O szkoleniu
-
Cel szkolenia
Uczestnictwo w szkoleniu umożliwi realizację następujących celów:
-Przygotowanie uczestników do prawidłowego rozliczenia projektów B+R realizowanych ze środków funduszy strukturalnych UE w ramach Programu FENG oraz Funduszy Europejskich na poziomie regionalnym;
-Zapoznanie uczestników z wytycznymi w zakresie kwalifikowalności kosztów.
-Praktyczna analiza wytycznych obowiązujących w zakresie kwalifikowalności wydatków.
-Przekazanie Uczestnikom wiedzy i praktycznych umiejętności niezbędnych do prawidłowej realizacji projektów B+R realizowanych ze środków funduszy strukturalnych UE w ramach Programu FENG oraz Funduszy Europejskich na poziomie regionalnym;
-Uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki pozwalające na uniknięcie najczęściej popełnianych błędów.
Korzyści dla uczestników
-ciekawe materiały szkoleniowe przygotowane przez praktyków;
-możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji z ekspertem ds. realizacji i rozliczania projektów B+R realizowanych ze środków funduszy strukturalnych UE w ramach Programu FENG oraz Funduszy Europejskich na poziomie regionalnym;
-uzyskanie kompleksowej wiedzy pozwalającej na prawidłowe rozliczanie projektów unijnych;
-uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności dotyczące nowych zasad kwalifikowania wydatków i przygotowania odpowiedniej dokumentacji;
-podczas szkolenia omówimy najważniejsze obowiązki i odpowiedzialność głównych księgowych i pracowników działów finansowo księgowych za realizację i rozliczenie danego projektu.
Szkolenie jest skierowane do Beneficjentów projektów badawczo-rozwojowych (firm, uczelni, jednostek naukowych).
Do udziału w szkoleniu serdecznie zapraszamy:
-głównych księgowych,
-pracowników administracji publicznej i samorządowej,
-osoby zarządzające, koordynujące i rozliczające projekty unijne,
-kierowników działów finansowo-księgowych,
-członków zespołów projektowych,
-osoby, które planują aplikować o środki finansowe,
-osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia problematyką.
Program szkolenia
1. Przygotowanie do skutecznej realizacji projektu współfinansowanego ze środków UE w latach 2021-2027
• Właściwa ocena zapisów Wniosku o dofinansowanie projektu badawczo-rozwojowego w kontekście zobowiązań nakładanych Umową o dofinansowanie
• Ocena kwalifikowalności projektu i kwalifikowalności wydatków
• Obowiązkowe procedury i rozwiązania instytucjonalne w zakresie realizacji projektu
• Zasady budowy zespołu zarządzającego realizacją projektu
• Zasady wprowadzania zmian w projekcie
• Procedura aneksowania Umowy o dofinansowanie
2. Właściwe wyodrębnienie operacji księgowych dotyczących projektu
• Formy księgowości wyodrębnionej dla nakładów ponoszonych w projektach badawczych
• Wymagane i sugerowane zapisy polityki rachunkowości dla podmiotów prowadzących pełną księgowość
• Zasady wyodrębniania kont księgowych oraz metoda kodu księgowego
• Sposób wyodrębnienia operacji dla podmiotów prowadzących księgowość uproszczoną
• Zasady prowadzenia ewidencji pozabilansowej
3. Zasady tworzenia, stosowania i opisywania dokumentacji rozliczeniowej
• Sposób i forma opisywania dokumentów księgowych
• Zasady dokonywania płatności za wydatki w projekcie (nazwy transakcji, rodzaje rachunków bankowych, zaliczkowanie, koszty pośrednie, w tym wydatki ryczałtowe)
• Właściwa archiwizacja dokumentacji dotyczącej projektu – wymagane zapisy i zmiany instrukcji przechowywania i archiwizowania dokumentacji związanej z realizacją projektu
4. Personel w projektach B+R
• Zasady kwalifikowalnosci wynagrodzeń
• Definicja personelu projektu
• Wymagane zapisy Regulaminu wynagrodzeń w kontekście rozliczeń kosztów zatrudnienia
• Właściwe zapisy umów o pracę zawieranych na potrzeby projektu
• Zasady oddelegowywania personelu do pracy w projekcie w ramach istniejącego stosunku pracy
• Dodatki do wynagrodzeń, premie i nagrody – reguły stosowania
• Zasady monitorowania czasu pracy
• Stosowanie kart czasu pracy
• Zasady rozliczeń umów cywilno-prawnych
5. Zamówienia publiczne w projektach badawczych realizowane w oparciu o zasadę konkurencyjności
• Zasady ustalania i właściwego szacowania wielkości zamówienia
• Procedura udzielania zamówień zgodnie z regułą konkurencyjności
• Możliwe odstępstwa od obowiązku stosowania trybów konkurencyjnych w zamówieniach
• Obsługa Bazy konkurencyjności
6. Właściwa promocja projektów badawczo-rozwojowych współfinansowanych ze środków UE
• Aktualne wymogi w zakresie promocji projektu
• Obowiązkowe formy działań informacyjno-promocyjnych
• Promocja projektu na poziomie stosowanej dokumentacji – zasady, formy i terminy oznaczania dokumentów związanych z projektem
• Przykłady zastosowań działań informacyjno-promocyjnych w poszczególnych typach projektów
• Dobre praktyki w zakresie dokumentowania działań promocyjnych
7. Wniosek o płatność i zasady rozliczania projektu B+R
• Okres sprawozdawczy i terminy składania Wniosku o płatność
• Rodzaje i funkcje Wniosków o płatność
• Postęp rzeczowy – wskaźniki, rezultaty, problemy w realizacji.
• Postęp finansowy – dokumenty, ryczałt, korekty i źródła finansowania.
• Uproszczone formy dokonywania rozliczeń: stawki jednostkowe i metody ryczałtowe
• Załączniki do Wniosku o płatność.
8. Obowiązki w zakresie monitorowania efektów projektu realizowanych przy udziale środków pomocowych UE
• Obowiązek osiągnięcia wskaźników produktu oraz rezultatu
• Zasady dokumentowania postępu rzeczowego projektu
• Monitorowanie wskaźników rezultatu na poziomie Beneficjenta
• Dokumentacja sprawozdawcza w zakresie realizacji wskaźników
• Zasady raportowania poszczególnych etapów prac badawczych i osiągniętych kamieni milowych
• Trwałość w projektach B+R w perspektywie finansowej 2021-2027.
Czas trwania
2 dni
Forma zajęć
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Regulamin
1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia
2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie
osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.
4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.
5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.
6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:
7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.
10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.
Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
