O szkoleniu
-
Cel szkolenia
-Określenie mocnych i słabych stron regionu jako wyjście do stworzenia nowej i skutecznej koncepcji promocyjnej,
-Stworzenie ścieżki promocyjnej i budowania wizerunku od pomysłu do realizacji po sprawdzenie efektów przeprowadzonych działań,
-Rozwijanie umiejętności wykorzystania instrumentów promocji w sposób spójny, jasny i selektywny dla poszczególnych grup odbiorców przekazu: turystów, inwestorów i mieszkańców
-Opracowanie briefu skutecznej strategii promocji regiony, gminy, miasta nakierowanego na poszczególne segmenty: biznes, turystyka, tubylcy
-Dokonanie analizy posiadanych zasobów finansowych, ludzkich, materiałowych w odniesieniu do zaplanowanej kampanii promocyjnej
-Wypracowanie adekwatnych do kanału promocyjnego narzędzi promocji stosowanych z sukcesami przez inne miasta, gminy, regiony, kraje – efekt skojarzeń, stereotypów i uprzedzeń.
-Pilotażowe sprawdzenie funkcjonowania zaplanowanej kampanii promocyjno-wizerunkowej regionu/terenu.
Korzyści dla uczestników
-Wypracowanie spójnej strategii promocji miasta/regionu w oparciu atuty miejsca/regionu
-Stworzenie pomysłu na skuteczną kampanię promocyjną terytorium
-Poznanie zasad opracowania briefu marketingowego, segmentów docelowych kampanii marketingowej i kanałów przekazu komunikatów promocyjnych
-Samodzielna realizacja kampanii reklamowej w oparciu o marketing terytorialny
-Dokonanie analizy ram czasowych, budżetu promocyjnego, zasobów ludzkich i materiałowych,
-Zrealizowanie pilotażu opracowanej kampanii marketingu terytorialnego/regionu/miasta.
Grupa docelowa
Przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego, Dyrektorzy departamentów promocji miast i regionów, specjaliści ds. PR, specjaliści ds. Marketingu i Promocji miast i regionów, pracownicy wydziałów promocji w samorządach miast, gmin i regionów, rzecznicy prasowi instytucji publicznych oraz wszystkie osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką.
Program szkolenia
1. Wstęp
-Przedstawienie trenera prowadzącego, podanie tematu i zagadnień
-Określenie celów szkoleniowych,
-Przedstawienie uczestników, zapoznanie z oczekiwaniami
-Logistyka szkolenia: czasokres, przerwy,
-Ćwiczenie wprowadzające w temat, dyskusja i podsumowanie
2. Rozwinięcie określenia: marketing terytorialny
-Pojęcie marketingu terytorialnego
-Miejsce promocji w strukturach regionu
-Superprodukt, megaprodukt – określenie miasta/regionu/miejsca
-Do kogo kierujemy przekaz marketingowy, do jakich grup, segmentów – końcowi zainteresowani wizerunkiem i promocją,
-Strategia promocji miast i regionów
3. Promocja regionu jako część wchodząca w skład marketingu terytorialnego
-Konkurencyjność regionów i jego wpływ na efekt końcowy kampanii
promocyjnej – czynniki konkurencyjności
-Walory regionu/miejsca
-Skuteczność działań promocyjnych , a istniejąca misja i strategia
-Marketing mix w ujęciu budowania promocji i wizerunku regionu/powiatu/województwa
-Aktualny wizerunek regionu/miasta
-Etapu kształtowania wizerunku regionu/terytorium
-Istniejące opinie, poglądy, stereotypy i uprzedzenia na temat regionu i jego atrakcyjności
-Etapy procesu promocji i budowania wizerunku
4. Kryterium funkcji jaką pełni region wobec otoczenia biznesowo-turystycznego
-Narzędzia kształtowania wizerunku w odniesieniu do otoczenia
-Elementy materialne i niematerialne regionu/okolicy
-Marketing mix, a promocja regionu, elementy marketingu mix
-Marketing terytorialny, a lokalny system polityczno-gospodarczy
5. Wizerunek jako efekt podejmowanych działań promocyjnych w regionie
-Istniejący w świadomości odbiorców wizerunek regionu
-Różnice pomiędzy tożsamością, a wizerunkiem
-Kształtowanie wizerunku
-Odbiorcy działań promocyjnych w regionie, a jego wizerunek w ich oczach
6. Charakterystyka grup odbiorców działań promocyjnych
-Kryteria wyboru adresatów promocji
-Działania promocyjne skierowane do mieszkańców regionu
-Cele działań promocyjnych nakierowanych na turystów
-Cele działań promocyjnych nakierowanych na inwestorów, instytucje, organizacje
-Instrumenty promocyjne – kreatywność i innowacyjność w cenie! (hasło, logo, flaga, kolorystyka, idea) - „Dla każdego coś trafnego, potrzebnego i miłego”
7. Budowa kampanii promocyjnej, strategii promocji dla regionu/terenu, sposoby i kanały komunikacyjne
-Zaprojektowanie założeń
-Cele strategiczne – od czego zacząć?
-Przygotowanie planu marketingowego
-Region jako marka, identyfikator, skojarzenia
-Ustalenie harmonogramu pracy i zasobów ludzkich i materiałowych
8. Badania fokusowe, panele, media i inne instrumenty głoszące: „dobra nowinę” o regionie i mieście.
-Niestandardowe instrumenty, metody i sposoby promocji (nowe usługi, nowe produkty, nowe sposoby
-Pomiar rezultatów kampanii promocyjnej regionu/miasta
-Monitoring zaplanowanych i realizowanych działań cząstkowych
-Przełożenie działań i wykorzystanie instrumentów na korzyści dla mieszkańców, inwestorów i turystów w regionie
9. Część warsztatowa
-Najlepsze praktyki z regionów, miast i gmin.
Metody warsztatowe:
• Analizy przypadków
• Ćwiczenia w parach
• Gry zespołowe
• Dyskusje moderowane
• „Burza mózgów”
• Metody rozwiązywania problemów wykorzystane w odniesieniu do tematu
• Mini wykład
• Pytania i odpowiedzi
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Czas trwania
Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00-
Dzień II
Godz.09:00-15.00-
Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00-
Dzień II
Godz.09:00-17.00-
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Regulamin
1. W cenę szkolenia wliczone są: udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe oraz certyfikat potwierdzający uczestnictwo.
2. Rezygnację z udziału w szkoleniu należy przesłać pocztą, mailem lub faksem ( z potwierdzeniem odbioru) na adres organizatora.
3. W przypadku rezygnacji w okresie krótszym niż 10 dni przed terminem zajęć, obciążymy Państwa opłatą manipulacyjną w 50% opłaty za uczestnictwo w szkoleniu.
4. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w zajęciach powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.
5. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
6. Zamiast zgłoszonej osoby, w zajęciach może wziąć udział inny pracownik firmy (po wcześniejszym poinformowaniu organizatora).
7. Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych i niezależnych od organizatora. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
8. Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w szkoleniu.
9. Przesłanie formularza zgłoszenia oznacza akceptację niniejszego regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach realizacji usługi szkoleniowej przez Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST, który jest ich Administratorem. Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, żądania przeniesienia danych do innego administratora, wniesienia sprzeciwu i wycofania zgody w każdej chwili na przetwarzanie danych na potrzeby marketingu bezpośredniego a także do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub organu nadzorczego innego państwa członkowskiego UE.
- Nazwa firmy: Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
- Ulica i nr: Grottgera 16/1
- Kod pocztowy: 60-758
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7773150627
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
