O szkoleniu
Podczas szkolenia są wykonywane i przeprowadzane główne analizy wchodzące w skład całego programu TPM. Tematyka warsztatów rozbita jest na cztery bloki, podczas których przeprowadza się szczegółowe analizy zaczynając od badania funkcjonalności maszyn i urządzeń, poprzez analizę pojawiających się błędów aż na wypracowaniu odpowiednich metod obsługi technicznie kończąc.
Cele szkolenia:
- stworzenie systemu oceny programu obsługi profilaktycznej,
- przeanalizowanie istniejącego zakresu przeglądów PM,
- przeprowadzenie audytu istniejącej dokumentacji PM; GAP analiza,
- omówienie wymogów prawnych co do dokumentacji przeglądów profilaktycznych,
- opracowanie i przedstawienie systemu tworzenia dokumentacji opartej o metodykę 4WH,
- stworzenie pakietu dokumentacji przeglądu PM dla wybranego obszaru,
- zastosowanie Koła Życia TPM w połączeniu z stosowaną metodą PDCI w obszarze DUR,
- zbudowanie ścieżek diagnostycznych bazujących na diagnostyce subiektywnej jak i obiektywnej,
- przetestowanie narzędzi do diagnostyki technicznej.
W szkoleniu powinny uczestniczyć osoby zajmujące się zarządzaniem obsługą techniczną i wdrażaniem obsługi profilaktycznej (Koordynator UR, Inżynier UR/Produkcji, Planista UR, Dyrektor/Kierownik Produkcji, Dyrektor/Kierownik UR, Inżynier Jakości) oraz osoby zainteresowane tematyką ciągłego doskonalenia obsługi technicznej z działów: Technologicznego, Produkcji, Utrzymania Ruchu oraz Jakości.
Uczestnicy powinni być liderami zespołów pracowniczych, które zaangażowane są w bieżące działania mające na celu poprawę produktywności oraz eliminowanie problemów pojawiających się na produkcji jak i w działach utrzymania ruchu.
Program szkolenia
Dzień I
1. Wprowadzenie do PM
- Definicja PM
- Model obsługi PM
- Różnica pomiędzy CBM a PdM
- Korzyści wynikające z PM
2. Strategia PM
- Budowa strategii PM
- Określenie misji dla filaru PM
- Określenie celów przed wdrożeniem PM
- Wybór odpowiednich KPI w filarze PM
3. Pomiar skuteczności programów PM
- Wykorzystanie wskaźników niezawodności
- Wizualizacja efektywności programu PM
- Kontrola skuteczności programu
- Fakty i mity na temat PM w systemie TPM
4. Tworzenie standardowego planu PM
- Wymogi prawne programów PM
- Program PM a dyrektywa maszynowe
- Budowa dokumentacji PM zgodnie z metodyką 4WH
- Wizualizacja programu PM
5. Dobre praktyki PM i PdM
- Techniki PM wybranych zespołów maszyn i urządzeń
- Praktyczne rady w tworzeniu programu PdM
- Techniki PdM: wibroakustyka/termowizja/ultradźwięki
- Korzyści wynikające z stosowanie PM/PdM
6. Budowa systemu kontrolnego PM/PdM
- Harmonogramowanie prac PM
- Techniki tworzenia list kontrolnych
- Tworzenie matrycy kompetencji PM
Część warsztatowa
W ramach indywidualnej jak i zespołowej pracy uczestnicy warsztatów nauczą się jak tworzyć strategię filaru PM oraz w jaki sposób stworzyć efektywny program przeglądu PM od strony dokumentacji jak i systemu.
1. Budowa strategii PM (warsztat)
- Lista czynników zewnętrznych jak i wewnętrznych wpływających na podjęcie decyzji wdrożenia filaru PM w przedsiębiorstwie
- Określenie misji PM
- Wyznaczenie celów dla PM
- Budowa systemu mierników mierzących stopień realizacji celów PM
- Wizualizacja strategii PM
2. Budowa programu obsługi profilaktycznej – kompleksowy pakiet dokumentacji PM/PdM (warsztat)
- Budowa Standardowego Planu PM/PdM
- Stworzenie pełnej dokumentacji – formularze, listy kontrolne, plany standardowe
- Tworzenie narzędzi wizualizacyjnych do wyznaczenia punktów inspekcyjnych
- Wykorzystanie metodyki W1H w tworzeniu planu PM
- Stworzenie standardów zadań PM dla systemów mechanicznych, pneumatycznych, elektrycznych, hydraulicznych
- Opracowanie standardu listy kontrolnej PM
- Stworzenie harmonogramu przeglądów PM co do zakresu wykonywanego przeglądu
- Opracowanie m-OPL, maintenance – One Point Lesson dla wybranych zadań profilaktycznych
Dzień II
7. Optymalizacja programu obsługi profilaktycznej
- Definicja optymalizacji programu PM
- Na czym polega optymalizacja?
- Korzyści wynikające z optymalizacji programu PM
- Wprowadzenie do 5 kroków PMO
8. Proces Optymalizacji – Krok 1
- Wypisanie istniejących zadań PM
- Określanie rodzaju zadania PM
- Określenie odpowiedzialności za wykonywanie poszczególnych zadań PM – podejście kompetencyjne
- Przegląd zadań pod względem częstotliwości
- Status urządzenia podczas przeglądu
9. Proces Optymalizacji – Krok 2
- Definicja awarii, uszkodzenia, uszkodzenia funkcjonalnego, uszkodzenia fizycznego
- Kodyfikacja zdarzeń awaryjnych
- Metodyka określania przyczyn uszkodzeń
- Narzędzia określania przyczyn źródłowych uszkodzeń
10. Proces Optymalizacji – Krok 3
- Wprowadzenie do krytyczności powstałych uszkodzeń
- Wskaźnik krytyczności
- Metody określania wskaźnika krytyczności
- Macierz krytyczności
- Selekcja zadań pod względem wskaźnika krytyczności
11. Proces Optymalizacji – Krok 4
- Definicja kosztów awarii
- Metody określania kosztów awarii
- Analiza kosztów uszkodzeń wraz z ich przyczynami zastosowanie metodologi DAFT
- Zmodyfikowana macierz krytyczności oraz koszty
12. Proces Optymalizacji – Krok 5
- Ocena istniejących zadań PM
- Wybór odpowiednich zadań PM na podstawie matrycy wyboru zadań
- Porównanie zadań PM pod względem konsekwencji jak i kosztów
- Wybór zadań PM
- Przypisanie odpowiedzialności
Część warsztatowa
W ramach indywidualnej jak i zespołowej pracy uczestnicy warsztatów nauczą się jak przeprowadzić proces optymalizacji programu PM.
3. Optymalizacja programu PM (warsztat)
- Przeprowadzenie poszczególnych kroków optymalizacyjnych
- Ocena programu przed optymalizacją i po optymalizacji
- Metody szacowania korzyści przy zastosowaniu procesu optymalizacji
- Opracowanie procedury przeprowadzania Procesu Optymalizacji Programu PM
Czas trwania
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
