działających na polskim rynku, w sektorze e-commerce. Reprezentował spółkę w procesach due dilligence oraz integracji post-transakcyjnej. Wcześniej był związany z obszarem rynków kapitałowych, pracując w działach Compliance dwóch domów maklerskich.
Prelegent na licznych konferencjach i szkoleniach z zakresu regulacji rynku finansowego i ochrony danych osobowych. Współautor praktycznych komentarzy do ustawy implementującej dyrektywę PSD2 do polskiego porządku prawnego oraz Rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2018/389 (RTS SCA&CSC).
Piotr Nepelski
Radca prawny specjalizuje się w prawie zamówień publicznych oraz prawie umów handlowych, ze szczególnym uwzględnieniem umów IT. W Kancelarii uczestniczy w pracach praktyki TMT w ramach zespołu IT-Tech i Zamówień Publicznych. Posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie zawodowe w zakresie obsługi prawnej największych zamawiających oraz wiodących dostawców rozwiązań IT. Zapewnia wsparcie prawne w zakresie rozwiązywania sporów. Konsultant przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji w zakresie prawa zamówień publicznych. Wielokrotnie brał udział jako prelegent na ogólnopolskich konferencjach branżowych i szkoleniach dla przedstawicieli firm IT i podmiotów biorących udział w przetargach. Autor licznych publikacji z zakresu zamówień publicznych oraz umów IT. Wykładowca na studiach podyplomowych prowadzonych przez Polską Akademię Nauk na kierunku Prawo Zamówień Publicznych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz Center for American Law Studies przy Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył kursu prawa angielskiego przy British Law Centre. Członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Uzyskał certyfikat AgilePM Foundation w zakresie zarządzania projektami w metodykach zwinnych.
Dominika Nowak-Byrtek
Specjalizuje się w prawie ochrony danych osobowych oraz szeroko rozumianym prawie nowych technologii.
Posiada doświadczenie w doradztwie na rzecz polskich i zagranicznych klientów obejmującym przede wszystkim prawo ochrony danych osobowych – w tym obszar ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO): przygotowanie dokumentacji przetwarzania danych osobowych, audyty oraz sporządzanie opinii prawnych dla podmiotów m.in. z branży internetowej, medycznej oraz telekomunikacyjnej – a także szeroko pojęte prawo nowych technologii, prawo administracyjne i dostęp do informacji publicznej. Doradza i reprezentuje klientów w postępowaniach przed Prezesem UODO oraz przed sądami administracyjnymi.
Autorka prac z zakresu prawa ochrony danych osobowych, w tym artykułów drukowanych na łamach kwartalnika „Ochrona Danych Osobowych”, publikowanego przez wydawnictwo Wiedza i Praktyka.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (2013), stypendystka programu Erasmus na Uniwersytecie w Tilburgu (Holandia), a także absolwentka Szkoły Prawa Amerykańskiego organizowanej przez The Catholic University of America, Columbus Law School w Waszyngtonie i Uniwersytet Jagielloński.
Biegle posługuje się językiem angielskim.
publikacje
"Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO). Poradnik dla radców prawnych i adwokatów"
"Artykuły w IT Professional"
Marcin Ręgorowicz
Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej w zakresie branży IT i nowych technologii. Posiada również doświadczenie w zakresie prawa ochrony danych osobowych, postępowaniach sądowych oraz procesach due diligence związanych z przejęciami i przekształceniami spółek prawa handlowego. W Kancelarii TKP uczestniczy w pracach praktyki TMT w ramach zespołu IT-Telco.
Radca prawny w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Krakowie, absolwent studiów prawniczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz studiów podyplomowych „Prawo własności intelektualnej” w Katedrze Prawa Własności Intelektualnej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Członek Stowarzyszenia Prawa Nowych Technologii.
W ramach praktyki zawodowej zajmował się głównie obsługą dużych i średnich podmiotów gospodarczych (przede wszystkim z branży IT i gamedev, jak również branży energetycznej), w tym również jako prawnik koordynujący. Brał udział w licznych projektach z zakresu IT oraz związanych z własnością intelektualną, w szczególności w procesie negocjowania i wykonywania umów na systemy IT.
Agnieszka Wachowska
W kancelarii uczestniczy w pracach praktyki TMT, kierując zespołem IT-Telco. Specjalizuje się w problematyce prawnej nowych technologii i prawa autorskiego, ze szczególnym uwzględnieniem branży IT, w tym również od strony podmiotów publicznych i zagadnień związanych z prawem zamówień publicznych w IT.
Odpowiedzialna także za wsparcie prawne działalności operatorów telekomunikacyjnych oraz doradztwo z zakresu prawa telekomunikacyjnego. Brała udział w ponad stu projektach związanych z przygotowywaniem i negocjowaniem umów dotyczących IT, w tym wdrożeniowych, serwisowych, hostingowych, licencyjnych, a także w rozwiązywaniu złożonych sporów IT.
Uczestniczyła w przeprowadzaniu wielu dużych i kompleksowych audytów umów dotyczących IT, w tym badających zakres uprawnień do oprogramowania. Uznana prelegentka na konferencjach, seminariach i szkoleniach.
Rekomendowana i nominowana w polskich i zagranicznych rankingach prawników (m.in. Legal 500 – jako Next Generation Lawyers, nominowana do Rising Stars w konkursie Gazety Prawnej). Autorka licznych publikacji branżowych oraz naukowych z zakresu prawa autorskiego, prawa autorskiego i prawnej ochrony programów komputerowych, a także zamówień publicznych w IT.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 890 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 990 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
- Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
- Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
- Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
- Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
- Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ficowskiego 15
- Kod pocztowy: 01-747
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5260209840