O szkoleniu
Zachowania przemocowe w miejscu pracy, takie jak mobbing czy dyskryminacja, nawet jeśli mają charakter incydentalny, są niezwykle groźnym zjawiskiem, zarówno dla pracodawcy, jak i zatrudnionego w firmie personelu. Każda forma prześladowania niszczy prawidłowe relacje wewnętrzne w organizacji, przyczynia się do istotnego obniżenia efektywności pracowników, a także może skutkować poważnymi stratami wizerunkowymi i konsekwencjami natury prawnej. Mobbing, dyskryminacja, zachowania wykluczające, wroga i nieetyczna komunikacja przekładają się ponadto na wysokie szkody osobiste pracowników, naruszają społeczne i finansowe dobra każdej wspólnoty. Profilaktyka mobbingu i dyskryminacji są więc najskuteczniejszą metodą zabezpieczenia interesu firmy i jej załogi. Aby skutecznie przeciwdziałać mobbingowi w miejscu pracy, trzeba dobrze zrozumieć istotę tego zjawiska i nauczyć się rozpoznawać różne jego przejawy. Kurs otwarty „Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji” to nowoczesny projekt szkoleniowy, który pozwala Uczestnikom warsztatów zyskać świadomość, czym jest mobbing oraz czym w rzeczywistości jest dyskryminacja, a także jak zapobiegać ich pojawieniu się i narastaniu. Dostępny w naszym najnowszym katalogu szkoleń kurs otwarty, którego tematem jest profilaktyka dyskryminacji i mobbingu w miejscu pracy, prezentuje i w przystępny sposób objaśnia skomplikowane mechanizmy społeczne, które otwierają drogę do działań o charakterze mobbingowym, destabilizujących prawidłowe funkcjonowanie firm i instytucji, niszczących relacje pracownicze, przynoszących wymierne straty finansowe firmom, które nie potrafią na czas odpowiednio zareagować na niepokojące sygnały, a nade wszystko odpowiedzialnych za ogromną krzywdę ludzi uwikłanych w przemocowe relacje.
Otwarte szkolenie „Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji” prezentuje pogłębioną i usystematyzowaną wiedzę na temat mobbingu i dyskryminacji, a także pokazuje, jak pracodawca może przeciwdziałać mobbingowi i skutecznie ochronić się przed jego negatywnymi konsekwencjami, a także skutkami zachowań dyskryminacyjnych oraz innych zachowań o charakterze przemocowym.
Zapraszamy Państwa do zapisów na szkolenie otwarte „Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji”. Kurs realizujemy w trybie stacjonarnym oraz wygodnej i sprzyjającej oszczędności czasu wersji online. Zachęcamy również do kontaktu z naszymi konsultantami, którzy z ochotą pomogą Państwu w ustaleniu szczegółowych warunków szkolenia i jego dostosowaniu do potrzeb Państwa firmy.
Ważna informacja: Nasze szkolenia to głównie praca warsztatowa oparta na przykładach własnych uczestników (zastanów się przed szkoleniem co chcesz przećwiczyć zgodnie z tematem szkolenia) oraz ćwiczeniach przygotowanych przez trenera. Zdobywasz niezbędną wiedzę i ćwiczysz umiejętności możliwe do wdrożenia następnego dnia w pracy po odbyciu szkolenia. Pamiętaj, że możesz skorzystać również z e-konsultacji z trenerem po szkoleniu.
Kurs „Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji” pozwala pozyskać fachową wiedzę o:
- przyczynach powstawania konfliktów w pracy oraz sposobach ich rozwiązywania;
- opartych na szacunku i właściwych relacjach w środowisku pracy;
- istocie zjawiska mobbingu oraz sposobach odróżniania go od innych, trudnych sytuacji spotykanych w miejscu pracy;
- cechach, które mogą sprzyjać znalezieniu się w sytuacji mobbera lub osoby mobbowanej;
- działaniach mobbingowych wg. Heinza Leymanna;
- różnych fazach mobbingu;
- kosztach mobbingu: osobistych, społecznych i gospodarczych;
- odróżnianiu różnych płaszczyzn mobbingu;
- uprzedzeniach i stereotypach otwierających drogę do zachowań o charakterze dyskryminacyjnym;
- różnych rodzajów dyskryminacji, w tym m.in. dyskryminacji bezpośredniej, pośredniej i pozytywnej;
- obowiązkach pracodawcy w obszarze profilaktyki mobbingu i dyskryminacji;
- kategoriach prawnych mobbingu i dyskryminacji;
- orzecznictwie sądowym dotyczącym dyskryminacji i mobbingu;
- odpowiedzialności pracodawcy za mobbing i dyskryminację oraz odpowiedzialności sprawcy mobbingu i dyskryminacji.
Szkolenie otwarte z profilaktyki mobbingu rozwija praktyczne umiejętności:
- stosowania zasad opartej na szacunku komunikacji, stanowiącej przeciwwagę dla zachowań dyskryminujących i mobbingowych;
- nieodpuszczania do sytuacji narastania zjawisk dyskryminujących, mobbingowych i przemocowych w środowisku pracowniczym;
- odpowiedniego reagowania na zachowania o charakterze mobbingowym i dyskryminującym;
- udzielania wsparcia i skutecznej pomocy mobbowanym lub dyskryminowanym osobom;
- popularyzowania rzetelnej wiedzy o mobbingu i dyskryminacji w miejscu pracy.
Szkolenie z przeciwdziałania mobbingowi kształtuje wartościowe kompetencje związane z:
- rozpoznawaniem mobbingu i dyskryminacji oraz przeciwdziałaniem sytuacjom przemocowym w miejscu pracy;
- budowaniem zdrowych relacji w miejscu pracy;
- analizowaniem sytuacji przemocowych w kontekście obowiązującego przepisów.
Kurs otwarty „Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji” kształtuje w Uczestnikach warsztatu wrażliwość na różnorodne patologiczne zjawiska i zachowania w środowisku pracowniczym i w sposób praktyczny przygotowuje ich do przyjmowania aktywnej postawy wobec takich destruktywnych przejawów życia społecznego jak dyskryminacja, mobbing, molestowanie. Szkolenie z powyższej dziedziny to niezbędny komponent edukacji pracowników w każdej nowocześnie zarządzanej organizacji. Kurs rekomendujemy w szczególności: decydentom, liderom i menedżerom różnych szczebli, a także wszystkim, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę na temat dyskryminacji i mobbingu oraz obowiązków związanych z profilaktyką tych zjawisk.
- Osoby pracujące w działach personalnych, odpowiedzialne ze planowanie i realizację polityki szkoleniowej oraz kadrowej.
- Kadra zarządzająca, pragnąca zatrzymać w firmie ludzi z wysokim poziomem kompetencji i umiejętności.
- Osoby chcące przeciwdziałać mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy.
- Osoby zainteresowane tematyką dyskryminacji i mobbingu.
Program szkolenia
Ważna informacja: Nasze szkolenia to głównie praca warsztatowa oparta na przykładach własnych uczestników (zastanów się przed szkoleniem co chcesz przećwiczyć zgodnie z tematem szkolenia) oraz ćwiczeniach przygotowanych przez trenera. Zdobywasz niezbędną wiedzę i ćwiczysz umiejętności możliwe do wdrożenia następnego dnia w pracy po odbyciu szkolenia. Pamiętaj, że możesz skorzystać również z e-konsultacji z trenerem po szkoleniu.
Rozpoczęcie kursu: weryfikacja potrzeb szkoleniowych Uczestników kursu, rozpoznanie i omówienie celów warsztatu, omówienie spraw organizacyjnych.
Moduł I. Wprowadzenie do tematu kursu.
- Wartości i potrzeby życiowe, których zaspokojenie jest zagrożone w sytuacji mobbingu i dyskryminacji.
- Prezentacja, dyskusja, ćwiczenie z listą wartości.
Moduł II. Przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi – stereotypy i uprzedzenia.
- Uprzedzenia i stereotypy jako źródło zachowań przemocowych.
- Ćwiczenie – określanie cech osoby na podstawie jej fotografii (zadanie pozwala ujawnić uprzedzenia przejawiane przez Kursantów), przykłady i wnioski.
Moduł III. Przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi. Definicje.
- Próba zdefiniowania pojęć: dyskryminacja i mobbing. Przegląd badań im poświęconych.
- Prezentacja slajdów, krótki wykład.
Moduł IV. Przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi. Interpretacja zachowań.
- Mobbing oraz zjawiska o zbliżonym charakterze, czyli co uznaje się za mobbing i dyskryminację, a co nimi nie jest?
- Ćwiczenia grupowe. Prezentacja slajdów, dyskusja, wnioski.
Moduł V. Przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi. Mobbing i jego charakterystyka.
- Kategorie mobbingu i jego fazy.
- Mini wykład.
Moduł VI. Przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi. Role: sprawca i ofiara.
- Zachowania charakterystyczne dla mobbera/ofiary mobbingu.
- Ćwiczenia w parach. Dyskusja na forum. Prezentacja.
Moduł VII. Przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi. Sprawca jako ofiara.
- „Ciemna triada” – sprawca mobbingu.
- Mini wykład, prezentacja. Dyskusja na forum.
Moduł VIII. Przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi. Cechy mobbingu wg Leymanna.
- Cechy mobbingu (45 cech H. Leymanna).
- Prezentacja, ćwiczenie (porządkowanie listy cech Leymanna), panel dyskusyjny.
Moduł IX. Przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi. Działania oraz metody sprawcy.
- Metody i działania stosowane przez mobberów.
- Prezentacja slajdów, mini wykład, dyskusja na forum.
Moduł X. Przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi. Analiza danych statystycznych.
- Statystyki dotyczące mobbingu i dyskryminacji.
- Prezentacja slajdów, dyskusja na forum. Omówienie wniosków.
Moduł XI. Przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi. Jak reagować na mobbing?
- Odpowiedni sposób reagowania na mobbing i dyskryminację (świadek mobbingu/ osoba mobbowana).
- Ćwiczenie w grupach. Prezentacja. Dyskusja na forum.
Moduł XII. Przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi. Komunikacja w profilaktyce mobbingu i dyskryminacji.
- Zasady właściwej komunikacji jako podstawowy czynnik profilaktyki zachowań przemocowych.
- Ćwiczenia w grupach, dyskusja i wnioski.
Moduł XIII. Przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi. Obowiązki pracodawcy, współpracowników, świadków.
- Obowiązek przeciwdziałania mobbingowi.
- Burza mózgów. Wnioski, prezentacja.
Moduł XIV. Przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi. Obowiązujące prawo i orzecznictwo.
- Dyskryminacja i mobbing w aktach prawnych i orzecznictwie sądowym.
- Mini wykład. Dyskusja na forum.
Moduł XV. Przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi. Podsumowanie.
Zakończenie szkolenia: powtórzenie najważniejszych wiadomości, wnioski i dyskusja. Ewaluacja przeprowadzonego programu szkoleniowego. Opcjonalnie: sesja rekomendacji dla Uczestników warsztatu w zakresie optymalizacji dalszych kroków szkoleniowych.
Czas trwania
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Prelegenci
PROFIL TRENERKI:
Doświadczenia zawodowe pozwalają jej doskonale rozumieć zarówno potrzeby klientów biznesowych, jak i wywodzących się z administracji publicznej. Od lat wspiera jednych
i drugich w podnoszeniu na wyższy poziom kompetencji uczestników szkoleń. Motywuje i inspiruje ich do wprowadzania zmian.
DOŚWIADCZENIE
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze HR, w środowisku biznesowym oraz w służbie cywilnej. Pracowała jako konsultant i rekruter w firmach doradztwa personalnego i agencji reklamy RTB (rekrutacje na stanowiska techniczne, IT, menedżerskie, marketingowe, administracyjne oraz wiele innych). Przygodę ze szkoleniami rozpoczęła, pracując na stanowisku psychologa w służbach mundurowych. W Komendzie Głównej Policji odpowiadała za rozwój obszaru zarządzania zasobami ludzkimi. Szkoliła kadrę kierowniczą, policjantów i pracowników. Przeprowadzała badania psychologiczne i rekrutacje wewnętrzne. Kilka lat pracowała jako trener wewnętrzny oraz specjalista ds. szkoleń i rozwoju w jednym z urzędów centralnych.
Autorka wciągających prezentacji, nieszablonowych warsztatów i przydatnych ćwiczeń.
Doradca wystąpień publicznych.
Blogerka i twórczyni fanage’a psychoedukacyjnego w mediach społecznościowych na temat asertywności i pewności siebie kobiet.
Autorka kursów online oraz e-booków na temat asertywności.
Prowadzi webinary i live’y w mediach społecznościowych. Ceni sobie zarówno szkolenia online, jak i tradycyjny, off-linowy kontakt z uczestnikami – na sali szkoleniowej.
Uwielbia pracować z ludźmi i występować publicznie. Nie wyobraża sobie pracy (i życia) bez stałego uczenia się i dzielenia wiedzą.
PODCZAS SZKOLEŃ
Stawia na praktyczne rozwiązania, przydatne narzędzia i wprowadzanie ich w życie. Jest zwolenniczką wdrażania zmian małymi, ale konsekwentnymi krokami (zgodnie z filozofią Kaizen).
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 910 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia. Oczywiście przyjmiemy Twoje zgłoszenie również na dzień przed realizacją.
- Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne. Przygotuj serię pytań - co jest dla Ciebie ważne.
- Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie. Jest możliwość płatności przelewem oraz gotówką lub kartą płatniczą.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia. Jest możliwość zmiany uczestnika lub przepisanie się na inny termin w miarę możliwości.
- UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910