Rachunek Opłacalności Inwestycji

O szkoleniu

Przyszłość należy kształtować teraz. Czas więc na decyzje inwestycyjne związane z nabyciem i instalacją nowych, czy modernizacją już posiadanych maszyn i budynków. Inwestycje to również działania skierowane na osiąganie oszczędności – może zatem warto modernizować urządzenia w celu zredukowania kosztów eksploatacyjnych? Czy pomysły są opłacalne, czy w zakładanym czasie projekty pokryją koszt wydatków i wygenerują dla firmy dodatkową wartość?

Na tak postawione pytania odpowiemy budując adekwatny model finansowy pozwalający policzyć kluczowe wskaźniki opłacalności, przy pomocy których wesprzemy proces podejmowania decyzji.

Przećwiczymy wspólnie techniki oceny finansowej efektywności projektów inwestycyjnych wykorzystujące zdyskontowane przepływy pieniężne. Wiedza ta i umiejętności w tym zakresie pomogą Ci weryfikować zamiary inwestycyjne.

Dlaczego warto wziąć udział?

Szkolenie przygotowuje do:

  • finansowej oceny alternatywnych strategii rozwojowych przedsiębiorstwa oraz wykonania analiz inwestycyjnych
  • poszukiwania i oceny potencjalnych źródeł finansowania firmy
  • zastosowania najnowszych trendów w organizacji i zarządzaniu dla zapewnienia finansowych warunków konkurencyjności przedsiębiorstwa
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie przeznaczone jest dla kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla zarządzania oraz strategicznych pracowników firmy.

Program szkolenia

WARTOŚĆ PIENIĄDZA W CZASIE

  • wartość bieżąca i dyskontowanie
  • wartość przyszła i kapitalizacja
  • nominalna i efektywna stopa procentowa

PROCESY INWESTYCYJNE W PRZEDSIĘBIORSTWIE

OCENA EFEKTYWNOŚCI PROJEKTÓW INWESTYCYJNYCH

  • zarządzanie finansowe majątkiem trwałym
  • statyczne (PP, ARR)
  • dynamiczne (dyskontowe) metody oceny projektów inwestycyjnych (NPV, IRR, DPP)
  • analiza wrażliwości projektu (metody: scenariuszy, +/-10%, NPV lub IRR = 0 dla odchylenia parametrów wejściowych 0 …%)
  • modele i symulacje wybranych projektów w arkuszu kalkulacyjnym

ŹRÓDŁA FINANSOWANIA DZIAŁALNOŚCI INWESTYCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTW

  • źródła finansowania działalności gospodarczej dostępne na polskim rynku finansowym
  • krajowy rynek finansowy (kapitałowy, pieniężny i kredytowy)
  • produkty i usługi finansowe oferowane przez banki
  • zarządzanie gotówką i współpraca z bankami
  • alternatywne źródła kapitału (leasing, factoring)

Czas trwania

8:30-16:30

Prelegenci

Tomasz Sowiński

Specjalizuje się w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, wykorzystaniu narzędzi ochrony przed ryzykiem finansowym oraz ocenie projektów inwestycyjnych i źródeł finansowania. Prowadzi również szkolenia z zakresu ekonomicznego zarządzania przedsiębiorstwami oraz prowadzenia działalności gospodarczej.

Jako Prezes Zarządu firmy Synergia 99 Sp. z o.o. odpowiadał za całokształt funkcjonowania przedsiębiorstwa. Jako lider realizował projekty w ramach restrukturyzacji i reorganizacji Stoczni Gdynia SA.  Jako praktyk zarządzania i trener szkolił pracowników wszystkich szczebli zarządczych w wielu firmach polskich oraz dużych holdingach międzynarodowych. Inicjator i współwłaściciel firm EG Project Sp. z o.o.

Jest magistrem ekonomii oraz absolwentem Instytutu Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego w specjalizacji Finanse Międzynarodowe.

Od wielu lat współpracuje z Gdańska Fundacją Kształcenia Menedżerów. W ramach Executive Master of Business Administration prowadzi zajęcia z Ekonomicznych Aspektów Zarządzania, Zarządzania Finansowego oraz Zaawansowanego Zarządzania Finansowego.

Doświadczenie zawodowe zdobył pracując m.in.: w

PKO Bank Polski, Grupa Kapitałowa Stocznia Gdynia S.A., spółka ochrony Euro-Guard Sp. z o.o.

Co mówią o nim klienci?

„Umiejętność przedstawiania w zrozumiały sposób prawideł ekonomicznych i finansowych”

 „Tomek jest osobą żywą i energiczną, pełną humoru i profesjonalnie podchodzącą do zleceń.”

Jest współautorem kilku zeszytów naukowych wydanych pod auspicjami Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową oraz autorem cyklu artykułów z zakresu finansów publikowanych w prasie lokalnej.

Kocha sport, szczególnie narty, siatkówkę i tenis. Lubi spędzać czas z ludźmi, obserwować ich zachowania w życiu codziennym – czerpie z tego inspirację i naukę. Uwielbia podróżować i aktywnie spędzać czas.

 

Lucjan Śledź

Specjalizuje się w szkoleniach dotyczących zarządzania strategicznego i finansowego oraz oceny finansowej projektów inwestycyjnych. Do jego kluczowych kwalifikacji należą zarządzanie małymi i średnimi przedsiębiorstwami oraz tworzenie i analizowanie biznes planów. Zajmuje się także planowaniem inwestycyjnym oraz analizuje efektywność przedsięwzięć inwestycyjnych.

Zajmuje stanowisko Dyrektora ds. Finansów w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów. Jest członkiem i przewodniczącym rad nadzorczych w spółkach akcyjnych notowanych na giełdzie. Unikalny styl prezentacji oraz praktyczne podejście do pracy z uczestnikami szkoleń stawiają go w pozycji czołowego konsultanta z dziedziny finansów GFKM.

Z wykształcenia jest ekonomistą. Ukończył Ekonomikę i Organizację Produkcji na Uniwersytecie Gdańskim.

Jest wykładowcą na Profesjonalnym Studium Finansów, Podyplomowych Studiach Zarządzania Projektami dla Menedżerów oraz programu Executive Master of Business Administration.

Doświadczenie zawodowe zdobył pracując między innymi z:

Bridgestone, Delphi Mechatronic Systems, Energa, Federal-Mogul Bimet, GlaxoSmithKline Pharmaceuticals, Grupa LOTOS, Grupa Żywiec, Hortex Holding, Intercell, International Paper Kwidzyn.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

brak danych

Gdańsk

woj. pomorskie

Rejestracja

Szkolenie stacjonarne
za osobę
2 550
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów
  • Ulica i nr: Aleja Grunwaldzka 472
  • Kod pocztowy: 80-309
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Numer NIP: 5840304615

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów
80-309 Gdańsk, Polska Aleja Grunwaldzka 472

Organizator

Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów
80-309 Gdańsk, Polska
Aleja Grunwaldzka 472
woj. pomorskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!