O szkoleniu
Umiejętność rozwiązywania problemów jest jedną z kluczowych kompetencji, pozwalających na dotarcie do przyczyny źródłowej problemu i wdrożeniu działań mających na celu całkowitą i trwałą eliminacje problemu. Zastosowanie wielu narzędzi na różnych poziomach zarządzania jest warunkiem efektywności podjętych działań w tym zakresie.
Szkolenie ma na celu uświadomić uczestnikom, że symptomy problemów pomimo tego, że wyglądają na pierwszy rzut oka jako przyczyny, nimi nie są. Zła diagnoza marnuje czas i zasoby, dlatego ważne jest, aby zbierać dane i analizować je.
Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z wieloma narzędziami, które pomogą zespołom TPS (Team Problem Solving) zbierać dane i odkrywać co te dane oznaczają. Dobra analiza jest fundamentem w podejmowaniu skutecznych akcji rozwiązywania problemów.
- opanujesz teorię i praktyczne umiejętności stosowania narzędzi Problem Solving,
- nauczysz się definiować problemy: czy będzie to rozwiązanie konkretnego problemu czy doskonalenie codziennej pracy (lean thining),
- poznasz metodykę postępowania z problemami,
- nauczysz się prowadzić uporządkowany proces poszukiwania nie tylko rozwiązań, ale i docierania do przyczyn problemów zamiast „gaszenia pożarów”,
- poznasz metody konstruktywnej i systematycznej analizy i efektywnej eliminacji problemów,
- przećwiczysz narzędzia Problem Solving w praktyce własnych procesów biznesowych.
- Menadżerowie i liderzy zespołów: Odpowiadają za podejmowanie decyzji oraz prowadzenie zespołów
- Dyrektorzy i wyższa kadra zarządzająca: Skupiają się na problemach strategicznych, które mogą mieć długoterminowy wpływ na organizację
- Specjaliści ds. jakości: Ich rola polega na monitorowaniu standardów jakości w organizacji, a umiejętności rozwiązywania problemów pomagają im identyfikować przyczyny odchylenia od norm jakościowych oraz wdrażać odpowiednie środki zapobiegawcze
- Pracownicy administracyjni: Często zajmują się problemami związanymi z przepływem informacji, obsługą klienta i innymi operacyjnymi aspektami działalności firmy.
- Członkowie zespołów projektowych: Pracując nad wdrażaniem nowych produktów, procesów lub systemów, członkowie zespołów projektowych muszą często rozwiązywać pojawiające się problemy
- Nowi pracownicy: Mogą nie posiadać jeszcze pełnej wiedzy na temat specyfiki pracy w danej organizacji. Szkolenie z zakresu rozwiązywania problemów pomaga im szybciej wdrożyć się w pracę i efektywnie radzić sobie z napotkanymi trudnościami.
Program szkolenia
8.45 – Logowanie uczestników
9.00 – Rozpoczęcie szkolenia
WPROWADZENIE W TEMAT SZKOLENIA
- jak nadawać priorytety problemom – od rozwiązywania problemów na poziomie operacyjnym do problemów strategicznych
PODSTAWOWE NARZĘDZIA DO ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW
- zastosowanie PDCA,
- zasada SMART przy ustalaniu celów.
- metoda 5 WHY, 5W1H
- diagram przyczynowo-skutkowy Ishikawy
- burza mózgów
- diagram Pareto,
- Schemat blokowy (flowchart)
- A3
- SIPOC
- DMAIC
- 8D
Mapowanie strumienia wartości VSM
- wybór procesu i celu poprawy.
- tworzenie zespołu poprawy procesu.
- mapowanie procesu.
- etapy VSM – VSA (Value Stream Analysis), VSD (Value Stram Designing), VSP (Value Stream Plan)
METODOLOGIA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW (WARSZTAT PRAKTYCZNY – NA PRZYGOTOWANYM PRZYKŁADZIE – PRACA
W GRUPACH):
Definicja problemu
- 01 – Identyfikacja problemu
- 02 – Opis problemu i definicja celu
Zrozumienie procesu i poszukiwanie przyczyn pierwotnych
- 03 – Zrozumienie procesu
- 04 – Zbieranie i analiza danych
- 05 – Identyfikacja potencjalnych przyczyn
- 06 – Poszukiwanie i weryfikacja przyczyn pierwotnych
Wdrażanie Rozwiązań i Sprawdzenie Wyników
- 07 – Wdrażanie Rozwiązań
- 08– Sprawdzenie Wyników
15.00 – Zakończenie szkolenia
Czas trwania
09:00 - 15:00
Prelegenci
Adam Baśkiewicz
Praktyk zarządzania i ekspert w zakresie wdrażania Lean w przedsiębiorstwach produkcyjnych, usługowych i handlowych.
Praktyk zarządzania i ekspert w zakresie wdrażania Lean w przedsiębiorstwach produkcyjnych, usługowych i handlowych z branży: automotive, spożywczej, energetycznej, produkcji opakowań, farmaceutycznej i medycznej.
W latach 1998-2008 w firmie Beiersdorf-Lechia S.A. zajmował się m.in., planowaniem kosztów remontów i części zamiennych w Dziale Utrzymania Ruchu, następnie jako Proces Technology Leader zarządzał procesem pakowania i projektami inwestycyjnymi związanymi z wprowadzaniem nowych wyrobów na liniach produkcyjnych.
Od roku 2009 zajmując stanowisko Managera Operacyjnego w Beiersdorf Manufacturing Poznań Sp. z o.o. producenta między innymi kosmetyków NIVEA i Eucerin rozpoczął wdrażanie systemu Lean jako pierwszy zakład w koncernie Beiersdorf AG.
W 2012 został Dyrektorem Zakładu w Obornikach Wielkopolskich i był również odpowiedzialny za wdrożenie Lean Manufacturing w Grupie CEDC, produkującej m.in. takie marki jak Bols, Soplica, Absolwent i Żubrówka.
W 2014 roku rozpoczął pracę jako Lena Manufacturing Manager w firmie Wrigley Poland i był odpowiedzialny za koordynację procesu Lean w fabryce w Poznaniu oraz trenerem „Problem Solving” i „FMOS – Factory Mars Operations System” – MARS University w Europie.
2016-2018 Dyrektor Generalny Grupy Foliarex sp. z o.o.- wdrożenie Lean w czterech zakładach produkcyjnych spółki, w 2017 Zakład w Słubicach nagrodzony Diamentem Forbesa.
Swoje doświadczenie w zakresie Lean Manufacturing zdobywał w Stanach Zjednoczonych i Europie współpracując i szkoląc się w firmach Solving Efeso, Coriolis Limited.
Konsultant, trener i wykładowca z zakresu Lean współpracujący z Katedrą Zarządzania i Inżynierii Produkcji na Politechnice Poznańskiej, Wyższą Szkołą Zarządzania i Bankowości w Poznaniu, WSB w Poznaniu i SGH w Warszawie, Wykładowca na studiach MBI na Politechnice Warszawskiej.
Autor wielu artykułów o tematyce Lean w takich czasopismach jak: „Production Manager”, „Służba Utrzymania Ruchu”, „KAIZEN”.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 670 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Ogólne warunki uczestnictwa w projektach edukacyjnych realizowanych przez Langas Group
https://langas.pl/wp-content/uploads/2020/11/Ogo%CC%81lne_warunki_uczestnictwa_w_projektach_edukacyjnych_realizowanych_przez_Langas_Group.pdf
- Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
- Kod pocztowy: 00-545
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7010991220
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
