Przywództwo sytuacyjne

O szkoleniu

Celem szkolenia otwartego „Przywództwo sytuacyjne” jest dostarczenie Uczestnikom wiedzy i wzmocnienie ich kompetencji liderskich. Uczestnicy pogłębią świadomość używanych stylów zarządczych, poznają modele sytuacyjnego przywództwa oraz dowiedzą się w jaki sposób mogą skuteczniej wpływać na współpracowników poprzez stosowanie adekwatnego stylu do indywidualnych sytuacji i potrzeb. Ponadto szkolenie przedstawia najlepsze praktyki dotyczące realizowania ustalonych celów, budowania efektywnych zespołów i optymalizacji procesów.

Dlaczego warto wziąć udział?
  • Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
  • Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
  • Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
  • W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
  • Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
  • Zadania poszkoleniowe
  • E-mentoring z trenerem do 60 dni
    po zakończeniu szkolenia
  • Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
Kto powinien wziąć udział?
  • kadra kierownicza
  • menadżerowie
  • liderzy

 

Program szkolenia

Cechy i źródła autorytety skutecznego lidera

  • Jaki powinien być skuteczny lider
  • Zakres kompetencji skutecznego lidera – jaką wiedzą, umiejętnościami, doświadczeniem i postawą powinien legitymować się przywódca?
  • Elementy autorytetu lidera
  • Co niszczy/zmniejsza autorytet lidera?

Podstawowe funkcje procesu zarządzania i motywowania

  • Symulacyjna gra dotycząca zarządzania – doświadczenie i analiza
  • Elementy składające się na proces zarządzania i motywowania?
  • Charakterystyka planowania, organizowania, kierowania i kontrolowania
  • Realizacja wszystkich funkcji procesu zarządzania z punktu widzenia organizacji, szefa i motywowania podwładnych

Identyfikowanie poziomu dojrzałości pracowników

  • Poziom dojrzałości pracownika wg Blancharda (zarządzanie sytuacyjne)
    • R1 – niskie kompetencje, wysoka motywacja (entuzjastyczny debiutant)
    • R2 – niskie bądź średnie kompetencje, średnia bądź wysoka motywacja (rozczarowany adept)
    • R3 – wysokie kompetencje, średnia bądź niska motywacja (ostrożnym praktyk)
    • R4 – wysokie kompetencje, wysoka motywacja (samodzielny ekspert)
  • Przygotowanie matrycy dojrzałości dla poszczególnych pracowników w kluczowych kompetencjach business unit
  • Kaskadowanie wiedzy i doświadczenia w zależności od poziomu dojrzałości zawodowej pracownika

Jak motywować pracowników?

  • Fazy procesu motywacji: entuzjazm, frustracja, stagnacja, apatia, wypalenie
  • Powody chęci do pracy i przyczyny zniechęcenia pracowników
  • Kierunkowe motywowanie, wzmacnianie pożądanych zachowań i dopasowanie wzmacniania do dojrzałości pracowników
    • R1 – wzmacnianie uczenia
    • R2 – wzmacnianie odporności na porażki
    • R3 – wzmacnianie samodzielności
    • R4 – wzmacnianie dzielenia się wiedzą

Schemat kaskadowania zadań

  • R1 – zarządzanie przez zadania
    • Zakomunikowanie zadania
    • Sprawdzenie czy jest zrozumiałe
    • Podanie scenariusza na wypadek kłopotów
    • Ustalenie sposobu kontroli wykonania zadania
  • R2, R3 - ZPC – zarządzanie przez cele
    • Podanie celu
    • Pytanie o pomysł na realizację (jeśli zadanie wymaga nowych rozwiązań)
    • Akceptacja bądź zmiana
    • Sprawdzenie wyniku
    • Budowanie zaangażowania w oparciu o przekazywanie celu w odpowiedni sposób
    • Sposób partycypacyjny
    • Sposób konsultacyjny
    • Sposób informacyjny
  • R4 – ZPW – zarządzanie przez wizję (i autonomię)
    • Empowerment
    • Określenie założeń zadania
    • Akceptacja rozwiązań inne niż własne ze strony menedżera
    • Delegowanie odpowiedzialności

Konstruktywna informacja zwrotna jako narzędzie wspierające pracowników

  • Znaczenie feedbacku w zarządzaniu zespołami
  • Udzielanie wskazówek w celu wspierania rozwoju
  • Jak prowadzić rozmowy rozwojowe?
  • Schemat i podsumowanie rozmowy rozwojowej
  • Częste błędy popełniane podczas rozmowy rozwojowej
  • Wymagające rozmowy rozwojowe
  • Symulacje rozmów rozwojowych – ćwiczenia

Czas trwania

2 dni (2x6h)

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Komputer z dostępem do Internetu
Komputer z dostępem do Internetu

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 490
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zniżki grupowe:
  • 15% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 20% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 25% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Certes Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Pszenickiego 5
  • Kod pocztowy: 00-707
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5213445303

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Certes Sp. z o.o.
00-707 Warszawa, Polska Pszenickiego 5

Organizator

Certes Sp. z o.o.
00-707 Warszawa, Polska
Pszenickiego 5
woj. mazowieckie
Certes sp. Z o.o. jest firmą szkoleniowo-doradczą świadczącą usługi z zakresu szkoleń, również dofinansowywanych przez unię europejską, coachingu oraz organizacji imprez integracyjnych dla przedsiębiorstw i administracji publicznej. Słowo "Certes" ...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!