O szkoleniu
Program kursu zawodowego dla SPIN doktorów obok zagadnień teoretycznych zawiera liczne odniesienia do przykładów praktycznych, studiów przypadku oraz zajęcia warsztatowe. Uwzględnia także czas na dodatkowe zagadnienia wprowadzone przez samych słuchaczy w trakcie trwania szkolenia oraz czas na konsultacje indywidualne, także już po zakończeniu szkolenia.
SPIN doktor - zawód kojarzony głównie z manipulacjami medialnymi i społecznymi. A to duże uproszczenie. Współczesny SPIN doktor to operator informacji który musi dysponować wiedzą interdyscyplinarną. Oczywiście techniki z zakresu psychologii społecznej są niezwykle ważne, bo to na nich opiera się istota zawodu SPIN doktora. Musi nie tylko umieć się nimi sprawnie posługiwać, ale przede wszystkim rozumieć ich genezę i mechanizmy.
Choć jego praca w dużej mierze opiera się na inżynierii społecznej i socjotechnice, to wiedza współczesnego SPIN doktora nie może sprowadzać się jedynie do tych dziedzin. Dlatego właśnie proponowany kurs zawodowy dla SPIN doktorów został rozszerzony o dodatkowe zagadnienia pozornie niezwiązane wprost z zawodem SPIN doktora, ale jednak niezbędne dla prawidłowej realizacji zadań i wyzwań przed nim stojących we współczesnych realiach.
I tak obok modułów z zakresu operowania informacją, mowy ciała, obsługi mediów, wystąpień publicznych, socjotechniki, psychologii, inżynierii społecznej, dezinformacji, postępowania w sytuacjach kryzysowych, technik osobopoznawczych, oceny wartości informacji i szczerości, dodane zostały moduły tematyczne które choć nie odnoszą się wprost do istoty zawodu SPIN doktora to są jemu niezbędne, jeśli chce prawidłowo wykonywać swoją profesję. Uczciwie dbać o interes klienta, ale i o swój własny. O bezpieczeństwo SPIN realizacji oraz osób w nie zaangażowanych i ich interesy.
Szkolenie adresowane do rzeczników prasowych i wszystkich, którzy na co dzień w pracy zawodowej zajmują się operowaniem informacją.
Program szkolenia
Wprowadzenie do SPINu Twardy i miękki SPIN
2. SPIN, czarny piar (PR) i socjotechnika a prawo
3. Współpraca Spin doktora z klientem
4. Przygotowanie realizacji przez SPIN doktora
5. Wybrane narzędzia pracy SPIN doktora
6. Podstawy bezpieczeństwa w pracy SPIN doktora
7. Narzędzia kontroli lojalności współpracowników
8. SPIN i SPIN doktor w biznesie
9. Obszary kompetencji SPIN doktora w biznesie
10. SPIN i SPIN doktor w polityce
11. Obszary kompetencji SPIN doktora w polityce
12. Polittechnologia
13. Narzędzia polittechnologii
14. Socjotechnika
15. Socjotechnika jako narzędzie pozyskiwania nieuprawnionego dostępu do chronionych zasobów informacyjnych i innych organizacji
16. Atak socjotechniczny
17. Socjotechnika w cyberprzestrzeni
18. Manipulacja przestrzenią i środowiskiem
19. ZAJĘCIA WARSZTATOWE
20. Socjotechnika i techniki warunkowania zachowań, wywierania wpływu i manipulacji oraz sposoby skutecznej obrony i odwracania ataku manipulacyjnego przeciwko napastnikowi
21. Podstawowe definicje i rozróżnienie pojęć
22. Typy osobowości
23. ZAJĘCIA WARSZTATOWE
24. Rodzaje i hierarchie potrzeb i wartości
25. Mechanizmy obronne
26. ZAJĘCIA WARSZTATOWE
27. Teoria samorealizacji
28. Potrzeby
29. ZAJĘCIA WARSZTATOWE
30. Rodzaje psychomanipulacji
31. Techniki manipulacyjne
32. ZAJĘCIA WARSZTATOWE
33. Pranie mózgu
34. Hipnoza jako manipulacja
35. Perswazja podprogowa
36. Techniki przeciwstawienia się manipulacjom
37. Techniki radzenia sobie z manipulacjami
38. ZAJĘCIA WARSZTATOWE
39. Wartości
40. Neuromarketing
41. Neurologiczna mapa rzeczywistości
42. Metaprogramy
43. Percepcja
44. ZAJĘCIA WARSZTATOWE
45. Inne aspekty związane z wykorzystaniem narzędzi socjotechnicznych w życiu codziennym
46. Komunikacja pozawerbalna
47. Komunikacja niewerbalna
48. Osobiste strefy ochronne człowieka
49. Mowa ciała w określonych sytuacjach
50. Ruchy gałek ocznych
51. Inne aspekty pozostające w związku z przekazem niewerbalnym
52. Międzynarodowy język ciała
53. ZAJĘCIA WARSZTATOWE
54. Czarny PR
55. Narzędzia wykorzystywane są w realizacjach z zakresu czarnego PR
56. Propaganda
57. Narzędzia propagandy
58. Propaganda polityczna w Polsce
59. Cele propagandy w Polsce
60. Manipulowanie człowiekiem i grupą społeczną
61. Podstawy manipulowania ludźmi
62. Indoktrynacja
63. Proces indoktrynacji
64. Wpływ społeczny
65. Wywieranie wpływu społecznego - definicja narzędzia i zjawiska
66. Narzędzia wywierania wpływu społecznego
67. Budowa narzędzi wpływu społecznego
68. Demarketing
69. Obszary zastosowań narzędzi demarketingowych
70. Perswazja (Praktyczna Instrukcja Postępowania Manipulacyjnego).
71. Narzędzia i techniki behawioralne w pracy SPIN doktora
72. Zagrożenia stosowania narzędzi behawioralnych
73. ZAJĘCIA WARSZTATOWE
74. Komunikacja w sytuacjach kryzysowych wewnątrz organizacji oraz z podmiotami kooperującymi i mediami
75. Sytuacja kryzysowa
76. Komunikacja społeczna w sytuacjach kryzysowych
77. Komunikacja z mediami masowymi w sytuacjach kryzysowych
78. Operowanie informacją, techniki i sposoby posługiwania się informacją w celu osiągnięcia zakładanych rezultatów
79. Sposoby wpływania i manipulowania opinią publiczną i mass-mediami
80. STUDIUM PRZYPADKU
81. ZAJĘCIA WARSZTATOWE
82. STUDIUM PRZYPADKU
83. Operowanie informacją
84. STUDIUM PRZYPADKU
85. Manipulowanie informacją
86. Dezinformacja (Wzorce dezinformacji)
87. Operowanie informacją. (Zasady operowania informacją. Dobór grup docelowych. Skala oddziaływania. Skutki społeczne, gospodarczo-biznesowe, polityczne i światopoglądowe.)
88. Cykl życia informacji
89. Sofizmaty jako narzędzia manipulacji informacją
90. Manipulacje statystyką
91. Natłok informacji i jego skutki
92. Badanie prawdziwości informacji
93. Narzędzia badania prawdziwości informacji
94. Zastosowanie ww. narzędzi do budowy zakrytego przekazu fałszywego
95. Manipulacje oparte na stereotypach
96. Stereotyp - znaczenie pojęcia
97. Manipulacje oparte na stereotypach
98. Postrzeganie człowieka
99. Czynniki wpływające na postrzeganie drugiego człowieka
100. „Atrakcyjność" człowieka
101. Cechy (kryteria) oceny atrakcyjności
102. Wykorzystanie subiektywnej oceny atrakcyjności człowieka
103. Ingracjacja - definicja pojęcia i procesu
104. Przebieg procesu ingracjacji
105. Zastosowanie ingracjacji jako narzędzia wpływu
106. Pozytywne skutki ingracjacji
107. Negatywne skutki ingracjacji
108. ZAJĘCIA WARSZTATOWE
109. Ruchy społeczne
110. Kreacja ruchów społecznych (Kreacja ruchu społecznego jako proces sterowany.)
111. Elementy kreacji ruchu społecznego
112. Wystąpienia publiczne
113. ZAJĘCIA WARSZTATOWE
114. Typy pytań i ich zastosowanie
115. Sztuka zarządzania wojną informacyjną
116. Troll internetowy - definicja i geneza pojęcia
117. Metody pracy trolli internetowych zauważane w Polsce
118. Pożyteczny idiota
119. Pożyteczni idioci - geneza i definicja pojęcia
120. Korzystanie z „usług" pożytecznych idiotów
121. Techniki osobopoznawcze w pozyskiwaniu informacji
122. Rozpoznanie kłamstwa i skuteczne kłamanie
123. Podstawy metod i technik przesłuchań, metody oporu w trakcie przesłuchania
124. Elementy marketingu
125. Strategia budowy marki
126. Manipulacje marketingowe
127. Podstawowe prawa marketingu
128. ZAGADNIENIA UZUPEŁNIAJĄCE I PODSUMOWUJĄCE
129. ZAJĘCIA WARSZTATOWE
Po szkoleniu KONSULTACJE INDYWIDUALNE dla zainteresowanych!
Czas trwania
Szkolenie ośmiodniowe w dwóch sesjach po 4 dni.
Godz. 9.00-15.00 w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy.
Prelegenci

szkolenie prowadzi Artur Frydrych - Ekspert ds. bezpieczeństwa biznesu specjalizujący się w zagadnieniach związanych z ochroną kontrinwigilacyjną i kontrwywiadowczą organizacji i osób, przeciwdziałaniu szpiegostwu gospodarczemu, wykorzystaniu narzędzi socjotechnicznych przy pozyskiwaniu nieuprawnionego dostępu do chronionych zasobów informacyjnych organizacji jak też zwalczaniem innych zagrożeń bezpieczeństwa biznesu (przestępczość pospolita, wrogie działania konkurencji, nielojalność pracowników).
Wykładowca oraz autor wielu unikalnych szkoleń z powyższych dziedzin dla pracowników różnych szczebli przedsiębiorstw krajowych i korporacji międzynarodowych działających w Polsce głównie w sektorze energetycznym, budowlanym, telekomunikacyjnym, farmaceutycznym i spożywczym oraz urzędów centralnych i samorządowych jak też innych instytucji państwowych. Licencjonowany detektyw.
Od 2003 roku w oparciu o wcześniej zdobyte doświadczenie zawodowe oraz stale poszerzaną wiedzę teoretyczną i praktyczną jako niezależny specjalista świadczy usługi szkoleniowe, konsultacyjne i realizacyjne oraz wsparcia metodologicznego na rynku komercyjnym dla firm i instytucji. Prowadzi także audyty bezpieczeństwa zarówno metodami tradycyjnymi jak też w warunkach pozorowanego incydentu.
Poza tradycyjnymi szkoleniami prowadzi także unikalne na rynku komercyjnym warsztaty praktyczne w terenie w warunkach pozorowanych, maksymalnie zbliżonych do rzeczywistych, które pozwalają uczestnikom na pozyskanie wiedzy i doświadczenia nieosiągalnego w warunkach „sali wykładowej".
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 2 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury VAT, wystawionej w dniu szkolenia.
Odwołanie uczestnictwa w szkoleniu nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.
- Nazwa firmy: Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
- Ulica i nr: St. Żółkiewskiego 4/2
- Kod pocztowy: 70-345
- Miejscowość: Szczecin
- Numer NIP: 8521299460
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
