O szkoleniu
Czas na zmiany w podejściu do mobbingu!
Resort pracy w ekspresowym tempie przygotowuje nowelizację, która będzie miała kolosalne znaczenie zarówno dla pracowników jak i pracodawców. Po 21 latach doczekamy się doprecyzowania definicji mobbingu.
Jakie zmiany w zakresie mobbingu przygotowuje obecnie rząd w trybie pilnym?
Jaki będzie kierunek najbliższych zmian?
Co zmieni doprecyzowanie definicji mobbingu?
Nowelizacja wprowadza otwarty katalog przesłanek, czym jest mobbing.
Czyli:
• upokarzanie lub uwłaczanie,
• zastraszanie,
• zaniżanie oceny przydatności zawodowej pracownika,
• nieuzasadniona krytyka,
• poniżanie lub ośmieszanie pracownika,
• utrudnianie funkcjonowania w środowisku pracy w zakresie:
– osiągania efektów pracy,
– wykonywania zadań zawodowych,
– korzystania z kompetencji,
– komunikacji ze współpracownikami,
– dostępu do koniecznych informacji,
– izolowanie pracownika lub wyeliminowanie z zespołu.
Uwaga!!! na wielomilionowe roszczenia pracowników w sprawach o mobbing, dyskryminację czy molestowanie!
Od 28 września 2023 roku pracownicy nie zapłacą ani grosza od pozwu przeciw swojemu pracodawcy.
Należy spodziewać się większej ilości procesów o znacznie wyższe kwoty!
Pracodawcy już dziś powinni bardzie zadbać o prewencję antymobbingową, żeby uniknąć roszczeń w przyszłości.
Sprawdź, co musisz wiedzieć na wypadek zarzutów o mobbing w dziale, firmie!
Upewnij się, że prawidłowo rozróżniasz pojęcia mobbingu, dyskryminacji, nierównego traktowania w zatrudnieniu i molestowania?
Dowiedz się jak skutecznie przeciwdziałać mobbingowi!
Sprawdź czy różnicowanie wynagrodzenia ze względu na płeć będzie uznane za mobbing?
Czy plotkowanie, pomawianie, odbieranie zadań, polecanie zadań znacznie powyżej/poniżej kwalifikacji jest mobbingiem?
Kiedy wydawanie poleceń może być uznane za działanie mobbingowe?
Co może grozić pracodawcy za postawienie nieprawdziwego zarzutu mobbingu?
Czy pracodawca może zostać pozwany o roszczenia z tytułu dyskryminacji przez osobę, która nie była pracownikiem? Jakie to mogę być sytuacje?
Jak zbudować skuteczną politykę antymobbingową i neutralizować niepożądane zachowania?
Co warto przewidzieć w procedurze antymobbingowej?
Przygotowaliśmy 73 trudne przypadki, na które trudno znaleźć odpowiedzi w źródłach prawa!
Spotkaj się z naszym Ekspertem, który na sali sądowej rozstrzyga w sprawach o mobbing.
Weź udział w szkoleniu, działaj zgodnie z prawem, zadbaj o poprawność swoich procedur antymobbingowych i dokumentacji.
Bądź na bieżąco ze zmianami w prawie!
Dodatkowo otrzymasz gotową ankietę badania zjawiska mobbingu w Twojej Firmie do zastosowania od zaraz po szkoleniu. Dowiesz się o co pytać w ankiecie ustalającej zjawisko mobbingu!
Nasze szkolenie wypełnia formę przeciwdziałania mobbingowi, o którym mowa w art. 94 (3) ustawy – Kodeks pracy.
WAŻNE!!!
Rośnie ilość wygranych przez pracowników spraw o stosowanie mobbingu i dyskryminacji w pracy. Rosną też kary zasądzane na rzecz ofiar mobbingu.
Broniąc się przed zarzutami, pracodawca musi wykazać, że dochował należytej staranności przy przeciwdziałaniu mobbingowi m.in. przez szkolenie pracowników, informowanie o konsekwencjach mobbingu lub przez stosowanie procedur, które umożliwią wykrycie i zakończenie tego zjawiska.
Tylko podjęcie realnych działań może uwolnić Cię od odpowiedzialności za mobbing.
Jeżeli firma szkoli pracowników z rozpoznawania i zwalczania mobbingu – może zostać zwolniona z konieczności wypłaty odszkodowań i zadośćuczynień, nawet jeśli pracownik faktycznie został dotknięty mobbingiem.
Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w pracy – cele szkolenia:
Podczas szkolenia Sędzia Sądu Pracy przedstawi orzecznictwo SN w sprawach o naruszenie dóbr osobistych oraz odpowie m. in. na najczęściej pojawiające się pytania stawiane przez menedżerów.
Uczestnicy zmierzą się z kazusami, które będą rozwiązywać z pomocą Wykładowcy.
Prezesów, Dyrektorów zarządzających, Właścicieli firm, którzy powinni być świadomi zjawiska mobbingu i dyskryminacji
Dyrektorów Personalnych, Kierowników Działów Kadr zobowiązanym monitorować zjawisko mobbingu w organizacji, przeciwdziałać mu oraz pomagać w rozwiązywaniu konfliktów
Szefów Zespołów
Kierowników Działów, osób pełniących funkcje kierownicze i zarządzających zespołem pracowników
Przedstawicieli związków zawodowych
Program szkolenia
Jakie zmiany w zakresie mobbingu przygotowuje obecnie rząd w pilnym trybie?
Jakie są obowiązki pracodawcy w zakresie przeciwdziałania mobbingowi?
Jak zbudować skuteczną politykę antymobbingową?
Jak powołać komisję antymobbingową? Jakie są zasady działania i uprawnienia zespołu antymobbingowego?
Kto bierze udział w czynnościach komisji antymobbingowej?
Jak zbierać i zabezpieczać dowody?
Jak postąpić jeżeli ofiara nie chce wszczęcia postępowania?
Czy warto pracowników ankietować? Jakie mogą być konsekwencje postanowienia nieuzasadnionego zarzutu mobbingu?
Co to jest mobbing?
Jak rozumieć pojęcia uporczywości i długotrwałości?
Jak długo musi trwać nękanie lub zastraszanie, by zostały uznane za mobbing?
Jakie są rodzaje zachowań, typy praktyk mobbingowych?
Jakie są przyczyny mobbingu?
Kim jest ofiara?
Czym różni się mobbing od naruszenia dóbr osobistych pracownika?
Czy kontrola pracy jest mobbingiem?
Czym różni się mobbing od sporu i konfliktu?
Czym różni się dyskryminacja od nierównego traktowania w zatrudnieniu?
Jakie działania nie stanowią naruszenia zasady równego traktowania?
Czy pracownik może nagrywać w miejscu pracy?
Jakie są skuteczne metody i narzędzia zwalniające pracodawców z konieczności wypłaty odszkodowań i zadośćuczynień na wypadek zarzutów ze strony pracowników?
Jak zminimalizować ryzyko roszczeń pracowników z tytułu mobbingu czy dyskryminacji czy naruszenia dóbr osobistych?
Jak ważne jest wczesne reagowanie na wszelkie przejawy dyskryminacji, mobbingu i naruszeń dóbr osobistych w pracy?
Jak powinna wyglądać komunikacja z pracownikami
Jakie mogą być skutki tolerowania mobbingu, naruszenia dóbr osobistych przez pracodawcę, menedżerów, pracowników?
Jakie są spory powstałe na tle mobbingu i naruszenia dóbr osobistych pracownika?
Na kim spoczywa ciężar dowodu w postępowaniu przed sądem pracy w sprawach o mobbing?
Jak wygląda rozwiązywanie konfliktów powstałych z zarzutu mobbingu
Do kogo zwrócić się o przeprowadzenie mediacji?
Jakie są roszczenia pracownika z tytułu mobbingu i naruszenia dóbr osobistych?
Jak ustala się zadośćuczynienie?
Co obejmuje odszkodowania z tytułu mobbingu?
Kiedy przedawniają się roszczenia z tytułu mobbingu?
Jakie są konsekwencje wobec mobbera możliwe do wyciągnięcia przez pracodawcę?
Dlaczego ogromnie ważne jest dbanie przez pracodawcę o dobrą atmosferę w pracy i przeciwdziałanie konfliktom?
Jakie są konsekwencje naruszania praw pracowniczych w kodeksie karnym?
Czy wiesz, czy i kiedy wydanie polecenia poza zakresem czynności, odmowa użycia tytułu zawodowego pracownika, polecenie poddania się badaniu na trzeźwość pracownika, ujawnienie przyczyny zwolnienia mogą wiązać się z zarzutami przeciwko pracodawcy?
Czy wiesz jak prowadzić legalny monitoring pracownika w miejscu pracy?
Czy utrudnianie uprawnień pracowniczych może stanowić mobbing albo zarzut dyskryminacji?
Czy kierowanie pracownika na badania profilaktyczne przed terminem może być uznane za naruszenie dóbr osobistych?
Czy zmiana planów urlopowych pracowników lub odwołanie z urlopu może stanowić zarzut naruszenia dóbr osobistych?
Czy krytyka pracodawcy może stanowić postawę do rozwiązania umowy o pracę?
Jak postąpić kiedy pracodawca nie zgadza się z rozwiązaniem przez pracownika umowy o pracę z powodu mobbingu lub dyskryminacj
Na czym ma polegać transparentność wynagrodzeń?
Na czym polega dyskryminacja płacowa?
Co to jest praca tej samej wartości, tego samego rodzaju?
Czy można różnicować wynagrodzenia ze względu na pilna potrzebę zatrudnienia pracownika?
Jakie są obiektywne kryteria różnicowania wynagrodzenia?
Czy dopuszczalne jest różnicowanie praw pracowników, którzy pełnią te same obowiązki ale niejednakowo?
Co z różnicami wynagrodzenia w tzw. „widełkach”?
Co to jest nierówne traktowanie i jakie i na jakiej podstawie pracownik może kierować roszczenia?
Na czym będzie polegała jawność wynagrodzeń?
Jak przedstawi się jawność wynagrodzenia na poziomie rekrutacji po zmianach przepisów?
Kiedy pracownik powracający z uprawnień rodzicielskich może zarzucić dyskryminację?Jakie są kryteria dyskryminujące?
Jaki jest katalog takich kryteriów?
Czy pracodawca może zostać pozwany o roszczenia z tytułu dyskryminacji przez osobę, która nie była pracownikiem?
Kiedy możesz narazić się na zarzut dyskryminacji lub nierównego traktowania na etapie nawiązania stosunku pracy, rozwiązania stosunku pracy, ustalania warunków zatrudnienia?Kiedy awans, premiowanie, nagradzanie, dostęp do szkoleń mogą wiązać się z zarzutami pracownika?
Czy pracodawca może zabronić pracy u innego pracodawcy?
Jak ustalić kryteria doboru do zwolnienia z powodu likwidacji przez redukcję, by nie narazić się na zarzut dyskryminacji?
Czy nierównomierne obciążenie dyżurem lub pracą nadliczbową może stanowić zarzut nierównego traktowania w zatrudnieniu?Czy uwzględnianie w pierwszej kolejności urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym może stanowić zarzut nierównego traktowania?
Czas trwania
Zaplanuj czas na szkolenie w godzinach 9:00-14:00.
8.30 – 9.00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
Szkolenie zaplanowane jest na 6 godzin dydaktycznych.
Prelegenci
Wieloletni Sędzia Sądu Pracy, Ekspert przeciwdziałania mobbingowi w pracy
Znany i doświadczony wykładowca akademicki.
Od 1999 r. wykładowca – asystent w Katedrze Prawa.
Autorka licznych artykułów:
„Nowelizacja Kodeksu pracy”,
„Ogólne zasady rozwiązywania umów o pracę”,
„Wypowiedzenie warunków pracy i płacy”,
„Rozwiązanie umowy o pracę z winy pracownika”, także publikacji książkowych „Kodeks pracy i karta nauczyciela w praktyce” oraz „Fundusz świadczeń socjalnych w praktyce”.
Prowadziła szkolenia dla pracowników służby cywilnej, kadry kierowniczej oraz specjalistów działów kadr. Przeszkoliła między innymi kilkuset specjalistów działów kadr, menedżerów firmy KGHM Polska Miedź S.A. Zrealizowała cykl szkoleń dla firmy Man Star Trucks & Buses Sp. z o.o., PEC Katowice S.A., PEC Sp. z o.o. w Tychach, PEC w Dąbrowie Górniczej S.A. Używa twórczych narzędzi dla przedstawienia istoty problemu. Jakość pracy potwierdzają uczestnicy ? najwyższe oceny i zwiększenie sprawności i skuteczności.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
można zainstalować aplikację jak i zalogować się przez stronę www (wszystko będzie w e-mailu organizacyjnym, w tym link do platformy).
Szkolenie odbywa się blokami tematycznymi, po każdym z nich można zadać wykładowcy pytania poprzez chat lub mikrofon.
Potrzebujemy komputer/tablet/telefon oraz dobre łącze internetowe.
Można korzystać z kamery, ale nie jest to obowiązkowe, jeżeli nie mamy mikrofonu też można sobie poradzić i bez niego (zadać pytania przez chat).
Słuchawki z telefonu również mogą posłużyć nam jako mikrofon.
można zainstalować aplikację jak i zalogować się przez stronę www (wszystko będzie w e-mailu organizacyjnym, w tym link do platformy).
Szkolenie odbywa się blokami tematycznymi, po każdym z nich można zadać wykładowcy pytania poprzez chat lub mikrofon.
Potrzebujemy komputer/tablet/telefon oraz dobre łącze internetowe.
Można korzystać z kamery, ale nie jest to obowiązkowe, jeżeli nie mamy mikrofonu też można sobie poradzić i bez niego (zadać pytania przez chat).
Słuchawki z telefonu również mogą posłużyć nam jako mikrofon.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 3 dni przed terminem
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
1. Organizatorem szkolenia jest Ośrodek Szkoleń i Informacji Effect Joanna Jarosz-Opolka z siedzibą w Gliwicach, al. Korfantego 19/1; 44-100 Gliwice, NIP 631-139-99-87, Regon 277586519.
2. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia pocztą elektroniczną.
3. Przesłanie karty uczestnictwa jest równoznaczne z zawarciem umowy, akceptacją warunków uczestnictwa, zobowiązaniem do dokonania opłaty zgodnie z cenami zawartymi w ofercie i ma charakter wiążący. Faktura zostanie wystawiona po szkoleniu, wyjątek stanowią osoby prywatne, które zobowiązane są do dokonania przedpłaty na rachunek OSil Effect.
4. Na 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia stacjonarnego, na podane adresy e-mail zostaną przesłane informacje organizacyjne dotyczące szkolenia. W przypadku braku potwierdzenia szkolenia w deklarowanym przez OSil Effect terminie, prosimy o kontakt.
5. Szkolenia online potwierdzamy na dzień przed terminem szkolenia. Uczestnik otrzymuje informacje organizacyjne na podany w zgłoszeniu adres e-mail. W przypadku braku potwierdzenia szkolenia w deklarowanym przez OSil Effect terminie, prosimy o kontakt.
6. Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być zgłoszona w formie pisemnej bądź mailem najpóźniej na 10 dni przed rozpoczęciem szkolenia stacjonarnego oraz na 3 dni robocze przed rozpoczęciem szkolenia online. W przypadku dokonania rezygnacji po tym terminie lub nieobecności uczestnika na szkoleniu, bez uprzedniego powiadomienia, Zamawiający zostanie obciążony opłatą w wysokości 100% wartości szkolenia. Przeniesienie uczestnictwa na kolejny termin traktowane jest jako rezygnacja. Istnieje możliwość zmiany uczestnika szkolenia na inną osobę.
7. Rabaty muszą być zaznaczone na formularzu zgłoszeniowym lub w wiadomości email. Rabat musi być zatwierdzony przez pracownika OSiI Effect.
8. OSil EFFECT zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu z przyczyn niezależnych od Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Trenera z przyczyn niezależnych od Organizatora.
9. Materiały szkoleniowe (w formie papierowej, elektronicznej, audio) przekazywane Uczestnikom podczas szkolenia są chronione prawem autorskim. Kopiowanie i upowszechnianie ich (w celach komercyjnych) jest zabronione.
10. Uczestnik szkolenia ma prawo złożyć reklamację dotyczącą jakości oferowanych usług szkoleniowych (treści merytorycznej, formy organizacyjnej, itp.). Reklamację należy złożyć w formie pisemnej (dopuszcza się drogę korespondencji elektronicznej), w terminie 7 dni od daty realizacji usługi szkoleniowej. Wszystkie wytyczne dotyczące złożenia reklamacji zawarte są w regulaminie na stronie
- Nazwa firmy: Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
- Ulica i nr: ul. Kozielska 137d
- Kod pocztowy: 44-100
- Miejscowość: Gliwice
- Numer NIP: 6311399987
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
