O szkoleniu
Celem szkolenia otwartego „Przywództwo sytuacyjne” jest dostarczenie Uczestnikom wiedzy i wzmocnienie ich kompetencji liderskich. Uczestnicy pogłębią świadomość używanych stylów zarządczych, poznają modele sytuacyjnego przywództwa oraz dowiedzą się w jaki sposób mogą skuteczniej wpływać na współpracowników poprzez stosowanie adekwatnego stylu do indywidualnych sytuacji i potrzeb. Ponadto szkolenie przedstawia najlepsze praktyki dotyczące realizowania ustalonych celów, budowania efektywnych zespołów i optymalizacji procesów.
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
- kadra kierownicza
- menadżerowie
- liderzy
Program szkolenia
Cechy i źródła autorytety skutecznego lidera
- Jaki powinien być skuteczny lider
- Zakres kompetencji skutecznego lidera – jaką wiedzą, umiejętnościami, doświadczeniem i postawą powinien legitymować się przywódca?
- Elementy autorytetu lidera
- Co niszczy/zmniejsza autorytet lidera?
Podstawowe funkcje procesu zarządzania i motywowania
- Symulacyjna gra dotycząca zarządzania – doświadczenie i analiza
- Elementy składające się na proces zarządzania i motywowania?
- Charakterystyka planowania, organizowania, kierowania i kontrolowania
- Realizacja wszystkich funkcji procesu zarządzania z punktu widzenia organizacji, szefa i motywowania podwładnych
Identyfikowanie poziomu dojrzałości pracowników
- Poziom dojrzałości pracownika wg Blancharda (zarządzanie sytuacyjne)
- R1 – niskie kompetencje, wysoka motywacja (entuzjastyczny debiutant)
- R2 – niskie bądź średnie kompetencje, średnia bądź wysoka motywacja (rozczarowany adept)
- R3 – wysokie kompetencje, średnia bądź niska motywacja (ostrożnym praktyk)
- R4 – wysokie kompetencje, wysoka motywacja (samodzielny ekspert)
- Przygotowanie matrycy dojrzałości dla poszczególnych pracowników w kluczowych kompetencjach business unit
- Kaskadowanie wiedzy i doświadczenia w zależności od poziomu dojrzałości zawodowej pracownika
Jak motywować pracowników?
- Fazy procesu motywacji: entuzjazm, frustracja, stagnacja, apatia, wypalenie
- Powody chęci do pracy i przyczyny zniechęcenia pracowników
- Kierunkowe motywowanie, wzmacnianie pożądanych zachowań i dopasowanie wzmacniania do dojrzałości pracowników
- R1 – wzmacnianie uczenia
- R2 – wzmacnianie odporności na porażki
- R3 – wzmacnianie samodzielności
- R4 – wzmacnianie dzielenia się wiedzą
Schemat kaskadowania zadań
- R1 – zarządzanie przez zadania
- Zakomunikowanie zadania
- Sprawdzenie czy jest zrozumiałe
- Podanie scenariusza na wypadek kłopotów
- Ustalenie sposobu kontroli wykonania zadania
- R2, R3 - ZPC – zarządzanie przez cele
- Podanie celu
- Pytanie o pomysł na realizację (jeśli zadanie wymaga nowych rozwiązań)
- Akceptacja bądź zmiana
- Sprawdzenie wyniku
- Budowanie zaangażowania w oparciu o przekazywanie celu w odpowiedni sposób
- Sposób partycypacyjny
- Sposób konsultacyjny
- Sposób informacyjny
- R4 – ZPW – zarządzanie przez wizję (i autonomię)
- Empowerment
- Określenie założeń zadania
- Akceptacja rozwiązań inne niż własne ze strony menedżera
- Delegowanie odpowiedzialności
Konstruktywna informacja zwrotna jako narzędzie wspierające pracowników
- Znaczenie feedbacku w zarządzaniu zespołami
- Udzielanie wskazówek w celu wspierania rozwoju
- Jak prowadzić rozmowy rozwojowe?
- Schemat i podsumowanie rozmowy rozwojowej
- Częste błędy popełniane podczas rozmowy rozwojowej
- Wymagające rozmowy rozwojowe
- Symulacje rozmów rozwojowych – ćwiczenia
Czas trwania
2 dni (2x6h)
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- 15% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 20% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 25% przy zgłoszeniu min. 4 osób Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
