O szkoleniu
Jeśli pracujesz w dziale HR, a do Twoich zadań należy prowadzenie działań z controllingu personalnego – prowadzisz analizy i budżety, planujesz i rozliczasz działania HR, to szkolenie jest dla Ciebie!
Jedyne takie 3-dniowe, intensywne szkolenie z obszaru controllingu personalnego dostępne na rynku.
Podczas warsztatu Trener prezentuje obszerny zakres merytoryczny – profesjonalne prowadzenie i rozwijanie controllingu personalnego w zakresach oczekiwanych przez biznes, bez znacznego obciążenia czasowego – w oparciu o case’y, narzędzia, ćwiczenia, wymianę doświadczeń etc. Szkolenie na pełnych obrotach!
Szkolenie z controllingu personalnego skierowane jest do:
- kierowników HR wyższego i niższego szczebla
- ekspertów i specjalistów ds. HR
- specjalistów ds. controllingu; analityków HR
- audytorów i kontrolerów oceniających obszar HR
- konsultantów, wdrożeniowców HR oraz KEY Userów i projektantów systemów HR
- HR Business Partnerów
- oraz osób, które aspirują do tych ról
Zapraszamy osoby, które mają już ogólną wiedzę i doświadczenie w obszarze ZZL oraz znają kluczowe procesy i orientację co do stosowanych w HR rozwiązań.
Program szkolenia
Dzień 1. Wskaźniki efektywności w HR i analityka wskaźnikowa we wszystkich obszarach HR.
- Controlling personalny jako narzędzie do strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi
- Idea controllingu HR, jego cele, zakres i funkcje
- Efektywność jako baza rozumienia controllingu personalnego, powody mierzenia efektywności w zzl
- Controllerzy HR, ich zadania i umiejscowienie w strukturze organizacyjnej
- Metody najczęściej stosowane w controllingu personalnym (wstępna informacja)
- Zastosowanie wskaźników HR i metod analitycznych opartych o wskaźniki
- Powody mierzenia efektywności w zzl poprzez wskaźniki i z użyciem metod analitycznych
- Efektywność systemów zarządzania kadrami (model kosztowo-przychodowy)
- Układ wskaźników w controllingu personalnym – wskaźniki strategiczne, taktyczne, operacyjne, specyficzne
- Cykl zarządczy wykorzystujący dane wskaźnikowe i analityczne w HR
- Strategiczne (kluczowe) wskaźniki controlingu HR w firmie i ich porównywanie
- Lista wskaźników strategicznych, definicje wskaźników – koncepcja 6 wskaźników strategicznych w HR, ich analiza i ich wykorzystanie
- Case study (liczenie, analiza, interpretacja oraz wykorzystanie wskaźników)
- Badanie efektywności poprzez pryzmat stopy zwrotu z inwestycji w kapitał ludzki (wskaźnik Human Capital ROI) – szerszy kontekst: koncepcja i zastosowanie, benchmark stopy zwrotu z inwestycji w kapitał ludzki za pomocą Human Capital ROI, warsztat z wykorzystania tego wskaźnika
- Benchmarki w zakresie strategicznych (kluczowych) wskaźników controlingu HR
- Taktyczne wskaźniki controlingu HR w firmie i ich dobór oraz porównywanie
- Lista wskaźników taktycznych, definicje wskaźników
- Zakres i zastosowanie kilkunastu wskaźników taktycznych oraz wstępna analiza i wnioskowanie co do zjawisk w obszarze HR na bazie tych wskaźników
- Warsztat (analiza, interpretacja oraz wykorzystanie wskaźników)
- Pulpity (kokpity) menedżerskie (ang. DashBoard) w obszarze HR i ich zastosowanie
- 3 przykłady z rynku wykorzystania Pulpitów menedżerskich do prezentacji i analizy wskaźników taktycznych w HR (Dash Board HR)
- Benchmarki w zakresie taktycznych wskaźników controlingu HR
- Operacyjne (szczegółowe) wskaźniki controlingu HR dla poszczególnych funkcji HR
- Lista wskaźników operacyjnych, ich dobór w danych obszarach
- Zakres i zastosowanie kilkudziesięciu (ew. kilkuset) wskaźników operacyjnych oraz wstępna analiza i wnioskowanie co do zjawisk w obszarze HR na bazie tych wskaźników w poszczególnych funkcjach HR (omówienie zbiorcze)
- Struktura i demografia zatrudnienia
- Rotacja (fluktuacja) zasobów osobowych
- Absencja
- Rekrutacja i Selekcja
- Zatrudnienie i Adaptacja
- Oceny okresowe – wynikowe
- Wynagradzanie i motywacja finansowa
- Wydajność i efektywność
- Oceny okresowe – kompetencyjne
- Kompetencje wymagane i posiadane, wycena luk kompetencyjnych
- Szkolenia i rozwój zawodowy – wskaźniki controllingu HR w ocenie efektywności szkoleń
- Motywowanie pozafinansowe
- Zwolnienia i Outplacement
- Dobór wskaźników i budowa karty wskaźnikowej dla firmy – zasady i warsztat
- Tworzenie własnych kart wskaźnikowych i analiza wskaźnikowa w HR bez benchmarku
- Rozwój wskaźnikowania w firmie i dostępne metodologie
- Zastosowanie kupnych kart wskaźnikowych i analiza wskaźnikowa w HR z benchmarkiem – raporty wskaźnikowego controllingu HR
- Przykłady kart wskaźnikowych z rynku
- Benchmark w zakresie operacyjnych wskaźników controlingu HR
- Warsztat (analiza, interpretacja oraz wykorzystanie wskaźników)
DODATKOWY BONUS z tego dnia. Materiał do samodzielnego zapoznania się po szkoleniu :
- Karta wskaźników dla firmy – metodologia
- Wymagania względem metodologii pomiaru – rzetelność i trafność wskaźników
- Rzetelność – Metodologia definiowania wskaźników i ich poprawnego rozliczania
- Trafność – odniesienie wskaźnika do zakładanego celu
- Adekwatność porównań
- Sposoby pomiaru trendów rynkowych, a ich wykorzystanie
- Dobór danych
- Analizy – trendy, estymacje, prognozy, predykcje
- Uwarunkowania porównywania się wewnętrznie i z rynkiem
- Poprawna interpretacja wyników porównań z rynkiem
Dzień 2. Controlling funkcji i procesów HR, ocena skutków działań w sferze potencjału kapitału ludzkiego w firmie.
- Controlling funkcji personalnej (controlling / audyt obszaru HR) – wprowadzenie
- Controlling procesów HR jako główny element budowy efektywnych rozwiązań w HR
- Cele controllingu obszaru HR i jego procesów, spodziewane efekty
- Realizacja prac w controllingu i różny poziom szczegółowości analiz
- Różne kierunki oceny rozwiązań – efekty biznesowe, społeczne, compliance
- Prowadzenie controlingu funkcji personalnej w najważniejszych obszarach HR i poprawna interpretacja wyników, wnioskowanie co do kierunków zmian i udoskonaleń
- Warsztat : Kompletność funkcji i zadań HR – kluczowe funkcje systemu HR w organizacji i ocena kompletności systemu HR
- Warsztat : Poziom zawansowania rozwiązań – HR Index
- Warsztat : Układ ról i odpowiedzialności – analiza rozdziału odpowiedzialności w HR
- Warsztat : Rola i pozycja Zespołu HR w Organizacji
- Ocena rozwiązań firm a rozwiązania wzorcowe na bazie arkuszy analitycznych
- Szczegółowy zakres standardów i stosowania tych standardów (Controlling w procesach HR)
- Podstawy zarządzania procesowego – idea zarządzania procesami, budowa mapy procesów
- Controlling procesów HR jako główny element budowy efektywnych rozwiązań w HR i optymalizacji procesów HR
- Warsztat podejścia procesowego na przykładzie ustalonego z grupą procesu (np. rekrutacji, selekcji, zatrudniania i adaptacji zawodowej, oceny okresowej i rozwoju, inne …)
- Wskaźniki wiodące i wynikowe efektywności procesów HR
- Benchmarkowanie rozwiązań – powadzenie benchmarku rozwiązań, poprawna interpretacja wyników, wnioskowanie co do kierunków zmian i udoskonaleń
- Analiza controllingowa w zakresie efektów społecznych prowadzonej polityki personalnej:
- Nowe wyzwania na rynku pracy a ocena generalna skutków prowadzenia polityki personalnej
- idea civility a kapitał ludzki w organizacji
- satysfakcja i motywacja, zaangażowanie w firmie, wskaźnik poleceń – NPS
- zaufanie i wskaźnik trust index
- kultura organizacyjna i wartości
- metodologie i narzędzia oraz warsztat zakresu systemowych badań i analiz w obszarze nowych wyzwań
- Negatywne zjawiska braku odpowiedzi na wyzwania
- doświadczenia i ich znaczenie – candidate experience, emploee experience
- negatywne zjawiska na przykładach np. rotacja i absencja, niski poziom kompetencji i motywacji, anomia pracownicza
- metodologie i narzędzia oraz warsztat zakresu systemowych badań i analiz w obszarze negatywnych wyzwań i wnioski do zmian
- Nowe wyzwania na rynku pracy a ocena generalna skutków prowadzenia polityki personalnej
DODATKOWY BONUS z tego dnia. Materiał uzupełnienia wiedzy do prawidłowych praktyk HR.
Dzień 3. Projektowanie celów strategicznych HR w integracji z biznesem z wykorzystaniem controllingu HR, koszty i efekty biznesowe prowadzonej polityki personalnej.
- Model biznesowy firmy i kształtowanie etatyzacji (planu zatrudnienia) w organizacji w ujęciu controllingu personalnego
- Model biznesowy punktem wyjścia do kształtowania struktur organizacyjnych i etatyzacji, jak również budżetu wynagrodzeń stałych
- Case study 1 : prawidłowy przebieg procesu kształtowania struktur organizacyjnych i etatyzacji
- Case study 2 : benchmarki etatyzacyjne i analiza obciążenia pracą
- Case study 3 :podstawy analityki płac wewnętrznej i na podstawie raportów płacowych (z rynku) – ich silne i słabe strony, rekomendacje do stosowania
- Case study 4 : analiza budżetu wynagrodzeń poprzez wskaźniki controlingu personalnego w obszarze wynagrodzeń stałych
- Podsumowanie : prawidłowy przebieg procesu kształtowania etatyzacji do strategii przedsiębiorstwa, opisów stanowisk pracy, wymagań kwalifikacyjno-kompetencyjnych i budżetu wynagrodzeń oraz jego wskaźnikowanie, cele strategiczne dla HR w tych zakresach
- Strategia firmy i kształtowanie systemu wynagrodzeń zmiennych oraz mechanizmów wsparcia realizacji strategii w ujęciu controllingu personalnego
- Strategia firmy, zrównoważona karta wyników (Balanced Score Card)
- Obszar personalny w zrównoważonej karcie wyników (BSC)
- System zarządzania przez cele i oceny okresowe skierowane na kluczowe wyniki pracy jako nośniki strategii biznesowej oraz premie, nagrody i bonusy za efekty i ich efektywność
- Systemy wsparcia realizacji strategii w ujęciu controllingu personalnego – metoda działania i arkusze analityczne na przykładzie modelu HPI oraz cele strategiczne dla HR w tych zakresach
- Podstawy analityki realizacji celów i wypłat wynagrodzeń zmiennych oraz wskaźniki w zakresie realizacji strategii w controllingu personalnym, cele strategiczne dla HR w tych zakresach
- Lista celów strategicznych dla HR i ich opomiarowanie
- Case study – cele strategiczne biznesu, powiązane z nimi cele dla HR, wskaźniki efektywności HR
- Zamiast podsumowania : Candidate / Empoyee Value Proposition z punktu widzenia controllingu personalnego
- Czy tylko wynagrodzenia ? – koszyk wartości dla kandydata, pracownika (2*studium przypadku)
- Czy ktoś tu chce pracować ? – Brand firmy jako pracodawcy (Emplyer Brand) i jak go analizować (dostępne dane rynkowe, 2*studium przypadku)
- Czy to się wszystko opłaca ? : wskaźniki efektywności załogi i wskaźniki efektywności działań HR (finalny warsztat).
DODATKOWY BONUS z tego dnia. Spis przydatnych publikacji, raportów i stron internetowych w zakresie controllingu personalnego i HR.
Czas trwania
21h (stacjonarnie: 1 dzień:10-17, 2 dzień: 09-16, 3 dzień: 08-15, online każdy dzień 09:00-16:00)
Prelegenci
Posiada 20-letnie doświadczenie w obszarze zarządzania i personalnym, jako specjalista, ekspert, menedżer personalny, zastępca dyrektora HR, HR business partner w dużych organizacjach m.in. PSE S.A., PGE S.A., a do niedawna Zastępca Dyrektora Zarządzającego Pionem Kapitału Ludzkiego ds. Strategii HR i Rozwoju w Poczcie Polskiej S.A., która jest największym polskim pracodawcą. W swojej karierze odpowiedzialna m.in. za opracowywanie strategii personalnej, wdrażanie i koordynację złożonych projektów strategicznych HR, pozyskiwanie i rozwój zawodowy kadry menedżerskiej, sukcesorów, ekspertów i talentów, a także systemy pozyskiwania, angażowania i motywowania pracowników. Autorka wielu praktycznych rozwiązań, procedur i narzędzi, takich jak systemy planowania zatrudnienia, systemy rekrutacji i selekcji, Assessment i Development Center, opisy stanowisk pracy i wartościowanie, systemy wynagradzania, systemy motywowania, programy motywacji płacowej i pozapłacowej, zarządzania wynikami i zarządzania przez cele, kompetencyjnej oceny pracowniczej, zwolnień i outplacementu.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.)
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
- Opłata za szkolenie jest przelewem w ciągu 7 dni od daty szkolenia na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania nas o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
- Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
- Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Kompetea Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ludwika Rydygiera 8
- Kod pocztowy: 01-793
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5223008314
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
