O szkoleniu
Wypalenie zawodowe to nie tylko brak chęci do pracy i coraz mniejszy poziom zaangażowania w wykonywane zadania. Syndrom wypalenia jest zdecydowanie bardziej złożonym zjawiskiem, którego destrukcyjne efekty dotykają nie tylko pojedynczej osoby, ale również jej współpracowników i finalnie całej organizacji. W pracowniku dotkniętym wypaleniem zawodowym wzrasta m.in. niechęć do kontaktów społecznych, co negatywnie wpływa na atmosferę w pracy, zwiększa liczbę konfliktów, obniża efektywność personelu czy przyczynia się np. do obniżenia jakości obsługi klienta. Również przyczyny wypalenia zawodowego są złożone, a syndrom wypalenia zawodowego dotyka różne osoby i może pojawić się na różnych etapach kariery. Z punktu widzenia pracodawcy bardzo ważne jest to, by już na wczesnym etapie rozpoznać u pracowników zagrożenie wypaleniem zawodowym, gdyż dzięki odpowiedniemu postępowaniu, można je w porę zatrzymać i uniknąć przykrych konsekwencji dla całego zespołu i firmy – licznych konfliktów, zwolnień chorobowych, niskiej efektywności pracy, a co za tym idzie wymiernych strat finansowych całej organizacji. Pracodawca, menedżer, lider zespołu powinien również umieć prawidłowo rozpoznać czynniki wpływające na wypalenie zawodowe. Organizowany przez nas kurs zamknięty „Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu w zespole” to profesjonalne szkolenie, które wyjaśnia, jak uniknąć wypalenia zawodowego i przykrych konsekwencji z nim związanych. Profilaktyka wypalenia zawodowego potrafi być bardzo skuteczna, wymaga jednak świadomych działań ze strony kadry kierowniczej, a także samego pracownika.
Jak powstrzymać wypalenie zawodowe? – szkolenie, które przygotowaliśmy, wyposaża Kursantów w kompleksową wiedzę na temat tego groźnego syndromu, prezentuje skuteczne sposoby przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu i uczy, jak rozpoznawać pierwsze jego symptomy. Warsztat zamknięty, którego tematem jest przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu, to intensywny teoretyczno-praktyczny kurs ekspercki dedykowany przede wszystkim kierownikom zespołów i menedżerom, a także pracownikom odpowiedzialnym za rozwój potencjału kadr. Prezentowane szkolenie organizujemy zarówno jako szkolenie stacjonarne, jak i wygodny kurs online.
Dowiedz się, jak wygląda skuteczne zapobieganie wypaleniu zawodowemu, poznaj kluczowe zasady utrzymania motywacji do pracy i zwiększania efektywności pracowników oraz swojej własnej. Poznaj narzędzia zarządzania zespołem, które zmniejszą podatność członków zespołu na wypalenie zawodowe. Warsztaty opracowane przez naszych ekspertów pomogą Ci ograniczyć negatywne efekty, z którymi wiąże się wypalenie w pracy, eliminować źródła stresu, budować atmosferę zaufania i wzajemnego wsparcia oraz umiejętnie radzić sobie z konfliktami w zespole.
Serdecznie zapraszamy!
Kurs z profilaktyki wypalenia zawodowego wyposaża Kursantów w fachową wiedzę o:
- wypaleniu zawodowemu, jego przyczynach oraz kolejnych fazach;
- konsekwencjach wypalenia zawodowego dla jednostki, zespołu i organizacji;
- rozpoznawaniu postępującego wypalenia zawodowego u pracownika;
- rozpoznawaniu zmniejszonego poziomu zaangażowania pracownika związanego z postępującym wypaleniem zawodowym;
- różnych metodach radzenia sobie z wypaleniem zawodowym na poziomie indywidualnym, interpersonalnym oraz organizacyjnym;
- ważnych elementach zarządzania zespołem, które są pomocne w minimalizowaniu prawdopodobieństwa wystąpienia wypalenia zawodowego wśród pracowników.
Szkolenie „Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu” rozwija praktyczne umiejętności:
- rozpoznawania wśród współpracowników osób potencjalnie narażonych na wypalenie zawodowe;
- rozpoznawania przyczyn postępującego wypalenia oraz doboru adekwatnych środków zaradczych w ramach swojej strefy wpływu;
- zarządzania pracownikami o zmniejszonym poziomie zaangażowania związanym z postępującym wypaleniem zawodowym;
- zarządzania zespołem w taki sposób, aby minimalizować prawdopodobieństwo wystąpienia wypalenia zawodowego.
Prezentowane szkolenie zamknięte pogłębia wyspecjalizowane kompetencje związane z:
- budowaniem relacji z podwładnymi;
- motywowaniem pracowników;
- efektywnym wykorzystaniem zasobów pracowników;
- komunikacją;
- przywództwem.
- Osoby narażone na stres w życiu zawodowym i osobistym.
- Osoby odczuwające skutki wypalenia zawodowego, które nie czują satyfakcji z wykonywanej pracy.
- Osoby zainteresowane rozwojem osobistym.
Program szkolenia
Rozpoczęcie szkolenia: ustalenie i omówienie celów kursu oraz potrzeb uczestników. Kontrakt.
Moduł I. Czym jest wypalenie zawodowe?
- Podstawowe zagadnienia dotyczące wypalenia zawodowego:
- definicja,
- przyczyny,
- fazy rozwoju.
- Zasoby osobiste a wypalenie zawodowe.
- Stres a wypalenie zawodowe:
- wpływ stresu na wypalenie zawodowe,
- typowe źródła stresu w środowisku pracy,
- objawy psychosomatyczne wynikające ze stresu,
- stres a emocje.
- Konsekwencje wypalenia zawodowego w wymiarze indywidualnym, interpersonalnym oraz organizacyjnym.
Moduł II. Autodiagnoza obecnej sytuacji
- Czy jesteś w grupie ryzyka? (sytuacja Uczestnika zajęć w jego pracy).
- Twój poziom dopasowania do miejsca pracy.
- Czy to już wypalenie, czyli objawy wypalenia zawodowego?
Moduł III. Sposoby zapobiegania wypaleniu zawodowemu – rozwiązania na poziomie organizacyjnym
- Rola lidera w zapobieganiu wypaleniu zawodowemu pracowników.
- Zarządzanie poprzez wartości.
- Wellbeing w organizacji, czyli dbanie o dobrostan pracownika.
Moduł IV. Sposoby zapobiegania wypaleniu zawodowemu – rozwiązania na poziomie indywidualnym
- Rozpoznawanie i respektowanie własnych granic.
- Budowanie odporności psychicznej i zdolność radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
- Wspierający dialog wewnętrzny.
- Pozytywne nastawienie do pracy.
- Rozpoznawanie czynników, na które mamy i nie mamy wpływu.
- Sposoby na radzenie sobie z sytuacjami stresowymi w pracy.
Moduł V. Sposoby zapobiegania wypaleniu zawodowemu – rozwiązania na poziomie interpersonalnym
- Budowanie satysfakcjonujących relacji w środowisku pracy.
- Jak stworzyć atmosferę zaufania i wzajemnego wsparcia?
- Radzenie sobie z konfliktami w zespole.
Podsumowanie i zamknięcie warsztatu. Ewaluacja.
Czas trwania
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Prelegenci
Profil Trenera:
- Wspiera przedsiębiorców w tworzeniu kultury organizacyjnej opartej na empatii i high quality connections.
- Wzmacnia rozwój inteligencji emocjonalnej, pomagając liderom i zespołom w rozwijaniu kompetencji budujących efektywną współpracę opartą na zaufaniu, odpowiedzialności i autentyczności.
- Dba o dobrostan psychiczny pracowników, wspierając w rozwoju umiejętności skutecznego radzenia sobie z wyzwaniami, stresem i presją.
- Łączy wieloletnie doświadczenie biznesowe z psychologicznym.
- Praktykuje NVC i Mindfulness na codzień.
Certyfikacje/ wykształcenie Trenera:
- Psycholożka ze specjalizacją komunikacji międzykulturowej.
- Certyfikowana konsultantka ILM72.
- Certyfikowana konsultantka MTQ Plus.
- Certyfikowana Coach MOCNYCH STRON wg Gallupa.
- Mgr psycholożka. SWPS Uniwersytet Humanistyczno-Społeczny w Warszawie.
- Dyplomowana trenerka Szkoły Komunikacji Opartej na Empatii. Doskonalenie Umiejętności Trenerskich w partnerstwie z Polskim Towarzystwem Psychologicznym (PTP).
- Trenerka Konstruktywnej Komunikacji w nurcie NVC.
- Certyfikowana Business & Life Coach – akredytacja Polskiej Izby Coachingu.
IFS (Internal Family System – System Wewnętrznej Rodziny ) w pracy Coacha. (IFS). - Instytut Transformującej Obecności.
- Transformująca Obecność w pracy Coacha.
PROFIL TRENERA:
- Ekspert z ponad czternastoletnim doświadczeniem trenerskim.
- Ma za sobą ponad 10000 godzin spędzonych z uczestnikami podczas warsztatów.
- W swojej pracy wykorzystuje techniki pracy grupowej, metody nauczania interaktywnego, dyskusje i analizy realnych zadań zawodowych.
- Jest jednym z trenerów w Akademii Psychologii Przywództwa, autorskiego projektu Jacka Santorskiego realizowanego pod egidą szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.
- Współpracuje także z Instytutem Psychoimmunologii Wojciecha Eichelbergera.
- Jest wykładowcą w Szkole Psychoterapii „Od do”.
- W swojej pracy trenerskiej stara się wydobyć jak największy potencjał z każdego uczestnika szkolenia. Stawia na profesjonalizm oraz swobodę kontaktu w pracyz drugim człowiekiem.
- Pracując z grupami koncentruje się na szukaniu zasobów i rozwiązań. Uczy nie tylko umiejętności. Przede wszystkim skupia się nad zmianom postaw i odnalezieniu energii życiowej, tak by w biznesie osiągać jak najlepsze rezultaty.
- Prowadzi dla biznesu, administracji i innych organizacji. szkolenia, wykłady, webinaria oraz warsztaty pracy z ciałem (wykorzystując swoją wiedzę oraz doświadczenie terapeutyczne).
- Liderom i ich zespołom pomaga budować efektywne zespoły, rozwiązywać konflikty, usprawniać komunikację interpersonalną. Stawia na zrównoważony rozwój.
KWALIFIKACJE:
- SWPS „Psychosomatyka oraz somatopsychologia”
- Krakowskie Centrum Psychodynamiczne „Psychoterapia Psychodynamiczna”.
- Uniwersytet im. Adama Mickiewicza „Psychologia w zarządzaniu”.
- Krakowskie Centrum Psychodynamiczne „Studium Socjoterapii i Treningu Interpersonalnego Szkoła Trenerów”.
PROFIL TRENERA:
Certyfikowana trenerka, inspiratorka, promotorka wellbeingu, konsultantka biznesu, certyfikowany coach mocnych stron, pasjonatka psychologii pozytywnej i wspierania w rozwoju. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Otwartym SGGW. Certyfikowany konsultant Extended Disc oraz Insightful Profiler iP 121. Ponad 20 lat pracowała w działach HR dużych, międzynarodowych organizacji. Na sali szkoleniowej (fizycznie i online) spędziła ponad 1400 godzin. Wspiera w budowaniu dobrostanu, pewności siebie, odkrywaniu talentów, działaniu w zgodzie ze sobą i swoimi wartościami.
Ukończyła studia magisterskie z zakresu Zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim i studia podyplomowe: „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi” na Politechnice Gdańskiej oraz „Coaching” w Collegium Civitas. Ukończyła szereg kursów i szkoleń przygotowujących do pełnienia roli promotorki wellbeingu i empatycznej komunikacji.
Szkoleniowo specjalizuje się w zagadnieniach związanych z empatyczną komunikacją i współpracą, rozwojem swojej samoświadomości i inteligencji emocjonalnej oraz budowaniem dobrostanu i efektywnym radzeniem sobie ze stresem. Prowadzi także szkolenia z zakresu nowoczesnego przywództwa, rozwoju bazującego na talentach oraz transformowania pracy (job crafting).
Prywatnie – pasjonatka jogi i świadomego oddychania, wielbicielka kontaktu z przyrodą i aktywności sportowych na łonie natury oraz entuzjastka podróży, które opisuje na swoim blogu. Mama studentki i nastolatka, żona ultramaratończyka. Ważne miejsce w jej życiu zajmuje muzyka, w wolnych chwilach śpiewa, gra na pianinie i na flecie.
KWALIFIKACJE:
- Certyfikowany trener UOUW
- Coach VCC
- Coach mocnych stron Strengths Community- Talenty Gallupa
- Certyfikowany konsultant Extended DISC
- Certyfikowany Insightful Profiler iP 121
- Certyfikowana joginka śmiechu.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 5 500 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
- *Szczegółowa wycena zostanie przedstawiona po dokładnym zbadaniu potrzeb.
- Obowiązuje limit uczestników.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Zgłoszenie udziału w szkoleniu zamkniętym
- Warunkiem realizacji szkolenia zamkniętego jest przesłanie zapytania o szkolenie do organizatora.
Podstawą zgłoszenia na szkolenie zamknięte jest wysłanie wypełnionego i podpisanego (wraz z pieczęcią firmy, w przypadku zgłoszenia przez jednostkę organizacyjną) scanu formularza zamówienia na adres e-mail: biuro@humanskills.pl lub adres osoby koordynujące szkolenie z ramienia Human Skills.
Zmiana zakresu szkolenia i warunków umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Rezygnacja ze szkolenia/ zmiana terminu przez Zamawiającego
Zamawiający ma prawo zrezygnować z realizacji szkolenia na zasadach i warunkach wskazanych w punktach poniżej.
Rezygnacji z udziału w szkoleniu Zamawiający dokonuje poprzez skierowanie na adres e-mail biuro@humanskills.pl lub adres koordynatora szkolenia oświadczenia o rezygnacji.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie:
14 dni kalendarzowych, odwołanie jest bezkosztowe;
Poniżej 14 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej.
Poniżej 10 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 80% wartości finalnej.
Zmiana terminu szkolenia jest traktowana z definicji jako rezygnacja ze szkolenia.
Jeżeli dojdzie do drugiej rezygnacji z zamówionego szkolenia na 14 dni kalendarzowych, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej. Powyższy zapis dotyczy również drugiej zmiany terminu.
UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910