O szkoleniu
PRAWO, ZARZĄD
Protokołowanie jest jednym z podstawowych procesów monitorujących i dokumentujących prawidłowość funkcjonowania organów zarządczych, nadzorczych i właścicielskich.
Prawo gospodarcze w dużej mierze pozostawia dowolność w tworzeniu protokołów, jednak uchybienia w tej czynności mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla spółki.
Zapraszamy na warsztat opierający się w 100% na dobrych praktykach protokołowania w spółkach. Szkolenie ma na celu przygotowanie do profesjonalnego konstruowania protokołów z posiedzeń, wskazanie obszarów ryzyka i jego eliminację.
Korzyści:
- otrzymasz instrukcję i zaawansowane kwestie tworzenia protokołu z posiedzeń
- poznasz dobre praktyki protokołowania w spółkach – elementy obowiązkowe i te ułatwiające funkcjonowanie organów
- dowiesz się gdzie najczęściej protokolanci popełniają błędy i jak się ich wystrzegać
- poznasz kruczki prawne, których nieznajomość najczęściej powoduje uchybienia
- poznasz kluczowe kwestie jak np.: ujmowania zdań odrębnych, porządków obrad, protokołowania sprzeciwów, zmiany kapitału zakładowego, liczenia głosów, prowadzenia księgi i udostępniania.
Uczestnicy
- Protokolanci
- Pracownicy biura zarządu
- Asystenci zarządu
- Specjaliści ds. obsługi władz spółki
- Specjaliści ds. organizacyjnych
- Osoby, które chcą uporządkować swoją wiedzę w zakresie protokołowania
Program szkolenia
9.15 – logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
9.30 – rozpoczęcie szkolenia
DOBRE PRAKTYKI PROTOKOŁOWANIA – ELEMENTY, TREŚĆ, UKŁAD PROTOKOŁU I KLUCZOWE ELEMENTY POPRAWNOŚCI PROCESU PROTOKOŁOWANIA
Ogólne zasady prowadzenia protokołów
- Elementy zasad legislacji, które należy uwzględnić przy tworzeniu uchwał i protokołów
- Elementy logiki prawniczej w treści protokołu
- Jakie elementy powinien zawierać każdy protokół?
- Oczywiste omyłki pisarskie a wady istotne uchwał i protokołów
- Wyciąg z protokołu i uchwały
- Jak liczymy głosy?
- Kiedy głosowanie jest tajne? – warunki, uchybienia
- Co to jest księga protokołów i jak ją prowadzić?
SZCZEGÓŁOWE KWESTIE PROTOKOŁOWANIA POSIEDZENIA ZARZĄDU
Protokołowanie uchwał, procesu podejmowania uchwał zarządu, podpisy, uchwały na odległość, pełnomocnictwa
- Jakie warunki musza być spełnione, aby zarząd mógł podejmować uchwały?
- Uchwała powołująca pełnomocnika lub prokurenta
- Kto podpisuje protokół w sp. z o.o. i S.A.?
- Nieformalne posiedzenia zarządu a protokoły i uchwały
- Czy zarząd może podejmować uchwały na odległość?
- Sprzeczny interes członka zarządu
TWORZENIE PROTOKOŁU Z POSIEDZENIA ORGANÓW NADZORCZYCH
Kluczowe kwestie posiedzeń rad nadzorczych, ważność uchwał, protokołowanie zdań odrębnych, podpisywanie, kluczowe elementy
- Dobre praktyki protokołowania – co musi zawierać protokół, co może a co powinien
- Jakie warunki musza być spełnione, aby RN mogła podejmować uchwały?
- Wymagania dotyczące kworum rady nadzorczej
- Co powinien zawierać protokół rady i kto go podpisuje?
- Oddanie głosu na piśmie
- Podejmowanie uchwał w trybie pisemnym
- Podejmowanie uchwał przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość
- Zdania odrębne w protokole
- Zgoda a opinia rady nadzorczej
- Ograniczenia w uprawnieniach rady nadzorczej
- Wadliwy wybór przewodniczącego rady nadzorczej
PROTOKOŁOWANIE POSIEDZEŃ ORGANÓW NADZORCZYCH
Protokoły i uchwały zgromadzenia wspólników/ walnego zgromadzenia
- Treść protokołu w zależności od rodzaju zgromadzenia (zwyczajne, nadzwyczajne)
- Jaką większością głosów podejmowane są uchwały?
- Porządek obrad w protokole, zmiana porządku obrad
- Kiedy protokół w formie pisemnej, a kiedy w formie aktu notarialnego?
- Co to jest uchwała nieistniejąca?
- Księga protokołów
- Pełnomocnictwa jako załącznik do księgi protokołów – treść, forma
- Uchwały w zakresie podwyższenia i obniżenia kapitału zakładowego
- Jak zaprotokołować sprzeciw? Jakie znaczenie ma sprzeciw?
Archiwizacja i udostępnianie protokołów
NOWELIZACJA KSH 2022 – JAKIE ZMIANY WPROWADZAJĄ NOWE PRZEPISY W PROTOKOŁACH I UCHWAŁACH?
- Nowe wymagania wobec protokół zarządu i rady nadzorczej
- Kto podpisuje protokoły z posiedzenia zarządu i rady nadzorczej?
- Uprawnienia rady nadzorczej – zakres zmian
- Przewodniczący rady nadzorczej – pozycja ustrojowa
- Nowy dokument – zaproszenie na posiedzenie
- Głosowanie rady nadzorczej – tajne czy jawne?
- Zmiana porządku obrad – kryteria prawne
- Posiedzenia rady nadzorczej bez formalnego Zwołania – nowe przepisy
- Nowy obowiązek zarządu udzielania radzie nadzorczej szczegółowych informacji
15.30 – Zakończenie szkolenia
Czas trwania
9:15 - 15:30
Prelegenci
mec. Romana Pietruk
Radca prawny, specjalizuje się w temacie kontraktów handlowych, obsługi organów spółki, odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej, poprawy efektywności funkcjonowania biura zarządu i rady nadzorczej.
Prowadzi szkolenia od ponad 10 lat. Realizowała projekty zarówno na rzecz sektora prywatnego jak i publicznego. Jako cel stawia sobie wysoki poziom merytoryczny szkoleń przy jednoczesnym przystępnym sposobie przekazywania wiedzy.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UKSW, absolwentka studiów podyplomowych Fundusze Strukturalne Unii Europejskiej oraz studiów podyplomowych Prawa Rosyjskiej Federacji. Wspólnik Kancelarii Radców Prawnych Romana Pietruk, Łukasz Pietruk s.c. Autorka publikacji naukowych z zakresu prawa.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Wymagania sprzętowe:
1. Wymagania przeglądarki w laptopie/komputerze stacjonarnym:
● Aktualne wersje przeglądarek Chrome, Firefox (aktualne tzn. że przeglądarka była aktualizowana przez ostatnie 2 lata)
● Przeglądarki: Safari, IE, Edge powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie. W takim wypadku należy skorzystać z Chrome lub Firefox.
2. Wymagania w telefonie/tablecie:
● Telefon z Androidem 6.0+ i korzystający z przeglądarki Chrome (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem Android)
● Telefon z system iOS 12.2+(iPhone) i przeglądarką Safari Mobile (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem iOS).
● Telefony ze starszymi systemami operacyjnymi na telefonach powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie.
● Podczas dołączania do pokoju, należy pozwolić aplikacji (będzie komunikat systemowy) na dostęp do mikrofonu.
3. Wymagania sieciowe:
● Dla uczestnika szkolenia: min. 2 Mbits/sek pobieranie (download) oraz 1 Mbits/sek wysyłanie (upload)
● Dla prezentującego wartość wysyłania(upload) min. 1 Mbits/sek , im większa wartość tym lepsza jakość prezentowanego obrazu/dźwięku.
● Można korzystać z Internetu w telefonie tzw. LTE
● W sieciach firmowych należy sprawdzić firewall i skontaktować się ze swoim działem IT i przekazać im następującą informację: “Aplikacja do webinarów korzysta z portów TCP 80/443(HTTP/HTTPS) UDP 16384-32767 do WebRTC audio”
4. Wymagania fizyczne:
● Do słuchania webinaru potrzebny jest tylko głośnik/słuchawki w komputerze
● Do przesyłania dźwięku potrzebny jest mikrofon (polecamy zestaw słuchawki z mikrofon, które zapewniają lepszą jakość niż wbudowany mikrofon w komputerze)
● Kamera wbudowana w laptopa/telefon jest wystarczająca
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 370 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Ogólne warunki uczestnictwa w projektach edukacyjnych realizowanych przez Langas Group
https://langas.pl/wp-content/uploads/2020/11/Ogo%CC%81lne_warunki_uczestnictwa_w_projektach_edukacyjnych_realizowanych_przez_Langas_Group.pdf
- Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
- Kod pocztowy: 00-545
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7010991220