Project Manager - skuteczna komunikacja, przywództwo, negocjacje i rozwiązywanie konfliktów
O szkoleniu
Korzyści dla Uczestników szkolenia:
- nabycie umiejętności stworzenia planu komunikacji w zespole projektowym
- poznanie narzędzi kierowania interesariuszami projektu
- dowiedzą się i przećwiczą, jak przedstawić wizję projektu i celów biznesowych tak, aby wzmocnić zaangażowanie zespołu do realizacji projektu
- dowiedzą się o stylach kierowania projektem
- poznają techniki rozwiązywania problemów komunikacyjnych
Szkolenie rekomendowane jest dla kierowników projektów, chcących doskonalić swoje umiejętności zarządzania projektem.
Program szkolenia
MODUŁ I. KLUCZOWE KOMPETENCJE MIĘKKIE PROJECT MANAGERA
1. Kompetencje twarde vs kompetencje miękkie
2. Dlaczego potrzebne są kompetencje miękkie w zarządzaniu projektem?
3. Jak zarządzać zespołem projektowym, aby sprawnie zrealizować założone cele biznesowe?
MODUŁ II. KOMUNIKACJA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
1. Znaczenie procesu komunikacji w realizowaniu projektów
2. Komunikacja i relacje w zespole
3. Nie wszystko można przekazać wirtualnie!
4. Błędy komunikacyjne w zespole projektowym
- Komunikacja w projekcie to nie tylko dystrybucja informacji
- Opisywanie zjawisk, bez szerszego kontekstu
- Natłok informacji
- Brak umiejętności przyjmowania perspektywy drugiej strony
MODUŁ III. PLAN KOMUNIKACJI W PROJEKCIE
1. Wizja i cele projektu
2. Mapa interesariuszy projektu
3. Plan – Mapa wymiany informacji
4. Systematyczny monitoring i aktualizacja planu
5. Dzielenie się wiedzą w projekcie - Baza wiedzy
MODUŁ IV. KICK-OFF MEETING - CO ZROBIĆ, ŻEBY BYŁO UDANE?
1. Po co organizuje się spotkanie kick-off meeting?
2. Przedstawienie wizji projektu i celów biznesowych
3. Struktura spotkania
4. Ćwiczenia indywidualne: Kick-off meeting
MODUŁ V. PRZYWÓDZTWO I MOTYWOWANIE W ZESPOLE
1. Osiem paradoksów kierownika projektu według Toma Petersa
2. Style kierowania. Test na poznanie własnego stylu
3. Współpraca i partnerstwo jako główna idea kierowania zespołem projektowym
4. Czynniki mające wpływ na pozytywne postrzeganie projektu?
5. Jak poprawić postrzeganie projektu i zmotywować zespół projektowy?
MODUŁ VI. NEGOCJACJE W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI
1. Typy negocjacji: Przegrana - przegrana; Wygrana - przegrana; Wygrana - wygrana
2. Style negocjacji: styl twardy, styl miękki, styl rzeczowy
3. Ćwiczenie: Nasze negocjacje
MODUŁ VII. ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW, POTENCJALNYCH KONFLIKTÓW
1. Przyczyny konfliktów: organizacyjne, społeczne, osobowe
2. Różne rodzaje konfliktów: wartości, społeczne, dotyczące podziałów zasobów, kompetencji
3. Sygnały konfliktu
4. Autorska Gra szkoleniowa
5. Ćwiczenie: Test - model stylów reakcji na konflikt
6. Jak prowadzić trudne rozmowy?
MODUŁ VIII. SPOTKANIA ROBOCZE W ZESPOLE PROJEKTOWYM
1. Powody organizowania spotkań w zespole projektowym?
2. Dlaczego większość spotkań trwa minimum godzinę?
3. Jak przeprowadzić krótkie i merytoryczne spotkania w zespole projektowym?
4. Prezentacje - korzystać z nich na spotkaniach czy nie?
Czas trwania
I dzień: 10:00 - 18:00
II dzień: 09:00 - 17:00
Prelegenci


ADRIANNA ZBIŃSKA
Trener i praktyk. Ukończyła zarządzanie oraz prawo na Uniwersytecie Wrocławskim, a także studia podyplomowe pedagogiczne na Uniwersytecie Zielonogórskim. Wieloletni menedżer, kierujący spółką i wieloma projektami.
Warsztat trenerski doskonaliła w Limra International Inc., uczestnicząc, jako moderator przy takich projektach jak: Management Skills Seminar i Unit Manager's Training Seminar.
Ma na swoim koncie wiele publikacji branżowych poświęconych zagadnieniom pracy menedżera i trenera. Specjalizuje się w szkoleniach menedżerskich, handlowych i trenerskich.
Współtwórca portalu o tematyce szkoleniowej trenerbiznesu.pl i autor artykułów.
Specjalizacja trenerska
Od 1998 roku prowadzi szkolenia biznesowe. Specjalizuje się w szkoleniach trenerskich, prezentacji, wystąpień publicznych na różnych poziomach zaawansowania. A także w szkoleniach z zakresu zarządzania zespołem, motywowania, komunikacji i współpracy, budowania zespołu.
Doświadczenie biznesowe
Doświadczenie zdobywała jako: kierownik Biura Zarządu i Controllingu w firmie produkcyjnej „Hanka" S.A., dla której współtworzyła, wdrożyła system controllingu.
Kolejne zajmowane stanowiska to menedżer zespołu sprzedawców i menedżer ds. szkoleń.
Podczas swojej kariery zawodowej zbudowała i zarządzała zespołem, który osiągnął trzecie miejsce w Polsce za wyniki w sprzedaży w latach 2001-2002.
Wieloletni trener i wykładowca między innymi w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Legnicy.
Weź udział
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera
- Rozwiń
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
