O szkoleniu
Cele szkolenia
- Gruntowne wprowadzenie do składni i najważniejszych elementów języka Rust
- Poznanie i zrozumienie unikalnego modelu zarządzania pamięcią
- Zapoznanie z istniejącym ekosystemem i dostępnymi narzędziami deweloperskimi
- Przedstawienie obowiązujących konwencji i dobrych praktyk programistycznych
Zalety
- Szkolenie ma charakter warsztatowy - duża ilość przykładów i ćwiczeń ułatwiających przyswojenie zdobywanej wiedzy
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Wymagania
-
Podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku będzie dużym ułatwieniem
Szkolenie skierowane do Programistów chcących kompleksowo poznać język Rust, poszerzyć posiadane umiejętności, a także poprawić wydajność i bezpieczeństwo wytwarzanego oprogramowania.
Program szkolenia
Podstawy języka
- Charakterystyka, zastosowanie i najważniejsze cechy Rust
- Konfiguracja środowiska deweloperskiego
- Podstawy składni i obowiązujące konwencje kodowania
- Kompilowanie, debugowanie i uruchamianie aplikacji
- Podstawy pracy z menedżerem pakietów Cargo
- Typy danych
- Zmienne, stałe oraz koncepcja niezmienności
- Operatory
- Instrukcje sterujące
- Pattern matching
- Wyrażenia, funkcje i domknięcia
- Struktury
- Wyliczenia
Model zarządzania pamięcią
- Wyjaśnienie koncepcji Ownership
- Referencje, wskaźniki i reguły bezpiecznego zarządzania pamięcią
- Lifetimes
- Smart Pointers
- Rozwiązywanie typowych problemów zgłaszanych przez kompilator
Codzienne programowanie w Rust
- Kolekcje
- Język Rust a podejście obiektowe
- Traits - tworzenie, implementacja, zastosowanie
- Programowanie w stylu funkcyjnym
- Obsługa błędów
- Typy generyczne
- Iteratory
- Organizacja kodu aplikacji z wykorzystaniem modułów
- Testowanie
Budowanie narzędzi CLI
- Argumenty aplikacji - dostęp i walidacja
- Zmienne środowiskowe
- Praca z systemem plików
- Tworzenie i publikowanie bibliotek
Czas trwania
3 dni (24h)
Prelegenci
Łukasz Andrzejewski
Doświadczony trener z ponad 16-letnią praktyką na sali szkoleniowej. Aktywnie działa jako konsultant i programista w zakresie szeroko pojętych technologii Java, rozwiązań frontendowych i mobilnych. Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej Politechniki Poznańskiej, specjalizacja: Symulacje komputerowe. Aktualnie Partner, Head of Technology w Sages. Dba o rozwój oferty, przygotowuje i prowadzi szkolenia, konsultuje i bierze udział w realizacji projektów IT
Co robię na co dzień?
Partner, Head of Technology, wspieram merytorycznie rozwój oferty szkoleniowej, przygotowuję i prowadzę szkolenia, biorę udział w realizacji projektów IT, prowadzę konsultacje w zakresie doboru architektury i technologii.
Dlaczego lubię szkolić?
Szkolenie innych sprawia mi po prostu dużo przyjemności, motywuje do dalszego rozwoju i pozwala na usystematyzowanie posiadanej wiedzy.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Sages Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Wąwozowa 11
- Kod pocztowy: 02-796
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 1132737407