Rachunkowość w 2024 według polskiego prawa bilansowego i KRSów

O szkoleniu

Zapraszamy do zapoznania się z programem wydarzenia.

Hotel Gołębiewski położony jest na stoku Bukowej (713 m.npm.), na prawym brzegu Wisły, która niedaleko posiada swoje źródła. Wyjątkowy klimat, lokalizacja w górach Beskidu Śląskiego, różnorodność atrakcji (między innymi Park Wodny Tropikana), wspaniała atmosfera hotelu sprawią, iż wypoczynek w naszym hotelu będzie miły i niezapomniany. Naszych Gości zapraszamy do Restauracji Zielonej (330 miejsc w godzinach od 14.00 do 23.00), Restauracji Czerwonej (350 miejsc, śniadania w godzinach 7.00-11.00, obiady w godzinach 13.30-16.00, kolacja 18.30-21.00, wyśmienity bufet szwedzki). Restauracji Staropolskiej ze stylowym wystrojem z kominkiem (180 miejsc) oraz Klubu Nocnego (530 miejsc), Kawiarni Patio, Gabinetu Odnowy Biologicznej. Centrum rekreacyjne SPA TROPICANA: baseny z zimna i ciepłą wodą, z „falą”, hydromasażem, jacuzzi, kąpiele solankowe, bicze wodne, grota solna, tężnie, sauna parowa i sauny suche, aromatyczne, komora śnieżna – bezpłatnie dla uczestników szkolenia.


BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:

  • relaks w kompleksie basenów wewnętrzny kryty i zewnętrzny z podgrzewaną wodą,
  • jacuzzi, kompleks saun, siłownia,
  • Klub Nocny.
Kto powinien wziąć udział?
  • główni księgowi
  • samodzielni księgowi
  • pracownicy działów księgowości i biur rachunkowych
  • doradcy podatkowi
  • pracownicy działów finansowych

Program szkolenia

dzień 1:

Środki trwałe oraz WNiP - ewidencja, wycena, amortyzacja, inwentaryzacja, leasing (KRS7, KRS4)
 

 

  Program:  

  1. Podstawy prawne w zakresie aktywów trwałych:
    • Ustawa o rachunkowości,
    • Krajowy Standard Rachunkowości 11,
    • Prawo podatkowe.
       
  2. Wycena wartości początkowej środków trwałych:
    • wytworzonych we własnym zakresie,
    • nabytych (nowe i używane),
    • zwiększenia oraz zmniejszenia wartości brutto środków trwałych – remonty, modernizacje – najczęstsze problemy w dokonaniu właściwej klasyfikacji na gruncie prawa bilansowego i podatkowego,
    • ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego,
    • odłączenie części składowej środka trwałego,
    • inne przypadki.
       
  3. Amortyzacja środków trwałych:
    • zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych,
    • wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony.
       
  4. Krajowy Standard Rachunkowości nr 7:
    • okres użyteczności środków trwałych,
    • wartości szacunkowe a środki trwałe,
    • obowiązek corocznej weryfikacji okresów użyteczności,
    • ujęcie prospektywne zmian wartości szacunkowych.
       
  5. Krajowy Standard Rachunkowości nr 4 „Utrata wartości aktywów”:
    • okoliczności uzasadniające dokonanie odpisu aktualizującego,
    • ujmowanie w sprawozdaniu finansowym skutków utraty wartości.
       
  6. Nieruchomości inwestycyjne w polskim prawie bilansowym:
    • definicja nieruchomości inwestycyjnej,
    • ujęcie początkowe,
    • wycena na dzień bilansowy – wartość historyczna oraz wartość godziwa.
       
  7. Leasing środków trwałych:
    • Krajowy Standard Rachunkowości nr 5,
    • leasing finansowy oraz operacyjny w polskim systemie prawnym,
    • opłata wstępna a koszty uzyskania przychodu – koniec kontrowersji,
    • ujęcie księgowe oraz podatkowe umowy leasingu – na przykładzie.
       
  8. Rozliczanie środków trwałych objętych dotacją.
  9. Definicje i klasyfikacje wartości niematerialnych i prawnych:
      • warunki uznawania wartości niematerialnych w ujęciu bilansowym i podatkowym,
      • klasyfikacja (w tym klasyfikacja statystyczna),
      • wybrane WNiP – wartość firmy, prace rozwojowe.
    1. Wartość początkowa:
      • ustalanie wartości początkowej wartości niematerialnych i prawnych na dzień przyjęcia,
      • zmiany wartości początkowej.
    2. Amortyzacja:
      • metody amortyzacji,
      • okres (stawka) amortyzacji i czynniki wpływające na jego ustalenie,
      • zawieszenie i zakończenie amortyzacji.
      • Likwidacja.
         
  10. Pytania i odpowiedzi, dyskusja.

 


dzień 2:

Różnice kursowe i odroczony podatek dochodowy w przepisach rachunkowości i podatkach

 

  Program:  

  1. Wprowadzenie
  2. Klasyfikacja różnic kursowych
  3. Ujęcie zdarzeń gospodarczych wyrażonych w walucie obcej wg ustawy o rachunkowości
  4. Różnice kursowe w prawie podatkowym (CIT oraz VAT)
  5. Transakcje w walutach obcych wg MSR
  6. Momenty powstawania różnic kursowych (na przykładach)
  7. Instrumenty pochodne a różnice kursowe
  8. Teoretyczne przesłanki ujawniania aktywów oraz rezerwy z tytułu odroczonego podatku dochodowego.
  9. Metody obliczania podatku odroczonego.
  10. Zasada ostrożnej wyceny w ustawie o rachunkowości oraz ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych.
  11. Wytyczne Krajowego Standardu Rachunkowości nr 2.
  12. Wybrane zagadnienia z zakresu podatku odroczonego na przykładach:
    • Nierozliczone straty podatkowe
    • Ewidencja środków trwałych – tabela amortyzacyjna podatkowa oraz bilansowa
    • Utrata wartości aktywów – odpisy aktualizujące
    • Wycena do wartości godziwej
    • Umowy leasingu
  13. Podatek odroczony dla operacji dotyczących kapitału
  14. Przykłady dotyczące wyceny oraz prezentacji podatku odroczonego (case study).
  15. Pytania i odpowiedzi, dyskusja.

 


dzień 3:

Ujęcie przychodów z działalności operacyjnej - KSR15 i KRS3

 

  Program:  

  1. Krajowy Standard Rachunkowości nr 15 "Przychody ze sprzedaży wyrobów, półproduktów, towarów i materiałów":
    • ogólne zasady ustalania i ujmowania przychodów ze sprzedaży dóbr,
    • umowy sprzedaży zawarte na szczególnych warunkach,
    • zmniejszenia przychodów,
    • koszty doprowadzenia do zawarcia umowy,
    • prezentacja i ujawnianie informacji o przychodach ze sprzedaży wyrobów, półproduktów, towarów i materiałów w sprawozdaniu finansowym.
       
  2. Podstawy prawne rachunkowości usług długoterminowych:
    • Ustawa o rachunkowości art. 34a-d:
    • ustalanie przychodów z wykonania niezakończonej usługi,
    • metody pomiaru stopnia zaawansowania usługi,
    • koszty wytworzenia,
    • koszty wytworzenia niezakończonej usługi,
    • ustalanie kosztów z wykonania niezakończonej usługi.
       
  3. Krajowy Standard Rachunkowości nr 3 "Niezakończone usługi budowlane":
    • ogólne zasady stosowania,
    • umowa o usługę budowlaną,
    • metoda kosztowy,
    • ustalanie stopnia zaawansowania umowy,
    • przychody z umów długoterminowych,
    • koszty wykonania umów długoterminowych,
    • ustalanie przychodów i kosztów z niezakończonych,
    • prezentacja i ujawnianie informacji,
    • odroczony podatek dochodowy z tytułu umów długoterminowych,
    • rozwiązania techniczno-organizacyjne warunkujące stosowanie standardu.
       
  4. Pytania i odpowiedzi, dyskusja.

Czas trwania

  • od: 25 czerwca 2024 (kolacja)
  • do: 28 czerwca (obiad)

Prelegenci

Dominik Biel

Biegły rewident (nr. 13567), trener z zakresu rachunkowości, Partner w dużej spółce audytorskiej. Doświadczenie zawodowe zdobywał w ogólnopolskiej firmie audytorskiej, gdzie był odpowiedzialny przede wszystkim za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF) oraz w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Brał również udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych. Autor artykułów (m.in. Rzeczpospolita) oraz publikacji z zakresu rachunkowości, współpracownik naszej firmy.

 

Arkadiusz Lenarcik

Biegły rewident, Dyrektor Departamentu Audytu. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF), ale także w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Brał udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych. Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy ESAL.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Gołębiewski**** SPA

44-630 Wisła

Aleja Ks.Bp.Bursche 3

woj. śląskie

Rejestracja

Szkolenie stacjonarne
za osobę
3 180
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
Zniżki grupowe:
  • 3.14% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 3.14% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 3.14% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • 3.14% przy zgłoszeniu min. 5 osób
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  • Ceny zawiera koszt konferencji bez pobytu.
    Koszt pobytu wraz z wyżywieniem w hotelu  w pokoju 2-osobowym wynosi 1450 zł netto od osoby, dopłata do pokoju płatna dodatkowo.
      
  • Płatność za szkolenie należy dokonać wg zgłoszenia, na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń wraz z zakwaterowaniem oraz na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń stacjonarnych bez zakwaterowania, online po potwierdzeniu szkolenia przez organizatora.
      
  • Oświadczam, iż zapłatę za udział w szkoleniu, według wyżej określonych warunków płatności, dokonana zostanie na konto ESAL Business Promotion Office sp. z o.o. Wrocław, ul.Boczna 12: mBANK o/ Wrocław 95 1140 2004 0000 3502 7603 8486.
     
  • Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem bez ponoszenia kosztów, jeśli na 10 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 3 dni przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
     
  • Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu bez zakwaterowaniem nie ponosząc kosztów, jeśli na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 1 dzień przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
     
  • ESAL Business Promotion Office zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych niezależnych od organizatora lub nie osiągnięcia minimalnej grupy uczestników. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
     
  • Gdyby szkolenie nie odbyło się organizator – ESAL Business Promotion Office zobowiązuje się w terminie 10 dni roboczych zwrócić pełną kwotę wpłaconą przez zgłaszającego .
     
  • Państwa dane osobowe będą przetwarzane w zakresie związanym z wykonaniem usługi (w szczególności możliwe jest ich przekazanie do hotelu w celu rezerwacji noclegów i innych usług hotelowych) i ewentualną dyspozycją handlową. Warunki przetwarzania zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na naszej stronie.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Boczna 12
  • Kod pocztowy: 50-502
  • Miejscowość: Wrocław
  • Numer NIP: 8992781386

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
50-502 Wrocław, Polska Boczna 12

Organizator

ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
50-502 Wrocław, Polska
Boczna 12
woj. dolnośląskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!