Preventive Maintenance Certyfikowany Praktyk TPM – Moduł III

O szkoleniu

Podczas szkolenia są wykonywane i przeprowadzane główne analizy wchodzące w skład całego programu TPM. Tematyka warsztatów rozbita jest na cztery bloki, podczas których przeprowadza się szczegółowe analizy zaczynając od badania funkcjonalności maszyn i urządzeń, poprzez analizę pojawiających się błędów aż na wypracowaniu odpowiednich metod obsługi technicznie kończąc.

Dlaczego warto wziąć udział?

Cele szkolenia:

  • stworzenie systemu oceny programu obsługi profilaktycznej,
  • przeanalizowanie istniejącego zakresu przeglądów PM,
  • przeprowadzenie audytu istniejącej dokumentacji PM; GAP analiza,
  • omówienie wymogów prawnych co do dokumentacji przeglądów profilaktycznych,
  • opracowanie i przedstawienie systemu tworzenia dokumentacji opartej o metodykę 4WH,
  • stworzenie pakietu dokumentacji przeglądu PM dla wybranego obszaru,
  • zastosowanie Koła Życia TPM w połączeniu z stosowaną metodą PDCI w obszarze DUR,
  • zbudowanie ścieżek diagnostycznych bazujących na diagnostyce subiektywnej jak i obiektywnej,
  • przetestowanie narzędzi do diagnostyki technicznej.
Kto powinien wziąć udział?

W szkoleniu powinny uczestniczyć osoby zajmujące się zarządzaniem obsługą techniczną i wdrażaniem obsługi profilaktycznej (Koordynator UR, Inżynier UR/Produkcji, Planista UR, Dyrektor/Kierownik Produkcji, Dyrektor/Kierownik UR, Inżynier Jakości) oraz osoby zainteresowane tematyką ciągłego doskonalenia obsługi technicznej z działów: Technologicznego, Produkcji, Utrzymania Ruchu oraz Jakości.

Uczestnicy powinni być liderami zespołów pracowniczych, które zaangażowane są w bieżące działania mające na celu poprawę produktywności oraz eliminowanie problemów pojawiających się na produkcji jak i w działach utrzymania ruchu.

Program szkolenia

Dzień I

1. Wprowadzenie do PM

  • Definicja PM
  • Model obsługi PM
  • Różnica pomiędzy CBM a PdM
  • Korzyści wynikające z PM

2. Strategia PM

  • Budowa strategii PM
  • Określenie misji dla filaru PM
  • Określenie celów przed wdrożeniem PM
  • Wybór odpowiednich KPI w filarze PM

3. Pomiar skuteczności programów PM

  • Wykorzystanie wskaźników niezawodności
  • Wizualizacja efektywności programu PM
  • Kontrola skuteczności programu
  • Fakty i mity na temat PM w systemie TPM

4. Tworzenie standardowego planu PM

  • Wymogi prawne programów PM
  • Program PM a dyrektywa maszynowe
  • Budowa dokumentacji PM zgodnie z metodyką 4WH
  • Wizualizacja programu PM

5. Dobre praktyki PM i PdM

  • Techniki PM wybranych zespołów maszyn i urządzeń
  • Praktyczne rady w tworzeniu programu PdM
  • Techniki PdM: wibroakustyka/termowizja/ultradźwięki
  • Korzyści wynikające z stosowanie PM/PdM

6. Budowa systemu kontrolnego PM/PdM

  • Harmonogramowanie prac PM
  • Techniki tworzenia list kontrolnych
  • Tworzenie matrycy kompetencji PM

Część warsztatowa

W ramach indywidualnej jak i zespołowej pracy uczestnicy warsztatów nauczą się jak tworzyć strategię filaru PM oraz w jaki sposób stworzyć efektywny program przeglądu PM od strony dokumentacji jak i systemu.

1. Budowa strategii PM (warsztat)

  • Lista czynników zewnętrznych jak i wewnętrznych wpływających na podjęcie decyzji wdrożenia filaru PM w przedsiębiorstwie
  • Określenie misji PM
  • Wyznaczenie celów dla PM
  • Budowa systemu mierników mierzących stopień realizacji celów PM
  • Wizualizacja strategii PM

2. Budowa programu obsługi profilaktycznej – kompleksowy pakiet dokumentacji PM/PdM (warsztat)

  • Budowa Standardowego Planu PM/PdM
  • Stworzenie pełnej dokumentacji – formularze, listy kontrolne, plany standardowe
  • Tworzenie narzędzi wizualizacyjnych do wyznaczenia punktów inspekcyjnych
  • Wykorzystanie metodyki W1H w tworzeniu planu PM
  • Stworzenie standardów zadań PM dla systemów mechanicznych, pneumatycznych, elektrycznych, hydraulicznych
  • Opracowanie standardu listy kontrolnej PM
  • Stworzenie harmonogramu przeglądów PM co do zakresu wykonywanego przeglądu
  • Opracowanie m-OPL, maintenance – One Point Lesson dla wybranych zadań profilaktycznych

 

Dzień II

7. Optymalizacja programu obsługi profilaktycznej

  • Definicja optymalizacji programu PM
  • Na czym polega optymalizacja?
  • Korzyści wynikające z optymalizacji programu PM
  • Wprowadzenie do 5 kroków PMO

8. Proces Optymalizacji – Krok 1

  • Wypisanie istniejących zadań PM
  • Określanie rodzaju zadania PM
  • Określenie odpowiedzialności za wykonywanie poszczególnych zadań PM – podejście kompetencyjne
  • Przegląd zadań pod względem częstotliwości
  • Status urządzenia podczas przeglądu

9. Proces Optymalizacji – Krok 2

  • Definicja awarii, uszkodzenia, uszkodzenia funkcjonalnego, uszkodzenia fizycznego
  • Kodyfikacja zdarzeń awaryjnych
  • Metodyka określania przyczyn uszkodzeń
  • Narzędzia określania przyczyn źródłowych uszkodzeń

10. Proces Optymalizacji – Krok 3

  • Wprowadzenie do krytyczności powstałych uszkodzeń
  • Wskaźnik krytyczności
  • Metody określania wskaźnika krytyczności
  • Macierz krytyczności
  • Selekcja zadań pod względem wskaźnika krytyczności

11. Proces Optymalizacji – Krok 4

  • Definicja kosztów awarii
  • Metody określania kosztów awarii
  • Analiza kosztów uszkodzeń wraz z ich przyczynami zastosowanie metodologi DAFT
  • Zmodyfikowana macierz krytyczności oraz koszty

12. Proces Optymalizacji – Krok 5

  • Ocena istniejących zadań PM
  • Wybór odpowiednich zadań PM na podstawie matrycy wyboru zadań
  • Porównanie zadań PM pod względem konsekwencji jak i kosztów
  • Wybór zadań PM
  • Przypisanie odpowiedzialności

Część warsztatowa

W ramach indywidualnej jak i zespołowej pracy uczestnicy warsztatów nauczą się jak przeprowadzić proces optymalizacji programu PM.

3. Optymalizacja programu PM (warsztat)

  • Przeprowadzenie poszczególnych kroków optymalizacyjnych
  • Ocena programu przed optymalizacją i po optymalizacji
  • Metody szacowania korzyści przy zastosowaniu procesu optymalizacji
  • Opracowanie procedury przeprowadzania Procesu Optymalizacji Programu PM

Czas trwania

2 dni

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Europeum

Wrocław

woj. dolnośląskie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
2 100
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: WoMa Solution
  • Ulica i nr: Arkadia 8
  • Kod pocztowy: 67-100
  • Miejscowość: Nowa Sól
  • Numer NIP: 8251031396

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

WoMa Solution
67-100 Nowa Sól, Polska Arkadia 8

Organizator

WoMa Solution
67-100 Nowa Sól, Polska
Arkadia 8
woj. lubuskie
Jesteśmy specjalistami z zakresu optymalizacji procesów produkcyjnych i utrzymania ruchu. Wierzymy, że zarządzanie inżynierią utrzymania ruchu i niezawodnością środków trwałych jest podstawą do osiągnięcia celów każdej organizacji, dlatego od 2005 ro...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!