O szkoleniu
Na zajęciach przedstawione zostaną rodzaje, sposoby i mechanizmy nadużyć na szkodę pracodawcy, dokonywanych zarówno przez pracowników, jak i kontrahentów. Poczynając od najprostszych do bardziej złożonych sposobów także grup zorganizowanych, przy wykorzystaniu m.in. technik manipulacyjnych, fałszowania dokumentów, kradzieży tożsamości i innych. Szkolenie zawiera elementy ujawniania i zapobiegania tego rodzaju nadużyciom, a także identyfikacji ryzyka. Na podstawie konkretnych przykładów i spraw, które zostały już rozwiązane, a także nagłośnionych w środkach masowego przekazu zostaną pokazane sygnały ostrzegawcze, sytuacje, które umożliwiły dokonanie wyłudzeń i nadużyć, a także możliwości ich wykrywania.
Odbiorca szkolenia zostanie zaopatrzony w wiedzę z zakresu najnowszych metod nadużyć gospodarczych, oceny wiarygodności pracownika i klienta pod kątem rozpoznawania jego oznak nieszczerości, a także oceny wiarygodności dokumentów w kontekście fałszerstwa. Praktyczne przykłady i ćwiczenia kształtować będą umiejętności weryfikacji i oceny prawdziwości dokumentów oraz wiarygodności pracownika i kontrahenta, a także wykrywania nadużyć.
Szkolenie skierowane jest do osób zarówno posiadających doświadczenie w zakresie zapobiegania i ujawniania nadużyć na szkodę instytucji/firmy, jak i tych, którzy problematyką tą zajmują się od niedługiego czasu.
Program szkolenia
- Co to jest nadużycie i jakie są jego rodzaje w kontekście prawnym, karnym i majątkowym (sprzeniewierzenia, oszustwa, kreatywna księgowość, kradzież, przywłaszczenie, korupcja i inne)
- Omówienie najnowszych i najczęstszych metod w/w nadużyć, na przykładzie spraw rozwiązanych.
- Omówienie oraz wskazanie przyczyn umożliwiających realizację nadużycia, studium przypadków
- Omówienie technik wywierania wpływu na ludzi (w tym manipulacji) jako przyczyny nadużyć i ujawnianie zagrożeń z nimi związanych, symulacje
- Rozpoznawanie oznak nieszczerości pracownika i kontrahenta podczas rozmów, ćwiczenia
- Rozmowa z klientem (pracownikiem) jako źródło informacji o jego wiarygodności
- Sygnały świadczące o „kłamstwie”
- Weryfikacja dokumentów i danych przedkładanych przez klienta firmy
- Dokumenty personalne i sposoby ich fałszerstw
- Inne rodzaje dokumentów i sposoby ich weryfikacji
- Metody uzyskiwania informacji
- Zapobieganie i ujawnianie nadużyć – algorytm podejmowanych czynności, ćwiczenia - prowadzenie mini śledztw.
Czas trwania
1 dzień
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: Polski Instytut Kontroli Wewnętrznej
- Ulica i nr: Sienna 93 lok. 35
- Kod pocztowy: 00-815
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5211005847